۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

ترکیه خرید نفت از ایران را کاهش داد


به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، شرکت ملی نفت ترکیه (توپراس) امروز اعلام کرد که خرید نفت از ایران را به میزان 20 درصد کاهش داده است.

این شرکت نفتی در بیانیه ای اعلام کرد که در شرایط کنونی و پس از انجام ارزیابی های لازم تصمیم گرفته است خرید نفت از ایران را به میزان 20 درصد کاهش دهد.

به گفته ناظران، کاهش واردات نفت ترکیه از ایران حاصل پیروی از سیاست تحریم اقتصادی ایالات متحده علیه برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی است

قدرتهای غربی بویژه آمریکا پیش تر از کشورهای جهان خواسته بودند خرید نفت از رژیم تهران را تحریم کنند.


ژاپن خرید نفت از ایران را کاهش داد

بی بی سی: آماری که وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در روز جمعه، ۱۱ فروردین (۳۰ مارس)، انتشار داده نشان می دهد که در ادامه روند کاهش خرید نفت از ایران، واردات نفت این کشور از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر، سهم ایران در کل واردات نفتی ژاپن به حدود ۸ درصد می رسد و براساس آمار ارائه شده، ژاپن با افزایش واردات از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر صادرکنندگان نفت، توانسته کاهش واردات نفت از ایران را جبران کند.

براساس برخی گزارش ها، تحریم نفتی علیه ایران در مواردی باعث شده تا خریداران خواستار دریافت امتیازات ویژه در قراردادهای نفتی با جمهوری اسلامی شوند در حالیکه دریافت عواید حاصل از نفتی که به فروش می رسد نیز به دلیل تحریم های بانکی با دشواری مواجه است.

هفته گذشته، ایالات متحده اعلام کرد که از آنجا که ژاپن و ده کشور عضو اتحادیه اروپا خرید نفت از ایران را به طرز چشمگیری کاهش داده اند، این کشورها مشمول مجازات هایی نمی شوند که آمریکا برای وارد کنندگان نفت از ایران منظور کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر