۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

تلاش های امیدوار کننده برای عدم اجرای حکم نوجوان محکوم به اعدام

فعالان حقوق بشر برای نجات جان نوجوان محکوم به اعدام به تلاش های خود ادامه میدهند، در این رابطه چهارمین جلسه از این تلاش ها در شهر لوشان برگزار شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری روز پنج شنبه 21 مردادماه در همین راستا به لوشان رفته و با اولیای دم صحبت نمودند تا از قصاص ابراهیم گودرزوند چگینی که به هنگام قتل کمتر از 18 سال سن داشته صرف نظر کنند.

فعالان حقوق بشر که در چهارمین جلسه حضور داشته اند مذاکرات انجام شده با خانواده مقتول را امیدوار کننده ارزیابی کرده اند.

ابراهیم گودرزوند چگینی فرزند منصور ساکن گیلان شهر لوشان در سال 82 با ولی الله پیرمردوند در سن 16 سالگی در شهر لوشان و جلوی مغازه ی محل کارش درگیر شد که نهایتا منجر به قتل ولی الله پیرمردوند که از لحاظ جثه ی بدنی توانمندتر از ابراهیم گودرزوند چگینی بود، شد.

لازم به یادآوری است پیش تر جلسه هایی در تاریخ 19 شهریورماه 88 با حضور امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر لوشان ، 7 آبان 88 با حضور 2 تن از مادران صلح و 25 دی ماه 88 با حضور تعدادی از وکلا و فعالان صلح برای نجات جان نوجوان محکوم به اعدام برگزار شده بود.

دست کم نوزده زندانی در مرداد ماه اعدام شدند

واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش ماهانه مرداد ماه از اجرای حکم اعدام دستکم 19 زندانی خبر داد.

بنا بر این گزارش، در نیمه دوم مرداد ماه به دلیل همزمانی با ماه رمضان بسیاری از زندانیان را پیش از موعد مقرر و در نیمه نخست ماه اعدام کردند. بدین ترتیب اجرای حکم 19 تن محرز شده است که حداقل چهار تن از ایشان در ملاعام بوده است. این در حالیست که در دوران ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه ی قضائیه، اجرای حکم اعدام در ملا عام ممنوع شده بود. بایستی بدین نکته اشاره کرد که فیلم 3 تن از اعدامیان در ملا عام در ازنا لرستان منتشر شده است و در آن مردم بعضا با فریادهایی اعتراض خود را نسبت به این عمل غیرانسانی اعلام می دارند.
این گزارش می افزاید: بیشتر اعدام های در استان خوزستان و در زندان کارون اهواز اجرا شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، در طی ماه گذشته بیش از 22 تن به اعدام محکوم شدند و دستکم 15 حکم اعدام نیز توسط دادگاه های تجدید نظر و یا دیوان عالی کشور تایید شد که شش مورد از احکام تاییدی مربوط به زندانیان سیاسی بوده است.

اسامی جواد لاری و فرح (المیرا) واضحان، که دو تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات محسوب می شوند نیز در بین بیست و دو تنی که به اعدام محکوم شده اند، دیده می شود. دادگاه انقلاب تهران ایشان را به اتهام ارتباط با یکی از گروه های معاند نظام محارب شناخته و به اعدام محکوم کرده است.

جان ارژنگ داودی در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"وضعیت جسمی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سی و نهمین روز اعتصاب غذا به نقطه بسیار خطرناکی رسیده است و جان او در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اثر شکنجه های غیر انسانی در طی مدت بازداشت و سوق دادنش به سوی اعتصاب غذا دچار عوارض حادی شده است که از جمله آنها ؛ افت فشار خون ،ضعف شدید عمومی ،تقریبا عدم تحرک و با کمک سایر زندانیان سیاسی قادر به انجام کارهای شخصی خود می باشد،به سختی قادر به ایستادن است،کاهش شدید دید و تار دیدن چشمانش ، کاهش وزن تا بیش از 15 کیلو و همچنین دچار سر درد و سرگیجه می باشد.
نزدیگ به 3 هفته است که از انتقال او به بهداری برای معاینات پزشکی وپیشگیری از شرایط خطرناک خوداری می کنند .
تمام دلایل و شواهد حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و مسئولین زندان گوهردشت کرج قصد حذف فیزیکی او را دارند. تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه صورت می گیرد و از طریق دفتر او به وزارت اطلاعات ابلاغ می شود. بازجویان وزارت اطلاعات دستورات را به مسئولین زندان می دهند تا اقدامات غیر انسانی را علیه زندانی سیاسی بکار ببرند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در بند 3 معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاریخ 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.آقای داودی خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند؛پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش/پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت نموده است می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان این زندانیان سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در زندانهای ولی فقیه است.

۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

«اگر رژيم تهران به بمب اتمی دست یابد، از همه باج خواهى خواهد کرد»


وزير خارجه سابق آمريکا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت، من زمانى را بخاطر
میآورم که صبح بيدار شديم و گفتند جنگ جهانى دوم آغاز شده است. در آن
زمان دست روى دست گذاشتيم و اهميت نداديم تا جنگ شروع شد و الان هم
دوباره داريم همان کار را مى کنيم


"لارنس ايگلبرگر" که با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" مصاحبه می کرد، گفت،
زمانى فراخواهد رسيد که مردم بگويند چطور شد که ما اجازه داديم بحران
اتمی رژيم تهران تا اين حد به درازا بکشد. اگر این رژيم به بمب دست پيدا
کند، آنوقت يک فاجعه رخ خواهد داد.

اگر ما اجازه اين کار را بدهيم، خیلی زود از کار خود پشيمان خواهيم شد.
منظورم تنها آمريکا نيست، بلکه جهان متمدن و حتى خود روسيه که در همسايگى
ايران است نيز با اين مشکل روبرو خواهد بود


وزير خارجه سابق آمريکا افزود، اگر رژيم تهران به بمب اتمی دست یابد، از
همه باج خواهى خواهد کرد و اسرائيل نيز اولين هدف آنها خواهد بود. آن وقت
است که جهان را با خود به يک جنگ خواهد کشيد. شايد من آن روز نباشم، ولى
شک نکنيد که فراخواهد رسيد

اموال 40 شرکت وابسته به رژیم ایران در سوئيس بلوکه شد


تا اين لحظه، در رابطه با تحريم عليه جمهوری اسلامی 1.5 ميليون فرانك در
حساب‌هاي سوئيس بلوكه شده است.


حمایت سوئيس از تحريم‌هاي سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی/ اموال 40 شرکت
وابسته به رژیم ایران بلوکه شد


شوراي فدرال سوئيس روز چهارشنبه حمايت خود را از تحريم‌هاي سازمان ملل
متحد عليه جمهوری اسلامی اعلام كرد.


به گزارش پايگاه خبري "صداي روسيه "، دولت سوئيس روز چهارشنبه حمايت خود
را از اعمال تحريم‌هاي جديد عليه جمهوری اسلامی اعلام كرد.


شوراي امنيت سازمان ملل متحد 9 ژوئن قطعنامه جديدي را به تصويب رساند كه
در آن تحريم‌ها عليه جمهوری اسلامی را تشديد كرد. از جمله اين قطعنامه
خواستار تحريم معاملات مالي رژیم ايران و همچنين افزايش فشارهاي سازمان
ملل براي ممنوعيت ارسال سلاح به ايران شده است.


اين تصميم شوراي فدرال سوئيس سريع‌تر از حالت معمول اتخاذ شد، زيرا سوئيس
قبلا نيز قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را اجرا مي كرد. از پايان
ژوئن 36 شهروند ايراني براي اخذ ويزاي سوئيس مراجعه كردند كه رد ويزا
شدند.

همچنين اموال 40 شركت ايراني و يك فرد حقيقي در حساب‌هاي بانك‌هاي سوئيس
بلوكه شدند.


تا اين لحظه، در رابطه با تحريم عليه جمهوری اسلامی 1.5 ميليون فرانك در
حساب‌هاي سوئيس بلوكه شده است. علاوه بر آن، اين كشور مدت‌ها است كه سلاح
به ايران ارسال نمي‌كند.

۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

حکم زندان برای شش فعال آذربایجانی در تبریز


حسن عبداللهی جهانی(امیداغلو) مدرس زبان و ادبیات ترکی، محبوب بوداقی شاعر آذربایجانی، فراز زهتاب فعال دانشجویی در دانشگاه تبریز، حبیب آوریده، محمدرضا هاشمی و حسین آسیابی از شهروندان آذربایجانی در تبریز از سوی شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز به احکام حبس از شش ماه تا یکسال محکوم گردیدند. به گزارش ساوالان سسی، بر اساس حکم صادره از سوی قاضی محمدی رئیس شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز، حبیب آوریده به یکسال حبس تعزیری و حسن عبداللهی جهانی، محبوب بوداقی، فراز زهتاب، محمدرضا هاشمی و حسین آسیابی هر کدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.این افراد خرداد و تیر ماه ٨٨ توسط اداره اطلاعات تبریزدستگیر و پس از تحمل نزدیک سه ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شده بودند.

اتهام این فعالین مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مدیریت وبلاگ و چاپ و انتشار اعلامیه و دعوت مردم به تظاهرات عنوان شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد به صورت غیر علنی برگزار شده و بازداشت شدگان در دوران بازداشت در اداره اطلاعات تبریز از حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم بوده اند.

نقی محمودی، عباس جمالی و عظیم زاده وکلای دادگستری در تبریز وکالت این متهمین را بر عهده دارند.

انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی ازبند مخوف 1 به بند 2 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی پس از نزدیگ به 16 ماه بازداشت در بند 1 که معروف به بند آخر خطیها است به بند 2 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی هفته گذشته از بند 1 معروف به بند آخر خطیها به بند2 زندان گوهردشت کرج انتقال یافت.بهروز جاوید طهرانی بیش از یک سال در این بند زندانی بود که اکثر مدت در سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگ دونی بسر برد
او چندین بار نسبت به شکنجه های غیر انسانی و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتصاب غذای طولانی مدت نمود.آقای جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی است که در بند 2 می باشد.
از طرفی دیگر فعال دانشجوئی مجید توکلی بعد از ظهر روز سه شنبه 26 مرداد ماه از قرنطینه کرج به بند 3 معروف بند کارگری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
فعال دانشجویی مجید توکلی سه هفته پیش پس از اعتراض نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی همراه با 16 زندانی دیگر به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شد. او همراه با سایر زندانیان در سلولهای انفرادی اقدام به اعتصاب غذا نمودند.
آقای توکلی روز دوشنبه 25 مرداد ماه بطور ناگهانی از سلولهای انفرادی بند 240 به قرنطینه زندان گوهردشت کرج تبعید شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

درگیری در تهران پارس و دستگیری ۵۰ تن از جوانان

به گزارش کانون حمایت ازخانواده‌های جان باختگان و بازداشتی‌ها روز دوشنبه مامورین نیروی انتظامی نارمک و تهران پارس دست به یورش و تهاجم به جوانان و عابرین زده و بیش از ۵۰ نفر از جوانان را به عنوان بدحجابی یا تحت عناوین اراذل و اوباش دستگیر کردند.

از عصر روز دوشنبه مزدوران نیروی انتظامی در خیابانهای نارمک هفت حوض و جوادیه تهران پارس به حالت آماده باش درآمده و با خودروهای الگانت و موتورسواران به گشت زنی و دستگیری و ضرب و شتم جوانان دخترو پسر در این منطقه پرداختند. جوانان مقاوم در اعتراض به این سرکوب وحشیانه به مقابله و درگیری با آنان پرداختند. مزدوران نیروی انتظامی با گاز اشک آور با جوانان معترض به مقابله پرداختند.

به گزارش رسیده در این درگیری ها ۵۰ تن ازجوانان منطقه جوادیه تهران پارس توسط نیروی انتظامی دستگیر و به کلانتری ۱۴۴ تهران پارس منتقل و از آنجا به نقطه نامعلومی منتقل گردیدند.

۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

افزایش فشار بر فعال دربند حقوق بشر در زندان کارون

روز گذشته مورخ بیست و ششم مردادماه، ابوالفضل عابديني نصر خبرنگار و از مسئولان پیشین مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از تردد در زندان كارون و خارج از بندش تا اطلاع ثانوی منع شد .

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين دستور كه از سوي رئیس زندان كارون اهواز به تمامي پرسنل اعلام شده است مشكلات حادی را براي ابوالفضل عابدینی ايجاد كرده است .

این در حالیست که این زندانی سیاسی هر سه روز يك بار براي دريافت داروهاي خود مي بايست به بهداري زندان مراجعه كند .

آقای عابدینی از بدو ورود به زندان کارون اهواز با سخت گيري ها و اعمال فشار های متفاوتی روبه رو بوده است؛ ممنوع الملاقات و ممنوع التردد كردن و جلوگيري از تماس تلفني با خانواده، از جمله این فشارها مي باشد.

شایان ذکر است که این فعال حقوق بشر که از یازدهم اسفندماه سال جاری تاکنون در زندان محبوس است بر اساس رای دادگاه به تحمل یازده سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خبرهای خوش احمدی نژاد در مورد بنزین و اتم

رييس سازمان انرژي اتمي شب گذشته در جمع جمعيت واعظين ولايي كشور اعلام كرد كه به زودي خبر خوشي در زمينه هسته‌ اي اعلام خواهد شد.

علي‌اكبر صالحي اعلام كرد كه به زودي در تكنولوژي هسته‌ اي يكي از موفقيت‌هاي دانشمندان كشورمان كه تاكنون 80 درصد پيشرفت داشته و پس از پيشرفت 20 درصد ديگر به نتيجه خواهد رسيد به هموطنان‌مان اعلام خواهد شد.

به گفته‌ وي، در صورت موفقيت دانشمندان هسته‌ اي كشورمان در اين زمينه فشارها و تحريم‌هاي كشورهاي زورگو به سخره گرفته خواهد شد.

صالحي همچنين اعلام كرد كه خبر خوشي نيز شنبه‌ هفته‌ آينده در زمينه‌ بنزين و توليد آن به ملت ايران اعلام خواهد شد.

بی خبری از سرنوشت یک شهروند ایرانی کانادایی در زندان اوین

در پی بی خبری از سرنوشت یک شهروند ایرانی- کانادایی در زندان اوین، نگرانی ها درباره امنیت و سلامت وی افزایش یافته است.

روزنامه کانادایی تورنتو سان روز دوشنبه ( ۱۶ اوت ) گزارش داده است حمید قاسمی شال، مرد کانادایی ایرانی تبار مقیم تورنتو که پس از بازگشت به ایران بازداشت شد، در زندان اوین در انتظار اجرای حکم اعدام است.

براساس گزارش این نشریه کانادایی، آقای قاسمی شال ۴۲ ساله که تابعیت دوگانه ایرانی و کانادایی دارد و بیش از دوسال است که در زندان اوین در بازداشت به سر می برد، به جاسوسی متهم شده است.

آنتونلا مگا، همسر آقای قاسمی شال در مصاحبه با روزنامه تورنتو سان، از بی خبری نسبت به سرنوشت همسرش ابراز نگرانی جدی کرده و از مقامات دولت کانادا خواسته است تا در مورد اتهامات مطرح شده در پرونده وی به طور کامل تحقیق کنند.

وی به خبرنگار این روزنامه گفته است طی سه هفته گذشته در بی خبری مطلق از وضعیت همسرش به سر می برد.
او ضمن رد اتهام جاسوسی علیه همسرش، از احتمال اجرای حکم اعدام وی ابراز نگرانی شدید کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه تورنتو سان، مقامات وزارت امور خارجه کانادا پرونده بازداشت این شهروند کانادایی ایرانی تبار را پیگیری کرده اند و در تلاشند تا با تماس با مقامات قضایی ایران، در مورد سرنوشت وی اطلاعاتی کسب کنند.

ملیسا لنتسمن، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا با ارسال یادداشتی به این روزنامه تاکید کرده است مقامات کنسولی ( کانادا) از زمان بازداشت این مرد کانادایی ایرانی با مقامات سیاسی و دیپلماتیک ایران در تماس بوده اند تا از وضعیت آقای قاسمی شال اطلاعاتی به دست آورند.

دن مک تیگ، نماینده لیبرال پارلمان کانادا نیز به این نشریه گفته است به منظور برقراری مذاکرات پشت پرده و گفتگو در سطوح مقامات وزارتی دو کشور و کمک به روشن شدن وضعیت این شهروند کانادایی ایرانی در زندان اوین آمادگی دارد.

تورنتو سان می نویسد البرز قاسمی شال، برادر این مرد ایرانی کانادایی نیز که به مدت دو سال در زندان اوین در بازداشت مقامات ایران بود، در ماه ژانویه سال گذشته به طور مشکوکی در زندان درگذشت.

فرح واضحان، از بازداشت شدگان ششم دی ماه به اعدام محکوم شد

فرح (المیرا) واضحان از بازداشت شدگان حوادث ۶ دی ماه (عاشورا) به اعدام محکوم شد.

فرح واضحان که اولین زن محکوم به اعدام بازداشت شده در ششم دی ماه است علاوه بر این حکم ضد انسانی به تحمل ۲ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده است.

به گزارش وبلاگ فعالین حقوق بشر و دموکراسی، خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این حکم اعتراض نموده اند.

خانم واضحان پس از اعتراضات مردمی ششم دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگیر شدند.

وی به یکی از زندان‌های مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از یک ماه در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه‌های جسمی و روحی جهت اخذ اعترافات تلوزیونی قرار داشت؛ سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

گفته می‌شود فرزندان این زندانی سیاسی نیز که مدتی در سول انفرادی نگهداری می‌شدند، جهت اعتراف علیه مادرشان تحت فشار قرار داشتند. این در حالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرایط سخت جسمی بسر می برد.

خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشتش محکوم به اعدام می شود.

اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند، تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با یکی از سازمان های معاند نظام جمهوری اسلامی است.

گفتنی است که دایی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ ۶۰ می باشد.

۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

تیراندازی در نزدیکی سفارت ترکیه در تل آویو



شبکه تلوزیونی العربیه لحظاتی پیش با مخابره گزارشی اعلام کرد که صدای
تیراندازی در نزدیکی سفارت ترکیه در پایتخت دولت عبری به گوش می رسد.


بر اساس این گزارش نیروهای پلیس اسرائیلی توانستند شخصی را که ظاهرا قصد
هجوم به سفارت را داشته دستگیر کردند.


منابع امنیتی اسرائیلی اعلام کردند به دنبال شنیدن صدای تیراندازی در
صحنه حادثه حاضر شدند و منطقه را به محاصره خود در آورند.


بر اساس این گزارش نیروهای پلیس کلیه راه های منتهی به سفارت ترکیه در تل
ابیب را بستند.


روزنامه اسرائیلی "یدعوت احارانوت" در این باره نوشت شخص مهاجم در هنگام
حمله به سفارت کاملا لخت بود .


هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه وعلل آن مخابره نشده است.

در جریان درگیری بین جوانان و نیروهای رژیم در امیدیه خوزستان، یک جوان به قتل رسید


امروز سه شنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۱۴۲۰ بوقت ایران طی یک درگیری در شهرک ” یاسر” در ” امیدیه” خوزستان که بین جوانان و نیروهای رژیم صورت گرفت، یک جوان بنام ” علی بدیری ali badiri ” بضرب گلوله مزدوران کشته شد.
علی بدیری، ۲۶ الی ۲۷ سال داشت و از الاحواز بود. وی از چند سال قبل تحت پیگرد رژیم بود.
زمانی که ماموران می خواستند جسد وی را منتقل کنند با اعتراضات شدید مردم مواجه شدند

یک زن ۶۱ ساله که توسط احمدی نژاد شکنجه شده علیه وی شهادت می دهد


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تظاهرات هواداران مقاومت ایران در برلین با مخابره عکلی از این تظاهرات نوشت: یک زن در تظاهراتی علیه اعدام و سنگسار شرکت کرده، در حالی که در برابر دروازه تاریخی براندنبورگ ایستاده، بنری را در دست دارد که روی آن نوشته است من هاجر تهرانی ۶۱ ساله که از زندان اوین نجات یافته ام شخصا توسط احمدی نژاد شکنجه شدم.
شورای ملی مقاومت ایران فراخوانی را علیه شکنجه، سنگسار و اعدام زندانیان سیاسی صادر کرده است

سفر یک میلیون ایرانی به ترکیه طی ۸ ماه !


وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت : یک میلیون ایرانی طی ۸ ماه به ترکیه رفتند.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اعلام رسمی این آمار یادآور شد که تبلیغات گردشگری کشورش در ایران مطابق با فرهنگ و بافت اجتماعی ایران است.
به گزارش آتی نیوز، ارطغرل گونای در گفتگو با روزنامه اکشام در عین حال با استفاده از جملاتی پر از کنایه افزود که تبلیغات گردشگری بدون تصاویر دریا یا پلاژ اساسا غیرممکن و بی معنی است ولی ایران نیز موقعیت مختص به خود را دارد و رعایت آن نیز الزامی است.
گونای همچنین گفت: البته گردشگری در ترکیه مختص به ساحل و پلاژ نیست.
با برآوردی کوتاه از میران هزینه انجام شده برای هر سفر و خرید ایرانیان در این کشور، مشخص می‌شود صدها میلیون دلار ارز طی ماههای اخیر از کشور خارج شده و به حساب همسایگان نیمه آسیایی - اروپایی واریز گردیده است.

مومنی، احمدی امویی، صمیمی هم چنان در انفرادی /بازگشت دوازده نفر به بند عمومی

دوازده نفر از زندانی های اعتصاب کننده پس از بیست و دو روز به بندعمومی 350 زندان اوین بازگردانده شدند اما عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی همچنان در انفرادی نگه داری می شوند و کیوان صمیمی نیز همچنان در اعتصاب غذا و انفرادی به سر می برد.

براساس گزارش های رسیده از اوین به کلمه ،این یازده نفر از روحیه بالایی برخوردارند اما از نظر جسمی بسیار ضعیف و لاغر شده اند و هم چنان اجازه تماس با خانواده های خود را ندارند.

زندانی های منتقل شده به بند عمومی روحیه عبدالله مومنی،بهمن احمدی امویی و کیوان صمیمی را نیز خوب و مقاوم توصیف کرده اند اما در باره وخامت حال کیوان صمیمی و بی توجهی پزشکان به وضعیت وی اظهار نگرانی شدید کرده اند.

منابع موثق به نقل از زندانیانی که تازه از انفرادی بازگشته می گویند کیوان صمیمی گفته بعد از انتقال عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی به بند عمومی اعتصاب غذای خود را خواهد شکست.

مجید توکلی، فعال دانشجویی و یکی از زندانیان اعتصاب کننده دیروز به زندان رجایی شهر منتقل شده است. گفته می شود رضا ملک یکی دیگر از زندانیان بند 350 نیز هم چنان در انفرادی به سر می برد.

علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تحکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، کیوان صمیمی ،جعفراقدامی فعال مدنی ، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی راد از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی بودند که دو هفته اعتصاب غذا کردند. آنها پس از اعتراض به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و توهین ماموران زندان به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده بودند.

بحران اتمی رژیم؛ دیپلماسی در آستانه

به گزارش رادیو آلمان، یک مقام نظامی عالی‌رتبه‌ اسرائیلی به روزنامه فایننشال تایمز آلمان گفته است که آمریکا باید به صورتی جدی تهدید کند که به رژیم ایران حمله نظامی خواهد کرد.

این مقام نظامی، که نام او فاش نشده، گفته است، اینکه آمریکا فقط بگوید که در برابر رژیم ایران به گزینه‌ نظامی هم فکر شده، تأثیرگذار نیست.

"فایننشال تایمز آلمان" نوشت، این گونه اظهارات از طرف اسرائیلی‌ها تأکیدی بر این امر است که آنان معتقدند دپیلماسی در قبال رژیم ایران در آستانه‌ شکست است، زیرا تهران همچنان برنامه‌های اتمی خود را پیش می‌برد، و از این رو باید به کاربست زور رو آورد.

به گفته رادیو آلمان، موضوع حمله‌ نظامی به جمهوری اسلامی، موضوعی است که اکنون صریحتر از گذشته بر زبان مقام‌های سیاسی و نظامی غرب جاری می‌شود.

۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

ساخت یک مرکز دیگرغنی سازی اورانیوم در ایران

صدا و سیمای رژیم: رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفت، مکان یابی برای احداث 10 مرکز دیگر غنی سازی اورانیوم در ایران به پایان رسیده است.

علی اکبر صالحی افزود، ساخت یکی از این مراکز تا پایان امسال یا اوایل سال آینده آغاز می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی درباره گفتگو با گروه وین درخصوص مبادله سوخت هسته ای نیز گفت، طرف های مقابل در رسانه ها آمادگی خود را برای گفتگو در این باره اعلام کرده اند اما هنوز به صورت کتبی و رسمی، مطلبی دریافت نکرده ایم.

این در حالیست که کارشناسان هسته ای می گویند جمهوری اسلامی کمتر از يک سال با بمب اتمی فاصله دارد.

مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان جمعه شب در گزارشی در باره راه اندازی نیروگاه بوشهر پرسید، رژیم ایران تا چه ميزان به دستیابی به بمب اتمی نزديک شده است؟

گزارشگر این شبکه خبری به نقل از کارشناسان موسسه علوم و امنيت بين الملل گفت، اگر آنها بتوانند اورانيوم را در يک تاسيسات مخفى غنى سازی کنند، کمتر از يک سال با بمب فاصله دارند، نه در قم بلکه در تاسيسات مخفى ديگر، مشکل اين جاست که ما نمى دانيم که آيا آنها داراى تاسيسات ديگرى مانند تاسیسات زیرزمینی قم هستند يا خير.


۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

اعدام ناگهانی بیش از هفتاد نفر در مشهد

شنیده‌ها حاکی است، طی چند روز گذشته بیش از هفتاد نفر از زندانیان زندان مشهد به صورت ناگهانی اعدام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ندای سبزآزادی از مشهد، بعضی از این افراد که گویا در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده بودند، حکم‌های قضایی خود را پی‌ تر از این دریافت کرده بودند که بر طبق آنها مجازات اعدام شامل حال آنها نمی شده است و حتی به پرداخت جریمه‌های نقدی نیز کفایت شده است. اما به صورت ناگهانی دستور قضایی مبنی بر اعدام این افراد صادر گردیده است.

هنوز دلیل صدور این از سوی مرجع قضایی مشخص نیست. اما گمانه زنی ها حاکی از آن است نهادهای اطلاعات و امنیتی صورت گرفته است. گفته می‌شود، پیش از نیز در پرونده‌ای مشابه در همین شهر، در اوایل روی کار آمدن دولت نهم هنگامی که رابطۀ یکی از مامورین رده بالای انتظامی- امنیتی با گروه‌های مواد مخدر روشن می‌شود، ناگهان بیش از شصت نفر از افراد مربوط به آن پرونده (که اغلب از اهالی تربت جام و تایباد بوده‌اند) اعدام می‌شوند که در بین آنها چند نفر از بستگان مامورین نیروی انتظامی نیز وجود داشته‌اند.

گفتنی است طبق اطلاعات بدست آمده، در بین افراد اعدام شدۀ اخیر، نام افراد زیر هجده سال نیز مشاهده شده است

وضعیت نامناسب جسمانی کیوان صمیمی در بیستمین روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمانی کیوان صمیمی، روزنامه نگار دربندی که هنوز در اعتصاب غذا به سر می برد وخیم گزارش می شود.

این روزنامه نگار که بیست روز است در اعتصاب غذا به سر می برد وضعیت جسمانی مناسبی ندارد اما هم چنان از روحیه ی بالایی برخوردار است.

به گزارش کلمه، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان نگرانی ها در باره وی افزایش پیدا کرده است، چرا که اکنون فقط به هنگام افطار و سحر آب و چای می نوشد.

صمیمی و شانزده زندانی سیاسی دیگر زندان اوین سه هفته قبل به خاطر اعتراض به برخوردهای نامناسب زندانبانان و ماموران زندان به خصوص وعده های دروغین و رفتارهای نامناسب رییس زندان اوین، صداقت به سلول انفرادی منتقل شدند؛ آن ها بعد از آن دست به اعتصاب غذا زدند.

بقیه این زندانی ها بعد از دو هفته به خاطر پیام های اقشار مختلف مردم و شخصیت های سیاسی مدنی به اعتصاب غذای شان پایان دادند اما صمیمی همان موقع اعلام کرد که تا زمان انتقال همه زندانیان اعتصاب کننده به بند عمومی اعتصاب غذایش را پایان نخواهد داد.

اکنون زندانیان اعتصاب کننده بارها از وی خواسته اند که به اعتصاب غذایش پایان دهد اما او اعلام کرده که به خاطر فرزندان دربندش این کار را نخواهد کرد و تا رهایی آنها از سلول انفرادی به این اعتصاب ادامه خواهد داد.

خانواده صمیمی به شدت نگران سلامت وی هستند و از همه مسوولان قضایی بویژه دادستان تهران درخواست توجه فوری به وضعیت وی را دارند.

کیوان صمیمی 62 ساله به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

عید فطر امسال با 11 سپتامبر همزمان خواهد بود

ایام عید فطر امسال با روز 11 سپتامبر همزمان خواهد بود. همین امر موجب شده که مؤسسات و جمعیت های مختلف اسلامی در ایالات متحده آمریکا از پلیس این کشور درخواست کنند که تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه اقدامی علیه مسلمانان را اتخاذ کنند.

در همین راستا خانم «آیدینا لیکوویچ» سخنگوی شورای اسلامی مسلمانان در لوس آنجلس طی اظهاراتی در این باره گفت: تعداد زیادی از مسلمانان و یا مؤسسات اسلامی آمریکا از پلیس ایالات متحده آمریکا خواستند که تدابیر امنیتی شدید در این أیام اتخاذ کند و در آماده باش کامل بسر ببرد زیرا این احتمال وجود دارد که عملیات علیه مسلمانان انجام گیرد و یا عملیات علیه یکی از مراکز مهم آمریکا صورت گیرد تا مجددا مسلمانان در موضع اتهام قرار گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی مسلمانان در لوس آنجلس در ادامه افزود: نمونه چند تظاهراتی که اخیرا در مقابل مساجد و یا مراکز اسلامی آمریکا انجام شد، نشان دهنده این است که این احتمال وجود دارد که هرگونه عملیاتی علیه مسلمانان انجام گیرد. البته موافقت مقامات رسمی آمریکا با ساخت مسجدی در نزدیکی محل حادثه 11 سپتامبر بر خشم و حساسیت این افراد ضداسلامی افزوده و در نتیجه احتمال وقوع هر اتفاقی ممکن خواهد بود.

خانم «آیدینا لیکوویچ» در پایان گفت: ناگفته نماند یکی از کلیساهای بزرگ ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا نیز اعلام کرد که قصد دارد در روز 11 سپتامبر «طرح قرآن سوزی» را اجرا کند. اعلام این طرح اعتراض و خشم شدید مسلمانان و مراکز مختلف اسلامی را برانگیخت و موجب متشنج تر شدن اوضاع و روابط میان مسلمانان و غیرمسلمانان در آمریکا شده است. از همین رو چنین درخواستی از پلیس آمریکا صورت گرفته است.