۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

صدور دو حکم قصاص از سوی شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران

طی روزهای اخیر یک مرد و یک زن جوان بر اساس اتهاماتی جداگانه از سوی شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده اند.
به گزارش فارس، یک پزشک 42 ساله به اتهام قتل یک زن 35 ساله بعد از 2 سال ارتباط، از سوی شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدسلطان همتيار به قصاص محکوم شده است. بر اساس این گزارش در جلسه ی رسیدگی به اتهامات این پزشک تهرانی ذبيح‌زاده، نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده خواستار مجازات متهم شد. اولياي‌ دم نيز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.
قاضي همتيار و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و با توجه به مستندات موجود در پرونده، متهم را به قصاص محكوم كردند.
این حکم در حالی صادر شده است که متهم در دادگاه به قتل اعتراف نکرده است.
هم چنین خبرگزاری فارس در گزارش دیگری از محکومیت یک زن به قصاص توسط قاضی همتیار به اتهام قتل "ساناز" دختر خردسال خواهر شوهر خود، خبر داده است.
بر منبای این گزارش اين زن جوان در بازپرسی ها اعتراف کرده است که با انگيزه انتقام‌گيري از خانواده همسرش به دليل آنكه وي را تحقير كرده‌اند ابتدا دهان ساناز را بسته و او را خفه كرده و سپس با برداشتن بنزين از باك موتورسيكلت، وي را به آتش كشيده است.

نگه داری دانش آموز وبلاک نویس در سلول انفرادی


دستگاه قضائي رژیم در  استان مازندران پس از گذشت 35 روز از  دستگیری نويد محبي دانش آموز و وبلاگ نويس مازندراني، قرار بازداشت وي را تمديد و هم چنان در سلول انفرادی نگه داشته اند.
سایت اصلاح طلب  جرس در این رابطه می نویسد: تاكنون مقامات قضائي و امنيتي مازندران اتهام اين فعال دانش آموزي را مشخص نكرده اند و خبرها حاكي از عدم اجازه ملاقات و ديدار خانواده نويد محبي با فرزندشان است.تاكنون خانواده محبي و مينا جعفري وكيل مدافع وي هيچ پاسخي از سوي مقامات دادگستري استان مازندران مبني بر تفهيم اتهام و يا صدور قرار وثيقه براي آزادي وي دريافت نکرده‌اند.
يك منبع نزديك به خانواده نويد محبي اعلام کرده است كه مقامات اطلاعاتي استان مازندران در تماسي تلفني با خانواده وي، با بیان این که "تاكنون نويد محبي از اقدامات و فعاليت هاي خود ابراز پشيماني نكرده و از عملكرد خود دفاع مي كند" عنوان كردند: تا نويد از كارهاي گذشته خود ابراز پشيماني نكند همچنان او را دربند انفرادي نگه خواهيم داشت.

نويد محبي فعال دانش آموز و وبلاگ نويس مازندراني كه در مقطع پيش دانشگاهي مشغول به تحصيل بوده در روز 27 شهريور ساعت 11 طي يورش نيروهاي امنيتي مازندران در منزل پدريش در شهرستان آمل دستگير شده و به زندان اداره اطلاعات ساري (شهيد كچوئي) منتقل شد.
گفتني است در هنگام دستگيري، وي از سوي نيروهاي امنيتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. اين در حالي است كه قبل از بازداشت، نويد محبي از ناحيه بيني تحت عمل جراحي قرار گرفته بود و ضربات وارده به وي از سوي نيروهاي امنيتي منجر به خونريزي شديد او شد.
نويد محبي پس از انتخابات در جريان اعتراضات سال گذشته روز جهاني زن ( 8 مارس ) و مراسم چهارشنبه سوري دو بار توسط اداره اطلاعات آمل به مدت چند روز بازداشت شده و تحت بازجوئي قرار گرفته بود.

دستکم 3370 مورد نقض حقوق بشر در مهرماه

 در مهر ماه سال جاری دستكم 3370 مورد نقض حقوق بشر در کشور رخ داده و از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به ثبت رسیده است.

در طول ماه گذشته، بیش از 1435 مورد نقض حقوق كارگران، 98 مورد نقض حقوق دانشجویان، 128 مورد نقض حقوق فعالین سیاسی و مدنی در حوزه ی آزادی اندیشه و بیان، 37 مورد صدور، تایید یا اجرای حكم اعدام، 1003 مورد شكنجه و نقض حقوق زندانیان سیاسی و عادی در زندان ها، دست كم 350 مورد بازداشت شهروندان به دست نیروهای انتظامی، 71  مورد بازداشت و نقض حقوق اقلییت های ملی ، 228 مورد بازداشت و نقض حقوق اقلییت های مذهبی را شاهد بوده ایم.

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

توقیف گذرنامه و ممنوع الخروج شدن برخی از علمای اهل سنت ايران

ماموران امنیتی، گذرنامه تعدادی از علمای برجسته اهل سنت را در فرودگاه بین المللی تهران توقیف کرده و مانع از سفر آنها به خارج از کشور شدند.

به گزارش سنی آنلاین، روز پنج شنبه جمعی از علمای اهل سنت که عازم کشور ترکیه برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی اسلامی بودند، گذرنامه برخی از آنان توسط ماموران امنیتی توقیف شد.

مولانا عبدالغنی بدری، معاونت آموزشی حوزه دارالعلوم زاهدان، دکتر عبیدالله استاد حدیث این حوزه و مولانا عثمان قلندرزهی مدیر مدرسه مدینة العلوم خاش، از جمله افرادی هستند که گذرنامه آنها توقیف شده است.


پیشتر گذرنامه شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید توسط ماموران امنیتی توقیف و از خروج ایشان جلوگیری شده بود.

کاخهای میلیونها دلاری وابستگان خامنه ای در آمریکا

 خبرهایی که از ولخرجی های باور نکردنی رهبر جمهوری اسلامی در حوزه های علمیه قم و آن هم در کلاس های درس آخوندهای طرفدار ایشان به بیرون درز کرده است نشان از آن دارد که رهبر رژیم تنها با دست در جیب ملت کردن و به مزدوران خود سهام میلیونی و میلیاردی پرداخت کردن است که می تواند همچنان در قدرت بماند. تارنمای خبرنگاران سبز صورت دیگر و زشت تری از دست و دلبازی گردانندگان حکومت و بیت رهبری او را منتشر کرده است که حکایت از چوب حراجی دارد که دولتمردان جمهوری اسلامی بر ثروت ملت ایران زده اند.

خبرنگاران سبز در گزارش یکشنبه 25 مهر 1389 خود نوشته است: “تلاش وابستگان به بیت رهبری برای اقامت در آمریکا… به عنوان مثال یکی از زنان این گروه به نام خانم نیره محمدی گلپایگانی اخیراً خانه ای به قیمت 12 میلیون دلار خریده که فقط 4 باغبان رسیدگی به باغ بزرگ خانه را بر عهده دارند. شخص دیگری در این گروه به نام عزیز خوشوقت خانه ای به مبلغ 8میلیون دلار خریداری کرده و فرد دیگری از اعضای همین گروه خانوادگی، شرکت های معاملات املاک را مأمور خرید خانه ای به قیمت 50 میلیون دلار نموده و رقابت بزرگی را بین این شرکت ها ایجاد کرده است ….”

این همه در حالی رخ می دهد و این گروه 25 نفره از وابستگان بیت خامنه ای در شرایطی میلیون ها دلار از ثروت ملت ایران را در آمریکا برای خرید کاخ های خود بر باد می دهند که رهبر و دولت دست نشانده ی او و رئیس جمهوری بد دهان و بی ادب همه روزه گلویشان را پاره می کنند تا با توهین و دشنام به آمریکا و تهدید جهان، خود را مخالف غرب و بویژه آمریکا نشان دهند. تا همین دیروز یکی از دشنام های همیشگی آقایان به ایرانیان تبعیدی و پناهنده و مهاجر به آمریکا “در دامن دشمن زیستن” بود. و حالا نه تنها خودشان در دامن دشمن می زیند، بلکه با خرید کاخ های گران قیمت و حیف و میل ثروت ملت ایران سوار بر لیموزین های گران قیمت و با راننده و محافظ در بوتیک های گران قیمت لس آنجلس و نیویورک دلارهای باد آورده را هزار هزار خرج می کنند، و پز گرین کارت های آمریکایی شان را می دهند.

خبرنگاران سبز می نویسند: “….گروه شامل چندین خانواده مرتبط با یکدیگر می شود که وجه اشتراک آنان، پیوندهای گسترده با دفتر علی خامنه ای و یا ارتباط فامیلی با ایشان است. همه ی این خانواده ها با پیگیری یکی از قوی ترین شرکت های خدمات حقوقی و با هزینه سرسام آوری توانسته اند در کمترین زمان ممکن گرین کارت اقامت در ایالات متحده را به دست آورند و از حدود پنج ماه پیش تا کنون تسهیلات ویژه آمد و رفت بین آمریکا را به دست آورند. این گروه طی مدت اقامت خود در آمریکا میلیونها دلار هزینه کرده اند تا نشان دهند که قابلیت بالایی برای سرمایه گذاری دارند و به عنوان مهاجر میلیونر شناخته شوند …”

از افراد دیگری نیز در این گزارش نام برده شده که همگی از وابستگان به بیت خامنه ای هستند، از جمله: “محمود خرازی و سید محمد چراغی که برای آنکه بتوانند توان مالی و میزان درآمدهای سرشار خود را اثبات کنند و زودتر به گرین کارت دست یابند با گرانترین شرکت های بیمه خصوصی در آمریکا و معتبرترین کلینیک های درمانی برای حداقل 5 سال قرارداد کلی و همه جانبه امضا کرده اند تا از خدمات ویژه برخوردار شوند … این گروه 25 نفره همچنین فرزندان خود را در بهترین مدارس آمریکا ثبت نام کرده اند که تنها شهریه ثبت نام هر ترم تحصیلی یک دانش آموز در این مدارس بالغ بر 18 هزار دلار است. علیرغم تلاش این افراد برای ملموس نبودن حضورشان در آمریکا و نیز حضور در محله های بسیار گران قیمت میلیونرنشین، اما مهاجرت و اقامت جمعی آنان، داشتن حجاب چادر خانمها، ماشین های لوکس و راننده و نقل و انتقال های کلان پولها در بانک ها و هزینه های چشمگیر و روزافزونشان باعث جلب توجه مقام های محلی و دیگران شده است…”

این ها نمونه های کوچکی است از باتلاق فسادی که حکومت اسلامی آلوده ی آن است، و تازه اینها از وابستگان به بیت رهبری هستند، آلوده ترها را در دولت و سپاه و نیروهای انتظامی رژیم به راحتی می توان دید. کاش شرم و حیا داشتند و با این همه فساد و آلودگی آنهمه ادعا نمی کردند!

وقوع چند زلزله در استانهای گیلان و اردبیل

صدا و سیمای رژیم: زمین لرزه ای به بزرگی چهار و شش دهم ریشتر حوالی هشتپر در استان گیلان را لرزاند. این زلزله ساعت 12 و 38 دقیقه و 27 ثانیه رخ داد. امروز این سومین زلزله است که هشتپر را لرزاند. ریشتر زلزله های قبلی چهار و نه و چهار و چهار بود. 


وقوع دو زلزله، استان اردبيل را لرزاند

ساكنان قسمت وسيعي از اردبيل در نقاط جنوبي و مركز اين استان، وقوع دو فقره زمين لرزه را مقارن ظهر روز جمعه احساس كردند . 
  
اين زمين لرزه به ترتيب در ساعت هاي 11 و 30 دقيقه و 12 و پنج دقيقه روز جمعه شهرستانهاي اردبيل، نمين، خلخال و كوثر را لرزاند و در پاره اي از نقاط باعث هراس ساكنان منازل بويژه در آپارتمانها شد.

مديركل مديريت بحران استان اردبيل گفت: براساس اخبار دريافتي از شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، كانون اين زمين لرزه ها در داخل درياي خزر و در اطراف شهرستان هشتپر طوالش در استان گيلان بوده است .

'علي اسلامي افزود : بزرگي قويترين اين زمين لرزه ها 4.9 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ثبت شده است .
تاكنون از خسارات و يا تلفات احتمالي اين دو زمين لرزه اخباري دريافت نشده است .

استان اردبيل مانند اكثر نقاط ميهن روي كمربند زلزله واقع است و هرازچندگاه وقوع زمين لرزه هايي در قسمت هايي از اين استان خسارات و يا تلفاتي بر جاي مي گذارد.


بر اثر ‌انفجار در تاسیسات دریایی خرمشهر ۳ نفر کشته و زخمی شدند

۲۲ سال بعد از آتش بس، براثر انفجار مهمات باقی مانده از جنگ ضد میهنی در تاسیسات دریایی خرمشهر یک نفر جان باخت و ۲ کارگر دیگر نیز مجروح شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر مدیر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران شعبه خرمشهر گفت: در این حادثه کـه در سکوهای یکی از انبارهای قدیمی لوله در این شرکت روی داد یک نفر کشته و ۲ کارگر نیز مجروح شدند.
 براثر انفجار مهمات باقی مانده از جنگ در تاسیسات دریایی خرمشهر یک نفر جان باخت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران شعبه خرمشهر گفت: در این حادثه کـه در سکوهای یکی از انبارهای قدیمی لوله در این شرکت روی داد ۲ کارگر دیگر نیز مجروح شدند.
اصلاحی افـزود: کارخانه بتن اندود این شرکت لوله‌های ۱۲ متری خود را در محوطه بـاز بندر خرمشهر انبار می‌کند.
شرکت تاسیسات دریایی ایران شعبه خرمشهر در زمینه طراحی و ساخت سکوهای نفت وگاز دریایی و نیز بتن اندود لوله‌های دریایی فعالیت دارد.
لازم به یادآوری است که جنگ ضد میهنی، بعد از ۲۲ سال همچنان از مردم میهنمان قربانی می گیرد و حاکمان بی خرد، به جای پاکسازی محیط زیست مردم و کارگران محروم، به دجالگری و ترویج فضای جنگ ادامه می دهند.

ادعای رژیم در مورد کنترل آدرس های آی پی مزخرف...

سایت خودرهاگران
ادعای رژیم در مورد کنترل آدرس های آی پی مزخرف تبلیغاتی است
گفتم: چیه نگرانی؟!
گفت: شنیدی قرار همه آدرس های IP را شناسنامه دار کنند.
گفتم: یعنی چی؟
گفت: یعنی هرکس روی اینترنت است معلوم می شود که آدرس IP او چیست و کیست.
گفتم: خوب این که همیشه بوده
گفت: آخه تازه اعلام شده
گفتم: این ها دارند این مزخرفات را برای ترساندن من و تو می گویند.
گفت: یعنی نمی تونن کنترل کنن اینجوری؟
گفتم: خوب اینها همیشه این کارو می کردن، ولی چه غلطی تونستن بکنن.
گفت: چطور؟
گفتم: مگر می شود میلیون ها نفر را که در هر ساعت دارند میلیون ها کار روی اینترنت انجام می دهند کنترل کرد؟
گفت: نمی شود؟
گفتم: مثل این است که بگویی درتهران هر ماشینی که از دم خانه راه بیافتد را تا هر کجا برود تحت کنترل خواهیم داشت.
گفت: پس چرا چنین خبرهایی را اعلام می کنند؟
گفتم: برای این که یک عده ای را که از این چیزها سر در نمی آورند بترسانند که مبادا برای کسب آگاهی و یا برقراری ارتباط با دیگران از اینترنت استفاده کنند.
گفت: یعنی فقط برای ایجاد ترس است.
گفتم: از مزخرفات اینها مرغ پخته هم خنده اش می گیره. اینها چون به طور عملی قادر به هیچ کنترلی نیستند مجبورند با این تبلیغات ترس درست کنند.
گفت: در عمل چطور؟
گفتم: میلیون ها نفر در ایران هر روز و هرشب به اینترنت وصل می شوند و هر کاری که بخواهند انجام می دهند و مزدوران بسیجی و سپاهی غلطی هم نمی توانند بکنند.
گفت: یعنی فقط ادعاست.
گفتم: فقط حرف است. چون با فیلترشکن و پروکسی می توانی ناشناس روی اینتنرنت هر کاری کنی . نگران نباش
گفت: ظاهرا فقط برای وحشت آفرینی است
گفتم: خوب می دونی، متوجه شدن که وقت رفتن است و دارند دست و پاهای آخر را می زنند.



پتیشن حمایت از یک زندانی سیاسی مبتلا به ام اس


حامد روحی نژاد دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه بهشتی که به ده سال حبس در تبعید محکوم شده است از بیماری ام اس رنج می برد و وضعیت وی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و فشارهای روحی رو به وخامت گذاشته است. این زندانی سیاسی که در انفرادی نگهداری می شود، هم اکنون ممنوع الملاقات است و حق تماس تلفنی با خانواده خود را ندارد. حامد روحی نژاد به صورت محسوسی در حال فلج شدن است و تا کنون پنجاه درصد بینایی و شنوایی خود را از دست داده و می بایست تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد.
پتیشن زیر را برای حمایت از این زندانی سیاسی امضا کنید:



۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

مراسم بزرگداشت بانوی هنر ایران خانم مرضیه در اشرف، در روز یکشنبه 25مهر در شرایطی برگزار شده است که نیروهای تحت امر مالکی در آستانه سفر او به تهران در روز بعد، برای خوش‌خدمتی به ولی‌فقیه ارتجاع در گوشه شمال شرقی اشرف شماری از مجاهدین را مورد حمله قرار داده و آتش گشودند. در این حمله وحشیانه 18مجاهد خلق مجروح و مصدوم شدند.

همزمان با این حمله، مزدوران گشتاپوی آخوندی با 66بلندگو در غرب و جنوب اشرف در منتهای لئامت به لعنت کردن بانوی هنر ایران، خانم مرضیه، اشتغال داشتند:

مزدور مصطفى محمدى: ”باز هم آمدم ای اشرفیان، باز هم من مصطفی محمدی از کانادا آمدم.
این خانم مرضیه باعث شد که دخترم سمیه محمدی و بقیه سمیه‌ها در این اشرف بمانند، من به‌عنوان پدر، لعنتش می‌کنم. در عین حال که می‌دانم این همه مغزشویی شده بود، وسیله‌ای شده بود. و این خانم هم مرد و از بین رفت. همه‌جا اعلام کردم تو توی اشرفی هیچ جایی غیر از اشرف نداری.
گفتم که خانواده‌ها را می‌آورم، دیدی که هر روز تعداد خیلی زیادی از شهرستان آوردم… “

درباره حمله وحشیانه نیروهای تحت امر مالکی به مجاهدان اشرف که علاوه بر گروههای مبارز ایرانی، به‌ویژه هموطنان کرد ایرانیمان، از سوی شخصیتها و نیروهای ملی عراق، قویاً محکوم شد، آقای حیدر الملا، سخنگوی رسمی ائتلاف العراقیه، آلترناتیو ملی عراق و فراکسیون برنده در انتخابات این کشور، گفت: امروز آقای مالکی با شلیک به پناهندگان در عراق، مجاهدین خلق، به رژیم ایران قربانی هدیه کرده است تا این‌که رضایت حکام ایران را برای تجدید ولایتش جلب کند…


جالب توجه این‌که، رژیم پلید آخوندی وقوع این حمله را از قبل، اعلام کرده بود. نمونه‌ای که نیروهای آمریکایی و سازمان ملل را به روشنی متقاعد کرد که حمله و شلیک و لجن‌پراکنی علیه اشرف به‌دستور ولی‌فقیه ارتجاع و برای خوش خدمتی به استبداد مذهبی حاکم بر ایران صورت می‌گیرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه خود، خاطرنشان کرد: «روز 24مهرماه سایتهای وزارت اطلاعات از نقش رژیم آخوندی در ”برپایی چندین ایستگاه جدید در نقاط مختلف“ اشرف پرده برداشتند. این سایتها برای توجیه حمله و هجوم برنامه‌ریزی شده روز بعد (25مهرماه) به ساکنان اشرف در یک وارونه‌گویی مضحک خبر دادند ”باید در آینده نزدیک منتظر آغاز درگیری و تهاجم مجاهدین به نیروهای عراقی باشیم“.
وزارت اطلاعات آخوندها هم‌چنین برای رد پاک‌کنی افزود: ”رجوی دستور درگیری با نیروهای عراق را صادر کرده است… رجوی قصد آن دارد که تمام نیروهای محصور در اردوگاه را قربانی کرده و به‌جای دستور خودسوزی و خودکشی، به آنها دستور داده است تا با مانع تراشی در برابر اقدامات قانونی دولت عراق، خود را به کشتن بدهند. با این وصف باید در آینده‌ای نزدیک منتظر آغاز درگیری و تهاجم مجاهدین به نیروهای عراقی باشیم… “،

اطلاعات آخوندها روز بعد از حمله نیز، در یک رد گم کنی مسخره دیگر از ورود مجاهدین به فاز مسلحانه در عراق خبر داد و تحت عنوان ”ورود رجوی به فاز مسلحانه در عراق“ نوشت:

”در پی دستور رجوی برای به‌راه انداختن درگیری در عراق و تهاجم به پلیس این کشور روز گذشته با هجوم به پلیس عراق مانع از اقدامات قانونی آنان برای نصب یک برج مراقبت شدند“.
رژیم آخوندی در ادامه می‌افزاید: ”این اقدامات ماهیت تروریستی این گروه را نشان می‌دهد و رهبری آنها ورود به فاز مسلحانه را تنها راه چاره دیده است“.

همزمان با سفر مالکی به تهران در روز 26مهر، رژیم آخوندی صراحتاً در رسانه‌های خود اعلام کرد: ”قطعاً یکی از خواسته‌های ایران از عراق برچیدن پایگاه تروریستی اشرف در عراق است…

قطعاً ایران بار دیگر از مالکی خواهد خواست تا تکلیف تروریستهای مجاهد پناه گرفته در این کشور را روشن کند… “.
به اشاره ولی‌فقیه ارتجاع سایت رژیمی عصر ایران به مالکی آشکارا گوشزد کرد: ”دولت عراق با این‌که بارها بر اخراج مجاهدین خلق از خاک این کشور تأکید داشته و بیانیه‌های مختلفی در این خصوص منتشر کرده اما اقدام عملی روشنی در این زمینه انجام نداده است… سؤال این است که مقامات عراقی برای مقابله با این گروههای تروریستی ضدایرانی چه کرده‌اند؟ آیا انتظارات را برآورده کرده‌اند؟ آیا نباید تاکنون این گروههای شناخته شده تروریستی از عراق اخراج شوند؟ اینها سوالاتی است که باید نوری مالکی پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشد“.

به قرار اطلاع خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، پس از اطلاع از حمله مزدوران تحت‌امر مالکی به مجاهدان اشرف، به آنها پیام داد که مراسم بزرگداشت خانم مرضیه را در شرایط حمله و شلیک و در حالی‌که 18تن از مجاهدین مجروح شده‌اند، لغو و به زمانی دیگر موکول کنند چرا که بر زمین ریختن خون مجاهدین، روح مرضیه، اشرف السادات اشرفی را، بسیار می‌آزارد. اما به ایشان جواب داده شد:

وحوش و مزدوران مهاجم، ناچیزتر از آنند که بتوانند مانع برگزاری مراسم مرضیه عزیزمان شوند. بگذریم که اگر لشکری از مزدوران هم به اشرف حمله می‌کردند، باز هم مجاهدان سوگندخورده، در میان آتش و خون، با خروش «بیا، بیا» بزرگداشت مرضیه را به احترام او و احترام هنر و فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین، برگزار می‌کردند. به‌خصوص که از این پس با خروش «بیا، بیا» و به فرمان فرمانده ارتش آزادی، برخلاف 6 و 7مرداد سال گذشته، در دفاع برحق از خود، دست باز دارند و از این بابت بسیار خرسندند.


در پی حمله وحوش تحت‌امر مالکی و نیروی تروریستی قدس، دبیرکل جنبش ملی عراق خواهان توقف اقدامات منزجرکننده و ضدانسانی علیه مجاهدان اشرف شد و این حمله را پیش‌پرداخت سفر مالکی به تهران برای جلب حمایت حکام ایران از نخست‌وزیری مجدد او توصیف کرد.

رهبر عراقی تعجب خود از شیوه برخورد دولت مالکی با انسانهای آرمانخواه در کمپ اشرف را ابراز نموده و گفت: راه‌حل در استقرار تیم مانیتورینگ سازمان ملل و نیروهای آمریکایی برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای جدید است.

تجمع آزادیخواهان عراق به رهبری ایاد جمال‌الدین اعلام کرد: حمله نیروهای امنیتی به ساکنان اشرف در آستانه دیدار مالکی از تهران و ضرب‌وجرح آنها که منجر به جراحت 18تن از ساکنان اشرف از زن و مرد شد، توهین به همه اجزاء تشکیل‌دهنده جامعه عراق که خواستار ایجاد یک دولت مستقل و به‌ دور از معاملات بی‌ارزش هستند، محسوب می‌شود هم‌چنین توهینی است به وجدانهای آزاد و آگاه همه عراقیان.

از سوی دیگر حقوقدانان عراقی العراقیه اعلام کردند که از سوی دکتر ایاد علاوی، رئیس این ائتلاف، موظف به پیگیری موضوع اشرف با مقامات بین‌المللی و مقامات قضایی عراقی شده‌اند.

حقوقدانان العراقیه هم‌چنین در نامه‌های خود خطاب به رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر عراق به صراحت اعلام کردند: بررسی پرونده اشرف باید به تشکیل یک دولت ملی در عراق موکول شود. دولتی که ساکنان قرارگاه اشرف را حراست نموده و برای آنها حفاظت بین‌المللی و قانونی در پرتو کنوانسیون چهارم ژنو که دولت عراق به آن ملتزم است، تامین کند. این دولت باید ساکنان قرارگاه اشرف را در برابر عدم استرداد به رژیم ایران و تامین حفاظت لازم برای آنها تضمین کند. به‌نحوی که این دولت اعتنایی به هیچ‌یک از عذر و بهانه‌های رژیم ایران برای استرداد نفرات مطلوب این رژیم با احکام باطل و بی‌اساس قضایی نداشته باشد.

طبق آخرین خبر، نائب‌رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت از جانب 4000 پارلمانتر در 35کشور جهان با استناد به نامه‌های 8500تن حقوقدانان کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، در نامه‌های جداگانه به معاون رئیس‌جمهور آمریکا، وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده، سفیر آمریکا در عراق و فرمانده نیروهای آمریکایی و هم‌چنین به دبیرکل ملل متحد، معاون سیاسی دبیرکل، کمیسر عالی حقوق‌بشر و نماینده ویژه دبیرکل در عراق، با ابراز نگرانی شدید نسبت به مجروح و مصدوم شدن 18تن از ساکنان اشرف در حمله بعدازظهر روز یکشنبه 17اکتبر نوشت:


”ما با این عقیده کاملاً موافقیم که این حمله یک پیش‌پرداخت به رژیم ایران روز قبل از سفر مالکی به تهران است. او که شانسش برای نخست‌وزیری مجدد کمتر و کمتر شده است، تنها ملجأ خود را برای حفظ این منصب، رژیم ایران یافته است.

شلیک گلوله و ضرب‌وجرح افرادی که به‌صورت مسالمت‌آمیز به نصب غیرقانونی یک برج دیدبانی در اشرف اعتراض کرده‌اند، امری است که سکوت در مقابل آن موجه نیست و انتظار هر دموکراتی اینست که نیروهای آمریکایی در چارچوب وظایف بین‌المللی و تعهد ویژه‌ای که نسبت به ساکنان اشرف بر عهده‌دارند، در مقابل این اقدام جنایتکارانه عکس‌العمل نشان دهد.

گردانندگان کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق و فرماندهان عراقی که ظاهراً حفاظت ساکنان اشرف را برعهده‌ دارند، دستورات خود را از فاشیسم دینی حاکم بر ایران و سفارت آن در بغداد و نیروی تروریستی قدس دریافت می‌کنند… به همین دلیل است که ماموران اعزامی وزارت اطلاعات ایران که از فوریه گذشته، در ورودی اشرف به شکنجه روانی ساکنان مشغول هستند، از روز 13اکتبر با 22بلندگوی جدید در ضلع جنوبی، به شکنجه روانی ساکنان، ابعاد بسیار گسترده‌تری بخشیدند. سپس یک پست جدید مسلح در خیابان اصلی اشرف دائر شد و اعتراض ساکنان را بر انگیخت.


هدف نیروهای عراقی از استقرار پستهای جدید، حمله و هجوم به ساکنان اشرف است به‌خصوص که نیروهای عراقی، انواع موانع و کار شکنیها را بر سر راه هیأت قضایی عراق که برای رسیدگی به شکایتهای ساکنان اشرف به محل آمده بود، به‌عمل آوردند چرا که از ثبت قانونی جنایات انجام شده به‌شدت در هراسند.

این وقایع یک بار دیگر ثابت کرد، نیروهای عراقی نه تنها صلاحیت حفاظت ساکنان اشرف را ندارند، بلکه خود در حکم قاتلان آنها به حساب می‌آیند از این‌رو بر مسئو لیت نیروهای آمریکایی که با تک‌تک ساکنان بازای دریافت تسلیحاتشان موافقتنامه حفاظت تا تعیین‌تکلیف فرجام نهایی امضاء کرده‌اند، تأکید می‌کنیم“.

تجمع اعتراضی کشاورزان شهر ری در مقابل ساختمان سازمان آب تهران

کشاورزان شهر ری در جلوی ساختمان سازمان آب تهران در اعتراض به بسته شدن منابع آب کشاورزی دست به تجمع زدند.

رژیم آخوندی با بستن منابع آب کشاورزان شهر ری مانع رسیدن آب به ۸۰هزار هکتار زمینهای مستعد کشاورزی و آب شرب مورد نیاز مجتمع گاوداری استان تهران شده است. ری بزرگترین منبع تولید‌کننده اکسیژن برای استان تهران محسوب می‌شود.

حجاب در ادارات؛ لائيکهای ترکيه بشدت نگرانند

به گزارش منابع خبری در آنکارا، رئیس پارلمان ترکیه از اظهارات دادستان کل این کشور که روز گذشته در مورد اجازه استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاههای ترکیه هشدار داده بود، انتقاد کرده است.
دادستان کل ترکیه دیروز گفته بود، اجازه استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاهها در حکم نقض اصل سکولاریسم در ترکیه است، زیرا که یک نظم و ترتیب حقوقی را بر پایه زمینه های مذهبی قرار می دهد.
به نوشته برخی روزنامه های ترکیه، چند تن از مسئولان حزب اسلامگرای حاکم حتی ابراز امیدواری کرده اند که حجاب در تمامی ادارات و مدارس دولتی الزامی شود که اگر این اظهارات صحت داشته باشد، کابوس ترسناکی برای لائیکهای ترکیه خواهد بود.
لائیک های ترکیه درباره حذف ممنوعیت حجاب در ادارات و دانشگاههای این کشور به شدت نگرانند و معتقدند اظهارات مسئولان حزب اسلامگرای حاکم، درخواست برای اجرای حکومت دینی است.
لائیکها تاکید می کنند حزب عدالت و توسعه (حزب اسلامگرای حاکم) دارای برنامه های سری برای اجرای شریعت اسلامی در ترکیه است.

واکنش رژیم به اعتراض پناهجویان ایرانی در یونان

سایت حکومتی آتی نیوز: گروهي از داوطلبان ايراني با هدف تحت فشار قرار دادن دولت يونان به منظور پذيرش درخواست پناهندگي آنها، لب هاي خود را با نخ هاي بخيه دوخته اند. اين 25 نفر که زير چادري موقت در مرکز آتن به سر مي برند، از چند روز قبل اعتصاب غذاي خود را آغاز کرده اند. در حالي که اعتصاب غذا و دوختن لبها براي مجبور کردن آتن به پذيرش پناهندگي آنها، بيانگر اوج بي توجهي اين کشور غربي مدعي حقوق بشر به حقوق انساني آنها است، برخی رسانه های غربی همچون آسوشيتدپرس تلاش دارند از اين رويداد نيز براي طرح ادعاي نقض حقوق بشر در ايران بهره برداري کنند.

ممانعت از آزادی یکی از بازداشت شدگان توسط بازجویان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانی سیاسی تیمور رضاییان علیرغم تبرئه از تمامی اتهامات و صدور رای آزادی او توسط دادگاه تجدید نظر بیش از 2 هفته است که در بازداشت بسر می برد.
زندانی سیاسی تیمور رضاییان 50 ساله 2 هفته پیش در دادگاه تجدید نظر از تمامی اتهامات تبرئه گردید و رای بر آزادی او را صادر نمودند.آقای رضاییان فقط به دلیل داشتن رسیور ماهواره در منزل به 300 هزارتومان جریمه نقدی محکوم شد.اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کنند و با بهانه های واهی سعی در ادامه بازداشت او را دارند.
تیمور رضاییان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد که در جریان یورشها و دستگیریهای گسترده قبل از 22 بهمن سال گذشته نیمه شب 18 بهمن دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شد و پس از چند ماه او را به به بند 350 زندان اوین منتقل کردند.
آقای رضاییان 18 مردادماه در دادگاه فرمایشی محاکمه و محکوم به 3 سال زندان شد ولی در دادگاه تجدید نظر از تمامی اتهامات تبرئه گردید.او بیگناه نزدیگ به یکسال در زندان شکنجه و تحت شرایط طاقت فرسا قرار گرفت ولی علیرغم تمامی آنها هنوز از آزادی او سرباز می زنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری خودسرانه ، شکنجه و بازداشت طولانی مدت این زندانی سیاسی بدون اینکه مرتکب گناهی شود و حتی دادگاه فرمایشی تجدید نظر بر بی گناهی او صحه گذاشت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال ضد بشری علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

29 مهر 1389 برابر با 21 اکتبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل




دستگیر بیست دانشجوی دختر و پسر

به گزارش سایت حکومتی آخرین نیوز،  بیست دانشجوي دختر و پسر در یک مهمانی شبانه در یزد دستگیر شدند . بنا به ابن گزارش، دانشجویان دستگیر شده  مراسمی را در يک کافي شاپ در روستاي "ييلاقي و خوش آب و هواي" شهر صدوق یزد بر پا کرده بودند که توسط ماموران حکومت دستگیر شدند.
گفته می شود در جریان دستگیری این افراد  دو  دانشجوی دختر از دست ماموران فرار کرده بودند که دوباره  دستگیر شدند .

۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

هشدار دادستان ترکيه درباره رفع ممنوعيت حجاب در دانشگاهها


به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، در حالی که حزب اسلامگرای حاکم ترکیه، رایزنی هايی را در مورد رفع ممنوعیت حجاب در دانشگاههای این کشور آغاز کرده است، دادستان کل ترکیه امروز در این باره هشدار داد.
در بیانیه ای که عبدالرحمن یالچین کایا، دادستان کل ترکیه، منتشر کرده آمده است، اجازه دادن برای استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاهها در حکم نقض اصل سکولاریسم است، زیرا که یک نظم و ترتیب حقوقی را بر پایه زمینه های مذهبی قرار می دهد.
در ادامه این بیانیه آمده است، بر اساس رای دادگاه های ترکیه و نیز دادگاه حقوق بشر اروپا، استفاده از حجاب در محیط دانشگاه جزو موارد مربوط به آزادی مذهبی نیست و لذا با اصل سکولاریسم مغایرت دارد.
در بیانیه دادستان کل ترکیه همچنین با اشاره به اینکه اظهارات مغایری که محافل سیاسی مطرح می کنند، دارای انگیزه های سیاسی است، آمده است، در صورتی که اصول موجود نقض شود، همه احزاب سیاسی مسئولیت خواهند داشت.
خبرگزاری فرانسه نوشت، حزب اسلامگرای حاکم ترکیه، ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی را در دانشگاهها مغایر با آزادی اندیشه دانشجویان می داند و از مدتی پیش رایزنی هايی را با احزاب دیگر برای یافتن راه حلی برای این مسئله آغاز کرده است.


محاکمه روزنامه نگار کرمانشاهی


نخستین جلسه‌ی دادگاه کاوه قاسمی کرمانشاهی، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و از اعضای کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز صبح امروز (28 مهر 1389) در شعبه‌ی اول بیدادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه برگزار شد. تغییر برای برابری : در این جلسه، اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به این فعال کُرد تفهیم گردید و مصطفی احمدیان وکیل وی با رد اتهامات وارد شده، به دفاع از موکل خود پرداخت. در پایان، قاضی با استماع دفاع اولیه‌ی وکیل و متهم، جلسه‌ی دادگاه را برای بررسی و تحقیقات بیش‌تر تجدید نمود. کاوه کرمانشاهی 14 بهمن سال گذشته در کرمانشاه بازداشت و پس از گذراندن 110 روز حبس موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات که 80 روز آن در سلول انفرادی بوده است، دوم خرداد ماه سال جاری با قرار وثیقه‌ی 100 میلیون تومانی آزاد شد.

کاریکاتور؛ برداشتن نقاب از چهره ابلیس پلید

 کارتونی از ازل - کروبی و موسوی، آشکار کردن واقعیت پنهان خامنه‌ای

جمعی از فعالان زنان با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار آزادی محبوبه کرمی شدند

جمعی از فعالان زنان با انتشار نامه ی سرگشاده ای به صادق لاریجانی، ریاست قوه قضائیه به عدم پاسخگویی نسبت به شرایط فعالان دربند اعتراض کرده و خواستار آزادی ایشان عموما و محبوبه کرمی خصوصا، شدند.
متن کامل نامه ی مذکور به شرح زیر است:
ریاست محترم قوه قضائیه آیت الله صادق آملی لاریجانی
با سلام
حدود سه ماه هست که از بازداشت محبوبه کرمی، یکی از فعالان حقوق زن در کمپین یک میلیون امضا می گذرد اما تاکنون هیچ پاسخ روشنی از وضعیت وی به وکلا یا خانواده ایشان داده نشده است. محبوبه کرمی در تاریخ 11 اسفند 88 بازداشت شد. از آن زمان تا کنون وکلای وی نه به پرونده دسترسی داشته اند و نه اجازه ملاقات با موکلشان را داشته اند. هیچ مرجع قانونی نیز توضیحی در مورد اتهامات وارده به وی ارائه نداده است. این درحالیست که بر طبق آئین دادرسی کیفری متهم باید ظرف 24 ساعت اول پس از بازداشت تفهیم اتهام شود. همچنین افراد بازداشت شده باید از حق تماس و ملاقات با خانواده برخوردار باشند. محبوبه کرمی امروز پس از حدود 20 روز در تماس با خانواده اش اعلام کرده که علیرغم وضعیت مبهم پرونده اش, وی را به بند عمومی نسوان زندان اوین منتقل کرده اند.

ریاست محترم قوه قضائیه شما بارها در سخنرانیهای خود به "لزوم قانونمندی دستگاه قضایی" و "تسهیل فرآیند دادرسی" اشاره نموده اید، اما موقعیت بلاتکلیف فعالان حقوق زن و خبرهای ناگواری که از صدور حکم های سنگین برای این فعالان می رسد از این منظر برنگرانی های ما افزوده است. از آن جمله می توان به صدور حکم سنگین برای بهاره هدایت فعال دانشجویی و فعال کمپین (نه و نیم سال) و بلاتکلیفی شیوا نظرآهاری از فعالان دانشجویی و حقوق زن اشاره کرد.

ریاست محترم قوه قضائیه، تاکنون بسیاری از فعالان حقوق زن، از جمله عالیه اقدام دوست (محکوم به3 سال حبس تعزیری) و زینب بازیدی (محکوم به 4 سال حبس تعزیری) در حال سپری کردن حبس های ناعادلانه خود در زندان هستند و بسیاری دیگر با احکام تعلیقی و یا بدوی و همچنین محرومیت از کار یا تحصیل هزنیه های گزافی پرداخته اند.

اکنون با عنایت به این نکته که مسئولیت دستگاه قضا در مقطع کنونی امانتی خطیر است در دستان شما، امیدواریم شاهد بازگشت روند قانونی به کلیه پرونده های فعالین کمپین یک میلیون امضا و دیگر فعالان اجتماعی و سیاسی و بطور خاص روشن شدن وضعیت محبوبه کرمی باشیم.

پرونده‌سازی جدید برای اعتصاب‌کنندگان زندان اوین

برای تعدادی از زندانیان اعتصاب کننده زندان اوین، پرونده قضایی جدید تشکیل شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان اوین به کلمه، هفته گذشته دو تن از اعتصاب کنندگان‌به دادسرای اوین احضار شده و به دلیل اعتصاب غذای بیست‌روزه‌ای که در مرداد ماه داشته‌اند، مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و پرونده جدیدی برایشان تشکیل شده است. مجید دری، فعال دانشجویی، و حمیدرضا محمدی، فعال سیاسی، دو تن از زندانیانی هستند که تاکنون برایشان پرونده قضایی جدید تشکیل شده است.

بر اساس همین گزارش‌ها، این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده، سایر زندانیان اعتصاب‌کننده نیز به بهانه اعتصاب غذای چند ماه قبل خود، برای تشکیل پرونده جدید به دادسرای اوین فراخوانده شوند و خطر پرونده‌سازی جدید برای آنان متصور است

این برخوردهای امنیتی و همچنین تداوم قطع تماس‌های تلفنی در بند ۳۵۰ زندان اوین موجب نگرانی خانواده زندانیان سیاسی این بند شده است. آنها می‌پرسند چرا مسئولان زندان و زندانبانان به خاطر اهانتهایی که به زندانیان کردند و موجب اعتصاب غذایشان شدند، تنبیه نمی‌شوند و این فقط زندانیان هستند که هر روز فشارهای جدیدی را تحمل می‌کنند.

آنها از دادستان تهران می‌خواهند که از پرونده‌سازی‌های جدید برای زندانیان این بند جلوگیری کند و زمینه وصل تماسهای تلفنی زندانیان با خانواده‌هایشان را نیز فراهم کند.

علی ملیحی، فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت؛ بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار؛ عبدالله مومنی، فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تحکیم؛ علی پرویز، فعال دانشجویی؛ حمیدرضا محمدی، فعال سیاسی؛ جعفر اقدامی، فعال مدنی؛ ضیاء نبوی، دانشجوی محروم از تحصیل؛ ابراهیم (نادر) بابایی، فعال مدنی و از جانبازان دفاع مقدس، کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و وب‌نگار؛ مجید دری، فعال دانشجویی؛ مجید توکلی، فعال دانشجویی؛ کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار؛ غلامحسین عرشی و محمدحسین سهرابی راد از جمله زندانیان بودند که دست به اعتصاب غذا زدند و اکنون ممکن است پرونده‌های جدیدی برایشان تشکیل شود.

هفده زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، مرداد ماه امسال به خاطر اعتراض به رفتارهای توهین‌آمیز ماموران بند ۳۵۰ به سلول انفرادی منتقل شدند. آنها پس از این انتقال، به مدت سه هفته دست به اعتصاب غذا زدند.

زندانیان اعتصاب کننده که به خاطر اعتراض به رفتارهای توهین آمیز ماموران بند ۳۵۰ راهی سلول انفرادی شده بودند، خیلی زود پس از آغاز اعتصاب غذایشان خواسته‌های خود را برای پایان بخشیدن به این اعتصاب اعلام کردند و تا رسیدن به بخش بزرگی از آنها، از پای ننشستند. آنها از مسئولان زندان خواستند حقوق کامل زندانیان مندرج در آیین‌نامه سازمان زندانها را رعایت کنند. آنها همچنین خواستار آن شدند تا مسئولان قضایی با زندانبانانی که به حقوق زندانی‌ها تجاوز کرده‌اند، برخورد کنند. آزادی سریع و بدون قید شرط بابک بردبار،عکاس خبری که موعد آزادی‌اش فرا رسیده بود اما درسلول انفرادی به سر می‌برد، از دیگر خواسته‌های زندانیان بود.

افزایش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانین و موارد مصوب مرتبط با زندانیان به مثابه حق آنها و نه امتیازی که در مواقع خاص به زندانیان داده می‌شود، از دیگر درخواست‌های زندانیان اعتصاب‌کننده بود.

در نهایت پس از نزدیک به بیست روز، این زندانیان در واکنش به پیام‌های رهبران جنبش سبز و اقشار مختلف مردم ایران که از آنها می‌خواستند به اعتصاب غذایشان پایان دهند، به این درخواست پاسخ مثبت دادند.

میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز در آن روزها طی پیامی خطاب به اعتصاب کنندگان زندان اوین گفته بود: «آزادمردان زندانی! همه آزادی‌خواهان و حق‌طلبان پیام شما را شنیدند و استواری شما را بر سر مطالبات انسانی و مشروع مشاهده کردند. درود بر شما! ایستادگی شما گواه بر آن است که می‌توان بدن‌ها را به محبس کشید، اما نمی‌توان بر جان آنها چیره شد.»

او در این پیام خطاب به اعتصاب‌کنندگان تاکید کرد: «عزیزان ملت و پیشتازان جنبش سبز! اکنون که پیام شما و خانواده‌های مبارزتان در سطح جهان و داخل کشور منتشر شده است، مردم نگران سلامتی شما به عنوان سرمایه‌های سبز کشورند. ما از همه شما درخواست می‌کنیم اعتصاب غذای خود را پایان دهید.»

این زندانیان پس از دریافت این پیام‌ها که توسط یاران گمنام جنبش سبز در زندان اوین به آنها می‌رسید، در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود، آن را شکستند.

اعتصاب‌کنندگان در پیامی کوتاه از داخل ازندان اوین خطاب به مردم ایران نوشتند: «ما همچنان بر خواسته‌های بر حق خود که حقوق انسانی و اولیه یک زندانی است، پافشاری می‌کنیم و با شما عهد می‌بندیم به مبارزه خود برای تحقق کامل حقوق قانونی همه زندانیان که بخشی از حقوق ملت است، ادامه بدهیم. ما اینک به احترام همراه بزرگ جنبش سبز، میرحسین موسوی، و دیگر شخصیت های جنبش مهدی کروبی، آیت الله بیات زنجانی، زهرا رهنورد، عبدالله نوری، عزت الله سحابی، احمد صدر حاج سیدجوادی، حبیب‌الله پیمان، ابراهیم یزدی و … تک تک یاران جنبش سبز به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهیم .»

ایران در میان 10 کشور دارای بدترین وضعیت برای روزنامه‌نگاران

روسیه که از نظر این گزارش سیاست محدودیت آزادی بیان همچنان ادامه دارد جایگاه 140 جدول را به خود اختصاص داده و چین نیز در میان 10 کشور آخر جهان از نظر آزادی بیان در جایگاه 171 نشسته است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز که مقر آن در پاریس قرار دار گزارش جدید خود از وضعیت آزادی رسانه‌ها در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرد.

در این گزارش که از سال 2002 همه ساله منتشر می‌شود وضعیت آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران در 178 کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته است.

در این گزارش برای نخستین‌بار در 8 سال گذشته نام کوبا از 10 کشور آخر در این لیست خارج شده و این مسأله به دلیل آزادی 14 روزنامه‌نگار و 22 فعال حقوق بشر در تابستان سال جاری میلادی از سوی دولت کمونیستی بوده است.

با این حال گزارش خبرنگاران بدون مرز می‌افزاید که دولت کوبا همچنان برای سانسور به رسانه‌ها فشار می‌آورد و فعالان سیاسی مخالف را تحت فشار می‌گذارد.


در این گزارش وضعیت کشورهای اتحادیه اروپا نیز بدتر شده و با وجودی که 6 کشور شمال اروپا ( فنلاند، ایسلند، هلند، نروژ، سوئد، سوییس ) جزء 6 کشور نخست جهان در زمینه آزادی رسانه ذکر شده اما وضعیت کشورهایی چون ایتالیا (رتبه 49)، رومانی(رتبه 52) و یونان (رتبه 70) در رده‌بندی امسال سقوط کرده است.

از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در این لیست تنها نام 13 کشور در میان 20 کشور نخست دنیا در زمینه آزادی مطبوعات و رسانه‌ها ذکر شده است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز همچنین از 10 کشور کره شمالی، چین، یمن، ایران، ترکمنستان، میانمار، اریتره، سودان، سوریه و رواندا به عنوان 10 کشوری که در آنها وضعیت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در بدترین شرایط قرار دارد، نام برده است.

این گزارش همچنین از دولت چین خواسته تا لیو ژیابائو ناراضی سیاسی چینی و برنده نوبل صلح سال 2010 را از زندان آزاد کند.

در این گزارش وضعیت 4 کشور کمونیستی آسیایی (کره شمالی =177، چین =171، ویتنام = 165 و لائوس = 168 ) در میان 15 کشور آخر لیست ذکر شده است.


در این گزارش همچنین وضعیت آزادی رسانه‌ها در 4 کشور رو به ظهور جهان (چین، هند، برزیل و روسیه) مورد توجه قرار گرفته است.
در مورد برزیل با توجه به تغییرات مثبت قوانین در این کشور در مورد آزادی رسانه‌ها این کشور 12 پله ارتقا پیدا کرده و جایگاه 58 جدول را به خود اختصاص داده است، هند در این جدول به دلیل ناآرامی‌های کشمیر 17 پله سقوط کرده و در جایگاه 122 قرار گرفته است.

روسیه که از نظر این گزارش سیاست محدودیت آزادی بیان همچنان ادامه دارد جایگاه 140 جدول را به خود اختصاص داده و چین نیز در میان 10 کشور آخر جهان از نظر آزادی بیان در جایگاه 171 نشسته است.

در این گزارش همچنین با اشاره به ناآرامی‌های سال جاری در تایلند و اعمال محدودیت‌ها و فشارهای دولتی علیه حرکت اعتراضی "پیراهن قرمزها" آمده که این کشور 23 پله سقوط کرده و در جایگاه 153 قرار گرفته است.

در فیلیپین به دلیل کشته شدن 30 خبرنگار در نوامبر سال گذشته میلادی در جریان انتخابات رتبه این کشور 34 پله سقوط کرده و در جایگاه 156 قرار گرفته است.

در این گزارش برای چهارمین بار متوالی جایگاه اریتره در قعر جدول و در رتبه 178 قرار گرفته است

وعده دولت برای استخدام پرستاران عملی نشد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وعده دولت برای استخدام 23 هزار پرستار عملی نشده است.
حسن تامینی‌ لیچایی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان بزودی طرحی برای استخدام 23 هزار پرستار که دولت در روز پرستار وعده آن را داده بود، تهیه می ‌کند. به گزارش مهر، نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید از سوی دولت ارائه می ‌شد، اظهارداشت: متاسفانه دولت طرح استخدام پرستاران را ارائه نکرد و مجلس این کار را بر عهده گرفت تا هرچه زودتر مشکل این پرستاران که در انتظار استخدام هستند، برطرف شود.
وی یادآور شد: محمود احمدی ‌نژاد در روز پرستار دستور استخدام 23 هزار پرستار را به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ کرده بود.
تامینی لیچانی با اشاره به مشکل کمبود متخصص در مناطق محروم اظهار داشت: با توجه به اینکه  از نظر پزشکان متخصص در برخی از نقاط محروم وجود دارد، با هماهنگی وزارت بهداشت مقرر شد راهکار در این ‌باره پیدا شود.
وی با بیان اینکه متخصصان زیادی دراین چند سال اخیر تربیت شده‌ اند، گفت: با توجه به وجود متخصصان، مناطق محروم کشور از نبود پزشک متخصص اظهار نارضایتی می ‌کنند، در حالی که نباید این ‌گونه باشد.
نماینده مردم رشت با تاکید براینکه بسیاری از متخصصان نیز از نبود پزشک در استانهای محروم گلایه دارند، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، کمیسیون و وزارت علوم به دنبال راهکار موثر هستند که با تبادل نظر و بحث و بررسی در مناطق ایران، برآمدی از نیازهای متخصصان هر منطقه و با توجه به رشته ‌های مورد نیاز تهیه شود.

گزارشگران بدون مرز: آزادی مطبوعات در ایران بدتر می شود

گزارشگران بدون مرز از فنلاند، ایسلند، هلند، نروژ، سوئد و سوئیس ستایش کرده است
سازمان گزارشگران بدون مرز از کاهش آزادی مطبوعات در برخی از کشورهای جهان خبر داد. این سازمان بینالمللی که مدافع حقوق رسانهها است، در گزارش سالیانه خود درباره میزان آزادی مطبوعات در جهان اعلام کرد رواندا، یمن و سوریه به فهرست ده کشوری پیوستهاند که بیش از دیگر کشورها، روزنامهنگاران را سرکوب میکنند.
در این گزارش، سازمان گزارشگران بدون مرز مستقر در پاریس، اعلام کرده است آزادی مطبوعات در کشورهای سودان، ترکمنستان، اریتره، کره شمالی، برمه، چین و جمهوری اسلامی ایران هم‌چنان وضعیت بدتری پیدا میکند.
گزارشگران بدون مرز میگوید از زمان آغاز تهیه سالیانه این گزارش در سال ٢٠٠٢ ، نام کوبا برای اولین بار در سال جاری میلادی از این فهرست خارج شده است. به گفته گزارشگران بدون مرز، تمامی ١٠کشور یاد شده هم‌چنان به اذیت رسانهها ادامه میدهند و مانع دست یافتن شهروندانشان به اخبار و اطلاعات میشوند.
سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین از فنلاند، ایسلند، هلند، نروژ، سوئد و سوئیس بهدلیل کسب جایگاه برتر در گزارش آزادی رسانهها ستایش کرد. در این گزارش آمده است این کشورها هم‌چنان الگویی برای احترام گذاشتن به روزنامهنگاران و جلوگیری از آزار و اذیتهای قضایی آنان هستند.

درگیری در دانشگاه شیراز؛ زخمی شدن دانشجویان

گزارش دریافتی: گزارش دانشگاه شیراز - در درگیری روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان زخمی شدند. دانشجویان هم تحصن کردند و با خودرو های خود جاده را بستند و مانع تشکیل کلاسها شدند. دیشب ازحفاظت اطلاعات سپاه به دنبال لیدرهای این تحصن بودند که موفق به دستگیری آنها نشدند.چهار تن از دانشجویان امروز به کمیته انظباطی احضار شده اند.فردا قرار است دوباره در دانشکده تحصن برگزار شود.استاندار فارس دستور برخورد را صادر کرده است.الان جلسه فوق العاده بین مسئولین در حال برگزاری است.لطفا سریعا اقدام کنید و گزارش را روی سایت قرار دهید.

گزارشی از تشدید سرکوب و دستگیری های جدید در دانشگاه تهران

کمیته گزارشگران حقوق بشر - در هفته های اخیر فشار امنیتی بر دانشجویان دانشگاه تهران شدت گرفته است. در همین ارتباط تا کنون پنج تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شده و به گفته ی منابع خبری حکم جلب تعداد دیگری از آنان نیز صادر شده، اما تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت آنان بی نتیجه بوده است. از سویی نیز تعداد دیگری از دانشجویان به کمیته انضباطی فراخوانده شده و یا در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفتند که این بازجویی ها با تهدید همراه بوده است.

حبیب فرحزادی، نایب دبیر سابق انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، ایوب نعمتی دانشجوی محروم از تحصیل دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی و همچنین نعیم آقایی، سجاد شریفی و کاوه اکبری، دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران تا کنون به بازداشت نیروهای امنیتی درآمده اند. منابع دانشجویی علت این بازداشت ها را در ادامه ی وقایع پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران در 24 خرداد سال گذشته عنوان می کنند.

در همین رابطه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر به تشریح جزییات برخوردهای اخیر و علت تشدید فشارها پرداخته است:
برخوردهای اخیر از چه زمانی شروع شده است؟

"موج جدید احضار ها بعد از دیدار رهبر جمهوری اسلامی با دانشجویان در شهریور ماه شدت گرفت و این بار بیش از سی نفر بازداشت شدند که بسیاری از آنان پس از بازداشت های دو تا 10 روز با قرار کفالت های بین ده تا پنجاه میلیون تومانی آزاد شدند. اما ایوب نعمتی و سجاد شریفی و کاوه اکبری همچنان در بازداشت به سر می برند. برخلاف سال گذشته که دانشجویان به عنوان مطلع احضار می شدند، این بار به عنوان متهم احضار شدند. از سویی نیز دانشجویان بازداشتی برای اخذ اعترافات اجباری و دروغین تحت فشارهای سنگین هستند. در روزهای گذشته نعیم آقایی دبیر انجمن منتقد دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران پس از حضور در سازمان قضایی نیروهای مسلح و در پی احضار به این ارگان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد".

به نظر می رسد در سال گذشت در مقاطع مختلفی فشارهای امنیتی بر روی دانشجویان دانشگاه تهران افزایش یافته است. این روند چگونه شکل گرفته و ادامه یافت؟

در طی ماه های گذشته احکام مختلفی در مورد برخی از دانشجویان دانشگاه تهران صادر شد. دور جدید فشارها پس از روزهای 22 تا 24 خردادماه گذشته و به دنبال صدور فراخوان تجمع در دانشگاه تهران آغاز شد. در پی این فراخوان برخی از دانشجویان در پردیس فنی دانشگاه جمع شدند و تجمع کوچکی شکل گرفت. دومین مورد تجمعی با عنوان سکوت بود که با حضور گسترده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در دانشگاه همراه شد. در این تجمع به شکل مشهود با دوربین های هندی کم از دانشجویان فیلم و عکس گرفته شد. یک هفته بعد که مصادف با آغاز امتحانات دانشگاه بود به آموزش دانشکده های مختلف اعلام کردند که تعداد زیادی نامه های محرمانه احضار به کمیته انضباطی به دانشجویان دانشکده های مختلف تحویل داده شده که اغلب این دانشجویان را هم دختران تشکیل می دادند. برخی از احکام متعلق به حوادث کوی دانشگاه در 25 خرداد سال گذشته بود که هنوز هم دانشجویان دارند هزینه این برخوردها را می دهند.

مرحله اول با بازداشت و موج بعدی با سازمان قضایی نیروهای مسلح بود که به نظر می رسد جای متهم و شاکی عوض شده و در جایی که سازمان قضایی نیروهای مسلح باید به تخلفات نیروی انتظامی بپردازد، قاضی دانشجویان حاضر در دانشگاه در آن روز را احضار کرد که این احضار به یک بار هم ختم نشد و تعداد زیادی از دانشجویان سه یا چهاربار مراجعه کردند. دو نفر از دانشجویان هم به پرداخت غرامت خسارات وارد شده به کوی دانشگاه تهدید شدند. در صورتی که نیروهای انتظامی و لباس شخصی به تخریب کوی پرداخته بودند، به عنوان مثال رقمی که در مورد یکی از دانشجویان به نام ایوب نعمتی تصویب شده بود، در حدود 300 میلیون تومان بود. ایوب نعمتی دانشجوی خوابگاهی و دبیر اسبق شورای صنفی بوده است که هم اکنون در بند دو الف سپاه و انفرادی در بازداشت به سر می¬برد".

مسئولان کوی دانشگاه چندی پیش از شروع تعطیلات تابستان و تقریبا همزمان با سالگرد حوادث کوی دانشگاه، اعلام کرده بودند که به علت تعمیرات کوی را به مدت حدود یک ماه تعطیل می کنند. آیا محرومیت دانشجویان از تسهیلات رفاهی دلیل خاصی داشت و ایا هنوز هم این اعمال محدودیت ها به قوت خود باقی هستند؟

با شروع سال تحصیلی جدید بسیاری از دانشجویان کوی دانشگاه از تسهیلات رفاهی از جمله خوابگاه محروم شدند. دانشگاه تهران اعلام کرد که از این پس به دانشجویان ترم 9 کارشناسی و 5 کارشناسی ارشد خوابگاه تعلق نمی گیرد. به این صورت آنها تمام ساختمان هایی که دانشجویان کارشناسی در آن سکونت داشتند را تخلیه کردند و فقط یک ساختمان باقی ماند که دانشجویان کارشناسی ورودی سال 86 در آن ساکن هستند. بیش از پانصد نفر در یک ساختمان اسکان داده شده اند که درحال حاضر در اتاق های 4 نفره پنج و یا 6 نفر اسکان داده شده اند. درضمن دانشجویان ورودی 87، 88، 89 به خوابگاه های سطح شهر انتقال داده شدند که از نظر امکانات رفاهی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

سال گذشته و در پی حمله به کوی دانشگاه اعلام شد که تعدادی از دانشجویان کوی کشته شدند. قرار شد کمیته ای از نمایندگان مجلس مسئول بررسی وقایع رخ داده در کوی دانشگاه شوند. آیا اقدامی در این زمینه انجام شده است؟

روزی که به کوی حمله شد و هنوز دانشجویان در زندان بودند و دو دسته به وزارت کشور و کلانتری شاپور انتقال داده شده بودند که خودشان هم اعلام کردند که 91 نفر بازداشت شدند، آقایان نادران و زاکانی، از نمایندگان مجلس برای دلجویی از دانشجویان هزینه دیده و خسارت خورده به کوی آمدند و به دانشجویان قول داده شد که از طریق مجلس موضوع پیگیری شود. بعد هم تشکل های دانشجویی دانشگاه تهران از جمله انجمن اسلامی دانشجویان با آقای ابوترابی نایب رییس مجلس دیداری داشتند و پیگیر این موضوع شده بودند. در صورتی که با این که در رسانه ها اعلام شد که پیگیر آمران و عاملان ماجرای کوی خواهند بود و گفته شد که از دانشجویان دلجویی شود و خسارات به آنها برگردانده شود، اما مشخصا هیچ کمیته ای تشکیل نشده که آقای نادران و زاکانی قول آن را داده بودند و در مورد کشته شدگان کوی هم هیچوقت اعلام نشد که چه تعداد از دانشجویان کشته شدند. هر چند که همان شب اول زمزمه هایی بین دانشجویان پیچیده بود و خبری هم که دو روز بعد از حادثه کوی دفتر تحکیم وحدت اعلام کردند تعداد کشته شدگان را 5 نفر اعلام کردند. با این حال هیچوقت به شکل سند رسمی منتشر نشد و مقامات دانشگاه هم اعلام نکردند که این تعداد از دانشجویان کشته شده اند اما تکذیب هم نشد که دانشجویان در کوی دانشگاه مطلقا کشته نشدند.

حمایت پنج تن از زندانیان سیاسی از نسرین ستوده


حمایت پنج تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج از نسرین ستوده      

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: علی صارمی، حسین شهریاری، خالد حردانی، رضا بوکانی و کریم معروف عزیز، پنج تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با ابراز نگرانی از ادامه بازداشت غیرقانونی نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی، خواهان آزای فوری و بدون قید و شرط وی شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در این بیانیه با اشاره به اعتصاب غذا و محدودیت های بوجود آمده از سوی مقامات امنیتی برای این فعال حقوق بشر آمده است: «ما جمعی از زندانیان سیاسی سالن 10 بند چهار زندان رجایی شهر ضمن اعلام حمایت از تمامی خواسته های حقوقی و صنفی نسرین ستوده خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی می باشیم.»

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مادر دو فرزند خردسال می باشد که در تاریخ سیزدهم شهریورماه سال جاری و در پی احضار به دادسرای زندان اوین بازداشت و از آن تاریخ در سلول انفرادی، و بدون امکان ملاقات و تماس با خانواده نگهداری می شود.

خانم ستوده از تاریخ سوم مهرماه و در اعتراض به بازداشت و برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته با وی در اعتصاب غذا بسر می برد.

نسرین ستوده از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان می باشد که وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر از جمله شیرین عبادی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، محمد صدیق کبودوند، پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، ناهید کشاورز، محبوبه حسین زاده و ... را برعهده داشته‌است. وی در سال ۱۳۸۸ برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» گردید.


وضعیت وخیم اعتیاد دانش‌آموزان در کشور

 در چند سال اخیر، موسسه‌ها و پژوهشگران زیادی در مورد افزایش تعداد دانش‌آموزان معتاد در کشور خبر داده‌اند. بطوریکه برخی از گزارش ها بیانگر وضعیت وخیم اعتیاد دانش آموزان بوده است. اما هواره تا به حال مسولین آموزش و پرورش با تکذیب وجود اعتیاد در بین دانش آموزان، از کنار این ناهنجاری اجتماعی به سادگی گذشته اند.

با بالا گرفتن این مشکل در مدرسه‌های کشور، به نظر میرسد که وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته است که خود راسا تحقیقی را برای درآوردن تعداد دقیق این دانش‌آموزان انجام دهد. حسن ضیاء الدینی، مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره آمار دقیق دانش آموزان مبتلا به اعتیاد گفته است که "آمارهایی که تا پیش از این از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر می‌شد همچون آمار ۳۰ هزار دانش آموز معتاد چندان دقیق نیست و به تازگی دفتر خودمان تحقیق دقیق و به روزی را در این زمینه انجام داده که نتایج آن را پس از جمع بندی اعلام می‌کنیم."

وزارت آموزش و پرورش درحالی این تصمیم را گرفته است که امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که سه و نیم میلیارد تومان به پیشگیری از اعتیاد در مدارس اختصاص داده است که این خود بیانگر وضعیت وخیم اعتیاد در مدارس کشور است.

چندی پیش نیز یکی از مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که آمار اعتیاد در مدارس بیش از اعتیاد در پادگان‌ها است که بعد از بیان شدن این مساله حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایشی و در پاسخ به این سوال گفته است: "در این روز درباره این موضوع صحبت نکنید، به چیزهای خوب فکر کنید." سپس او با دیدن پافشاری خبرنگاران برای شنیدن پاسخ این سئوال، باز تکرار کرد که "درباره این موضوع صحبت نکنید."

پیش از این و در مهرماه سال ۸۶ حمید صرصامی، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر شمار دانش‌آموزان معتاد در کشور را ۳۰ هزار نفر اعلام کرده بود. به گفته این مسئول از سال ۱۳۸۱ تا ۸۵، بیش از ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر به وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده شده بود تا طرح جامع آموزشی و اطلاع‌رسانی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها برای دانش‌آموزان اجرا شود.

اما پس از اعلام این خبر مدیرکل سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش وجود۳۰ هزار دانش‌آموز معتاد در کشور را تکذیب و اعلام کرد که هیچ مدرک موثقی در دست نیست که همه این افراد محصل بوده‌اند.

با وجود تکذیب‌های مکرر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مورد تعداد دانش‌آموزان معتاد، درهمین رابطه دو پژوهشگر (آفرین رحیمی‌موقر و الهه سهیمی‌ایزدیان) که هر دو روانپزشک و عضو مرکز مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند، پس از هشت مطالعه به بررسی شیوع مصرف مواد افیونی در طول عمر پرداختند که بر این اساس مصرف تریاک در طول عمر در پسران از ۶ /۶ تا ۱۲/۷ درصد (در دبستان ۶/۰ درصد) و در دختران در شیراز نیم درصد و در کرمان ۵/۱ درصد گزارش شده است. در مطالعه کشوری میزان مصرف تریاک در طول عمر کل جمعیت دانش‌آموزان ۲۲ درصد گزارش شده است. مصرف هرویین در طول عمر در پسران از ۳/۲ تا ۶/۵ درصد (در دبستان ۱/۰ درصد) و در دختران در شیراز صفر و در کرمان دو درصد گزارش شده است. این گزارش را سایت خبرآنلاین نیز منعکس کرده است.

در چهار مورد مطالعه نسبت دانش‌آموزان در جمعیت معتادان بررسی شده است که همگی مربوط به سال‌های ۷۶ تا ۸۶ است که منبع اکثر آنها سازمان بهزیستی کشور است و این شاخص در مراجعان به مراکز درمانی بهزیستی مورد بررسی قرار گرفته است.

۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

    مُشت ِ من

ملت ایران   بیا     یک انقلاب ِ تازه کُن !
جنبشی نیکو ، خردمندانه ، با اندازه کن  !

هیچکس در این جهان غمخوار و دلسوز تو نیست
هیچکس    در انتظار     صبح پیروز تو    نیست

روس و امریکا و غربی ها همه در فکر خویش
بی تفاوت ،     گر که ایرانی شود زار و پریش

میچکد   از دیده ی ایرانیان     سی  سال خون
می شود هر روز اندوهی به غم هاشان  فزون

اعتیاد و     خود فروشی    آشکارا    هر کجا
ارمغان آورده       ملّا    اینهمه     درد و بلا

هموطن مگذار با رؤیا سر ِخود را کلاه
خودفریبی    می کند آینده ی ایران سیاه

گو به دشمن  : بعد از این  دندان ِ تو ، وین ُمشت ِ من
"کس نخارد   پشتِ من         جز ناخن ِ انگشت ِ من !"

گزارش تلویزیون صدای آمریکا از مراسم خاکسپاری بانو مرضیه


عكس از رويتر
تلویزیون صدای آمریکا ـ صبح امروز مراسم خاکسپاری بانو مرضیه که در ۸۵سالگی درگذشت در گورستان اورسورواز انجام گرفت. این مراسم تا ظهر در گورستان و سپس در دفتر مرکزی شورای ملی مقاومت در همان محل برگزار شد.
محمدرضا شاهید خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در پاریس گزارش میدهد:
پاییز حتی به آسمان آبی، فصل غمانگیزی است به سمت گورستان شهرک اورسورواز در شمال غربی پاریس میرویم تا آخرین دیدار را با بانو مرضیه خواننده یی که بیش از نیم قرن آواز خواند داشته باشیم. خانم مرضیه وصیت کرده بود تا در کنار قبر دخترش هنگامه به خاک سپرده شود. همه مراسم با جدیت پیش بینی و در حال برگزار شدن است.
خانم رجوی شخصا به جلو درب گورستان می آید و در حال و هوای خارج از محیط مصاحبه به صدای آمریکا میگوید برای شجاعت خانم مرضیه احترام بسیار قائل است و درگذشت او را به مردم ایران تسلیت میگوید. وی رابطه بسیار نزدیکی با خانم مرضیه داشت. جمعیت انبوه از کلیسا به دنبال تابوت میآید تا آن زمان که صدای اذان و دعا با صدای خود خانم مرضیه همگان را به تأثر چند برابر فرو میبرد. (پخش اذان با صدای مرضیه)
مهدی سامع عضو شورای ملی مقاومت درباره خانم مرضیه میگوید: من در ابتدا در گذشته خانم مرضیه را به همه، همه مردم ایران تسلیت میگویم خانم مرضیه یک انسان بسیار والا، یک انسان عاطفی و پر احساس بود. یک هنرمند برجسته و یک زن شجاع بود هر چی بخواهم بگویم نمیتوانم آن موقعیتی که خانم مرضیه داشت بگویم به جز اینکه بگویم مرضیه یک مرضیه بود، همینطور که حافظ یک حافظ بود و فردوسی یک فردوسی بود.
در گوشه دیگر از گورستان آقایان رجوی و رضا دقتی در تأثر از دست دادن مرضیه به گفتگو پرداختهاند. و به این ترتیب حادثه های ندیده تاریخ، خانم مرضیه را در ۲۰۰متری قبر وانگوگ نقاش برجسته امپرسیونیستها، در فاصله ۵هزار کیلومتر از خاک وطنش قرار میدهد.

سفر خامنه ای به قم - هیچکدام از مراجع قم در استقبال از خامنه ای شرکت نکردند

با وجود هفته ها تبلیغات گسترده حکومتی و رایزینها و پادرمیانی مهره های ولی فقیه ارتجاع برای شرکت دادن مراجع در استقبال از خامنه ای، به منظور رونق بخشیدن به سفر وی  به قم، مراجع قم یکپارجه از رفتن به استقبال ولی فقیه ارتجاع و شرکت در سخنرانی او خودداری کردند. خبرگزاری حکومتی مهر پیش از آغاز سخنرانی خامنه ای در میدان آستانه قم، نوشت که شماری از مراجع در این سخنرانی در جایگاه ویژه قرار گرفتند، اما همین خبرگزاری در خبر بعدی خود تنها از شماری از نمایندگان خبرگان ارتجاع از جمله آخوند مصباح یزدی، آخوند بوشهری، آخوند متقدایی نام برد و بدون ذکر نام نوشت: نمایندگان بیوت مراجع نیز در این مراسم حضور داشتند.
از سوی دیگر، دیکتاتوری آخوندی از مدتها قبل به کلیه مغازه های قم دستور داده بودند که روز ورود خامنه ای مغازه ها را ببندند و به منظور اطمینان، طی اقدامی مفتضحانه، مغازه ها را پلمب کردند که صاحبان مغازه نتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند. به گزارش رسانه های حکومتی، حوزه های عملیه نیز رسما تعطیل اعلام شده بود و انبوهی از مزدوران رژیم نیز از چند روز پیش از شهرهای مختلف و منجمله ازتهران برای استقبال از خامنه ای به قم گسیل شده بودند.

استاد دانشگاه علم و صنعت محاکمه می شود


  جلسه رسیدگی به اتهامات فرامرز جوانرودی، استاد دانشگاه علم و صنعت، روز چهارشنبه، ۲۸ مهرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.به گزاش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این دادگاه در حالی برگزار می‌شود که تاکنون دوبار جلسه دادگاه دکتر جوانرودی به تعویق افتاده است. از اتهامات این فعال فرهنگی اطلاع دقیقی در دست نیست.فرامرز جوانرودی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت، ۲۶ آبان ماه سال گذشته بازداشت شد و در فروردین ماه سال جاری با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

برگه های تفتیش عقاید و عضویت اجباری در بسیج

حراست دانشگاه تهران کارکنان بیمارستانها،درمانگاه ها و مراکز بهداشتی وابسته به دانشگاه تهران را مجبور  به پر کردن برگه تفتیش عقاید و عضویت اجباری در بسیج می کند. به گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، کارکنان بیمارستانها ، درمانگاهها و مراکز بهداشتی وابسته به دانشگاه تهران برای پر کردن برگه هائی که نظرات و افکار و وضعیت سیاسی خانوادگی آنها را مورد تفیتش قرار می دهد و از آنها می خواهد به عضویت بسیج در آیند، به حراست دانشگاه تهران احضار می شوند.

اخراج فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان

 کمیته مرکز وزارت علوم، طی حکمی ارسلان صادقی دانشجوی رشته مهندسی IT دانشگاه اصفهان را به 2 نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محروم کرد که با توجه به اتمام سنوات این دانشجو حکم مزبور به منزله ی اخراج وی می باشد.
بنا به اطلاع گزارشگران ، این اخراج در حالی صورت گرفته است که ارسلان صادقی تمامی واحدهای درسی خود را گذرانده و مشغول نوشتن پروژه پایانی خود بوده است.
شایان ذکر است، ارسلان صادقی مدیرمسئول نشریه اشتراک در دانشگاه اصفهان بوده است که پیش از این به خاطر شرکت در تجمعات روز دانشجو و روز زن و همچنین اعتصاب غذای 8 روزه در دانشگاه، به دو نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محروم شده بود و با وجود کناره گیری از فعالیت های سیاسی مجدداً با محرومیت مواجه شده است.
نامبرده همچنین سابقه 2بار بازداشت در زندان دستگرد اصفهان در مهر و اسفند سال 87 را در پرونده دارد و پرونده وی همچنان در دادگاه انقلاب شهر اصفهان در حال رسیدگی است.

یک ارتشی به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد

یک شهروند کرد از سوی یک دادگاه نظامی در سنندج به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد. بنا به اطلاع گزارشگران ، عبدالله سروری یکی از ساکنان شهر سنندج که دارای سابقەی 25 سال خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران است اخیرا توسط دادگاه نظامی این شهر به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده است.
عبدالله سروری که آخرین محل خدمت وی لشکر 28 سنندج بوده، سال گذشته به منظور دیدار با یکی از اقوام خود به اقلیم کردستان سفر نموده بود که پس از بازگشت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

قتل فجیع یک استاد زن دانشگاه؛ قتل دولتی یا شخصی


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا،  عصر 30 شهريور ماه سال جاري، ماموران كلانتري141، از طريق تماس شهروندي با مرکز فوريتهاي پليسي 110، در جريان یک قتل در شهرک قائم قرار گرفتند. مأموران با حضور در صحنه حادثه با جسد خون‌آلود زن جواني به نام «خاطره . ل» در حالي که آثار بريدگي با شي برنده بر روي بدن او مشهود و دست و پاهايش با پارچه بسته شده، در اتاق خواب منزلش به قتل رسيده بود، روبرو شدند. در ادامه این گزارش آمده است: بررسي کارآگاهان در محل کشف جسد ادامه داشت تا اينكه آنان دريافتند دختر 5 ساله‌ اين زن نيز که در ناحيه گلو دچار بريدگي شده بود، توسط عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شده است. ماموران نيروي انتظامي در صحنه حادثه دريافتند، مقتوله استاد يكي از دانشگاه‌هاي كشور است.

در این گزارش ادعا شده است که یک پسرجوان براي تهيه پول موادمخدر، این زن را با ضربات چاقو از پاي درآورده و متواري شده و سپس با اصرار پدرش خود را به پليس آگاهي معرفي کرده است. دستگاه سرکوب رژیم  در یک سال اخیر اقدام به ترور چند استاد نارضای دانشگاه های ایران کرده است. با توجه به این وضعیت، مرگ این استاد زن نیز ممکن است به دست عوامل حکومتی انجام گرفته باشد.  

۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

سپاه پاسداران با تشکیل گردانهای جدید آماده سرکوب شورشهای اجتماعی می شود

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از تشكيل گردان‌هاي عاشوراي جديد خبر داد.سردار حسين همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با فارس، با اشاره به آمادگي گردان‌هاي رزمي عاشورا اظهار داشت: علاوه بر گردان‌هايي كه در سپاه تهران بزرگ فعاليت مي‌كنند به ما اجازه داده شده تا گردان‌هاي جديدي را تشكيل بدهيم.فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به تشكيل اين گردان‌هاي جديد، تصريح كرد: سقف برنامه‌هايي كه براي گردان‌هاي عاشوراي سپاه محمد رسول الله(ص) تعيين كرده‌اند، اجرا شده و اين گردان‌ها كاملا آماده هستند.

همداني در ادامه با اشاره به فتنه سال گذشته تصريح كرد: در سال 88 گردان‌هاي عاشوراي سپاه تهران بزرگ در يك كارگاه عملي، امتحان خود را بخوبي پس دادند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پايان با بيان اينكه گردان‌هاي عاشورا، گردان‌هايي مردم پايه هستند، خاطرنشان كرد: بسيج اصل و پايه گردان‌هاي عاشورا است.
پيش از اين سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه از تجهيز 1500 گردان رزمي عاشورا در كنار گردان‌هاي تكاور و يگان‌هاي نيروي زميني سپاه خبر داده و گفته بود اين گردان‌ها توانايي انجام عمليات‌هاي محوله حتي در منطقه‌اي به طول صدها كيلومتر را دارند.