۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

تجمع اعتراضی شماری از کارگران کارخانه مخابرات راه دور در شيراز

شماری از کارگران کارخانه مخابرات راه ‏دور ايران، در شيراز در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد ۱۷ ماه گذشته خود در محل اين واحد توليدی تجمع کرده اند.
مصوبات دولت برای راه اندازی دوباره اين واحد و خروج آن از بحران مالی هنوز اجرا نشده است. کارگران اين کارخانه خواستار اجرای کامل مصوبات هيئت دولت، حل مشکلات بازنشستگی، دريافت ۱۷ ماه حقوق معوقه و پرداخت حق بيمه خود هستند.

در ساليان گذشته، گزارش های بسياری در مورد عدم پرداخت دستمزد کارگران در شماری از کارخانه ها در ايران انتشار يافته است.

فشار مغزی و عصبی و بی هوشی کبودوند

محمدصدیق کبودوند ، فعال حقوق بشری برای بار دوم طی 2 ماه گذشته در اثر فشار مغزی و عصبی دچار بی هوشی شد. کبودوند در ساعت 3 بامداد روز جمعه 28 آبان ماه بر اثر فشار مغزی و عصبی و قطع تنفس دچار بی هوشی شد که پس از به هوش آمدن با نابینایی موقتی و از کار افتادن قسمتی از مغز توام با فشار سنگین و درد غیرقابل بیان و تعریق سرد، بی حسی و فلج شدن بخشی از بدن روبرو شد که پس از نیم ساعت وضعیت ایشان به طور نسبی به حال عادی برگشت.
ناظرین بند پس از اطلاع جهت معاینات لازم و احتمال اینکه فشار شدید مغزی و عصبی، سکته مغزی بوده باشد افسر نگهبانی را در جریان قرار داده و آمبولانس ایشان را به درمانگاه زندان منتقل نموده است ولی در درمانگاه متاسفانه نه تنها مورد رسیدگی و بررسی لازم پزشکی قرار نگرفت بلکه با رفتار زننده و اهانت آمیز نگهبان و کادر غیرپزشکی درمانگاه روبرو می شود.
وی پس از معاینه سرپایی به بند بازگردانیده می شود. شایان ذکر است پیش از این نیز افرادی چون «الف- ق» که چنین شرایطی داشت به دلیل بی توجهی مسئولان درمانگاه در زندان جان سپرد.از این رو خانواده کبودوند هرگونه اتفاق بعدی و عواقب ناگوار احتمالی برای کبودوند را متوجه مسئولان درمانگاه زندان می دانند.

دادگاه نسرین ستوده فردا 7 آذرماه برگزار می شود

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان با اتهام اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر، فردا، یکشنبه 7 آذرماه در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی محاکمه می شود. این دومین جلسه رسیدگی به دادگاه نسرین ستوده است که قرار بود روز چهارشنبه 3 آذرماه برگزار شود که به دلیل اعلام تعطیلی عمومی روز چهارشنبه، دومین جلسه رسیدگی به پرونده نسرین ستوده به فردا، 7 آذرماه موکول شد.
این وکیل دادگستری و برنده جایزه بین المللی حقوق بشر ایتالیا که از روز 13 شهریور ماه در زندان اوین در بازداشت است، اکنون هشتاد و چهارمین روز خود را در سلول انفرادی می گذراند. وی از روز 3 مهر تا 24 آبان ماه (به غیر از چند روز آن را) در اعتصاب غذا بوده است که 9 روز از این روزها را در اعتصاب غذای خشک بوده است. وی در اولین جلسه دادگاه خود یعنی در روز 24 آبان ماه بنابه درخواست های مکرر خانواده و وکلایش دست از اعتصاب غذا برداشت.
پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه نسرین ستوده در 24 آبان ماه، و شکستن اعتصاب غذایش در این روز، خانواده وی تنها توانسته اند یک بار تلفنی با وی صحبت کنند و از آن زمان تاکنون با وی ملاقاتی نداشته اند.
اخیرا رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت پرونده نسرین ستوده اظهار نگرانی کرده است. و همینطور عفو بین الملل با صدور بیانیه ای با استناد به فراخوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار آزادی نسرین ستوده شده است.

اعدام يک تن دیگر در زندان مرکزی اصفهان

مردی در محوطه زندان اصفهان به دار آويخته شد. دستگاه قضایی "حسین.م" را به جرم زنای به عنف به اعدام محکوم کرد.

تجمع اعتراضی کامیونداران در تهران

جمعي از كاميونداران در اعتراض به كيفيت بسیار پائین كاميون هاي D , T 300 در مقابل مجلس رژیم تجمع كردند. تجمع كنندگان معتقدند كاميون هاي نيسان T-300 عرضه شده توسط سايپا ديزل فاقد كيفيت بوده و با تجمع در تهران خواستار حل مشكل خود هستند.

تجمع كنندگان بيلبوردهايي كه عبارت هاي «نابودي زندگي = نيسان D , T 300» ، «خائن به بخش حمل ونقل جاده اي = سايپا ديزل» ، «ما خريداران كاميون هاي نيسان D , T 300 از شركت سايپا ديزل شاكي بوده و خواستار رسيدگي عاجل هستيم" بر آن نوشته شده است به اعتراض خود در مقابل مجلس اسلامی تا برآورد شدن خواسته های شان ادامه می دهند.

مخالفت با تحویل داروهای فعال دربند دانشجويی

پس از گذشت ۲۰ روز از بازداشت اعضای دفتر تحکیم وحدت، وضعیت جسمی محسن برزگر نگران کننده است.

علت نگرانی از وضعیت جسمی محسن برزگر، تماس کوتاه تلفنی وی در هفته اخیر بوده که به گفته برخی از منابع نزدیک به خانواده محسن برزگر نوع صحبت و صدای لرزان وی در هنگام مکالمه باعث افزایش نگرانی ها شده است.

در روزهای اخیر محمود جعفری دولت آبادی با درخواست ملاقات خانواده های دانشجویان دربند با ایشان مخالفت نموده است. یک منبع مطلع به دانشجونیوز گزارش می دهد که پدر محسن برزگر در روزهای اخیر پس از مراجعه به دادستانی تهران درخواست ملاقات با محمود جعفری دولت آبادی را نموده است که با مخالفت دادستان تهران مواجه شده است. خانواده محسن برزگر در گفتگو با منابع آگاه اعلام کردند که فرزندشان از بیماری اعصاب رنج می برد و در روز ۸ آذر وقت پزشک برای وی رزرو شده بود ولی متاسفانه دادستانی تهران به این موارد توجه نمی کند و حتی با درخواست پدر محسن برزگر برای تحویل داروهای ضروری فرزندشان مخالفت می کند.

محسن برزگر عضو منتخب اعضای دفتر تحکیم وحدت در روز ۱۶ آبان پس از مراجعه به زندان متی کلای بابل جهت رفع نقص پرونده بازداشت شد. علیرضا کیانی و محمد حیدرزاده از دیگر اعضای منتخب دفتر تحکیم وحدت در همان روز در محل تحصیل خود در بابلسر و شهرکرد بازداشت شدند. علی قلی زاده نیز در روز ۱۴ آبان طی یورش نیروهای امنیتی در منزل پدریش در مشهد بازداشت شد.

وضعیت پناهجویان ایرانی متحصن در کردستان عراق

متن فارسی نامه اعتراضی "دفتر دفاع از حقوق پناهندگی" به سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در عراق در خصوص پناهجویان ایرانی متحصن در کردستان عراق

آقای چارلز لینچ ، مسئول سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در شهر اربیل عراق؛
رونوشت به سازمانهای مدافع حقوق انسان در کردستان عراق و رسانه ها
موضوع : پناهجویان ایرانی متحصن در مقابل دفتر سازمان ملل در کردستان عراق

همچنانکه مطلع هستید ، تعدادی از پناهجویان ایرانی در کردستان عراق ، از جمله چند کودک و یک زن حامله ، بیش از مدت دوماه است که در مقابل دفترسازمان ملل در شهر اربیل ، تحصن کرده اند. ما در دفتر دفاع از حقوق پناهندگی ، طی صدور دو اطلاعیه و چند برنامه رادیوئی ، وضعیت اسفبار این پناهجویان متحصن را به اطلاع عموم رساندیم ، همچنین اخبار این اعتراض در بسیاری از خبرگزاریهای اپوزیسیون رژیم جمهوری اسلامی ایران و چند روزنامه محلی در کردستان عراق نیز منعکس شده است.

این پناهجویان که پرونده برخی از آنها ، سالهاست در بلاتکلیفی مطلق نگه داشته شده است ، در شرایط به شدت اسفباری بسر می برند ، کودکان مستقر در این تحصن ، دچار بیماریهای عفونی شده اند و یکی از متحصنین نیز ، بدلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی و پزشکی ، چند هفته است که در بیمارستان بسر میبرد. تاریکی و نا امنی محل تحصن ، نبود آب آشامیدنی ، غذای کافی و امکانات گرمائی نیز از دیگر مشکلات جدی این متحصنین است و شما در مقام مسئول سازمان ملل در شهر اربیل، نظاره گر هر روزه این بی حقوقی هستید.

بیش از دوماه از تحصن این پناهجویان در مقابل مقر سازمان ملل میگذرد ، در این مدت ، نه تنها کوچکترین توجهی به خواسته های این متحصنین نشده بلکه بنا بر گزارشات رسیده ، مورد تمسخر کارمندان سازمان ملل نیز قرار گرفته اند. این وضعت ، قابل تحمل نیست ، سازمان ملل متحد در شهر اربیل ، مسئول مستقیم زندگی این پناهجویان است.

دفتر دفاع از حقوق پناهندگی ، پس از بررسی دقیق پرونده پناهندگی این پناهجویان ، تاکید میکند که زندگی این پناهجویان در خطر جدی است ، این متحصنین از اعضای فعال سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی ایران میباشند که دارای سابقه مبارزاتی طولانی در این عرصه هستند.

دفتر دفاع از حقوق پناهندگی ، ضمن حمایت قاطع از خواسته های برحق این متحصنین ، اعلام میدارد که تمام تلاش خود را جهت تحقق این مطالبات ، به عمل خواهد آورد. ما همچنین از سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کردستان عراق ، قویا خواستار بررسی سریع خواسته های متحصنین و انتقال آنان به کشور امن ثالث هستیم.

دفتر دفاع از حقوق پناهندگی ، بار دیگر تاکید میکند که مسئولیت هرگونه مخاطرات احتمالی در مورد این پناهجویان ، مستقیما متوجه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در شهر اربیل عراق میباشد.

سیروان قادری
دبیر دفتر دفاع از حقوق پناهندگی
26 نوامبر 2010


آغاز هدفمندی يارانه‌ها دوشنبه اعلام می شود؟


شواهد و گزارش‌ها حاكي از اين است كه قيمت حامل‌هاي انرژي تقريبا نهايي شده و تمام آلترناتيوهاي آن آماده شده است.يك مقام مسئول خبر داد، به نظر مي‌آيد در طول هفته جاري طرح هدفمندي يارانه‌ها آغاز شود.

اين مقام مسئول در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود رئيس جمهور روز دوشنبه هفته جاري آغاز اجراي هدفمندي يارانه‌ها را اعلام خواهد كرد گفت به نظر مي‌آيد كه در طول هفته جاري طرح هدفمندي يارانه‌ها آغاز شود. همچنين رئيس جمهوري در سفر اخير استاني خود در جمع مردم زنجان از اعلام جزئيات هدفمندي يارانه ها در آينده نزديك خبر داده بود.در اين راستا طي هفته اخير برخي مسوولان اقتصادي كشور درباره موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها اظهارات جديدي داشته‌اند كه از جمله مهمترين آنها مي‌توان به اعلام خبري توسط سخنگوي كارگروه تحولات اقتصادي مبني بر ممنوعيت برداشت مطالبات معوق افراد از محل يارانه‌هاي پرداختي دولت به مردم توسط بانك‌ها اشاره كرد.محمدرضا فرزين با تاكيد بر اين كه بانک‌ها اقساط معوق يا آتي را از محل يارانه واريزي برداشت نخواهند کرد، همچنين يكي از راهکارهاي مطرح شده در “بسته مديريت يارانه‌هاي پرداختي” را تشويق کارخانجات به فروش قسطي محصولات بادوام خود به مردم اعلام کرد و گفت که اين طرح با همکاري وزارت صنايع در حال پيگيري است.وي افزود: مشکلي که عامه مردم پيش از اين براي خريد قسطي کالا داشتند، اصرار فروشندگان به دريافت چک کارمندي معتبر داراي گردش مالي بود. اين در حالي است که با واريز يارانه نقدي به حساب افراد، همه داراي يک حساب معتبر با گردش مالي مناسب خواهند بود و توليد کنندگان مي توانند به راحتي اقدام به فروش قسطي محصولات خود کنند.همچنين وزير امور اقتصادي و دارايي از تدبير دولت براي افزايش جذابيت ماند‌گاري منابع يارانه نقدي مردم در حساب‌ها خبر داد.

سخنگوي كارگروه طرح تحولات اقتصادي حق تغيير شماره حساب اعلامي براي دريافت يارانه‌هاي نقدي از سوي متقاضيان در فرجه زماني 45 روز تعيين شده را مسلم و امكان پذير دانست.

۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

زلزله ‌٥/٥ ريشتری بخشی از استان بوشهر را لرزاند

 زلزله‌اي به بزرگي 5/5 ريشتر ساعتي پيش حوالي شهرستان جم در استان بوشهر را لرزاند.

شبکه‌هاي لرزه‌نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين‌لرزه را در ساعت 16 و 3 دقيقه و 43 ثانيه امروز (جمعه) در 48كيلومتري شهرستان جم استان بوشهر ثبت کرد.

كانون اين زلزله در مختصات 24/28 درجه عرض شمالي و44/52 درجه طول شرقي و در عمق 12 كيلومتري زمين بوده است.

وزیر خارجه مصر: نباید اجازه داد رژیم ایران به دخالتهایش در منطقه خلیج فارس ادامه دهد

حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر، تأکید کرد که امنیت خلیج فارس جزیی از امنیت کشورش می‌باشد و مصر برای این موضوع اهمیت زیادی قائل است… مقامهای مصری از جمله حسنی مبارک بارها نگرانی خود از افزایش دخالت رژیم ایران در منطقه خلیج فارس و تلاش تهران برای کنترل بر منطقه را ابراز داشته‌اند.

در همین رابطه احمد ابوالغیط، وزیر خارجه مصر، نسبت به دخالت رژیم ایران در امور داخلی کشورهای خلیج و عراق و لبنان هشدار داد و با استفاده تهران از کشورهای عربی به‌عنوان کارتی در رقابت با نیروهای غربی مخالفت کرد.
احمد ابوالغیط در گفتگویی که امروز جمعه توسط روزنامه شرق قطر منتشر شد، گفت: نباید به دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای خلیج اجازه داد.
وی افزود: رژیم تهران نباید به این فکر کند که برنامه هسته‌ییش را به‌منظور تبدیل آن به برنامه هسته‌ای نظامی گسترش دهد چرا که این به‌معنی تهدیدات و خطرات بسیاری می‌باشد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا از آمریکا می‌خواهند گروه ایرانی را از لیست تروریستی خارج سازد

پارلمان اتحادیه اروپا گفت آمریکا باید گروه برجسته ضددولتی ایران را از لیست سازمانهای تروریستی خارج سازد.
پارلمان در بیانیه‌ای که امروز در بروکسل تصویب شد، گفت کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، باید از دولت آمریکا بخواهد تا استاتوی مجاهدین خلق ایران را تغییر دهد. در ماه ژانویه ۲۰۰۹، اتحادیه اروپا به این گروه اجازه داد که در تمامی کشورهای عضو بلوک ۲۷ملتی آزادانه عمل کند و به محدودیتهایی که در سال ۲۰۰۲ اعمال شده بود، خاتمه داد.
قانونگذاران در این بیانیه گفتند، اشتون هم‌چنین باید به سازمان ملل فشار بیاورد تا ”حفاظت عاجل“ در اختیار ساکنان کمپ اشرف در عراق قرار دهد که پایگاهی برای اعضای این گروه از سال ۱۹۸۶ بوده است.
نیروهای آمریکایی مسئولیت امنیت در این کمپ را در فوریه ۲۰۰۹ تحویل عراق داد.

حمله سنگین مسلحانه به کشتی نفتکش رژیم

دزدان دریایی سومالی قصد داشتند شب گذشته با حمله به یک کشتی نفتکش جمهوری اسلامی، این کشتی را تصاحب کنند.
کشتی 300 هزار تنی هادی در حالی که از خلیج فارس به سمت چین در حرکت بود مورد یکی از سهمگین ترین حملات دزدان دریایی قرار گرفت.
دزدان دریایی در این حمله با استفاده از یک فروند کشتی مادر و چندین شناور خود به کشتی هادی حمله و با آر پی جی به سمت این کشتی تیراندازی کردند.
رییس برنامه ریزی شرکت ملی نفتکش در خصوص خسارتهای وارده به کشتی هادی اضافه کرد : در جریان این تیراندازی آسیبهای جزیی به دودکش و رادار کشتی هادی وارد شد اما خوشبختانه آسیبی به خدمه این کشتی نرسید.
تمامی خدمه کشتی هادی در سلامت هستند و در حال حاضر نیز این کشتی طبق برنامه البته با کمی تاخیر به سمت بندر مقصد خود در چین در حرکت است .
تعقل کشتی هادی را حامل دو میلیون بشکه نفت خام عنوان کرد و گفت :حمله دزدان دریایی در فاصله دو هزار کیلومری سواحل سومالی تاکنون سابقه نداشته است.

چرا ۲۵ نوامبر روز جهانی حذف خشونت علیه زنان نامیده شد


 سه دختر خانواده ميرابال، پاتريا، مينروا و ماريا ترزا در سالهای 1924، 1927 و 1935 درمنطقه ای که امروز در جمهوری دومينيکن استان سی باس ناميده ميشود متولد شدند. هر سه تحصيلات متوسطه را به پايان رسانده، مينروا و ماريا برای ادامه تحصيلات وارد دانشگاه شدند. هر سه خواهر و همسرانشان درگير مبارزه با رژيم "تراجيلو" بودند، و عليرغم پيگردها و زندانی شدنهای مکرر به شرکت در فعاليتهای سياسی عليه خودکامگی های " تراجيلو" ادامه ميدادند. در ژانويه 1960، پاتريا هدايت اجلاسی را به عهده داشت که عاقبت در ژوئيه همان سال "نهضت مقاومت سری" را بنياد نهاد.

ازآن پس خواهرها و ساير يارانشان در سراسر کشور بيش از پيش مورد فشار و و آزار رژيم مستبدانه " تراجيلو" قرار گرفتند.
اوايل نوامبر، "تراجيلو" اعلام کرد که دو مشکل اساسی او کليسا و خواهران ميرابال هستند. روز 25 نوامبر، هنگامی که خواهران ميرابال در مسير رفتن به ملاقات همسران زندانيشان بودند، در يک "حادثه رانندگی" کشته شدند. اين حادثه خشم و اعتراض عمومی را برانگيخت. قتل فجيع خواهران ميرابال در واقع رويدادی شد که به نهضت عمومی ضد تراجيلو کمک کرد، چنانکه پس از گذشت يک سال ديکتاتوری تراجيلو سرنگون شد. خواهران ميرابال که به "پروانه های فراموش نشدنی" تشبيه شده بودند سمبل مقاومت ملی و بويژه زنان دومينيکن تبديل شدند، آنچنان که در شعرها، آوازها و کتابها تقدير و تحسين می شدند.

شرح زندگی و مبارزات آنها، الهام بخش تاليف رمانی به نام "در زمان پروانه ها"(In The Time of Butterflies) توسط "جوليا آموازر" (Julia Alvarez) شد. رمان، توصيف رنجها و آلام آنان درآخرين روزهای ديکتاتوری "تراجيلو" است.
خاطره خواهران ميرابال و تلاش و تقلای آنان برای احقاق آزادی وحقوق بشر آنان را به سمبل احترام و الهام در جهان بدل نمود. خواهران ميرابال نمونه های بارز مقاومت در برابر تعصب و خودکامگی هستند. زندگی آنان نه فقط برای مردمان هم دوره شان بلکه پس از مرگشان و نه تنها در جمهوری دومينيکن که در همه کشورهای دنيا سرمشق و احترام انگيز است.
پس از آن ، مجمع عمومی سازمان ملل در تاريخ 17 دسامبر 1999 و در هشتاد و سومين جلسه عمومی دوره پنجاه و چهارم خود و بر اساس گزارش "کميته سوم اجرائی" و با توافق نمايندگان 79 کشور عضو، قطعنامه تعيين روز 25 نوامبر به عنوان "روز جهانی حذف خشونت عليه زنان " را تصويب نمود.

اين قطعنامه بنا بر پيشنويسی که دو ماه پيش از آن توسط نماينده دومينيکن از سوی نمايندگان 74 کشور به "کميته سوم اجرائی" مجمع عمومی پيشنهاد شده بود، صادر شد. بر اساس مفاد پيشنويس مزبور که عنوان " روز جهانی حذف خشونت عليه زنان" را بر خود داشت، مجمع عمومی، تمامی سازمانها و نهادهای بين المللی ذيربط را به سازماندهی فعاليتهايی گسترده در طرح مسئله خشونت عليه زنان در آن روز دعوت می نمايد.
پيشنويس خاطرنشان ميکند که اعمال خشونتهای مزمن عليه زنان فرصتهايی را که آنان برای به دست آوردن برابريهای حقوقی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی در جامعه دارند نابود ميکند. اين پيشنويس همچنين از مجمع می خواهد تا بر مفهوم عبارت "خشونت عليه زنان" به صورت زير تاکيد مجدد نمايد:
خشونت عليه زنان به معنی قائل شدن هر گونه خشونت بر اساس جنسيت که نتيجه و يا پيامد احتمالی آن صدمه يا آزار فيزيکی، جنسی يا روانی زنان را در بر داشته باشد، صرفنظر از اينکه در محيط های عمومی و يا در زندگی خصوصی رخ دهد، اطلاق میشود.

عارضه مغزی زندانی سیاسی در اثر ضربات بازجوها


 داوود سلیمانی بدنبال عارضه قلبی برای انجام آنژیوگرافی به بیمارستان قلب اعزام و به رغم اصرار پزشکان و کادر درمانی بیمارستان برای تحت نظر بودن، بلافاصله به زندان رجایی شهر بازگردانده می شود. وی علاوه بر عارضه قلبی اخیرا به عارضه مغزی هم مبتلا شده که از عوارض ضربات بازجوها به سر وی در دوران بازجوئی است.

سوده دختر داوود سلیمانی در خصوص عارضه مغزی پدرش می گوید: " پدرم بر اثر ضرباتی که در زمان بازجویی به سرش وارد می شده دچار مشکل اعصاب شده وصدا در گوش و سرش می پیچد و با کوچکترین صدایی بهم می ریزند. بعد از این همه مدت که پدرم به زندان کرج منتقل شده اند تازه آقای دولت آبادی از پدرم می پرسند: شما پزشک قانونی رفته اید؟ که پدرم می گوید نخیر، نوش دارو بعد از مرگ سهراب، رفتن من الان بعد از این همه مدت به پزشک قانونی چه فایده ای دارد؟"

در حالیکه خانواده وی بسیار نگران وضعیت جسمانی وی هستند اما همچنان مقامات قضایی با دادن مرخصی برای آقای سلیمانی مخالفت می کنند.

پیش از این دادستان در پاسخ به درخواست مرخصی برای آقای سلیمانی گفته بود: "من نمی دانم چه کسی اجازه داده است که آقای سلیمانی برای عمل آنژیوگرافی از زندان بیرون بیاید؟" این در حالی است که به گفته خانواده آقای سلیمانی خود دادستان از وضعیت نامناسب روحی و جسمی وی با خبر بوده و و اساسا بدون اجازه دادستان آقای سلیمانی نمی توانسته برای عمل قلب از زندان به بیمارستان منتقل گردد.

سوده با انتقاد از عملکرد نامناسب دستگاه قضایی و رفتار بازجوها، می گوید: "پدرم زمانیکه در اوین بودند در حین بازجویی ها، از سوی بازجوها از ناحیه سر و صورت مورد ضرب و شتم قرار می گرفت که همین مسئله منجر به مشکلات مغزی برای ایشان شد. حتی زمانیکه ما ملاقاتهای کابینی داشتیم که تلفن ها خراب بود و خش خش می کرد، پدرم بیکباره گوشش را می گرفت و وقتی ما علتش را می پرسیدیم می گفتند کوچکترین صدایی اعصاب من را خرد می کند. این در حالی است که سابقه نداشته پدر من از سر وصدا و شلوغی اذیت شوند. حتی پزشک زندان که متخصص هم نبود برای پدرم دارو تجویز کرد که ما برایش تهیه کنیم. و تا الان هم از این ناراحتی ها یعنی علاوه بر عارضه قلبی بلکه از عارضه مغزی هم در رنج هستند. و این در حالی است که با درخواست مرخصی برای پدرم بمنظور پیگیری درمان ایشان همچنان "مخالفت" می شود. امروز هم خبردار شدیم که دو نفر که با پدرم در بند بودند آزاد شدند و با اینکه ده سال حکم زندان داشتند عفو خورده اند. این در حالی است که پدر من با این همه مشکلات جسمی یعنی مشکلات قلبی و مغزی که در زندان و تحت فشارهای جسمی و روحی به آن دچار شده اند، مرخصی داده نمی شود. ما نمی دانیم چرا با وجودی که قوه قضاییه از ما وثیقه هم گرفته اند با مرخصی پدرم مخالفت می کند؟ حتی برای درمان اجازه استراحت در بیمارستان داده نمی شود یعنی کلا یک جوری به ما می گویند که فکر مرخصی برای ایشان را از سرتان بیرون کنید و ایشان همین جا در زندان می مانند."

داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، استاد دانشگاه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات (زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی) است که در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و در دادگاه به سه سال حبس محکوم  گردید. وی همچنین جانباز شیمیایی و برادر شهید می باشد.

گفتنی است، سلیمانی در نامه سرگشاده‌ ای به رهبری، با شرح آنچه در زمان بازجویی بر وی رفته بود، خواستار اعزام گروهی از سوی رهبری برای رسیدگی به امور زندانیان شده اما بعد از انتشار این نامه به زندان رجایی شهر منتقل می گردد.

تهران؛ یک مامور انتظامی بضرب گلوله کشته شد

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ از به شهادت رسیدن یکی از ماموران پلیس تهران در یک درگیری در تهران خبر داد.
پاسدار حسین ساجدی‌نیا در این باره اظهار کرد: شب گذشته (پنجشنبه) در منطقه 11 تهران یکی از ماموران پلیس به ضرب گلوله به شهادت رسید.
وی خاطر نشان کرد: بررسی‌های بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد.

حمایت پارلمان اروپا از مجاهدین خلق شد

پارلمان اروپا از آمریکا و سازمان ملل خواست برای اعضاء سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف کمک فوری ارسال کنند به گزارش رادیو فردا، .نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌‌ ای غیرالزام‌آور همچنین از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا خواسته‌اند از واشنگتن بخواهند سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سازمانهای تروریستی خارج کند.
اتحادیه‌ی اروپا سال گذشته این سازمانِ مجاهدین خلق را از فهرست گروه‌های تروریستی که فعالیت‌شان در این اتحادیه ممنوع است، خارج کرد.

تهدید و بازجویی از شاگردان آیت الله منتظری

در آستانه فرا رسیدن سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله منتظری، و در ادامه فشارها و تهدیدات وارده بر فعالان شهرهای مختلف جهت کنترل و جلوگیری از هرگونه مراسمی برای سالگرد آن مرجع تقلید مردمی، آقایان محمود صلواتی، سید علی اصغر غروی و مرتضی امیری جرقویه نیز، توسط مقامات امنیتی اصفهان احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.

  در آستانه سالگرد درگذشت مرجع تقلید فقید جنبش سبز و در راستای اِعمال محدودیت ها و کنترل هرگونه اقدامی در جهت برگزاری سالگرد مرحوم منتظری، طی روزهای اخیر اداره اطلاعات شهرهای اصفهان، نجف آباد و خمینی شهر، افراد ذی نفوذ و طرفدار آن مرحوم، اعم از روحانیون، معتمدین محلی و هیئت های امنای مساجد را احضار و مورد بازجویی و تهدید شدید قرار داده اند، که از جمله می توان به محمود صلواتی، سید علی اصغر غروی و مرتضی امیری جرقویه اشاره کرد.
گفتنی است محمود صلواتی، نویسنده، محقق و قرآن‌پژوه و همچنین مولف کتبی چون حجود و خشونت، خارجیگری، سیمای پاسدار و ... می باشد.
سید علی اصغر غروی، فرزند مرحوم علامه حکیم سید محمد جواد غروی نیز، فعال ملی- مذهبی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران می باشد، که نهم مهرماه امسال به همراه دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل آن تشکل و جمعی دیگر بازداشت گردید و بعد از چندی آزاد شد.
و مرتضی امیری جرقویه، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و یکی از استادان سخن می باشد، که به خاطر دفاع از آیت الله منتظری بارها بازداشت شده و به زندان افتاده است. او همچنین بخاطر سخنرانی هایی که در شهرهای مختلف از جمله اصفهان و نجف آباد داشت بارها ممنوع المنبر شده است.
از جمله دیگر احضار و تهدید شدگان روزهای اخیر، محمد مقدس و احمد عابدینی، از فضلا و شاگردان مرحوم منتظری بودند، که توسط اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت اصفهان احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند و در خمینی شهر نیز، پس از تهدید ضمنی تلفنی توسط معاون اداره اطلاعات آن شهرستان، آقای سعیدیانفر که از روحانیون موجه و از شاگردان آیت الله منتظری بوده، مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.
لازم به یادآوری است سال گذشته پس از درگذشت آیت الله العظمی منتظری، تعدادی از نزدیکان و شاگردان ایشان احضار و یا بازداشت شدند و در تجمعات مردمی در برخی نقاط کشور از جمله قم، تهران، اصفهان، نجف آباد، تبریز و کاشان نیز تعداد زیادی از طرفداران آن مرحوم، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده بودند.
افرادی چون سید محمد طاهری؛ فرزند آیت الله طاهری، امام جمعه سابق اصفهان که بعد از ممانعت نیروهای نظامی و لباس شخصی از برگزاری مراسم ختم برای آیت الله العظمی منتظری در مسجد سید و مسجد حسین آباد اصفهان، بازداشت شده یود.
مهندس مصطفی ایزدی، نویسنده، روزنامه نگار و از فعالان سیاسی که مطالب زیادی را در دفاع از آیت الله منتظری نوشته بود.
مهندس محمود دردکشان، از فعالان سیاسی قبل و پس از انقلاب که در سالیان گذشته نیز بارها به خاطر دفاع از آیت الله منتظری دستگیر و زندانی شده بود.
و احمد قابل، از شاگردان معظم له، که هنگام دریافت خبر فوت فقیه عالیقدر از مشهد عازم قم بود و در نیشابور توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شد و هم اکنون در زندان می باشد.

۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

جدید ترین شعار نویسی جوانان کرمانشاه : خامنه ای ملعون گمشو از این مرز و بوم

به تازگی در برخی خیابانها ومعابر عمومی کرمانشاه شعارهایی علیه ولی فقیه جنایتکار نظام نوشته شده که توجه هر عابری رابه خود جلب میکند , یکی ازشعازها که زینت بخش یکی از دیوارها شده است به قرارزیراست :
خامنه ای ملعون گمشو از این مرز و بوم

امروز ثابت شد كه ما بيشماريم

 تمام قواي بسيجيان كشور را امروز ديديم. براي رهبرشان سنگ تمام گذاشتند. تمام بسيج همين صدهزار نفر بودند كه از سراسر ايران در بيابانهاي قم جمع شده بودند. كاش رهبر و هماهنگ كننده كاريزما داشتيم تا ما75000000نفر در روز عاشورا طومار اين 100000نفر را ميپيچيديم. كاش آقايان موسوي و كروبي عظمت آن چهارمليون نفر در تهران و مليونها مخالف در شهرستانهارا باور داشتند تا امروز اين صدهزار مگس قدرت نمايي نميكردند. باور كنيد تمام بسيج در ايران همين 100000نفر بودند. نه از مليون خبري هست نه از حماسه مليوني. امروز ثابت شد كه ما بيشماريم.

بازداشت فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان

سیاوش حاتم، فعال دانشجویی و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان روز سه شنبه این هفته توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

سیاوش حاتم دبیرسابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا همدان است که پیش از این و در پی اعتراضات انتخاباتی سال گذشته بازداشت و پس از مدتی با قید ضمانت آزاد شده بود. این فعال دانشجویی به درخواست نیروهای امنیتی و توسط مسئولین دانشگاه بوعلی از دانشگاه محل تحصیل خود اجبارا به دانشگاه شهید بهشتی تهران منتقل شده بود.

بنابه گفته نزدیکان این فعال دانشجویی، وی در حالی که در جلسه رسمی امتحان در دانشگاه شهیدبهشتی حضور داشته توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و به خارج از دانشگاه منتقل شده است. سپس مامورین وزارت اطلاعات  وی را به منزل شخصی اش برده و پس ازتفتیش منزل و ضبط کامپیوتر و وسائل شخصی اش، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. مامورین اطلاعاتی در پاسخ به اعضا خانواده سیاوش حاتم، علت بازداشت وی را تنها "پرسیدن چند سوال" عنوان کرده اند.

لازم به ذکر است که در هفته های پیش نیز 4 عضو منتخب شورای مرکزی دفترتحکیم وحدت یعنی علی قلیزاده، علیرضا کیانی، محسن برزگر و محمد حیدرزاده بازداشت شده بودند. گمانه زنی می شود این بازداشت ها در آستانه 16 آذر و با هدف ایجاد رعب در میان فعالین دانشجویی صورت می گیرد.

مدرسین حوزه های قم و نجف: خامنه ‌ای باید عزل شود


  تلویزیون العربیه در گزارشی اعلام کرد، مدرسین دو حوزه علمیه قم و نجف از مجلس خبرگان خواستند که خامنه ‌ای را برکنار کند.

بنابراین گزارش، مدرسین دو حوزه  قم و نجف اعلام کردند که جمهوری اسلامی سخت ‌ترین مراحل خود را از بدو تاسیسش طی می ‌کند و مردم اعتماد خود را نسبت به نهادهای دولتی به‌ طور کامل از دست داده ‌اند و بخش زیادی از برگزیدگان نسل اول انقلاب و فرزندانشان یا کشته و یا به زندان انداخته شده ‌اند.

تهران همچنان در وضعیت هشدار

 مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت آلودگی هوای تهران همچنان در حالت هشدار قرار دارد و میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بیش از حد مجاز است.

یوسف رشیدی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا نشان می دهد امروز 5 شنبه شاخص کیفیت هوا 150 PSI است و همچنان در وضعت هشدار قرار داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه پایداری جوی روند آلودگی هوا ادامه دارد و ممکن است در هفته آینده نیز همچنان در وضعیت هشدار آلودگی بمانیم.

منواکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد، ازن و ذرات معلق پنج آلاینده مهم هوای تهران هستند. وضعیت پاک، سالم، ناسالم، بسیار ناسالم، هشدار، اضطرار و بحران از شاخص‌های اندازه‌گیری هوا هستند و با این شاخص‌ها هوای تهران اندازه‌گیری می‌شود.

هنگامی که شاخص کیفیت هوا بین ‪ ۱۰۰‬تا ‪ PSI ۲۵۰‬(شاخص استاندارد آلودگی هوا) قرار گیرد اعلام وضعیت هشدار، بین ‪ ۲۵۰‬ تا ‪ ۳۵۰‬اعلام وضعیت اضطرار و بیش از ‪PSI ۳۵۰‬ اعلام وضعیت بحران است.

زمانی که شاخص کیفیت هوای تهران در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد سازمان‌های ذیربط موظف هستند تا از طریق رسانه‌ها با استفاده از روش‌های مختلف اطلاع رسانی مردم را از وضعیت هوا با خبر کنند. آنها همچنین باید اقداماتی را که موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود در تهران اعمال کنند.

هرگاه شاخص کیفیت هوای تهران از وضعیت هشدار به اضطرار برسد، سازمان‌های ذیربط نیز ملزم می‌شوند تا طبق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، نسبت به رفع آلودگی هوا به صورت مکانی و زمانی با اعمال شرایط خاص و محدودیتهای تردد اقدام کنند.

شیخ علی گدا و هزار و یک دزد تهران (ارژنگ داودی)


علی بابا و چهل دزد بغداد یا شیخ علی گدا و هزار و یک دزد تهران(ارژنگ داودی)
گزارشی از غارت و چپاول اموال مردم و زندانیان سیاسی که در رژیم ولی فقیه صورت می گیرد توسط زندانی سیاسی ارژنگ داودی نوشته شده است و برای انتشار در اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی قرار داده شده است که به قرار زیر می باشد:
من از روییدن خار سر دیوار دانستم که ناکس کس نمی گردد از این بالا نشستن ها
هم میهنان گرامی همگان می دانند که اگر کسی روی سفرۀ پدرش بزرگ باشد به اموال ناچیز دیگران چشم طمع نمی دوزد بویژه اگر به خان یغمای حکومت در کشور زرخیز ولی استبداد زده ایران رسیده باشد.
ظاهرا بیت شیخ علی خامنه ای و خیل آدمخواران امنیتی اطلاعاتیش بعد از غارت خزانه کشور،صندوق بازنشستگان کشوری ،سازمان تامین اجتماعی ،بانکها ،خودروسازان و . در این اواخر چنان به پیسی و ورشکستگی افتاده اند که به صغیر و کبیر رحم نمی کنند تا بدانجا که چون نمی توانند طمع پایان ناپذیر ....اوباش خود را فرونشاند حتی دست مخبرین و سایر لاشخواران را هم باز گزارده اند تا به غارت همۀ ایرانیان حتی زندانیان سیاسی نیز بپردازند.
در این راه به تنها خانۀ من که حاصل 50 سال دست رنج صادقانه و شریفانه اینجانب است نیز رحم نکرده و مضافا به منظور اختلاف افکنی در میان اعضای خانواده و هر چه بالاتر بردن هزینۀ مبارزه بر علیه رژیم ولایت فقیه حتی اعضای خانواده پدریم را که اصولا اهل مبارزه سیاسی یا فعالیتهای بو دار اجتماعی نیستند را هم غارت نموده اند .
آزادیخواهان ایرانی افتخار می کنم که نه در زمان شاه مترود از رانتهای مرسوم  آن زمان استفاده کردم و نه در زمان شیخ منفور از هیچگونه راندهایی اقتصادی آموزشی و صنفی و... استفاده کرده ام .
افتخار می کنم که از جملۀ مبارزان قدیمی هستم و در پیروزی انقلاب 57 ایرانیان نیز در حد یک جوان دانشجو سهم ناچیزی داشتم .
افتخار می کنم که از همان آغاز شکل گیری رژیم ولایت فقیه آن را نپذیرفته و در زمرۀ معدود افرادی هستم که از روز اول با آن به مخالفت و مبارزه برخواستم .
افتخار می کنم که به عنوان یک زندانی سیاسی چنان استوار در برابر این رژیم چپاولگر ایستادگی کردم که عمال آن خود را در حد یک راه زن و در حد یک گردنه گیر تنزل دادن و با غارت اموال ناچیز و تصاحب خانه ای که 26 سال محل سکونت و کارم بوده عمق خواری و حقارت خود و کارگزارانش را نشان داده و به این هم بسنده نکرده و از سر عناد و کینه توزی به غارت خانواده پدری هم پرداخته اند.
هم میهنان گرامی تحت حاکمیت شیخ علی گدا و آدم خواران امنیتی اطلاعاتی اش که مساجد دراویش خراب می شود به مسلمانان سنی اجازه ساخت مسجد در تهران داده نمی شود یهودیان مورد آزار و ایضا و اذیت قرار می گیرند خانه بهائیان روی سرشان خراب می شود به رزتشتیان مسیحیان و سایر اقلیتهای دینی بی حرمتی می شود اقوام مختلف ایرانی سرکوب می شوند. به جان و مال و  ارض مردم در سراسر کشور تعرض می شود و به خروج اجباری از کشور وادار می شوند. فعالان اجتماعی تحت تعقیب قرار می گیرند و مخالفان سیاسی نیز یا به قتل می رسند و یا به رنج حبس و شکنجه و تبعید گرفتار می شوند و خانواده هایشان غارت می شود.
با این همه آیا نمی توان ادعا کرد آنچه را خواهر و شوهر خواهر (شیخ علی تهرانی)شیخ علی خامنه ای در رادیو بغداد می گفتند تنها بخش ناچیزی از ستم پیشگی و اوباش منشی او و مزدورانش بود و تنها حرفی از آن هزاران که اندر عبارت آمده است.
آزادیخواهان جهان غارت شدن اموال پدریم و بالا کشیدن خانه ای که 26 سال محل کار و سکونتمان بوده خم به ابروی ما نمی آورد زیرا قتل ،ترور ،شکنجه،زندان ،تبعید و دربدری مخالفان و مبارزان سیاسی ایران در 30 سال اخیر را بخشی هزینه های جنبش آزادیخواهی ایرانیان می دانم و سر جمع آن با مقایسه با هزینه های جنبش 200 ساله چنان ناچیز است که همانند قطر اشکی در اقیانوس به چشم نمی آید و رژیم غارتگر شیخ علی خامنه ای مثل 30 سال گذشته کور خوانده که بتواند با غارت اموال و تصاحب خانه و کاشانۀ مبارزان اصیل سیاسی بتواند آنان را به سکوت وا دارد یا به زمین بزند
ایران هرگز نمی میمیرد
زندانی سیاسی ارژنگ داودی
3 آذر 1389

اعتراف صریح مشاور خامنه ای به صدور تروریسم


 مشاورعالی مقام معظم رهبری گفت، حزب ‌الله لبنان و حماس فلسطین از بسیجیان ایران الگو گرفته است.

سردار یحیی رحیم صفوی در همایش بسیجیان دانشگاه‌ها از راه‌اندازی بسیج جهان اسلام به عنوان یکی از محورهایی نام برد که در بازتاب و عمق بخشی خارجی انقلاب اسلامی موثر است و گفت، تفکر بسیجی به خیلی از کشورها صادر شده و خیلی‌ها در کشورهای اسلامی به دنبال راه‌اندازی بسیج جهان اسلام هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت، مکتب مقاومت از ایران به لبنان صادر شد و حزب‌الله لبنان را رقم زد و به فلسطین رفت و مقاومت حماس را ایجاد کرد. حزب‌الله لبنان از بسیجیان ایران الگو گرفت و مکتب مقاومت بسیجیان ایران به عراق و افغانستان و شاید خیلی کشورهای دیگر صادر شده باشد.

رحیم صفوی افزود، انقلابی‌گری در مقابل حکومت‌های وابسته به آمریکا که در خیلی از کشورها دیده می‌شوند، الگو گرفته از بسیج ایران است

وضعیت زنان در ایران فاجعه‌بار است

روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز مقابله با خشونت علیه زنان تعیین شده است. بدین مناسبت چندین سازمان بین‌المللی جهانیان را به مقابله با فشارهای خشونت‌بار علیه زنان فرا خواندند.
 سازمان امداد Care در بیانیه‌ای توجه افکار عمومی را به فشارهای هولناکی توجه کرده است که در بوسنی - هرزگوین بر زنان وارد می‌آید. به گفته این نهاد مدنی، در قرن بیست و یکم و در مرکز اروپا فجایعی باورنکردنی روی می‌دهد: دلالان انسان، دختران جوان را از کشورهای همسایه مانند صربستان و کرواسی می‌ربایند و با خود به بوسنی می‌برند و آنها را در شرایطی وحشیانه به تن فروشی وادار می‌کنند.

 چندین سازمان بین‌المللی وضعیت زنان را در ایران «فاجعه‌بار» توصیف کرده‌اند. در ایران زنان تنها قربانی فشارهای غیرقانونی نیستند. واقعیت تلخ این است که قوانین جمهوری اسلامی، که بر پایه شریعت استوار است، تبعیض بر زنان را توجیه می‌کند و مقامات این حکومت به برابری حقوقی زنان با مردان اعتقاد ندارند. در ایران نه تنها زنان به خاطر جرم‌های "ناموسی" به مجازات‌های شدید مانند مرگ محکوم می‌شوند، بلکه این امر با شیوه‌هایی بیرحمانه مانند سنگسار اعمال می‌شود.

 زنان، همچنان قربانی تجاوز

 در برخی از مناطق مانند برمه یا دارفور (جنوب سودان) نظامیان تجاوز به زنان را به سادگی به عنوان یک حربه جنگی به کار می‌برند. دختران و زنان جوان در برابر این تعرض وحشیانه و غیرانسانی هیچ افزاری برای دفاع از خود ندارند. جامعه جهانی باید شدیدترین مجازات‌ها را برای این عمل شنیع در نظر بگیرد.
 در دارفور تجاوز جنسی، شیوه‌ای رایج برای تحقیر زنان قوم "مغلوب" است. در برمه نیز سربازان رژیم نظامی در سرکوب اقلیت‌های قومی از تجاوز جنسی به زنان استفاده می‌کنند.
 سازمان‌های مدافع حقوق زنان از مواردی هولناک در کنگو گزارش داده‌اند. در این کشور آفریقایی زنان در هر سن و سالی، از سه تا هفتاد سالگی در معرض تجاوز جنسی قرار دارند. در کنگو سازمان‌های امداد بین‌المللی به بیش از ۴۹ هزار نفر از زنان و دختران خدمات پرستاری و درمانی عرضه کرده‌اند.

کروبی: این روزهای سخت ماندنی نیستند

 مهدی کروبی روز چهارشنبه به مناسبت عید غدیر با تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش تحول سبز، مهدی کروبی که از ابتدای بازداشت های غیرقانونی فرزندان سبز ملت ایران تا کنون دیدار با خانواده های آنان را به عنوان یک وظیفه انسانی و اخلاقی دنبال کرده و علاوه بر میزبانی این خانواده‌ها، با حضور در منازل آنان نیز به دلجویی از ایشان پرداخته است، پس از گذشت حدود یک سال و نیم از کودتای انتخاباتی در شب عید غدیر امسال نیز در منزل یکی از خانواده های زندانیان سیاسی با تعدادی دیگر از این خانواده ها دیدار کرد.

حاضرین در این جلسه پس از تبریک عید غدیر، گزارشی از وضعیت عزیزان خود دادند و از این که همه مناسبت های مذهبی و ملی می آیند و می روند و اعیاد می گذرند و سیاسیون و روزنامه نگاران و دانشجویان و زنان دربند هم چنان به بند ستم اسیرند، گله کردند و گفتند: همه بی عدالتی ها که تاکنون بر عزیزان ما و خانواده هایشان روا داشته شده، یک سو و این دوری و هجران طولانی بدون مرخصی، یک سو. این وضعیت برای ما و فرزندانمان طاقت فرساست، ولی ظاهرا دل سختی های مدعیان عدالت علوی ادامه دارد.

آقای کروبی نیز با ابراز تأسف از اقدامات غیرقانونی اعمال شده علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان، پایداری و استقامت آنان را ستود و گفت: بی شک این روزهای سخت ماندنی نیستند و به زودی شاهد روزهای خوب به دور از ظلم و بی عدالتی خواهیم بود.

حکم اخراج برای فعال دانشجويی دانشگاه ارومیه

 سیامک امین از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب و دانشجوی اقتصاد دانشگاه ارومیه پس از احضار به کمیته ی انضباطی دانشگاه، بر طبق حکمی از سوی کمیسیون موارد خاص از دانشگاه اخراج شد.

این فعال دانشجویی طیف چپ در تاریخ ۵ آبان ماه به کمیته انضباطی دانشگاه احضار گردیده و موارد اتهامی "پخش بیانیه های دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب در دانشگاه"، "درج اخبار دانشگاه در وبسایت خبرنامه آزادی برابری"، و "ایجاد اغتشاش در مراسم ۱۶ آذر سال ۸۷" به وی تفهیم شده و از او خواسته می شود تا دفاعیه خود را تنظیم کند. در ادامه در تاریخ ۲۴ آبان ماه، در حالیکه این دانشجو به کمیته انضباطی احضار شده بود، حکم اخراج قطعی وی از سوی کمیسیون موارد خاص و بدون ارائه هیچ توضیحی صادر گردید.

گفتنی است که از خرداد ماه سال جاری پرونده آموزشی سیامک امین به حال تعلیق درآمده بود و آموزش دانشگاه از ثبت نمرات وی امتناع می ورزید. و حکم اخیر در شرایطی صادر می شود که این دانشجو کلیه واحد های درسی خود را گذرانده و بلحاظ آموزشی فارغ التحصیل محسوب می شود.

۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

انتقال احمد تمویی، زندانی سیاسی به سلول انفرادی

احمد تمویی یکی از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه امروز به سلول انفرادی منتقل شد.
احمد تمویی در سال 1386 به علت عضویت در یک گروه مخالف نظام بازداشت و در شعبه 1 دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به 15 سال حبس و تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم شد.
از علت انتقال این زندانی سیاسی به سلول انفرادی خبری در دست نیست.

بی خبری از وضعیت مادران بازداشتی و نگهداری آنان در بند انفرادی

خانمها اكرم نقابی ( مادر زینالی) و ژیلا مهدویان(مادر ترمسی) در سلولهای انفرادی ٢۰٩ اوین محبوس می باشند و هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده و اتهامات آنان در دست نیست.

بر اساس گزارش كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها، تا كنون خانواده های این مادران اجازه ملاقات با آنان را پیدا نكرده و وضعیت حقوقی هیچكدام مشخص نیست. هر دو این مادران در تاریخ ۱٧ مهرماه به همراه دخترانشان دستگیر گردیده بودند كه بعد از مدتی دختران آنان آزاد و هم اكنون مادران در وضعیت نامشخصی به سر می برند. گفته می شود كه به این مادران اتهامات كلیشه ای "اقدام علیه امنیت ملی" و "ارتباط با گروههای معاند" زده شده است .
همچنین آمده است آنان فقط یک باردر هفته با خانواده های خود تماس تلفنی دارند، تا صرفا از وضعیت سلامتی خانواده را مطلع کنند، اما اجازه صحبت در رابطه با وضعیت و اتهامات مربوط به خودشان را ندارند.

ایران در رتبه ۱۱۹سلامتی و بهداشت کشورها قرار دارد

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس رژیم با اعتراف به وضعیت وخامت ‌بار بهداشت در ایران گفت، هم ‌اکنون در میان کشورهای همسایه ایران جایگاه مطلوبی در این خصوص نداریم. مهمترین چالش پیشروی این حوزه کمبود اعتبار سرانه آحاد جامعه است و این امر باعث شده تا کشور ما در رتبه ‌بندی جهانی عدالت در سلامت از میان ۱۹۰ کشور جایگاه ۱۱۹ را به ‌دست آورد.
محسنی بندپی با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت گفت، با همه این تفاسیر اما هنوز نظام سلامت ایران با استانداردهای جهانی فاصله معنی داری دارد.
وزیر بهداشت رژیم مدعی شده بود که نظام سلامت آمریکا الگو گرفته از مدل جمهوری اسلامی است.

ایران؛ تعداد زندانيان 47 درصد افزايش يافته است

رئيس زندان مركزي اروميه گفت: كمبود فضاهاي زندان مركزي اروميه از عمده مشكلات است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، مراد فتحي ظهر امروز در مراسم جشن آزادي 10 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد زندان مركزي اروميه اظهار داشت: در حال حاضر زندان مركزي اروميه گنجايش يك هزار زنداني را دارد.
وي افزود: تعداد زندانيان 47 درصد افزايش يافته است كه با توجه به اين وضعيت با مشكل كمبود فضا مواجه هستيم.

دارايي مسدود شده ايرانيان را به حكومت خامنه اي پس ندهيد!

درخواست از اوباما

دارايي مسدود شده ايرانيان را به حكومت خامنه اي پس ندهيد!

جناب آقاي اوباما! رئيس جمهوري محترم ايالات متحده آمريكا ,ظاهرا شما در مقابل شعار ميليونها شهروند ايراني كه مي گويند اوباما! يا با اونا يا با ما! هنوز تصميم قاطعي نگرفته ايد! اگرچه پيام شادباش نوروزي خطاب به «ما» ايرانيان ارسالي مي نماييد، ليكن همزمان از برخي تلاشهاي پنهان براي رايزني با حكومت غيرمشروع جمهوري اسلامي غافل نيستيد. متأسفانه گاهي خبرهايي مي رسد كه گويا تصميم داريد با «آنها» معامله كنيد و بيش از 12 ميليارد دلار اموال ايرانيان را كه سالهاست مسدود كرده ايد، به جيب حكومت كودتايي ايران واريز نماييد. اين خبرها، حتي در حد شايعه هم باعث تأسف فراوانند.

مدتي قبل در اخبار آمده بود كه جنابعالي به عنوان رئیس جمهور آمریکا قصد داريد برای "تعامل با حكومت ایران"، شانزده فروند هواپیمای مسافربری پيشرفته ایرباس را در قبال دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا به دولت غيرمردمي ايران بدهيد. ظاهرا" مي خواستيد با این اقدام هم پرونده دارایی های مسدود شده ایران در آمریکا را که یکی از محورهای اصلی اختلاف دو کشور است، مختومه کنيد و با ارائه این 16 بوئينگ پیشرفته، به زعم خودتان مشکلات روزافزون ناوگان هوایی ایران را از بحران خارج کنيد و به اصطلاح "حسن نیت" خود را به حكومت ایران ابراز نماييد تا باب مذاکره مستقیم را با رهبران ایران باز كنيد! آيا براستي گمان مي كنيد با اين قبيل انتخابهاي اشتباه و خام، مي توانيد حكومت ماجراجوي اسلامي را به قواعد مذاكره پايبند كنيد و جهانيان را از بحران اتمي حكومت ايران آسوده خاطر سازيد؟ آيا گمان مي كنيد با اين قبيل معامله ها، كمكي به ترابري و حمل و نقل ايمن ميليونها شهروند ايراني خواهيد كرد و ايرانيان را بدين وسيله از خود خشنود مي سازيد؟ آيا احتمال نمي دهيد آن هواپيماهاي پيشرفته، در خدمت رفت و آمدهاي تشريفاتي حاكمان و يا قاچاق تسليحات به كشورهاي جهان مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت؟
دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا بالغ بر 12 میلیارد دلار است که شامل اموال دیپلماتیک، وجوه نقدی، اموال نظامی و غیر نظامی می شود كه در پی حادثه 13 آبان 1358 از سوی ایالات متحده مسدود و توقیف شده اند. اگر جنابعالي و دولت آمريكا واقعا" نسبت به شعار "تغيير" خود پايبند باشيد، اموال ايرانيان را نه به حكومت غيرمشروع ايران، بلكه به شهروندان ايراني مسترد كنيد. شهرونداني كه مسئولانه بناي تغيير و تحول در كشور استبداد زده خويش را دارند و در اين مسير به بنيه و توان مالي و اقتصادي نياز دارند و بخشي از حقوق حقه آنها، سالهاست نزد دولت آمريكاست.
جناب رئيس جمهوري آمريكا!
با كمال احترام، جنابعالي حق نداريد اموال شهروندان ايراني را تبديل به ناوگان پيشرفته هوايي كنيد كه احمدي نژاد و خامنه اي را به سفرهاي تشريفاتي و تبليغاتي ببرند. همانگونه كه تبديل اين دارايي ايرانيان، به هر كالاي ديگري و تحويل آن به اين حكومت نامشروع، به نوعي خيانت در اموال شهروندان ايراني محسوب خواهد شد.
اموال ايرانيان بايد در راستاي نيازهاي ضروري مردم ايران صرف شوند. مردم ما براي تأسيس رسانه هاي آزاد و ملي، براي شكستن سد فيلترينگ و مقابله با سانسور دولتي، براي كمك به تأسيس نهادهاي حقوق بشري و براي اطلاع رساني از آنچه درون ايران مي گذرد و براي گشايش هاي مؤثر ديگر در كشورمان، به اموال مسدود شده ايرانيان در آمريكا نياز دارند و فكر مي كنيم دولت آمريكا براي ابراز حسن نيت خود به مردم ايران، لازم است گامي مهم در اين زمينه بردارد. وگرنه هرنوع بازپرداخت دارائي هاي ايرانيان به حاكمان غيرمردمي و مستبد جمهوري اسلامي، آمريكا و جنابعالي را در مظان اين اتهام بزرگ قرار خواهد داد كه با اموال شهروندان ايراني، در تحكيم پايه هاي حكومت نامشروع جمهوري اسلامي مشاركت مستقيم داشته ايد. آن هم به بها و به بهانه "گشودن باب مذاكرات اتمي" كه هرگز ختم به خير نخواهد شد. نافرجامي اين مذاكرات را بر اساس پيشينه رفتار غيرديپلماتيك حكومت ايران مي توان به سهولت پيش بيني نمود زيرا حاكمان ايران، براي بقاي نامشروع خويش چاره اي جز دستيابي به تسليحات اتمي نمي شناسند و در اين عرصه حاضر به هيچ مصالحه اي نيستند.
جناب آقاي اوباما!
ملت ايران جنابعالي را به عنوان شخصيتي اصيل و متكي به اخلاق مي شناسد و به شعارها و روشهاي سياسي تان خوش بين است. با اين حال، شما را به مرور تاريخ دخالتهاي نارواي دولتهاي پيشين آمريكا در امور داخلي ايران فرامي خوانيم و اميدواريم در اين برهه حساس، خط پاياني بر آن روابط تيره بكشيد و ملت باتمدن و ديرين ايران را از خود و دولت ايالات متحده آمريكا ناخشنود نكنيد. اگر براستي قصد داريد در راستاي شعار "تغيير" خود قدم مثبتي براي ايرانيان برداريد، حقوق مسدود شده ايرانيان را براي صرف در مبارزات مدني و آزاديخواهانه به شهروندان ايراني تحويل بدهيد و اجازه بدهيد خود ايرانيان اين حكومت جهانسوز و نظام ضدبشري را با روشهاي مدني و شيوه هاي كارآمدي كه به خوبي مي شناسند، وادار به تمكين از اعلاميه جهاني حقوق بشر و پيروي از منشور حقوق بين الملل نمايند. اما اگر جنابعالي به هر دليلي، قدرت "انتخاب بهتر" براي رهاسازي اموال مسدود شده ايرانيان و در اختيار گذاردن آن اموال به شهروندان آزاديخواه و گروههاي باصلاحيت ايراني را نداريد، لااقل بگذاريد آن اموال همچنان در بلوكه دولت آمريكا باقي بمانند تا در آينده اي نه چندان دور، دولتي ملي و برآمده از سوي شهروندان ايراني آن اموال را در اختيار بگيرند و آن را براي بازسازي ويرانه هاي سرزمين ايران به كار ببندند. نگذاريد ننگ اين بي عدالتي و خيانت آشكار در حقوق ملي ايرانيان، به نام دولت آمريكا در حافظه تاريخ ثبت شود.
_______
درخواست از ايرانيان: از دوستاني كه توان ترجمه دقيق اين متن را دارند، و براي انتشارش در فضاي رسانه اي برنامه اي دارند، دعوت مي شود به آن به عنوان يك حركت ملي بنگرند و لطفا" دست به كار شوند. همچنين اين درخواست مي تواند با همت همه ايرانيان، به حركتي عمومي و يك كمپين ملي تبديل شود.

مرگ دلخراش چهار پناهجوی ایرانی در یونان

به گزارش آخرین نیوز، جسد چهار مهاجر ايراني که بر اثرخفگي در داخل کاميوني جان باختند در یونان کشف شد.
پليس يونان پس از کشف اجسادي در غرب اين کشور اعلام کرد جسد چهار مهاجر که احتمالا ايراني بودند براثر خفگي در داخل کاميوني که قرار بود آنان را به ايتاليا منتقل کند کشف شد.
فرانس پرس به نقل از يک منبع آگاه پليس یونان نوشت: اجساد قربانيان که همگي مرد بودند در داخل کانتينرکاميوني که پلاک ايتاليا داشت کشف شد.
به گفته اين منابع ، نيروهاي پليس پس از مشاهده کاميوني که در يکي از جاده ها در نزديکي امفيلوکسيا در غرب يونان متوقف شده بود به بازرسي اين کاميون اقدام و اين اجساد را کشف کردند.
اين منبع اعلام کرد عوامل تحقيق اين مسئله را که مهاجران ديگري در اين کاميون کشف شوند رد نکردند و حتي اين مسئله را مردود ندانستند که قاچاقچيان انسان اجساد برخي از مهاجران را مخفي کرده باشند.
براساس نخستين عناصر تحقيق، قربانيان ايراني بوده اند و تلاش مي کردند به ايتاليا بروند.
يونان که در بخش شرقي اتحاديه اروپا قرار دارد مهم ترين گذرگاه مهاجران غير قانوني از آسيا و آفريقا به سوي غرب محسوب مي شود.
بنابر اعلام بخش يوناني کميسارياي عالي آوارگان ملل متحد، فقط در مرز زميني يونان با ترکيه که با رودخانه اوروس در شمال شرقي مشخص شده است ، چهل وچهار مهاجر از آغاز سال غرق شده اند.

دستگیری ۷ نفر در منطقه زیتون اهواز

بنا به یک گزارش رسیده از اهواز در ساعت ۲۲ روز ۲۹ آبان, مأموران سپاه و وزارت اطلاعات مشترکا به خانه ای در منطقه زیتون در شهر اهواز حمله کرده و ۷ نفر را دستگیر کردند.
مأموران رژیم به مردم که در اطراف محل جمع شده بودند، گفتند که این افراد «ضد انقلاب» هستند.

یک جوان بیست و چهارساله در زندان کاشان اعدام شد

یک زندانی 24 ساله که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان کاشان به دار آویخته شد. به گزارش روزنامه حکومتی "نصف جهان" ، به نقل از “مصطفي صادقيان” سرپرست دولتی مركز اطلاع‌رساني پليس اصفهان مرد جواني كه به جرم حمل و نگهداري مواد افيوني توسط مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان كاشان دستگير و براساس حكم قضايي به اعدام محكوم شده بود به دار آويخته شد.

۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

محاکمه یک عضو جبهه ملی در دادگاه انقلاب

 جلسه محاکمه حمیدرضا خادم ،عضو و موسس کمیته همبستگی با دانشجویان زندانی و همچنین عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران صبح امروزسه شنبه دوم آذر در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ،چهره رسانه ای دادگاه انقلاب تهران، برگزار گردید.

 این فعال سیاسی که پیش تر در نخستین ساعات پس از درگیری های عاشورای سال گذشته در منزلش دستگیرشد و به مدت 2 ماه را در سلولهای بند 209 گذرانده بود. وی در این جلسه به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" و "اخلال در نظم عمومی" توسط قاضی صلواتی محاکمه گردید.

لازم به یاد آوری است که محمد اولیایی فرد و نسرین ستوده دو وکیل وی به علت اینکه در زندان هستند در این جلسه شرکت نداشتند و ژینوس شریف راضی وکالت حمید رضا خادم را بر عهده داشت.

در پایان قاضی صلواتی اذعان داشت که در هفته جاری "پس از مشورت و کسب نظر کارشناس (بازجو) پرونده اقدام به صدور رای خواهد نمود.

فشار بر مدافعان حقوق بشر در ایران تشدید شده است

رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای نسبت به تشدید اختناق و سرکوب در ایران، بویژه علیه مدافعان حقوق بشر اظهار نگرانی کرد و به مقامات محوری اسلامی هشدار داد.

خانم ناوی پیلای، رئیس کمیساریا، تصریح کرد که فهرست طویلی ازمدافعان حقوق بشردرایران تهیه کرده است که تحت فشار و سرکوب قرار گرفته اند.

او تصریح می کند که این فشار برمدافعان حقوق بشردرماههای اخیر شدت یافته است.

خانم ناوی پیلای بویژه در مورد فشارهای زیادی که به نسرین ستوده وکیل مدافع زندانی وارد می شود، صحبت کرده و توضیح داده است که من بویژه نگران پرونده نسرین ستوده هستم . او می گوید هر چه وضعیت حقوق بشر در ایران خراب تر می شود، فشارهائی که به مدافعان حقوق بشر وبویژه خانم ستوده اعمال می شود، گسترش بیشتری می یابند.

خانم پیلای در این اعلامیه از مقامات مسئول ایران خواسته است که بطور اضطراری به پرونده خانم ستوده رسیدگی کنند و امکان آزادی او را تسهیل نمایند.

در این حال سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، راپرت کولد ویل ، امروزدرگفتگو با خبرگزاری فرانسه، تاکید کرد که وضعیت مدافعان حقوق بشر در ایران روز به روز دشوارتر می شود.

او اضافه می کند که از حوادث پس از انتخابات سال گذشته ، که با سرکوب مدافعان حقوق بشر همراه بود، می توان اظهار اطمینان کرد که درماههای اخیر شدت سرکوب افزایش یافته است.

فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران به‌مناسبت ۱۶آذر «روز دانشجو»

یک هفته اعتراض با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌ فقیه» - «زنده‌باد آزادی»

هموطنان عزیز!
جوانان قیام‌آفرین ایران!
دانشجویان مبارز و مجاهد!
در آستانه 16آذر، روز دانشجو، سازمان مجاهدین خلق ایران، به روانهای پاک شهیدان دانشجو که در راه آزادی و مبارزه با دو دیکتاتوری شاه و شیخ جان باختند، درود می‌فرستد و دانشجویان و دانش‌آموزان و جوانان اشرف‌نشان و قیام‌آفرین را به یک هفته اعتراض و تظاهرات علیه دیکتاتوری آخوندی فرامی‌خواند.

خامنه‌ای و گماشته هزارتیر او در برابر خشم و نفرت متراکم مردم و وضعیت انفجاری جامعه، در گرداب بحرانهای فزاینده بیرونی و درونی، تنها راه را در تشدید سرکوب و خفقان و انقباض هرچه بیشتر حاکمیت برای جبران طلسم درهم‌شکسته ولایت ‌فقیه یافته و با سیاستهای ضدمردمی مانند طرح حذف یارانه‌ها فشار بر توده مردم را روزبه‌روز بیشتر می‌کند.


در برابر این دشمن ضدبشری، تنها راه رهایی، همانا پایداری اشرف‌نشان و عزم راسخ انقلابی برای سرنگونی فاشیسم مذهبی است.


در آستانه 16آذر، روز دانشجو، بپاخیزید و با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌ فقیه» و «مرگ بر خامنه‌ای» فریاد «آزادی» را طنین‌افکن کنید.

با توطئه و اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای تعطیل کردن دانشگاهها و تحمیل خواستهای ارتجاعی و سرگوبگرانه مقابله کنید.

در همسبتگی با کارگران، معلمان، پرستاران و پزشکان و دیگر اقشار به‌جان آمده مردم و با حمایت از حرکتهای اعتراضی خانواده‌های شهیدان زندانیان سیاسی، اعتراضهای ضدحکومتی را گسترش دهید.


16 آذر، روز دانشجو، میعادگاه دیگری برای خیزش انقلابی دانشجویان و دانش‌آموزان و همه فرهنگیان و دانشگاهیان و جوانان آزاده و اشرف‌نشان ایران، در برابر دیکتاتوری آخوندی و به زیر کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای و دیگر مظاهر پلید ولایت‌ فقیه و فاشیسم مذهبی است
.

هرانا؛ ارژنگ داودی به حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر احضار شد

ارژنگ داودي زندانی سیاسی محبوس در زندان دیروز براي پاره اي توضيحات به حفاظت اطلاعات زندان رجايي شهر كرج منتقل شد و پس از ساعاتي به بند 3 رجايي شهر بازگشت.
ارژنگ داوودی در تاريخ ۱۸ آبان سال ۸۲ تحت عنوان اقدام عليه امنيت ملی و نوشتن مانيفست سکولار ايرانيان دستگير شد و تاکنون در زندان به سر می برد.
لازم به یاد آوریست که وی از سال 82 دو بار به دلیل فشار در زندان و مصادره منزل شخصی خود دست به اعتصاب غذا زده است؛ یکبار به مدت 52 روز و بار دیگر 74 روز بوده است.

در تیراندازی ماموران در بلوچستان یک جوان کشته و دو تن مجروح شدند

در این تیر اندازی یکی از این سه جوان کشته و 2 نفر دیگر به شدت مجروح شدند. نیروهای امنیتی اتهام این سه جوان را حمل موادمخدر اعلام کرده اند.
لازم به ذکر است در طی ماه های اخیر نیروی انتظامی در بلوچستان تحت نام مبارزه با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر دست به کشتار هموطنان بلوچ می زنند.

زن زندانی در آستانه اعدام: من بی ‌گناهم

وکیل مدافع «شهلا جاهد» در آستانه قصاص موکلش به ملاقات وی در زندان اوین رفت.
عبدالصمد خرمشاهی با اعلام این خبر گفت: روز دوشنبه با شهلا ملاقات داشتم و حرف‌های زیادی بین ما رد و بدل شد، به‌نحوی که در عرض چند ساعت، 9 سال گذشته را با هم مرور کردیم.
وی افزود: شهلا همچنان محور حرف‌هایش این است که قاتل نیست و بی‌گناه پای چوبه دار خواهد رفت.
وکیل مدافع شهلا جاهد با بیان اینکه موکلش به اعلام رضایت اولیای دم «لاله سحرخیزان» امیدوار است و از آنها می‌خواهد که از قصاص وی گذشت کنند، خاطرنشان کرد: طبق قانون، زمان اجرای حکم باید به من ابلاغ شود اما هنوز ابلاغ صورت نگرفته است و از زمان اجرا بی‌اطلاعم.
خرمشاهی در عین حال اظهار کرد: از برخی رسانه‌ها و اخبار منتشر شده شنیده‌ام که شهلا 10 آذرماه قصاص می‌شود اما به صورت رسمی چنین تاریخی ابلاغ نشده است.

پنچاه زن و مرد جوان دستگیر شدند


در جریان حمله ماموران حکومت به یک مهمانی، مقاديري مشروبات  الکلي ، تعدادي  تجهيزات  ماهواره اي ، 20 دستگاه تلفن همراه ، سه دستگاه خودروي سواري و تجهيزات نور افشاني و موزيک کشف شد.  بنا به این گزارش، تلفن همراه و خودروی سواری هم به اقلام ممنوعه در مهمانی ها اضافه شده است.  به گزارش آخرین نیوز بيست نفر زن و مرد در يک مهماني مختلط شبانه  در مشهد  دستگير  شدند . اين افراد را که شامل9 مرد و 11 زن هستند  در يک مهماني  مختلط  شبانه در  يک منزل مسکوني دستگير شدند . در ادامه این گزارش آمده است: در بازرسي از اين  محل ، مقاديري مشروبات  الکلي ، تعدادي  تجهيزات  ماهواره اي ، 20 دستگاه تلفن همراه ، سه دستگاه خودروي سواري و تجهيزات نور افشاني و موزيک کشف شد .

همچنین در این هفته 16زن و مرد در يک ميهماني شبانه در شهرستان طرقبه شانديز بازداشت شدند.اين افراد شامل  13 مرد و 3  زن در خانه اي به اتهام مصرف مشروبات الکلي بازداشت شدند .از اين ميهماني مقاديري مشروبات الکلي  و يک دستگاه دريافت امواج ماهواره اي کشف شد . همچنین در یک پارتی دانشجویی در یکی از شهرهای دانشگاهی استان تهران 17 دختر و پسر بازداشت شدند

'آسیب احتمالی' استاکس نت به برنامه هسته ای ایران


image
استاکس نت،عامل تاخیر در برنامه های هسته ای ایران
ایران می گوید کامپیوترهای صنعتی در این کشور که به کرم "استاکس نت" آلوده شده بودند اما آنها را پاکسازی کرده است
اولی هاینونن معاون سابق هیات بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفته است: کرم استاکس احتمالاً عامل تاخیر در برنامه های هسته ای ایران است.
ایران تاثیر این کرم کامپیوتری در عقب افتادن برنامه های هسته ایش را رد کرده است.
هاینونن گفت که از ماه ژوئن تعداد زیادی از سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم در ایران از کار افتاده اند که می تواند به شروع فعالیت استاکس نت ربط داشته باشد.
طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، در طول چند ماه گذشته حدود 160 دستگاه سانتریفوژ ایران از رده خارج شده اند. در این گزارش دلیل خاصی برای از کار افتادن این سانتریفوژها ارائه نشده است.

عمل جنايتكارانه قطع دست در مشهد


عمل جنايتكارانه قطع دست

 حكومت جنايتكار آخوندي بار ديگر دست به يك عمل جنايتكارانه زد , به گزارش روزنامه خراسان، به موجب حکم صادره از سوي قضات شعبه نهم دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي يک متهم به سرقت که به اتهام دو فقره سرقت از گاو صندوق و منزل دستگير و زنداني و تحت محاکمه قرار گرفته بود به قطع يد محکوم و حکم صادره قبل از ظهر روز گذشته در مورد وي اجرا شد.

تهران در اثر آلودگی شدید هوا تعطیل شد


به دلیل آلودگی شدید هوا، فردا همه ادارات دولتی، بانکها، سازمانها، نهادها، مدارس و دانشگاههای شهر تهران تعطیل است.  خبرگزاری حکومتی مهر در این باره نوشت: کمیته اضطراری آلودگی تهران در نشست دوشنبه شب خود به دلیل پایداری هوای آلوده شهر تهران را در روز چهارشنبه سوم آذر تعطیل اعلام کرد.

مرتضی تمدن استاندار تهران و رئیس کمیته اضطراری آلودگی هوای شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به علت تداوم شرایط آلوده هوای تهران و با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش میزان آلودگی هوا در روز چهارشنبه این کمیته تصمیم گرفت روز چهارشنبه سوم آذر همه ادارات دولتی، بانک‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران تعطیل شوند.البته سازمان‌های نظامی، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های امدادی دارای کشیک مشمول قوانین خاص خود خواهند بود

اعتصاب سراسری دانشجویان دانشگاه های ایران به مناسبت روز دانشجو

در پی انتشار فراخوان جمعی از فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری دانشگاهها به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو و استقبال دانشجویان دانشگاههای مختلف سراسر کشور از این موضوع، بیانیه شماره ٢ این فعالان دانشجویی با ارائه پیشنهاداتی جهت اعتصاب و اعتراضات هماهنگ و منسجم، منتشر شد. این فعالان دانشجویی در بیاینه شماره یک خود، که ابتدای هفته جاری آن را منتشر کرده بودند، دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند. به گزارش سایت اصلاح طلب جرس، متن بیانیه شماره ٢ فعالان دانشجویی برای ایجاد هماهنگی و ارائه پیشنهاداتی جهت اعتصابات دانشجویی به شرح زیر است:

از آنجایی كه اولین بیانیه این گروه در آستانه فرارسیدن ماه آذر و ماه دانشجو و فراخوان برای اعتصابات سراسری دانشجویی در سراسر دانشگاه های تهران و شهرستان ؛با استقبال زیادی در سایت های خبری و اجتماعی و در محافل دانشجویی روبه رو شد؛ ما جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در راستای تحقق هر چه بهتر این اعتصاب و منسجم بودن و هماهنگ بودن آن در پوشش یك اعتصاب واقعی سراسری دانشجویی برنامه های خود را پیشنهاد می دهیم :

۱- در روز ۱۵ آذر ماه همه دانشجویان بایدبا حضور در دانشگاه از رفتن به كلاس درس خود داری كرده و در مقابل دا نشكده های مربوطه تجمع نمایند. دانشجویان در این روز می توانند با در دست داشتن پلاكارد یا عكسهایی با مضمون دانشجو و ۱۶ آذر برای فردای آن روز كه ۱۶ آذر ماه می باشد برنامه ریزی كنند.ما از همه دانشجویان می خواهیم تا رفتن به كلاس درس را در این روز و روز های بعد تعطیل كنند.در دانشگاه هایی كه چند دانشكده نزدیك به هم دارند دانشجویان می توانند با به هم پیوستن به هم فریاد اعتراضات خود را در صحن دانشگاه طنین انداز كنند.همچنین با دادن پیام هایی در قالب بیانیه و اطلاعیه از دانشجویان سایر دانشگاه های كشور از دولتی و ازاد گرفته تا پیام نور و هر دانشگاه دیگری بخواهند كه به جمع اعتصابیون بپیونندند. برای جلوگیری از اتفاقات به دور از شان فعالیت مدنی كه ممكن است مثل هر زمان دیگری نیروهای خودسر به راه بیندازند دانشجویان باید هوشیار و آگاه باشند.

عزیزان دانشجو نیاز به گفتن نیست كه اگر در این روز بتوانیم به این شیوه و با اعتماد و شجاعت كامل عمل نمائیم قطعا نه تنها برای روزهای بعد منسجم تر و هماهنگ تر شده ایم بلكه با برد خبری آن می توانیم دانشجویان بیشتری را با خود همراه كنیم.

۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

بیانیه؛ درود به یکصد ستاره در بند جنبش دانشجویی


 ٢۶ انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور با انتشار بیانیه ای در آغاز ماه آذر ضمن اعلام حمایت از برگزاری انتخابات دفتر تحکیم وحدت، نسبت به ادامه بازداشت چهار عضو منتخب این اتحادیه اعتراض کردند.

متن اطلاعیه شورای عموی دفتر تحکیم وحدت به شرح زیر است:

چندی پیش چهار عضو دفتر تحکیم وحدت، محسن برزگر، علی قلی زاده، علیرضا کیانی و محمد حیدرزاده، پس از کاندیداتوری در انتخابات شورای مرکزی و کسب رای اعتماد از سوی شورای عمومی این اتحادیه، در اقدامی شتاب زده از سوی دستگاه امنیتی بازداشت شدند. متاسفانه این بازداشت ها در حالی روی داد که این افراد در کنار سایر کاندیداها و با حضور اکثریت انجمن های اسلامی صاحب حق رای در محیط مجازی در این انتخابات شرکت کردند. بر اساس این روند انجمن های اسلامی امضا کننده ی این بیانیه، به عنوان اعضای شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و به عنوان عالی ترین رکن این تشکیلات، حمایت خود را در درجه ی اول از فرآیند دموکراتیک انتخابات دفتر تحکیم وحدت اعلام و در درجه ی دوم از اعضای بازداشتی دفتر تحکیم وحدت پشتیبانی و حمایت قاطع خود را اعلام می کنند.

راز ماندگاری تشکل های اجتماعی در فضای عمومی جامعه، آشکارا، اتکا و انبعاث از فرآیندهای آزاد، دموکراتیک و متکثری است که در طول سالیان گذشته اتحادیه انجمن های اسلامی از طریق آن زنده بوده و به راه پرافتخار خود ادامه داده است. دقیقا همین روند به هیچ وجه مطلوب حاکمیت اقتدارگرا نیست و در راستای هدم و نابودی آن به چنین اقدامات سرکوبگرانه ی شتاب زده و بی منطقی دست می یازد. ما و بنیان این نهاد بر چنین روند دموکراتیکی استوار هستیم، و ما زنده ایم تا چنین روندی در ساختار تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت جاری و ساری است حتی اگر اکثریت اعضای شورای مرکزی یا تعداد زیادی از اعضای شورای عمومی در بند حاکمیت تمامیت خواه باشند.

هر چند رسم نهادهای امنیتی حداقل در طول یک سال و نیم اخیر همواره بر این بوده است که با فشارهای فزاینده در زندان بر فعالان، مواضع مد نظر خود را از زبان ایشان مطرح کنند و صحنه خیمه بازی خود را از این طریق کامل کنند. اما مقاومت ستودنی دانشجویان و آگاهی عمومی جامعه در این زمینه، این گونه صحنه سازی ها را بی اثر کرده است. در پایان جا دارد از مقاومت خستگی ناپذیر و درخور ستایش خانم بهاره هدایت و آقای میلاد اسدی، دو عضو دیگر دفتر تحکیم وحدت، که نزدیک به یک سال است که در زندان به سر می برند، یاد کنیم و در آستانه ماه آذر، ماه فریاد دانشجویان علیه ظلم و استبداد، به ایشان و به نزدیک به یک صد ستاره در بند جنبش دانشجویی درود بفرستیم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
فراکسیون مدرن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پایه دامغان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران (تاسیس 1349)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اقتصادی و اداری
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان

هشدار گیتس به کشورهای آمریکای لاتین در مورد همکاری با رژیم


 به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین در مورد همکاری با رژیم تهران هشدارد داد و گفت، ضروری است این کشورها هنگامی ‌که در زمینه توسعه روابط خود با رژیم تهران بویژه در زمینه هسته ای مذاکره می ‌کنند، نسبت به نیات این رژیم محتاط باشند.

ربرت گیتس که برای شرکت در کنفرانس وزاری دفاع کشورهای قاره آمریکا در بولیوی بسر می برد، در جمع خبرنگاران گفت، کشورهایی که با رژیم تهران در زمینه هسته ای همکاری می کنند، باید بسیار محتاط باشند و نسبت به این ‌که انگیزه این رژیم چیست و آنها واقعا برای چه چیزی تلاش می‌کنند، باید دقت داشته باشند.

اوو مورالس، رییس جمهور بولیوی اخیرا پس از سفر به تهران گفته بود که طرح همکاری جمهوری اسلامی و بولیوی برای تولید برق هسته ای در بولیوی در دست بررسی است.

وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود تاکید کرد که همکاری کشورهای آمریکای لاتین با رژیم تهران در زمینه هسته ای باید تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، رژیم تهران در سالهای اخیر روابط خود را با برخی کشورهای آمریکای لاتین که از آمریکا فاصله گرفته اند، گسترش داده است.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش تر به این دسته از کشورهای آمریکای لاتین هشدار داده بود که در مورد برقراری مناسبات با رژیم تهران، دوبار بیاندیشند.

احضار جهانگير محمودي به دادگاه ويژه روحانيت اصفهان

طبق احضاریه دادگاه، جهانگیر محمودی باید روز سه شنبه 2 آذر ماه به دادگاه ویژه روحانیت شهر اصفهان مراجعه کند. وی پیش تر در دادگاه ویژه روحانیت اهواز به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی در حكم دادگاه بدوی به 100 روز زندان محکوم شد.
جهانگیر محمودی در شهریور ماه سال جاری بازداشت و پس از 10 روز با قرار وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد شد. اتهام ایشان ارتباط با گروه هاي مخالف نظام و عدم رعايت شئونات روحانيت است. مصداق عدم رعايت شئونات روحانيت را كوتاهي ريش ،خوش و بش كردن با موكلان خانم در مكالمات تلفني عنوان شده است.
لازم به یادآوری است که از موكلين وي فقط راي ابوالفضل عابديني تاييد شده است و پرونده عيسي خان حاتمي در مرحله تجديد نظر است و پرونده حشمت الله طبرزدي هم جهت بر طرف كردن پاره اي مشكلات اداري به شعبه 26 عودت شده است.

بازجویی و تهدید زندانی سیاسی ارژنگ داوودی توسط بازجویان وزارت اطلاعات

زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند سپاه زندان گوهردشت کرج برده شد و چند ساعت مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.
روز دوشنبه اول آذر ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند سپاه شکنجه گاه بازجویان وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و از 10:30 تا ساعت 14:30 مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.برخورد بازجویان با این زندانی سیاسی و حشیانه و غیر انسانی بود.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالی مورد بازجویی مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرد که سالها است در زندان بسر می برد و تحت شرایط غیر انسانی قرار دارد و همچنین تنها سر پناه این خانواده که منزل آنها بوده است طی نامه ای که در دادگاه انقلاب موجود است بدستور دفتر ولی فقیه علی خامنه ای خانۀ پلمپ شده این خانواده را به خانمی فروخته اند و خانواده او را آواره نموده اند. به نظر می آید دور جدید بازجویی و تهدید و شکنجه زندانیان سیاسی که سالیان در زندانهای ولی فقیه بسر می برند آغاز شده است.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سال 1382 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل گردید و توسط فردی بنام مصطفوی مورد شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار گرفت.سپس بدستور مصطفوی وحسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد( که از دستور دهندگان انتقال دستگیر شدگان اعتراضات گسترده سال گذشته به اردوگاه مرگ کهریزک جهت شکنجه و قتل آنها می باشد ) اموال شخصی او را مصادره و منزل وی را پلمپ نمودند.آنها برای تحت فشار قرار دادن وی، او را به زندانهای بندر عباس و گوهردشت کرج تبعید کردند.آقای داودی در اعتراض به شرایط قرون وسطایی تا به حال چندین بار اقدام به اعتصاب غذا نموده است ودر آخرین بار 74 روز در اعتصاب غذا بسر برد.
تصمیم گیری در مورد سرکوب زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و بوسیلۀ قوۀ قضاییه و بازجویان وزارت اطلاعات (شکنجه گران) و مسئولین زندانها به اجرا گذاشته می شود.

جلسه مشترک نیروهای امنیتی در آستانه ۱۶ آذر

در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو، و با هدف افزایش تدابیر امنیتی برای مقابله با اعتراضات احتمالی دانشجویان در این روز، جلسه مشترکی بین وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه تهران برگزار شد.
این جلسه در روز شنبه ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه با حضور برخی از مقامات سازمان اطلاعات تهران و رییس حراست دانشگاه تهران برگزار شده است.
این گزارش حاکی است در این جلسه که به صورت مشترک برگزار شده، بر تشدید تدابیر امنیتی از سوی حراست دانشگاه تهران در آستانه ۱۶ آذر ماه تاکید شده است.
بر اساس این گزارش، حضور گشت‌های دو نفره لباس شخصی در محوطه دانشگاه تهران و حضور پررنگ‌تر ماموران حراست در کوی دانشگاه از نتایج این جلسه است.
دانشگاه تهران پیش از این هم با استقرار گیت کنترل در محل درهای ورودی دانشگاه، اعلام خروج دانشجویان کارشناسی از خوابگاه کوی دانشگاه و نیز احضار فعالان دانشجویی به کمیته انضباطی و صدور حکم برای دهها دانشجوی منتقد، گامهایی را در جهت حاکم کردن بیشتر فضای امنیتی بر محیط دانشگاه برداشته بود.