۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

بی خبری از سرنوشت زندانی سیاسی در رجايی شهر

مسئولین زندان رجایی شهر کرج به خانواده این زندانی گفته اند برای ملاقات با این زندانی باید 21 روز دیگر مراجعه کنند اما با گذشت بیش از یک ماه همچنان خانواده این زندانی در بی خبری مطلق به سر میبرند.
محمد علی منصوری زندانی سیاسی 50 ساله که در سال 86 بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یک گروه معاند نظام به 18 سال زندان محکوم شد.

اطلاعیه کمپین سفارت سبز در مورد ارتش سایبری رژیم

روح کلام آن توهین به اعضای کمپین است،و کوچک شمردن اقدام بزرگی که این سفرای مردمی،با پشت کردن به رژیم و پیوستن به جنبش مردم ایران انجام داده اند.به گفته وی این مقاله را دختر خانم 17 ساله ای نوشته اند،که با وجود سن کم در وبلاگش خود را عاشق سیاست نام برده و علیرغم سکونت در قلب تهران و ثبت وبلاگ خود دراداره مربوطه،و با وجود ممنوعیت قوانین رژیم درمورد حجاب، با کشف کامل حجاب،عکس و مشخصات خود را درین وبلاگ در معرض دید عموم قرار داده است.
ابتدا تصور شد،چنانچه به محتوای غیر عقلایی،صغری و کبرا و نتیجه گیری غلط این مقاله رپرتاژ آگهی وار، پاسخ داده و اعتراض شود،در آن صورت کمپین که مدعی آزادی ،دموکراسی،احترام به حقوق بشر،و سکولاریسم در رنگین کمان جنبش مردم ایران است،چه فرقی با رژیم ضد همه این ارزش ها دارد، که این نوآموخته سیاست را دل آزرده نموده در انجام راهی که در پیش گرفته تردیدی ایجاد کند،اما دو روز از درج این مقاله آگهی وار نگذشته بود که سرباز ملتی که سلاحش عقل و خرد،شناخت و جستجوی حقیقت است،برخلاف سربازان گمنام اما شرور امام زمان که مسلح به همه سلاحهای شیطانی اند.
ضمن تماس با کمپین سفارت سبز اطلاع داد،این مقاله را ارتش سایبری نوشته،و اسم این دختر خانم پوششی است برای توجیه عضویت وبلاگ مربوطه اش در سایت گویا نیوز و اینکه دارد تحقیق می کند که نام و مشخصات نویسنده واقعی مقاله را از میان خیل بیشمار اعضای خبره ارتش سایبری بدست آورده،در اختیار ملت ایران قرار دهد.بگفته این سرباز گمنام ملت ،مقاله یاد شده در سه بخش پرخواننده گویا نیوز با عناوین مردم پسند و جذاب در معرض دید همگان قرار گرفته است .



لازم به یاد آوری است ، یک ماه و نیم پیش به نقل ازمیهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه رژیم اطلاع داده شد ، نامبرده از سفارت کانادا در سوریه تقاضای مهاجرت به کانادا را نموده که موافقت شده و ایشان عنقریب بآن کشور مهاجرت خواهد نمود.کمپین سفارت سبز طی اطلاعیه ای خطاب به هموطنان اعلام نمود این خبر ترفند جدید شعبه سیاست خارجه ارتش سایبری رژیم است تا اقدام قهرمانانه سفرای سبز ملت ایران درترک مقام و منزلت شغلی و رفاه و آسایش مادی و پیوستن به جنبش سبز مردم ایران و ترک مام وطن و اجبار به تبعید و غربت و پناهندگی و عواقب ظلم و ستم به افراد خانواده اعضای کمپین سفارت سبز در ایران را تا حد یک مهاجرت عادی پایین آورده، این حرکت بزرگ را خفیف و عادی جلوه داده از پیوستن سایر دیپلماتهای رژیم به کمپین سفارت سبز ممانعت بعمل آورد.
اینک کمپین سفارت سبز به همین مختصر بسنده نموده ، تعهد میدهد به محض دریافت اطلاعات و مدارک متقن و مستند، در خصوص سم پاشی ارتش سایبری رژیم ،علیه آزادیخواهان خارج از کشور، آن را در اختیار هموطنان و دیگر آزادگان دهکده جهانی بگذارد.
با تقدیم احترامات به مردم ایران
کمپین سفارت سبز
2- ستون پر خواننده ترین ها : همان عنوان بالا 3- ستون گویای من : با عنوان: تفاوت از زمین تا آسمان است.
1-در ستون دیدنی ها،27 آبانماه تحت عنوان،سخنگوی وزارت خارجه:کاری را که من می کنم،شما نکنید.

دبیر "حقوق بشر"رژیم: ندا را مامور ام ١۶ کشت؛ اسم او را می دانم

جواد لاریجانی، دبیر "حقوق بشر" رژیم، در اعتراض به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل برای نقض حقوق بشر در ایران به تصویب رسید، سازمان جاسوسی بریتانیا را عامل قتل ندا آقا سلطان عنوان کرد.

لاریجانی در سخنان خود گفت: "یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته این بوده است که یک دموکراسی مبتنی‌بر عقلانیت اسلامی در این کشور پدید آورده است." او سپس جمهوری اسلامی را "یکی از بزرگترین دموکراسی‌های منطقه" نامید.

لاریجانی در ادامه
اراجیف خود با اشاره به تظاهرات یک پیش مردم حوادث، امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان را متهم به دست داشتن در ناآرامی های پس از انتخابات کرد. او سپس با پرروئی ویژه کارگزاران رژیم قتل ندا آقا سلطان را به بریتانیا نسبت داد و گفت: "یک نکته غم‌انگیز اینکه یک مامور ام آی ۶ انگلیس که من می‌توانم اسم او را افشا کنم، در یک روز دوشنبه به ایران می‌آید و در همان روز در یک خیابان خلوت ندا آقا سلطان، این دختر مظلوم، را می‌کشد و در همان روز به انگلیس بازمی‌گردد و موجی از فتنه و ابهام را در کشورما می‌پراکند."

جوانترین وبلاگ نویس زندانی جهان در ایران


در تاریخ ٢٣ آبان ماه جوان‌ترین وبلاگ نویس زندانی جهان در شهر آمل در دادگاهی بدون حضور وکیل مدافع و در پشت درهای بسته، محاکمه شد. نوید محبی ١٨ ساله، هم اکنون در زندان شهر ساری در انتظار صدور محکومیت خود بسر می برد.  نوید محبی، مدیر وبلاگ "گاه نوشته های " و از مدافعان حقوق زنان در تاریخ ١٨ سپتامبر از سوی ٨ مامور وزارت اطلاعات با خشونت و ضرب و شتم در منزلش بازداشت شد. وی از آن تاریخ در بند مجرمان عادی زندانی است. اتهامات این وبلاگ نویس جوان " اقدام عليه امنيت ملی، توهين به بنيانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبليغ عليه نظام از طريق ارتباط با رسانه‌های بيگانه" و "عضويت در کمپين يک ميليون امضاء و حمايت از اعضای آن" اعلام شده است.

به گزارش گزارشگران بدون مرز، تا پیش از دستگیری نوید محبی جوان ترین وبلاگ نویس زندانی در جهان، تال ال ملاویحی دختر دانشجوی از کشور سوریه بود که در دی ماه سال ٢٠٠٩ در هیجده سالگی بازداشت شد و بدون هیج اتهامی همچنان در زندان بسر می برد.

نوید محبی تنها وبلاگ‌نویس زندانی در ایران نیست. بسیاری از شهروند وب‌نگاران برای ابراز عقایدشان خود بر روی اینترنت بازداشت و یا تحت تعقیب قضایی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند. هم اکنون در ایران ده وب‌نگار در زندان بسر می‌برند. از جمله احمد رضا احمد پور نویسنده وبلاگ" پژواک خاموش" که ازشش دی ماه سال گذشته در زندان قم بسر می‌برد. این روحانی وبلاگ‌نویس به یک سال زندان برای " تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت " محکوم شده است. احمد رضا احمد پور در اعتراض به وضعیت نابسامان بازداشت به مدت ١٦ روز دست به اعتصاب زد و نامه ای سرگشاده برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال کرد، که به همین دلیل پرونده دیگری در" دادگاه ویژه روحانیت" برای وی گشوده شده است.

۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

بی خبری از دانشجوی دربند در گفتگو با پدر وی


 شبنم مددزاده زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از چندی پیش از ملاقات و یا گفتگوی تلفنی وی با برادر زندانی اش و خانواده اش جلوگیری شده است در وضعیت نامعلومی بسر می برد.

پدر این زندانی سیاسی  گفت: "شبنم را بدون اینکه بگویند چرا ممنوع الملاقات کرده اند تحت فشار قرار داده اند و ما هیچ خبری از او نداریم".

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما علت این محدودیت ها را نمی دانیم ولی در طی دو ماه گذشته و از زمانی که ایشان به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند همواره با قطع تماس های تلفنی  و یا ممنوع الملاقات کردنش و یا عدم رسیدگی پزشکی وی را تحت فشار قرار داده اند.

وی محدودیت های اعمال شده را از سوی اطلاعات سپاه پاسداران دانسته و گفت که مسئول بند 8 و رئیس زندان نیز با این ارگان همراهی میکنند.

عبدالعلی مددزاده سپس به تشریح زمان و نحوه آخرین ملاقات مادر این زندانی با وی کرد و گفت: هفته گذشته مادر شبنم به صورت کابینی بعد از گذشته هفته ها موفق به ملاقات با دخترم شد که آن نیز در شرایط خاص امنیتی صورت گرفته بود.

مسئولین از مادر شبنم خواستند که در کابینی که آنها تعیین کردند با هم صحبت کنند و به علت اینکه می خواستند مکالمه را  شنود کنند به دلیل مشکل فنی پیش اومده انها را به کابین دیگری منتقل و بالای سر هر کدامشان یک مامور گذاشتند.

وی هم چنین در خصوص مجموع اقداماتی که برای دیدار با فرزندش انجام داده است گفت: "در پی این فشار ها ما به دادستانی کرج مراجعه کردیم که آنها با ما ملاقات نکردند و گفتند که مسائل مربوط به این زندانی در حوزه کاری ما نیست و باید به دادستانی تهران مراجعه کنیم که بعد از آن بارها به دادستانی مراجعه و درخواست ملاقات کردیم که هیچ گاه مورد موافقت قرار نگرفته و یکبار نیز نامه ای نوشتیم که سرباز مقابل در دادگاه نامه را از من تحویل نگرفت و گفت این نامه ها فایده ای ندارد و ما نیز نامه نمیگیریم."

پدر شبنم مددزاده با اشاره به وضعیت جسمی نامناسب مدد زاده گفت:شبنم  از بیماری دستگاه گوارشی و بیماری قلبی رنج می برد و در زندان هم در بین زندانیان خطرناک نگهداری می شود و تا کنون نیز بهداری زندان هیچگونه رسیدگی برای درمان ایشان انجام نداده است وقتی هم که ما درخواست دادیم که به بیمارستان مجهز منتقل شوند، گفتند که اینجا زندان هست مرکز درمانی نیست که زندانی شما را درمان کنیم و یا برای درمان به خارج از زندان بفرستیم ، زندانی باید اینجا حبس بکشد و شکنجه شود.

استمداد پدر نوجوان محکوم به اعدام از مردم


رادیو آلمان: محمدرضا حدادی، نوجوانی که به خاطر دریافت ۱۵ میلیون تومان پول حاضر شد ارتکاب یک قتل را بر عهده بگیرد، اینک در انتظار ۷۰۰ هزار تومان برای انجام عمل جراحی کلیه در بیمارستان زندان به سر می‌برد.

پدر محمدرضا حدادی به دویچه‌وله گفت: «پریروز با محمدرضا ملاقات کردم. وضع خوبی ندارد. کلیه‌اش کار نمی‌کند. زندان گفت ۶۰ هزار تومان به حساب بریزید تا عملش بکنیم. حالا که پول را به حساب ریخته‌ایم می‌گویند باید به بیمارستان برود. بیمارستان هم می‌گوید ۷۰۰ هزار تومان بدهید تا عملش کنیم، من هم توانش را ندارم. می‌خواهم مردم یک کمکی به من بکنند تا بتوانم بچه‌ام را عمل کنم.»

آقای حدادی گفت، توان جسمی و مالی اینکه از کازرون تا شیراز را برای ملاقات پسرش برود ندارد و از نوروز تا به حال نتوانسته بوده با وی ملاقات کند. وی درباره پرونده پسرش گفت: «حکم او قصاص بوده ولی اولیای دم محبت کرده‌اند و گفته‌اند فعلا در زندان بماند تا ببینیم چه کار می‌توانیم برایش انجام دهیم. اولیای دم محبت کردند و خیلی از لطفشان ممنونم.»

معصومه طهماسبی، وکیل محمدرضا حدادی، قبلا به دویچه‌وله گفته بود: «دو نفر از زندانیان شاهد بودند که دو متهم دیگر این پرونده با وعده‌ی دادن ۱۵ میلیون تومان پول، از محمدرضا خواسته‌اند که قتل را بر عهده بگیرد. محمد هم به خاطر وضع نامناسب معیشتی خانواده‌اش این شرط را قبول می‌کند، با این امید که این پول را می‌گیرد و سروسامانی به خانواده‌اش می‌دهد. ولی بعد آنها منکر می‌شوند و محمد هم هرچه می‌گوید که در چه شرایطی این قتل را قبول کرده دیگر مورد قبول قرار نمی‌گیرد.»

محمدرضا حدادی در حال حاضر ۲۳ سال دارد. وی از ۱۵ سالگی در زندان به سر می‌برد.

دیدارسخنگو واعضای جبهه ملی ایران با پرستوفروهر در سالگرد قتل داریوش و پروانه

روز گذشته سخنگو و اعضای جبهه ملی ایران در سالگرد دشنه آجین شدن داریوش و پروانه فروهر با حضور در "خانه آزادی" (منزل مسکونی آن مبارزان دیرپای ملی) به دیدار پرستوفروهر رفته ،ضمن ابراز همدلی و همدردی با پرستو آن داریوش و پروانه را گرامی داشتند.
در این دیدار دکتر داودباوند،سخنگوی جبهه ملی ایران با درود به روان آن جانباختگان قتلهای زنجیره ای پاییز 77 به بررسی ابعاد حقوقی و تاریخی پدیده قتل سیاسی در تاریخ معاصر ایران و بویژه مقطع پس از انقلاب پرداخت.
مهندس کوروش زعیم نیزبا بیان خاطراتی از شهید فروهر یاد و نام وی و پروانه را یادی ارجمند برای ایرانیان آزادیخواه دانست و گفت: تا زمانیکه ابعاد قتلهای زنجیره ای کاملا برای افکار عمومی روشن نشود و حاکمیت به شکلی صمیمانه از کرده خویش ابراز پشیمانی نکند، بخشش این جنایت امکان ناپذیر خواهد بود.
مه لقا اردلان، همسر مرحوم اردلان نیز با ذکر خاطراتی از مبارزات مشترک داریوش فروهر و علی اردلان از واپسین روزهای حیات پروانه گفت و اینکه دو روز پیش از وقوع آن اتفاق شوم پروانه میهمان ایشان بوده است که پیروز دوانی (دیگر مفقود قتلهای زنجیره ای نیز حاضر میشود.) و در این حال پروانه میگوید: همین روزهاست که به سراغ این جوان و شاید هم به سراغ ما بیایند!
پیمان عارف نیز اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد برخورد به شدت سختگیرانه حاکمیت در قبال برگزاری سالگرد برای داریوش و پروانه هستیم. سوال اینجاست که اگر موضع حاکمیت همان است که رهبری نظام در نماز عیدفطر سال 77 گفتند و داریوش فروهر را دشمنی نجیب دانستند ،حال سوال این است که آیا حاکمیت نیز با این "دشمن نجیب" از موضع نجابت برخورد کرده و اگر نه با زنده آن شادروان، لااقل با مرده و جسم به خاک سپرده وی برخوردی از سر نجابت داشته است؟ این چه دشمن نجیبی است که آقایان حتی اجازه برگزاری سالگرد را هم برایش نمیدهند؟ آیا آقایان خدای ناکرده میخواهند به صدزبان بگویند که خود نجابت از دست داده اند؟!
بانوان سمیرا جمشیدی و ضیایی نیز از  سوی سازمان زنان جبهه ملی ایران مراتب همدردی و همدلی خویش با پرستو فروهر را ابراز داشتند.
در این دیدار همچنین محمد کریمی و اکبر فهیمی از سوی سازمان دانش آموختگان جبهه ملی حضور داشتند.

عدم رسیدگی پزشکی به زندانی سیاسی زندان رجايی شهر

مشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در وضعیت بد جسمی به سر میبرد و مسئولین زندان به وضعیت وی توجه ای نمیکنند.م
اشاالله حائری زندانی سیاسی 53 ساله محبوس در زندان رجایی شهر به علت خونریزی داخلی و مشکل حاد قلبی احتیاج به پزشک متخصص و داروهای مخصوص دارد. این در حالی است که مسئولین زندان از رساندن داروهای مخصوص او توسط خانواده اش جلوگیری میکنند.
وی به جرم عضویت در یک گروه معاند نظام بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به 15سال زندان محکوم شد.

دادگاه جنحه پاریس به محکومیت چاقوکش مزدور آخوندها به خاطر حمله به پناهندگان ایرانی رای داد

 در یک ضربه کاری به دیکتاتوری آخوندی و شبکه مزدورانش در خارج کشور، شعبه ۱۶ دادگاه جنحه پاریس، روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر رأی خود را در مورد محکومیت چاقو کش مزدور آخوندها به نام جیمز قره گوزلو که همراه با دیگر ماموران اطلاعات آخوندی در پاریس، از جمله حسین سبحانی دستگیر شده بود صادر کرد و او را به ۲ سال زندان، شامل شش ماه زندان قطعی، و همچنین به پرداخت ۱۸۰۰۰ یورو محکوم کرد. 
 چاقوکش محکوم شده، که به همراه مزدور محمد حسین سبحانی و یکی دیگر از اجیرشدگان در جریان چاقوکشی مأموران اعزامی اطلاعات آخوندی علیه ایرانیان مخالف، در پاریس در۲۷خرداد۱۳۷۶در محل سالنهای فیاپ پاریس بازداشت شد در همان محل، ضمن حمله به پناهندگان ایرانی و هواداران مقاومت ایران، یکی از آنها آقای هادی نصیبی نژاد را به شدت زخمی کرد بود.
سند محکومیت ماموران وزارت اطلاعات آخوندی
 این حکم محکومیت، رسوایی توطئه و اقدام جنایتکارانه مزدوران وزارت اطلاعات را، که  در۲۷ خرداد سال ۱۳۸۶تحت پوشش برگزاری جلسه در سالنهای فیاپ پاریس به اجرا گذاشته شد، مهرکرد، و همزمان با رسوایی نمایش سفارت آخوندی دربغداد علیه مجاهدان اشرف و نمایشهای مشابه رژیم در خالص و بعقوبه، نشان داد که این قبیل ترفندهای ننگین وجنایتکارانه، درپرتو ایستادگی وروشنگری وحاکمیت قانون، نتیجه یی جز آوارشدن برسر سلسله جنبانانش در وزارت منفور و بیت العنکبوت خامنه ای ندارد.
اکنون سه سال ونیم بعد از چاقوکشی و وحشیگری مأموران اعزامی اطلاعات آخوندی علیه ایرانیان مخالف در پاریس،  با صدور حکم دادگاه پاریس، بار دیگر دیکتاتوری آخوندی و شبکه مزدورانش یک ضربه سخت دیگری را دریافت کردند و به این ترتیب یک جنایت روشن دیگر در پرونده سیاه  رژیم آخوندی وشبکه مزدورانش ثبت گردید.
سابقه امر
مزدوران که همزمان با ساگرد ۱۷ژوئن  در ۲۷خرداد ۱۳۸۶برای توطئه علیه مقاومت وحامیانش در پوشش برگزاری یک جلسه در پاریس  گردآوری شده بودند، در محل سالنهای فیاپ و درهنگامی که مورد سؤال چند تن از ایرانیان مخالف رژیم قرار گرفتند، با چاقو و گاز اشک‌آور وحشیانه به پناهندگان ایرانی حمله ورشدند و آنها را مضروب و مجروح کردند.

 پلیس پس از اطلاع از این وحشیگری مأموران اطلاعات و شماری از مهاجمان را دستگیرکرد و پس از ارجاع پرونده به قاضی تحقیق، سه تن از مهاجمین یعنی محمد حسین سبحانی،جیمز قره گوزلو  واشکان زردوز تحت پیگرد قرار گرفتند .
استفاده از چاقو و قمه و گاز اشک آور
در جریان این حمله و هجوم، مزدوران دست اول و دوم وزارت اطلاعات با ضرب و جرح و با بکارگرفتن گاز اشک آور، چندین تن از پناهندگان ومخالفان رژیم را مجروح ومصدوم کردند . یکی از چاقوکشانی که جهانگیر شادانلو با طراحی قبلی به محل آورده بود با ضربه قمه به آقای هادی نصیبی نژاد از پناهندگان ایرانی، بیش از بیست سانتیمتر از شکم اورا درید. یکی از انگشتان دست وی نیز در اثر ضربه چاقو از کار افتاد وضربات دیگری نیز بر زانو وسر وی وارد امدپزشک قانونی بعدا برای آقای نصیبی نژاد گواهی یک ماه از کارافتادگی صادر نمود. 
مامورانی که در این حمله شرکت داشتند
شماری از ماموران اعزامی که در این جنایت و تبهکاری شرکت داشتند عبارت بودند از جهانگیر شادانلو,  مسعود خدابنده و زنش ان سینگلتون, علی راستبین، علی اکبر راستگو, علی قشقاوی, حسین سبحانی و هادی شمس حائری وهمچنین مزدور فرانسوی آخوندها آلن شوالریاس
چاقوکش مزدور، پس از ارتکاب جنایت قمه خود را در زیر زمین ساختمان فیاپ مخفی نمود اما این کار از طرف افراد حاضر در محل به اطلاع پلیس رسید وآلت جرم همان روز کشف شد. در عین حال تلویزیون مدار بسته ساختمان فیاپ نیز ورود وخروج وی به زیر زمین را ضبط نمود. این سند نیز بعدا  در اختیار پلیس قرار گرفت. یک چاقوی دیگر نیز دو سه روز بعد در همان زیر زمین کشف شد وتحویل پلیس وضمیمه پرونده گردید.  
نعل وارونه اطلاعات آخوندی
عوامل رژیم درادامه همین چاقوکشی و به قصد پرونده سازی علیه مجاهدان اشرف، درسایتهای زنجیره یی وزارت اطلاعات به سبک رایج رژیم آخوندی مدعی شدند که مجاهدین به آنها حمله کرده اند و محمد حیاتی از اشرف برای فرماندهی این حمله به  سالن فیاپ درپاریس آمده وفردای آن روز به عراق برگشته است! این درحالی است آقای محمد حیاتی بیش از هفت سال است مقیم اشرف و تحت محاصره، است و همه طرفهای درگیر در قضیه اشرف میدانند که ساکنان اشرف امکان خروج از آنجا را طی این سالها نداشته اند. آقای محمد حیاتی بعد از شنیدن این دروغ، نامه ای خطاب به مجامع بین المللی که در بخشی  آن چنین آمده است: «عوامل وزارت اطلاعات...مدعی شده اند که اینجانب محمد حیاتی «فرماندهی اعضای سازمان مجاهدین» را  در سالن فیاپ پاریس برای حمله به ایادی وزارت اطلاعات آخوندی به عهده داشته ام. این شیوه دجالگرانه رژیم ایران است  که با فرافکنی همواره سعی داشته تا پس از ارتکاب شنیع ترین جنایتها, اپوزیسیون خودش را به ارتکاب آن جنایت متهم کند و در این رابطه از هیچ اقدامی حتی تهمت و افتراء رویگردان نیست . از نمونه های بارز آن میتوان قتل فجیع سه تن از رهبران مذهبی مسیحی در سال ۱۹۹۴ یاد کرد و یا انفجار حرم امام رضا در شهر مشهد در همان سال که منجر به کشته و زخمی شدن  دهها تن از زائران بیگناه گردید. رژیم حاکم برایران در هر دو مورد فوق, رذیلانه سازمان مجاهدین خلق ایران را مسؤل این جنایتها معرفی کرد»
 پروسه قضایی
به رغم تمامی دروغپردازیها ونیرنگهای سازمانیافته شبکه مزدوران وزارت بدنام وسایتهای زنجیره یی مربوطه، پرونده اقدامات جنایتکارانه عوامل و اجیرشدگانآخوندی درسالنهای فیاپ پاریس، پس از رسیدگیهای گسترده وبازجوییهای متعدد از شادانلو، قره گوزلو، سبحانی و زردوز شعبه ۱۶ دادگاه جنحه پاریس ارجاع گردید. شعبه مزبور این موضوع ر ا  در جلسه روز ۶ اکتبر امسال مورد بررسی قرار داد. در این جلسه دادستان برای قره گوزلو درخواست ۳۰ ماه زندان نمود ورییس دادگاه او را بشدت زیر سوآل وجوابهای گسترده قرارداد. بطوریکه قره گوزلو تا حدود زیادی تعادل خود را از دست داده بود. آقای کوهن سابان وکیل شاکی خصوصی در دفاعیات خود تأکید ورزید که در این جنایت بایستی دست نه چندان پنهان عاملات وزارت اطلاعات ایران، وبطور خاص جهانگیر شادانلو را دید. او تأکید کرد که این پرونده بین مخالفان وموافقان رژیم ایران شکل گرفته است وبا این ماهیت باید آن را مورد بررسی وقضاوت قرار داد. مزدور شادانلو که این چاقو کش را به جلسه فیاپ آورده بود حتی از شرکت در جلسه دادگاه خودداری ورزید. دادگاه پس از شنیدن دفاعیات وکیل مدافع هادی نصیبی نژاد واظهارات دادستان ختم رسیدگی را اعلام کرد ووارد شور شد.حاصل این شور که حدود یکماه و نیم  بطول انجامید حکمی است که امروز صادر شده است. 
 اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت
 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران باصدور اطلاعیه یی به تاریخ۲۷خرداد ۱۳۸۶(۱۷ژوئن۲۰۰۷) و تحت عنوان«چاقوکشی و وحشیگری مأموران اعزامی اطلاعات آخوندی علیه ایرانیان مخالف در پاریس » ، اعلام کرد: «مقاومت ایران، دولت فرانسه را فرامی‌خواند که بر اساس مصوبه شورای وزیران اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷ از ورود وحضور  مأموران اطلاعاتی ملایان در خاک فرانسه ممانعت کند و از هرگونه همکاری و ایجاد تسهیلات توسط سرویسهای فرانسوی برای  این مأموران جلوگیری نمایند.و اجازه ندهد فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، دیکتاتوری و سرکوب خود علیه مخالفان را به خیابانهای پاریس نیز گسترش دهد.مقاومت ایران هم‌چنین از دستگاه قضایی فرانسه می‌خواهد که مأموران اعزامی ملایان که ایرانیان مخالف را وحشیانه مجروح کردند، مورد پیگرد ومجازات قانونی قرار دهد».

کشته و زخمی شدن چهار کاسبکار کرد طی چهار روز گذشته

در ادامه کشتار کاسبکاران در کردستان طی چهار روز گذشته دست کم چهار تن بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش روا نیوز، شامگاه دوشنبه 25 آبان ماه شماری از کاسبکاران کرد در منطقه "وزین" سردشت هدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قرار گرفته و در نتیجه آن یک کاسبکار به نام "ریباز" فرزند "مصطفی بابکر" جان خود را از دست داد.
در جریان این تیراندازی، کاسبکار دیگری به نام "ئاوات حاجی احمد" فرزند رسول مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی گردید.

همچنین این منبع خبری از توقیف پانزده اتومبیل متعلق به کاسبکاران در مناطق "قەت قەتیانی" واقع در پیرانشهر و "چەکو" در شهرستان سردشت خبر داد.
اموال این کاسبکاران از سوی نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پیشتر نیز خبرگزاری های هرانا و رووداونێت اخبار مربوط به کشته شدن دو کاسبکار کرد را منتشر نمودند که در آن به کشته شدن یک جوان 18 ساله و فرد دیگری از اهالی روستای سرخبان جوانرود اشاره شده بود.

در اولین روز از عید قربان "مراد ئەسکەنیار" 18 ساله، در حین بازگشت به محل سکونت خود، در منطقه مرزی ئوزالپ واقع در استان وان در کمین ماموران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گرفته و بر اثر تیراندازی این نیروها جان خود را از دست داد.

صبح روز دوشنبه، 24 آبان ماه نیز جمعی از کاسبکاران کرد در منطقه مرزی نوسود در کمین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی گرفتار آمده و یکی از کولبران به نام "شاهو بابایی" فرزند یونس اهل روستای سرخبان جوانرود مورد اصابت گلوله این ماموران مسلح قرار گرفته و دردم جان باخت.

یک پاسدار: فرمانده سپاه محمد رسول الله قاتل است

سردار عراقی فرمانده وقت سپاه تهران در زمان انتخابات قاتل است و از قاتلها حمایت می کند،از کسی حمایت می کند که فرزند من را کشته است،من امنیت جانی ندارم،من را تهیدید کرده اند که رضایت بدهم و از خون فرزندم بگذرم،من گذشت نخواهم کرد.
نکته قابل توجه این است که وقتی شخصی که خودش سردار سپاه است و سالها در جنگ بوده، فرمانده سپاه تهران را قاتل معرفی می کند و خود را در خطر و مورد تهدید معرفی می کند و می گوید سپاه و فرماندهان آن از قاتلین حمایت می کنند دیگر چه آبرو و اعتباری برای سپاه و فرماندهان آن امثال عراقی باقی می ماند.
گفتنیست این سخنان در حضور سرداران سپاه و نماینده ولایت فقیه "موحدی کرمانی" گفته می شود.این گونه برخوردها و اعتراض ها و اظهار نظرها در سپاه عادی شده به طوری که بعد از انتخابات پیشنهاد تسویه سپاه و بازنشستگی 240 نفر از سرداران سپاه داده شد، با این خیال که از نفوذ مخالفین و عناصر جنبش سبز در داخل سپاه جلوگیری شود، این اقدامات نشان دهنده متزلزل بودن رهبری در قوی ترین پایگاه خود یعنی سپاه است. فرماندهان ارشد سپاه می دانند که بدنه اصلی سپاه به هیچ وجه با آنها همراه و همگام نیستند.

۱۳۸۹ آبان ۲۷, پنجشنبه

دبیرکل نهضت آزادی محاکمه می شود


با گذشت بیش از چهل روز از بازداشت مجدد دکتر ابراهیم یزدی، و در حالیکه وی کماکان در بند امنیتی زندان اوین به سر می برد، دادگاه انقلاب تهران با ارسال احضاریه ای، تاریخ دادگاه را روز ۱۶ آذرماه اعلام کرد. به گزارش منابع خبری جرس، شعبه ١۵ دادگاه انقلای تهران (قاضی صلواتی)، با تكميل پرونده دكتر يزدى که اکنون در زندان به سر مى‌برد، امروز برگه احضاريه‌اى به آدرس منزل وی فرستاده است تا اعلام کند دادگاه دبیرکل نهضت آزادی ایران، در روز ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد. دکتر ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت که در حال حاضر کهن سالترین زندان سیاسی در ایران می باشد، اکنون در بند ٢۰٩ اوین نگهداری می شود.

وی نهم مهر ماه امسال در جریان اقامه نماز جمعی از فعالان ملی- مذهبی در شهر اصفهان، به همراه جمعی دیگر از اعضای نهضت آزادی دستگیر شد، که اگرچه دیگر اعضای بازداشتی بعد از هفته ها آزاد شدند، اما وی با وجود بیماری، به زندان اوین منتقل شد. این دومین بازداشت دبیرکل نهضت آزادی پس از انتخابات ریاست جمهوری بود. وی بعد از عاشورای سال گذشته نیز به زندان افتاد و  علی رغم کهولت سن و بیماری حادش، به او اجازه درمان و بستری شدن در بیمارستان داده نشد.

طی دو روز گذشته پنج وکیل بازداشت شده‌اند

 پس از آنکه دیروز خبر بازداشت سه تن از وکلای دادگستری در فرودگاه امام خمینی منتشر شد، دادستان تهران ضمن تایید این گزارش‌ها، از بازداشت دو وکیل دیگر خبر داد.      
جعفری دولت‌آبادی روز یکشنبه گفت: ۲ نفر دیگر از وکلای دادگستری مرتبط با افراد یاد شده نیز در تهران بازداشت شده‌اند.
دادستان تهران اتهام وکلای بازداشت شده را «ارتکاب جرایم امنیتی» و «انجام اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی در خارج از کشور» اعلام کرد و گفت: رسیدگی به پرونده متهمان یاد شده کماکان ادامه دارد.
گفتنی است که روز گذشته سارا صباغیان، مریم کیان‌ارثی و مریم کرباسی سه وکیل دادگستری هنگام مراجعت از کشور ترکیه در فرودگاه امام خمینی تهران، توسط مأمورین امنیتی یازداشت شدند.
در حال حاضر، نسرین ستوده وکیل دادگستری مرتبط با پرونده‌های حقوق بشر در اعتصاب غذا در زندان اوین به‌سر می‌برد؛ چندی پیش نیز محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به دلیل تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۹ سال حبس  و۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت محکوم شد.

یورش به بند زندانیان سیاسی؛ عیدی مسئولان زندان رجایی شهر

صبح امروز پنج شنبه بیست و هفم آبان ماه، نیروهای حفاظت زندان رجایی شهر کرج با یورش به محل استقرار زندانیان سیاسی بند چهار این زندان، اقدام به بازرسی محل نگهداری و وسایل شخصی این زندانیان نمودند.
بنا به گزارش های رسیده از زندان رجایی شهر کرج، صبح امروز پنج شنبه بیست و هفتم آبان ماه، 32 تن از نیروهای یگان ویژه حفاظت با همراهی 4 افسر نظامی به سالن 10 بند چهار زندان رجایی شهر کرج که محل استقرار زندانیان سیاسی این زندان می باشد یورش برده و با بر هم زدن وسایل شخصی ایشان، اقدام به بازرسی این محل نمودند.
به گفته زندانیان، این یورش، عیدی مسئولان این زندان به مناسبت عید قربان به ایشان بوده است.
این چندمین باری است که در طول ماه های اخیر مامورین امنیتی این زندان، با یورش به سلول زندانیان سیاسی بند چهار، اقدام به بازرسی های وحشیانه، ضرب و شتم و تخریب اموال این زندانیان می نمایند. چندی پیش نیز زندانبانان بند 4 زندان رجایی شهر کرج، در اقدامی عجیب همراه با 2 قلاده سگ اقدام به بازرسی اتاق و وسایل زندانیان سالن 10 بند چهار زندان رجایی شهر کرج نموده بودند.
در آخرین مورد نیز، چهارم آبان ماه سال جاری ماموران امنیتی و حراست زندان رجایی شهر کرج با حمایت رئیس و معاون اطلاعات این زندان، با یورش به سلول زندانیان سیاسی بند چهار این زندان، ضمن برخورد وحشیانه و تخریب اموال این زندانیان، با انتقال آنان به محوطه زندان، به بازرسی سلول ها پرداخته و دست نوشته های برخی از این زندانیان را ضبط کرده و اقدام به بازداشت تعدادی از زندانیان سیاسی این بند نموده بودند.
زندان رجایی شهر کرج، به علت شرایط نامناسب نگهداری، از جمله مکان هایی است که توسط مقامات امنیتی برای تبعید زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد. این زندان که به «تبعیدگاه زندانیان سیاسی» شهرت یافته است، به علت شرایط نامناسب بهداشتی، نگهداری زندانیان سیاسی با زندانیان متادونی، تزریقی، اشرار و معتادین جمع آوری شده از خیابان ها و روانیان، و ضرب و شتم سازمان یافته زندانیان سیاسی، محدودیت ملاقات های حضوری و عدم ارائه حداقل خدمات درمانی و ... همواره از جانب مسئولان قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی به عنوان تبعیدگاه زندانیان سیاسی و برای تحت فشار گذاشتن این زندانیان به کار گرفته می شود.

دهانهای دوخته باز شد

کمپین پناهندگان سیاسی ایرانی در آتن، پس از 78 روز تحصن و 35 روز اعتصاب غذا، دولت یونان را به زانو درآورد.
بنا بر اخبار دریافتی از کمیته پناهندگان سیاسی ایرانی در یونان، کلیه 49 متحصن ایرانی موفق به کسب حق اقامت در این کشور شدند.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی «فوری» وکلای بازداشتی در ایران شد

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، با ابراز نگرانی از برخورد با فعالان حقوق بشر در ایران، خواستار آزادی «فوری و بدون قید و شرط» پنج وکیل بازداشت شده در روزهای اخیر در ایران شده است.
سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از رهبران ایران خواسته است، پنج وکیل بازداشت شده در ایران را «بی‌درنگ» آزاد کرده و به بازداشت و زندانی‌ کردن وکلای داگستری پایان دهند.
سه وکیل ایرانی به نام‌های سارا صباغیان، مریم کیان‌ارثی و مریم کرباسی در روز شنبه و هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شدند.

یک روز پس از بازداشت این سه تن که از ترکیه به ایران باز می‌گشتند،‌ عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران با تایید بازداشت این وکلا اعلام کرده بود،‌ دو وکیل دیگر نیز که «مرتبط با افراد یاد شده» بودند،‌ از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.


هر چند دادستان تهران هیچ اشاره‌ای به نام این دو وکیل بازداشت شده نکرده است، اما گفته می‌شود،‌ این دو رزا قراچرلو و محمدحسین نیری هستند.


از سوی دیگر در حالی که عباس جعفری‌دولت‌آبادی اتهام بازداشت شدگان را «ارتکاب جرایم امنیتی و انجام اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی در خارج از کشور» اعلام کرده است،‌ این بازداشت‌ها اندکی پس از آن صورت گرفته است که صادق لاریجانی،‌ رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی از مصاحبه وکلا با «رسانه‌های بیگانه» انتقاد کرده بود.


صادق لاریجانی با بیان این که «مصاحبه‌ با رسانه‌های بیگانه موجب وهن جامعه وکالت است»، گفته بود: «وکالت شغل شریفی است که امیدواریم شأن و منزلت آن از سوی وکلا به خوبی حفظ شود.»


این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده،‌ وکلای بازداشت شده در ایران از جمله وکالت فعالان حقوق بشر و نیز بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز یک زن محکوم به سنگسار را بر عهده داشته‌اند.


در این میان سازمان عفو بین‌الملل در نامه خود به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، خواستار اعلام دلیل بازداشت این پنج وکیل و نیز اطمینان دادن نسبت به عدم شکنجه و بدرفتاری با آنها در طول مدت بازداشت‌شان شده است.


در بخشی از این نامه آمده است: «سازمان عفو بین‌الملل از این بابت نگران است که سرکوب فجیع دگراندیشان که به دنبال انتخابات ریاست جمهور مناقشه‌برانگیز سال گذشته آغاز شده، همچنان ادامه یابد و به دنبال برخورد روزافزون با وکلای مدافع و فعالان حقوق بشر در قالب بازداشت خودسرانه و تهدید آنها، روند سرکوب دگراندیشان تشدید شود.»


روز سه‌شنبه ایالات متحده آمریکا نیز با ابراز «نگرانی عمیق»‌ خود نسبت به «تهدید و بازداشت» فعالان حقوق بشر در ایران،‌ از رهبران جمهوری اسلامی خواسته بود،‌ «بی‌درنگ» همه زندانیان سیاسی و به ویژه وکلای بازداشت شده را آزاد کنند.

سخنان احمدی نژاد در جمهوری آذربایجان در باره ناتو



احمدی نژاد در روز دوم سفر خود به آذربايجان در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت كرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ حضور ناتو در منطقه با بيان اين كه ما ناتو را خطري براي ملت ایران نمي‌دانيم چون اگر همه‌ي آن‌ها با هم جمع شوند نيز نمي‌توانند به ملت ما آسيب وارد كنند، خاطرنشان كرد: تحركات نظامي‌ آنها براي ما فاقد ارزش نظامي است. ما تصميم گيران ناتو را عقب مانده‌هاي سياسي مي‌دانيم و تصميماتشان براي ما ارزش ندارد.

نوازندگانی که برای امرار معاش کارگری می‌کنند


 یکی از هنرمندان موسیقی شهر شیروان بیان کرد: چون از موسیقی در شهرستان‌ها حمایت نمی‌شود، بیشتر هنرمندان به دنبال کارگری یا درآمدهای دیگر می‌روند.

موسی‌الرضا ولی‌نژاد بیان کرد: در میان سالهای 1375 تا 1380 حدود 15 گروه موسیقی محلی در شیروان فعال بودند، اما حالا فقط سه گروه موسیقی محلی وجود دارد.

او که برادر کوچکتر حسین بخشی است که در جشن خانه‌ی موسیقی از زحمات او تجلیل شد، بیان کرد: در شیروان فقط پنج بخشی‌ باقی مانده است که ما چهار برادر و یک پسرعمو هستیم.

این هنرمند یادآور شد:تا پیش از سال 83 در سال 2 یا 3 جشنواره در شیروان برگزار می‌شود و ما در آن جشنواره‌ها موسیقی‌مان را اجرا می‌کردیم. ولی از آن سال به بعد دیگر هیچ جشنواره‌ای در شیروان برگزار نشده است و این باعث بیکاری گروه‌های موسیقی شد.

ولی‌نژاد عنوان کرد: در شیروان سازهای بادی محلی مانند « زرنا»، « قوشمه» هستند که متاسفانه نوازندگان کمی برای آنها هستند و این وضعیت برای سازهای «فلوت»، «نی»، «کمانچه» نیز وجود دارد و بسیاری از نوازندگان آنها برای امرار معاش به کارگری روی آورده‌اند.

دولت فاسد یونان پناهجویان را شکنجه می کند


 شورای اروپا دولت یونان را متهم به آزار زندانیان و پناهجویان کرده است. کمیته ضد شکنجه‌ی این شورا می‌گوید که در مراکز دیپورت یونان، شرایطی غیرانسانی حاکم است و متهمان با مشت و لگد، شلاق و تهدید به تجاوز پلیس روبرو هستند.

کمیته ضد شکنجه شورای اروپا در آخرین گزارش خود در روز چهارشنبه (۱۷ نوامبر / ۲۶ آبان) اعلام کرده که پلیس یونان رفتاری خشونت‌آمیز و تهدید‌کننده با پناهجویان بازداشت شده دارد. در این گزارش از کشیدن کیسه پلاستیکی بر سر یک مرد زندانی و تهدید وی به تجاوز جنسی در شهر تسالونیکی نیز نام برده شده است.

گزارش یاد شده، شرایط  برخی زندان‌ها و مراکز دیپورت پناهجویان را  فاجعه‌بار دانسته است. تهیه‌کنندگان این گزارش با مشاهده بازداشتگاهی در فرودگاه آتن، پی به تراکم شدید جمعیت و کمبود ساده‌ترین لوازم بهداشتی چون صابون و دستمال توالت برده‌اند. به نقل از آنان، پناهجویان زندانی مدت‌هاست حمام نرفته‌اند.

کمتر روزی است که شکایتی از بدرفتاری پلیس یونان در روند بازجویی و بازداشت پناهجویان به دست "کمیته ضد شکنجه شورای اروپا" نرسد. اعضای این کمیته می‌گویند که دولت یونان هم اخطارهای آنان را ناشنیده می‌گیرد و هم مستندات آشکار را انکار می‌کند.

کمیته یاد شده در بررسی‌های خود نتیجه گرفته که غیرانسانی‌ترین شرایط، در زندان "آمفیسا" در ۲۰۰ کیلومتری آتن وجود دارد. ازدحام بیش از حد، کمبود جای خواب و رختخواب، کمبود پرسنل و عدم رسیدگی پزشکی، نمونه‌هایی از مشکلات این زندان هستند.

  دادگاه حقوق بشر اروپا، اخیرا و با اتکاء به این‌گونه گزارش‌ها، از دولت‌های اتریش، هلند و بریتانیا خواسته که تا اطلاع ثانوی از عودت متقاضیان پناهندگی به یونان خودداری کنند. دولت یونان اما اتهام‌های جاری علیه خود را رد کرده و در یک اعلام موضع مفصل و ۷۰ صفحه‌ای گفته که به زودی، سامان کار در مراکز دیپورت پناهجویان را تغییر خواهد داد.

  دولت یونان اعلام کرده که به‌زودی سه زندان جدید با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر را آماده بهره‌برداری می‌کند. افزون بر این، به تمام ماموران پلیس دستور داده شده که با متهمان، طبق کنوانسیون حقوق بشر و هنجارهای اروپایی رفتار کنند.

کمیته ضد شکنجه شورای اروپا مسئولیت رسیدگی به شرایط زندان در ۴۷ کشور اروپایی را بر عهده دارد. گزارش اخیر کمیته یاد شده بر اساس مشاهدات پزشکان و کارشناسان حقوق بشر آن از پاسگاه‌های پلیس، زندان‌ها و مراکز بازداشت پناهجویان یونان تهیه شده است.

خطر اعدام قریب الوقوع یک زندانی سیاسی


بنیاد دمکراسی و حقوق بشر کردستان ایران در بیانیه ای نسبت به خطر اعدام قریب الوقوع زندانی سیاسی، حسین خضری هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا در اوایل سال 2010  خواستار بازبینی در پرونده و نیز لغو حکم اعدام حسین خضری شده است.  بنیاد دمکراسی و حقوق بشر کردستان ایران ضمن اعلام خطر اعدام قریب الوقوع این زندانی سیاسی از مجامع و نهادهای حقوق بشر بین المللی تقاضا میکند نسبت به نجات جان نامبرده و سایر زندانیان محکوم به اعدام اقدامات سریع در پیش گیرند.

گزارش خبرگزاری هرانا - دیوان عالی کشور در نامه ای به شعبه 9 اجرای احکام دادگاه انقلاب ارومیه خواهان اجرای حکم اعدام حسین خضری شده است.

این نامه ارسالی که به روئیت وکیل حسین خضری نیز در آمده است آخرین راه های قانونی برای لغو حکم اعدام وی بوده است، از سوی دیگر وکیل نامبرده پس روئیت نامه به طرز مشکوکی از برعهده گرفتن وکالت این زندانی انصراف داده است.

گفتنی است، شعبه 9 اجرای احکام دادگاه ارومیه جهت اجرای حکم، پرونده این زندانی را به دادستان استان ارسال کرده است که در صورت موافقت دادستانی اجرای حکم اعدام حسین خضری قریب الوقوع خواهد بود.

حسین خضری زندانی محکوم به اعدام پیشتر در نامه ای به افکار عمومی و سازمان ها و نهاد های حقوق بشری که از سوی این خبرگزاری منتشر شد، خواهان پیگیری طرح شکایت خود از دستگاه اطلاعاتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاه قضایی شده بود.

وی در بخشی از نامه خود می گوید به مدت 49 روز در سلول های انفرادی سپاه و در بازداشتگاهی مخفی که زیر نظر سازمان زندان های نیست به شدت شکنجه و وادار به اعتراف غیر واقعی شده است.

با توجه به تهیه پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر در ایران و بنابر سنت همیشگی جمهوری اسلامی،  اجرای حکم اعدام برخی از زندانیان سیاسی و یا زندانیان عادی که در افکار عمومی ایران و جهان شناخته شده هستند همواره در دستور کار مقامات برای کم اهمیت جلوه دادن این قطعنامه ها قرار می گیرد.

۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

زندانی سیاسی کرد در آستانه اعدام قرار گرفت

دیوان عالی رژیم حکم اعدام زندانی سیاسی کرد حسین خضری را تائید و آن را به اجرای احکام بیدادگاه انقلاب اسلامی ارومیه، ابلاغ کرد.  نسخه ای از این حکم در اختیار  وکیل حسین خضری قرار گرفت. بنا بر این گزارش، وکیل خضری پس از روئیت حکم به طرز مشکوکی استعفا داد. شعبه 9 اجرای احکام بیدادگاه انقلاب اسلامی ارومیه پرونده خضری را جهت اجرای حکم، به دادستانی استان ارسال کرده است، که در صورت موافقت دادستانی احکم اعدام حسین خضری به اجرا در خواهد آمد.  

یک فعال دانشجويی 5 ماه در سلول انفرادی است

حسین سرشومی، فعال دانشجویی دانشگاه اصفهان، پس از تحمل نزدیک به ۱۵۰ روز سلول انفرادی، همچنان در بند «الف-ط» حفاظت اطلاعات در زندان مرکزی اصفهان، و در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

به گزارش منابع آگاه، برای این فعال دانشجویی طیف چپ، در ابتدا وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شد و سپس این مبلغ به ۶۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد اما خانواده وی توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند.

یکی از فعالان دانشجویی که پیش از این در زندان مرکزی اصفهان و در بند «الف-ط» محبوس بوده به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «وضعیت این زندان بسیار نامناسب است و به همین دلیل به کهریزک معروف شده است.»

وی در مورد وضعیت غذایی زندان ابراز داشت: «غذاهایی که در زندان سرو می‌شود، کیفیت خوبی ندارد و من همچنان از مشکلات گوارشی ناشی از شرایط بد غذایی در زندان رنج می‌برم.»

حسین سرشومی، فعال دانشجویی طیف چپ، ۳۱ خرداد توسط ماموران اداره کل حفاظت اطلاعات استان اصفهان بازداشت شد و از آن تاریخ در زندان مرکزی اصفهان به سر می‌برد.

به دلیل وضعیت نامناسب بازداشتگاه امنیتی «الف-ط» واقع در زندان مرکزی اصفهان (دستگرد) در مورد سلامتی جسمی و روحی وی نگرانی جدی وجود دارد.

سرشومی دوبار دیگر نیز در شهریور‌ماه و اسفند‌ماه ۸۷ توسط اطلاعات اصفهان بازداشت و نهایتا با وثیقه‌ی ۵۰ میلیونی آزاد شده بود.

یک زندانی سیاسی سابق دستگیر شد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خانم مهری جوان محجوب دوست از زندانیان سیاسی دهۀ 60 و همسر زندانی سیاسی عابدی با خدا  روز گذشته دستگیر و به زندان لاکان رشت منتقل گردید.
خانم مهری جوان محجوب دوست 52 ساله که از زندانیان سیاسی دهۀ 60  می باشد روز سه شنبه 25 آبان ماه  به شعبۀ 4 بازپرسی دادگاه انقلاب رشت فراخوانده شد و پس از بازجویی طولانی  بخاطر داشتن کامپیوتر ، رسیور ماهواره در منزل و تشریح وضعیت و شرایط همسرش با رسانه های بین المللی و سازمانهای حقوق بشری   برای او قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر گردید . به او فقط 2 ساعت برای تهیۀ وثیقه فوق  وقت داده شد.خانم محجوب دوست به آنها اعلام کرد که قادر به تهیۀ مبلغ فوق نیستند و او هم مرتکب هیچ جرمی نشده است و دلیلی برای قرار دادن چنین وثیقه ای را نمی بیند.
خانم محجوب دوست تا ساعت 19:00 در کلانتری 5 رشت در بازداشت بود و سپس به بند زنان  زندان لاکان رشت بدون داشتن هیچ محکومیتی منتقل گردید.
پیش از این مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها یورش برده بودند و بخشی از وسایل شخصی این خانواده را جمع آوری و با خود برده بودند.
خانم محجوب دوست از ناراحتیهای متعددی جسمی  مانند ناراحتی قلبی،آرتروز و میگرن رنج می برد.
خانم محجوب دوست از همسرش، زندانی سیاسی عابدی باخدا  که در مرخصی استعلاجی جهت عمل جراحی در منزل بسر می برد پرستاری می نمود و اکثر کارهای تزریقی دارو و سایر موارد را برای او انجام میداد. آقای عابدی باخدا در اثر شلیک گلولۀ پاسداران به نخاعش دچار قطع نخاع است و بر روی صندلی چرخدار می باشد و قادر به حرکت نیست.هدف از دستگیری و بازداشت  خودسرانه و غیر قانونی خانم محجوب دوست ایجاد فشار بر روی این خانواده  بخصوص همسرش می باشد.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بازداشت خودسرانه و غیر قانونی  زندانیان سیاسی با بهانه های واهی و انتقال آنها بدون داشتن هیچگونه محکومیتی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال سرکوبگران توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

26 آبان 1389 برابر با 17 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

تهدید یک فعال سیاسی از سوی نیروهای امنیتی

سعيد درخشندي از سوی نیروهای امنیتی به دلیل آنچه ادامه فعالیت های سیاسی وی خوانده شده است تهدید به بازداشت شد.

 نیروهای امنیتی با تماس های تهدید امیز با منزل این فعال دانشجویی سابق به وی گفتند: "اگر فعالیت خود را ادامه دهی با تو برخورد خواهیم کرد".

لازم به یادآوری است وی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه یزد و از فعالان دانشجویی در ایران است که در ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ به همراه ابوالفضل جهاندار بازداشت شدند. اتهامات این دو ابتدا موارد عجیبی همچون برنامه ریزی برای تسخیر صدا و سیما، رابطه نامشروع از طریق داشتن عکس یادگاری دسته جمعی با دانشجویان و غیره عنوان شد اما پس از چندی متهم به اقدام علیه امنیت ملی شدند.

او به ۲/۵ سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدید نظر نیز آنرا تایید کرد، گرچه قاضی دادگاه تجدید نظر از تحت فشار قرار گرفتن برای تایید حکم خبر داد.

حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج

دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج به فضای امنیتی در این دانشگاه اعتراض کردند و نسبت به عواقب و تداوم آن هشدار دادند.

هشدار ماموران نیروی انتظامی به پرستو فروهر

نیروی انتظامی دیروز به پرستو فروهر، فرزند داریوش فروهر هشدار داد که  اجازه برگزاری مراسم چه در اماکن عمومی چه در خانه آزادی را ندارد.

به گزارش جرس،در این هشدار تاکید شده است که خانواده این دو جانباخته (پروانه اسکندری و داریوش فروهر ) اجازه برگزاری هیچگونه مراسمی را ندارند.

بر طبق دستور ماموران امنیتی فرزندان فروهر حق  اعلام مراسم  در هیچ نشریه و سایتی را ندارند.
علی رغم تهدیدات امنیتی پرستو فروهر اعلام کرده است که در خانه آزادی( خانه داریوش فروهر) بر روی همه هم میهنان برای برگزاری مراسم یادمان فروهر ها باز است.

گفتنی است ، پیش از این اعلام شده بود که مراسم سالگرد از سوی پرستو و آرش فرزندان آن مرحومان  در منزل فروهرها واقع در خیابان هدایت روز اول آذرماه سال 89 از  ساعت 16: 30 دقیقه برگزار می شود.

همچنین بر اساس گزارش خبرنگار جرس،  ماموران وزارت اطلاعات امروز اعلام کردند که پاسپورت پرستو فروهر  که در فرودگاه ضبط گردیده ، همچنان به وی  بازگردانده نخواهد شد.

داريوش فروهر، رهبر حزب ملت ايران و همسرش پروانه اسکندرى، در اول آذرماه سال 1377  در جريان قتل هاي زنجيره اي در منزلشان بر اثر ضربات چاقو کشته شدند.

وخامت حال جسمی و روحی یکی از بازداشت شدگان

او که بیش از یک سال در زندان است تنها چند بار توانسته با خانواده و بستگان خود ملاقات کند، چرا که خانواده اش در شهرستان زندگی می کنند و به سختی امکان سفر به تهران را پیدا می کنند.
او پس از ماه ها بلاتکلیفی و زندانی بودن در بند ۳۵۰ و ۲۰۹ به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد .
ایوب قنبرپوریان ، ۲۰ ساله و اهل یکی از روستاهای کوه دشت لرستان است که در تهران به عنوان کارگر ساختمان مشغول به کار بوده است . او در تظاهرات های مسالمت آمیز مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ شرکت داشته و به همین دلیل بازداشت و روانه زندان شده است .
قنبرپوریان به دلیل از دست دادن پدرش، سرپرست خانواده بوده و در تمام ماههای گذشته ،خانواده او با مشکلات مالی فراوان دست به گریبان بوده اند.
وی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به همراه بسیاری دیگر زندانیان سیاسی به سر می برد. خانواده قنبر پوریان و هم بندی های او نسبت به وضعیت جسمی و روحی او به شدت اظهار نگرانی می کنند تا جایی که هر روز چند نفر از زندانیان سیاسی این بند مسئولیت مراقبت از او را در زندان به عهده می گیرند.

۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

زنان زندانی سیاسی زندان اوین همچنان تحت شرایط و محدودیتهای غیرانسانی در بند متادون

زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین که از 16 آبان ماه پس از قطع تلفن آنها به بند متادون که محل نگهداری زندانیان عادی و معتاد می باشد منتقل شدند وهمچنان در شرایط غیر انسانی نگهداری می شوند.آنها در محیطی کوچک و محصور زندانی هستند و از زمان انتقال به این بند امکان رفتن به حیاط و استفاده از سالن فرهنگی محروم شده اند.
کیانی رئیس اطلاعات زندان اوین و معاونش که به بند متادون مراجعه کرده بود مورد اعتراض زنان زندانی سیاسی قرار گرفت. آنها نسبت به این شرایط و محدودیتهای غیر انسانی اعتراض کردند و خواستار پایان دادن به آن بودند و همچنین خواستار برقراری تماسهای تلفنی خود با خانواده هایشان هستند.کیانی در پاسخ به زنان زندانی سیاسی گفت : انتقال شما به بند متادون بدستور دادستان بوده و ما در آن نقشی نداشته ایم و خواهان آن نبودیم و با این برخوردها سعی می کرد که از تن دادن به خواسته های به حق زنان زندانی سیاسی شانه خالی کند.
به زنان زندانی سیاسی گفته شده است که علت انتقال آنها به بند متادون بیانیه ای است که توسط تعدادی از زنان زندانی سیاسی به مناسبت مرخصی رفتن خانم هنگامه شهیدی داده شد می باشد.
در حال حاضر فقط در بند زنان زندان اوین 18 زن زندانی سیاسی در بازداشت بسر می برند که اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
زندانیان سیاسی نازیلا دشتی، عاطفه نبوی ،مهدیه گلرو ،فرح واضحان ، عالیه اقدام دوست ، بهاره هدایت ،پروین جواد زاده ،ریحانه حاج ابراهیمی،زهرا بهرامی و غیره می باشند.
عباس جعفری دولت آبادی اخیرا طی مصاحبه ای با رسانه های حکومتی اعلام کرده بود «به زودی راههای نفوذ این افراد به بیرون بسته شود» از آنجایی که زندانیان سیاسی در اسارت بسر می برند و چیزی برای نفوذ به بیرون ندارند الا افشای شکنجه های قرون وسطایی و محدودیتها غیر انسانی که توسط بازجویان وزارت اطلاعات و خود وی علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود می باشد.

پخش اعترافات اجباری دو خبرنگار آلمانی از تلویزیون رژیم

تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، شب گذشته، تصاویری از دو روزنامه نگار آلمانی که در ماه اکتبر و به هنگام انجام مصاحبه با سجاد قادر زاده، فرزند سکیه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار، دستگیر شده بودند را به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در این گزارش تلویزیونی، تصاویر مصاحبه با این دو فرد بطور جداگانه نمایش داده شد، این در حالیست که هویت این دو فرد به درستی اعلام نشده است. این دو خبرنگار آلمانی در این مصاحبه متذکر شدند که از سوی یک فعال سیاسی ایرانی مقیم آلمان "مورد سو استفاده" قرار گرفته اند.
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گزارش تلویزیونی، ترجمه فارسی سخنان دو تبعه آلمانی بر روی صحبتهای آنان به زبان اصلی صداگزاری شده بود و در تمام طول گزارش صدای این افراد شنیده نشده است.
در ترجمه فارسی سخنان دو خبرنگار آلمانی، به نام یک ایرانی مقیم آلمان و بنیانگذار و سخنگوی کمیته بین المللی علیه سنگسار اشاره شده است. دو تبعه آلمانی گفته اند که وی آنان را به ایران فرستاده تا در مورد پرونده سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار تحقیق نمایند.
بر اساس ترجمه فارسی پخش شده از سوی تلویزیون دولتی ایران، یکی از این دو خبرنگار گفت که وی "هیچ گونه اطلاعی در خصوص این پرونده نداشته است، اما بنیانگذار کمیته بین المللی علیه سنگسار که در جریان این پرونده بوده است وی را به ایران فرستاده، چرا که دستگیری این تبعه آلمان، او را به شهرت خواهد رساند".
روزنامه نگار دیگر نیز گفته است که "مرتکب اشتباه شده است، وی هیچگونه اطلاعی از پرنده سکینه آشتیانی نداشته و تنها از سوی این فعال سیاسی ایرانی مقیم آلمان مورد سواستفاده قرار گرفته است".

شو تلويزيون جمهوری اسلامی عليه سکينه و دستگير شدگان اين پرونده
کمیته بین المللی علیه سنگسار و اعدام
صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه خبری هشت و سی دوشنبه شب صدا و سیمای خود، ویدئوی اعتراف گیری از زندانیان توسط وزارت اطلاعات را پخش کرد. در این برنامه سکینه محمدی آشتیانی، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی متعلق به روزنامه "بيلد ام زونتاگ" (Bild Am Sonntag) وادار شده اند که عليه خود اقرار کنند.
روز ١٠ اکتبر دو خبرنگار آلماني و هوتن کيان و سجاد قادرزاده پسر سکينه در حالیکه در دفتر هوتن مشغول مصاحبه بودند، دستگیر شدند. سجاد و هوتن بلافاصله تحت شکنجه قرار گرفتند و تاکنون از ملاقات و نیز از گرفتن وکیل محروم بوده اند. دو روزنامه نگار آلمانی نیز به جرم! مصاحبه با هوتن و سجاد همچنان در زندان به سر میبرند.
هدف جمهوری اسلامی از نمایش این برنامه این است که افکار عمومی را علیه سکینه محمدی و مینا احدی برانگیزد اما علیرغم همه تلاشی که برای ساختن این برنامه کرده است، حتی خود برنامه تصویری قوی از کمپین جهانی نجات سکینه و تصویری رزمنده از مینا احدی و اقدامات انسانی و افشاگری هایش علیه جمهوری اسلامی میدهد!
همینجا برای روشن شدن اذهان عمومی لازم است گفته شود که دو خبرنگار آلمانی مطلقا به درخواست کميته بين المللي عليه سنگسار و يا مينا احدي به ايران نرفته اند. این دو خبرنگار براي تهيه گزارش و مصاحبه از جانب روزنامه مربوطه به ايران سفر کرده اند و با مینا احدی تماس گرفته و برای تماس با سجاد از او کمک خواستند و زمانی که به ایران رفتند از مینا احدی برای ترجمه کمک خواستند. اقرار گرفتن زير فشار و شکنجه از دستگيرشدگان يک سياست نخ نمای جمهوری اسلامی است.
مقامات مختلف جمهوری اسلامی در طول پنج ماه گذشته و تحت فشار یکی از قدرتمندترین کمپین های جهانی که با ابتکار مینا احدی و کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار شروع شد، اظهارات ضد و نقیض زیادی داشته اند و به هر دری زده اند بی آبروئی بیشتری برای خود به بار آورده اند. بارها خود را برای قتل سکینه آماده کردند اما فشار این کمپین جهانی آنها را عقب زد. این اقدام نیز منجر به رسوائی بیشتری برای رژیم و گسترش مبارزه برای نجات سکینه و سایر دستگیر شدگان خواهد شد.
ما اقدام جمهوری اسلامی در وادار کردن زندانیان به اعتراف علیه خودشان، را شدیدا محکوم میکنیم و از همه مردم دنیا، از سازمانها و نهادهای بین المللی میخواهیم که جمهوری اسلامی را محکوم کنند و خواهان آزادی فوری سکینه، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی و همینطور تمام محکومین به سنگسار بشوند و فعالیت های خود را برای نجات آنها گسترش دهند.

بازهم دولت کودتایی کشور را تعطیل کرد

بازهم دولت کودتایی کشور را تعطیل کرد.دولت کودتایی به بهانه ی قرارگرفتن عید قربان در روز چهارشنبه ،پنج شنبه را هم تعطیل کرد.تعطیلی مراکز آموزشی کشور در روز پنج شنبه درحالی اتفاق می افتد که پنج شنبه ی هفته ی آینده نیز به مناسبت عید غدیر تعطیل رسمی است.تعطیل کردن روزهای بین تعطیل در کشور با روی کارآمدن دولت احمدی نژاد به پدیده ای عادی تبدیل شده است.این تعطیلات بدون پایه واساس موجب ضرر وزیان هنگفت به بخش های مختلف کشور می شود.در بخش آموزش وپرورش وآموزش عالی تعطیلی مراکز آموزشی در روز پنج شنبه موجب افت کیفی وتحصیلی دانش آموزان ودانشجویان می شود.زیرا دانش آموزان ودانشجویان معمولا در روزهای پنج شنبه به امور پژوهشی وفعالیت های علمی خارج از چارچوب کلاس های درس مشغول هستند.با تعطیلی مراکز آموزشی در روز پنج شنبه عملا دانش آموزان ودانشجویان از کیفی ترین بخش آموزش محروم می شوند.اگر در نظر بگیریم که پنج شنبه ی هفته ی آینده ونیز پنج شنبه ی اخر آذرماه نیز تعطیل است به خوبی مشخص می گردد که تعطیلات روز پنج شنبه نسبت به روزهای دیگر چه مقدار است واین در عمل باعث عقب افتادگی دانش آموزان ودانشجویان در این روز می شود.

عید سعید قربان مبارک باد

در روز جهانی نویسندگان در بند اعلام شد: ایران بزرگترین زندان نویسندگان

 به گزارش رادیو آلمان، به ابتکار "کمیته نویسندگان زندانی" انجمن جهانی قلم (پن) پانزدهم نوامبر هر سال روز نویسندگان و روزنامه‌نگاران دربند نامیده شده است. تازه‌ترین فهرست پن دربرگیرنده‌ نام صدها نویسنده‌ی تحت پیگرد و زندانی است. 
انجمن جهانی قلم در سال ۱۹۲۱ میلادی به وجود آمد و اکنون دربرگیرنده‌ی نمایندگان ۱۴۴ کشور است. کمیته نویسندگان زندانی این انجمن که ۱۹۶۱ تشکیل شد، بیست سال بعد از آغاز فعالیتش، پانزدهم نوامبر را روز نویسندگان در بند نامید. این نامگذاری بهانه‌ایست تا هر سال توجه افکار عمومی بیشتر به وضعیت نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که به خاطر فعالیت‌های حرفه‌ای در زندان به سرمی‌برند جلب شود.
فهرست طولانی نویسندگان در بند یکی از فعالیت‌های "انجمن قلم" تهیه‌ی فهرستی از نام و مشخصات نویسندگان زندانی در کشورهای مختلف جهان است. تازه‌ترین فهرست انجمن که تابستان امسال منتشر شد، نام کسانی را دربردارد که در نیمه‌ نخست سال جاری میلادی بازداشت شده‌اند یا همچنان در بازداشت به سرمی‌برند.
 
در گزارش امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۶۰۰ مورد پیگرد، حبس، آزار و قتل نویسندگان به ثبت رسیده است. فهرست کمیته‌ نویسندگان زندانی در ۱۰۷ صفحه تنظیم شده است. کشورهایی که نام شماری از شهروندانش در این فهرست قرار گرفته باشد کم نیستند؛ تفاوت بر سر تعداد صفحه‌هایی است که به هر کشوری تعلق دارد. نمایندگان نزدیک به ۶۰ کشور در این کمیته فعال هستند. 
کمیته یادشده هر سال به مناسبت پانزدهم نوامبر پنج مورد ویژه را که در آن جان نویسندگان به شدت در خطر قرار دارد معرفی می‌کند. این موارد اغلب با نمونه‌هایی که تشکل‌هایی چون "سازمان جهانی حقوق بشر" و "خبرنگاران بدون مرز" معرفی می‌کنند یکی هستند. 
کمیته‌ نویسندگان زندانی به عنوان عضو مشاور با کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همکاری می‌کند.
ایران، «زندان بزرگ روزنامه‌نگاران»گرچه شمار کشورهایی که نامشان در فهرست‌های کمیته‌ی نویسندگان زندانی منتشر می‌شود زیاد است، چند کشور در سال‌های گذشته "میهمانان ویژه" و دائمی این فهرست هستند. ایران، چین، کوبا و ترکیه از جمله‌ی این کشورها به شمار می‌روند. جمهوری اسلامی ایران در یک سال و نیم گذشته لقب بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران را به خود اختصاص داده است.
در گزارش‌های سال گذشته و امسال کمیته‌ نویسندگان، فصلی به وضعیت نویسندگان، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان ایرانی پس از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری اختصاص دارد. 
وضعیت نگران‌کننده نویسندگان در ایران
در تازه‌ترین گزارش کمیته‌ نویسندگان زندانی ایران یکی از کشورهایی است که وضعیت نویسندگان و روزنامه‌نگارانش در کانون توجه قرار دارد. اوضاع ایران از این جهت بسیار نگران‌کننده توصیف می‌شود که حکومت اپوزیسیون رسمی داخلی را نیز برنمی‌تابد. فشارها و بازداشت‌ها عمدتا متوجه اصلاح‌طلبان، یکی از دو جناح اصلی و رسمی در حکومت جمهوری اسلامی می‌شود که پیش از این "خودی" محسوب می‌شدند. 
فعالان و سران این جناح سالیان دراز در حکومت سهیم بوده‌اند و در شکل دادن به نهادهای اصلی جمهوری اسلامی نقشی تعیین‌کننده داشته‌اند. اغلب افرادی که رژیم به "براندازی نرم" و "فتنه‌گری" متهم می‌کند همچنان خود را وفادار به آرمان‌های آیت‌الله روح‌الله خمینی اعلام می‌کنند که در زمان حیاتش حذف و نابودی مخالفان ابعادی کم‌سابقه به خود گرفت

اعتصاب غذای نامحدود روزنامه نگار زن در زندان اوین

یک منبع نزدیک به هنگامه شهیدی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که صبح امروز در پی عدم موافقت با تمدید مجدد مرخصی استعلاجی  به زندان بازگشت. هنگامه شهیدی که  به علت ناتمام ماندن مرخصی استعلاجی و عدم اطلاع از علت بازگشت و تمدید نشدن مجدد مرخصی به زندان اوین بازگشت گفته است دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد شد.

ادامه گزارش: این درحالی است که  پزشک پزشکی قانونی تشخیص بر عدم تحمل کیفری ایشان داده بود و به همین علت وی به مرخصی استعلاجی امده بود و در بیرون از زندان در پی گذراندن مراحل پزشکی بود، بدون اینکه حتی معالجات شروع شده باشد و با وجود اینکه مراحل اولیه اقدامات پزشکی برای بستری شدن در بیمارستان جهت انجام آنژیو گرافی قلب و موارد دیگر درمانی انجام شده بود، وی تنها با گذراندن چند جلسه فیزیوتراپی به زندان بازگشت.

هنگامه شهیدی در روز
۶ آبان و در پی تلاش دو ماهه خانواده جهت تودیع وثیقه برای مرخصی استعلاجی به مدت سه روز به مرخصی استعلاجی امد که در طول این مدت هر ۳ روز یکبار در حالی که حضور خودش برای تمدید مرخصی در دادستانی الزامی بود مرخصی خود را تمدید می کرد . منبع یاد شده به کمپین گفت: « وی نیاز به معالجات به صورت مداوم داشت و با توجه به اینکه مرخصی وی از نوع استعلاجی بوده نه استحقاقی ، با حضور ۳ روز یکبار در دادستانی انجام مراحل درمانی برای وی بسیار دشوار بود . وی حتی در طول این مدت کوتاه به علت گذراندن مراحل درمانی از بسیاری از فعالان سیاسی که قصد ملاقات با وی را داشتند عذرخواهی نمود تا بتواند در این مدت اندک به درمان خود بپردازد.»

این روزنامه نگار درحالی به زندان بازدگشت که به گفته پزشکان او می بایستی با توجه به بیماریهای متعدد وی مانند روماتیسم و قلب و آرتروز و دیسک کمر و همچنین ناراحتی گوارشی و عدم نبودن پزشکان متخصص و امکانات پزشکی در زندان اوین مانند عدم حضور متخصص روماتوئید یا مرکز فیزیوتراپی و تجهیزات جهت جراحی لثه و امور دندانپزشکی که وی در حال گذراندن این مراحل درمانی در خارج از زندان بود همچنان به مداوا ادامه می داد.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

درگیری نیروهای دولتی با فردی ناشناس در سقز


آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

شب گذشته در سقز بین نیروهای امنیتی با فردی ناشناس درگیری مسلحانه روی داد.
به گفته منابع آگاه دراین درگیری که روی پل ورودی شهر سقز از سمت سنندج روی داده فرد ناشناس کشته شده است.
گفتنی است تا لحظه تنظیم خبر مقامات مسئول در این زمینه توضیحات بیشتری ارئه نداده اند.

احضار دهها تن از علمای اهل سنت سقز به اطلاعات

 روز دوشنبه در آستانه عید قربان دهها تن از ماموستاها و علمای اهل سنت شهرستان سقز توسط نیروهای امنیتی این شهر به اداره ا‌طلاعات سقز فراخوانده‌ شدند و با تهدید و تطمیع از آنها تعهد گرفته شد كه به هیچ وجه نباید روز سه‌شنبه را به عنوان روز عید قربان اعلام كنند و باید امسال تابع دستورات حوزه علمیه قم باشند. این در حالیست كه همه ساله مسلمانان اهل سنت در شهرهای كردستان و بلوچستان و تركمن صحرا همگام با مسلمانان عربستان سعودی و یك روز زودتر از اعلام رسمی در ایران، عیدهای فطر و قربان را جشن می‌گیرند و با این كار خود عملا به سردمداران حكومت و در راس آنها خامنه‌ای دهن كجی می‌كنند. شایان ذكر است كه شهر سقز یكی از شهرهای بزرگ كردستان می‌باشد كه به دلیل نقش برجسته مذهبیون این شهر و فعال بودن دهها فرقه و گروه اسلامی مختلف در آن، به دارالاسلام كردستان معروف است.

۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

یکی دیگر از ورزشکاران ایرانی به اروپا پناهنده شد

 تيم ملي شمشيربازي ايران براي حضور در رقابت‌هاي جهاني عازم فرانسه شده بود كه پس از بازگشت تيم، محمدحسين ابراهيمي ملي‌پوش ايران در اسلحه فلوره كه به همراه ساير بازيكنان و كادر فني به فرانسه رفته بود، به كشور بازنگشت.

ابراهيمي يك روز پيش از بازگشت تيم ملي به تهران، هتل محل اقامت ملي‌پوشان را ترك كرد و تلاش مسوولان تيم براي پيدا كردن وي بي‌نتيجه ماند.

ابراهيمي در رقابت‌هاي جهاني فرانسه همراه با تيم فلوره از رويارويي با ورزشکار اسرائیلی خودداري كرده بود.

مسوولان فدراسيون اين موضوع را به اطلاع سازمان تربيت بدني و سفارت ايران در فرانسه رسانده‌اند و در تلاشند تا از طريق سفارت ايران در فرانسه، او را پيدا كرده و راهي گوانگ‌جو كنند.

محمدحسين ابراهيمي عضو تيم ملي شمشيربازي ايران در اسلحه فلوره در بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌جو بود.

تيم ملي شمشيربازي عازم گوانگ‌جو شده است اما ابراهيمي كه از فرانسه برنگشته، تيم را همراهي نكرد.

اخراج فعال دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

یاسر رحمانی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی این دانشگاه، پس از یک سال ونیم بلاتکلیفی، بالاخره در حکمی توسط کمیته انضباطی مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه اخراج شد.
یاسر رحمانی در شهریور ماه ۱۳۸۷، با شکایت حراست دانشگاه، به اتهام "نشر اکاذیب و افترا" به حراست دانشگاه در مصاحبه با "رادیو زمانه"، به کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی شیراز احضار شد. پس از حضور وی در این کمیته و دفاع جسورانه از عملکرد خود و انجمن اسلامی دانشگاه و ناتوانی کمیته انضباطی در برابر او و اثبات اتهام انتسابی، اعضای این کمیته و حراست دانشگاه به دلیل کینه دیرینه ای که نسبت به وی و فعالیت های مدنی گسترده اش در سطح شهر شیراز داشتند، طبق یک برنامه از قبل هماهنگ شده با اداره اطلاعات فارس، پرونده اش را به بهانه بررسی بیشتر به کمیته انضباطی مرکزی وزارت بهداشت ارجاع دادند.او پس از حضور در کمیته مرکزی با خیل زیادی از اتهامات مواجه شد که نشان از خصومت ورزی و برنامه ریزی مفصل برای حذف این فعال دانشجویی داشت. اتهاماتی که هیچ نشانی از واقعیت نداشتند.
شایان ذکر است که استاندار فارس نیز به دلیل انتقاد صریح و بی پرده ی یاسر رحمانی از عملکرد او و دولت متبوعش (علی الخصوص در مورد ماجرای سد سیوند که پخش فیلم این انتفاد در رسانه های مجازی و یوتیوب بازتاب گسترده ای به دنبال داشت) به هنگام حضور در دانشگاه شیراز، به دنبال انتقام جویی از این عضو دفتر تحکیم وحدت بود.
در دی ماه ۱۳۸۷ به دنبال پلمپ غیرقانونی و دستبرد شبانه مامورین حراست به دفتر انجمن اسلامی، ونقش یاسر رحمانی در افشای این اقدامات غیرقانونی حراست و ریاست دانشگاه، وی یک روز قبل از امتحانات پایان ترم، ابتدا توسط رییس دانشگاه به مدت یک ماه و سپس توسط کمیته انضباطی مرکزی وزارت بهداشت به مدت دو ماه به دانشگاه و کلیه محیط های دانشگاهی از جمله خوابگاه و بیمارستان ها ممنوع الورود شد. سپس در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ کمیته انضباطی مرکزی وزارت بهداشت حکم به اخراج وی از دانشگاه داد. در ادامه یاسر رحمانی با پیگیری و گرفتن وکیل و شکایت از کمیته انضباطی مرکزی به دیوان عدالت اداری توانست حکم مربوطه را در مرحله تجدید نظر به حالت تعلیق درآورد. که البته این روند نزدیک به یک سال به درازا انجامید. در طول این مدت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور غیر قانونی و برخلاف آیین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تحصیل وی جلوگیری به عمل آوردند، که تا هم اکنون نیز ادامه دارد. گفتنی است حکم اخراج یاسر رحمانی از دانشگاه، بی سابقه ترین و سنگین ترین حکم برای یک فعال دانشجویی، در تاریخ دانشگاه های وزارت بهداشت جمهوری اسلامی است.
خاطر نشان می شود در طول این مدت حراست دانشگاه و مسئولین امنیتی استان فارس برای خدشه وارد کردن به فعالیت های این فعال دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت دروغ های بسیاری مثل مصاحبه و اعترافات ساختگی را به این فعال دانشجویی باسابقه و خوشنام نسبت دادند که قویا از سوی وی تکذیب شد.

دادگاه حریری؛ فرمانده سابق پاسداران علیه حزب الله شهادت داد

برخی منابع خبری لبنانی اعلام کرده اند علیرضا عسگری فرمانده باز نشسته سپاه پاسداران و معاون سابق وزیر دفاع ایران یکی از شاهدان دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به پرونده تروررفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان است.
دادگاه بین المللی حزب الله را به دست داشتن در این ترور متهم کرده است.
روزنامه لبنانی " الدیار " در شماره دوشنبه 15-11-2010 تاکید کرده است تایید چنین خبری می تواند بسیاری از معادلات سیاسی موجود در لبنان را تغییر دهد. رسانه های عربی به این شاهد لقب " شاه جدید صفحه شطرنج " داده اند.
رفیق حریری در سال 2005 در انفجاری مهیب در مرکز بیروت پایتخت لبنان کشته شد و بحران های ناشی از این ترور تا کنون ادامه دارد.
چند ماه پس از این حادثه، دادگاهی بین المللی زیر نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور رسیدگی به ترور حریری و مجازات عاملان آن تشکیل شد. اپوزیسون لبنان متشکل از حزب الله، امل و شماری دیگر از همپیمانشان با فعالیت دادگاه ین المللی مخالف هستند و آن را توطئه ای آمریکایی- اسرائیلی علیه لبنان و مقاومت توصیف می کنند.
تا کنون هیچ شخص یا گروهی به طور رسمی به عنوان قاتل اصلی حریری معرفی نشده است. اما زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر این که دادگاه بین المللی قرار است در لایحه اتهامی خود شماری از اعضای حزب الله را به دست داشتن در ترور حریری متهم کند.
حسن نصر الله دبیر کل حزب الله اخیرا اعلام کرده بود این حزب هیچ گونه اتهامی به هیچ کدام از اعضایش را نمی پذیرد و دستی که برای بازداشت آن ها دراز شود را قطع خواهد کرد.
با توجه به اصرار جناح اکثریت پارلمان لبنان به ادامه فعالیت دادگاه بین المللی ، فضای سیاسی لبنان اکنون بسیار متشنج و پرتنش است.
روزنامه " الدیار" به نقل از منابع مطلع مدعی شده است که علیرضا عسکری هشت ماه پیش اطلاعاتی درباره دست داشتن حزب الله در ترور حریری در اختیار دادگاه بین المللی قرار داده است.
عسکری چند سالی است که ناپدید شده است. جمهوری اسلامی می گوید او را سرویس های امنیتی آمریکا با هدف تخلیه اطلاعات ربوده اند. الدیار نوشته است که او هم اکنون در آمریکا زندگی می کند.
در ادامه گزارش " الدیار " آمده است که عسکری متهم است که اطلاعات لازم برای ترور عماد مغنیه فرمانده سابق نیروهای نظامی حزب الله را در اختیار سازمانهای اطلاعات آمریکا و اسرائیل قرار داده است.
بنا بر این گزارش این فرمانده سابق سپاه با مغنیه ارتباط نزدیکی داشته است. عماد مغنیه در سال 2008 در دمشق پایتخت سوریه کشته شد.

بازداشت و محاکمه سه تن در کردستان

دو شهروند کرد در شهر بوکان بازداشت و یک شهروند دیگر در سقز مورد محاکمه قرار گرفت.
از شهربوکان طی چند روز گذشته دو شهروند بوکانی توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند. تا لحظه تنظیم خبر از علت بازداشت و اتهام احتمالی سلیم آروم (معلم) و کاوه قلیزاده اهل روستای کلتپه قورمیش از توابع شهر بوکان اطلاعی در دست نیست.
همچنین براساس گزارشی دیگر از سقز ، روز 22 آبان ماه بهروز تناسبی شهروند سنندجی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اتهام همکاری با احزاب غیر قانونی محاکمه شد.

دو مرد از سوی دستگاه قضایی به اتهام قتل به اعدام محکوم شدند

یک دامدار ورشکسته به نام مرتضی به اتهام قتل سه راننده از سوی دادگاه کیفری استان همدان به سه بار قصاص نفس محکوم شد. جلسه محاکمه این دامدار در دادگاه کیفری استان همدان برگزار شد و قضات دادگاه بعد از شنیدن درخواست خانواده قربانیان مبنی بر صدور حکم قصاص و دفاعیات متهم، به اتفاق آرا او را به اتهام سه جنایت به سه بار قصاص و به اتهام سوزاندن اجساد، سرقت و همراه داشتن اسلحه به ده سال حبس و تحمل ۷۰ ضربه شلاق و برگرداندن اموال مقتولان به اولیای‌دم محکوم کردند.
هم چنین شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران برای یک مرد که به اتهام قتل بازداشت شده بود حکم اعدام صادر کرده است.

دانشجوی محروم از تحصیل به پنج سال زندان محکوم شد

 
آرش صادقی دانشجوی محروم از تحصیل کارشناسی ارشد فلسفه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در بیدادگاه تجدید نظر به پنج‌ سال زندان محکوم شد. آرش صادقی پیش از این و دربیدادگاه بدوی به شش سال زندان قطعی و سه سال زندان تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. کمیته گزارشگران حقوق بشر در ادامه این خبر می نویسد:  وی در تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده و دوره‌ی بازداشت خود را در بندهای ۲-الف سپاه و ۲۰۹ وزارت اطلاعات به مدت بیش از یک سال گذرانده است.
وی هم‌ اکنون به قید وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد است. این در حالی است که با وجود آزادی موقت، مامورین امنیتی در روزهای گذشته به منظور بازداشت وی به منزل پدری او یورش بردند. این یورش باعث شوک، حمله‌ی قلبی و نهایتا فوت مادر آرش صادقی شد.

محاکمه وبلاگ نویس ۱۸ساله

کمیته گزارشگران حقوق بشر: دادگاه رسیدگی به اتهامات نوید محبی، وبلاگ‌نویس و فعال کمپین یک میلیون امضاء برگزار شد. به گزارش منابع آگاه، دادگاه این فعال اجتماعی ۱۸ ساله، روز یکشنبه ۲۳ آبان در دادگاه انقلاب شهر آمل برگزار شد. قاضی دادگاه، محبی را به «اقدام علیه امنیت ملی، توهین به بنیانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های بیگانه» و «عضویت در کمپین یک میلیون امضاء و حمایت از اعضای آن» متهم کرده است. گفته می‌شود برای اتهام «توهین به بنیانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی» به دفتر خاطرات ۱۲ تا ۱۶ سالگی این وبلاگ‌نویس استناد شده است. دادگاه نوید محبی، بدون حضور و وکیل و تنها با حضور پدرش برگزار شده است.

همچنین وضعیت بهداشتی و غذایی زندان ساری نامناسب گزارش شده و اصل تفکیک جرایم نیز در مورد وی به اجر در نیامده است چرا که این وبلاگ‌نویس همراه با زندانیان عادی نگهداری می‌شود.محبی، از ۲۷ شهریورماه در بازداشت به سر می‌برد. وی در منزل پدری‌اش در شهرستان آمل، طی یورش هشت نیروی امنیتی بازداشت شده و هم اکنون به زندان ساری منتقل شده است. گفته می‌شود بازداشت وی همراه با «ضرب و شتم شدید» بوده و نیروهای امنیتی با «نشان‌دادن سلاح گرم، خانواده محبی را تهدید کرده‌اند.»

اخراج نود کارگر و پرسنل فنی شرکت رهاسازان

 شصت تن از کارگران قراردادی شرکت رهاسازان کرمانشاه پس از اتمام قرارداد، از کار اخراج کرد. این شرکت که در زمینه تولید قطعات فعالیت می‌کند پیش از این ۹۰ نفر کارگر داشته که طی چند  ماه گذشته دست به تعدیل نیرو به بهانه اتمام مدت قرارداد کارگران زده است و تاکنون حدود ۶۰ نفر از آنان را از کار اخراج کرده است.  در آخرین اقدام نیز ۳۰نفر از جمله مدیران بخش تولید، فنی، و کارگران بخشهای مختلف دیگر با  عدم تمدید قرارداد خود مواجه و اخراج شد

تخریب بخشی از خانه تاریخی نواب در اصفهان


ایران‌نامه: بخشی از خانه تاریخی نواب در اصفهان، در روز روشن و در برابر چشمان ماموران دولتی، توسط اهالی ناآگاه محل تخریب شد. یکی از آثار تاریخی و قدیمی نصف جهان که در محدوده بافت تاریخی مرکز شهر قرار دارد، به خانه نواب مشهور است. این خانه که در ضلع جنوبی خیابان ابن سینا و در ابتدای کوچه مسجد آقانور واقع شده با قدمتی صفوی – قاجاری در سال 1384 خورشیدی به شماره 12124، در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است.

خانه نواب در ضلع جنوبی خیابان ابن سینا دقیقاً در دهانه ورودی کوچه مسجد آقانور دارای ساباطی نه چندان عریض با اتاق فرواری در قسمت فوقانی بود که این بخش از گذر را از دیگر قسمت‌های کوچه متمایز نشان می داد.

ولی از چند سال پیش اهالی محل به دلیل مشکلاتی که در رابطه با این ساباط برای آنها پیش آمده بود، به مسئولان شهرداری گلایه‌مند بودند اما برای حل مشکلات آن‌ها اقدامی انجام نمی شد. به گفته آنها دهانه تنگ ساباط مذکور به هنگام همزمانی رفت و آمد عابران پیاده با وسایل نقلیه کوچک و بزرگ باعث کندی در رفت و آمد و تصادفات و حوادث بی شماری شده بود. در عین حال متروک ماندن خانه مجاور به حالت نیمه مخروبه و جمع شدن اوباش درآن محدوده از دیگر دلایل آزردگی مردم به شمار می‌رفت و گزارش‌ها و شکایت‌های فراوان مردم به سازمان‌های مربوط نیز هیچ گونه تغییری در بهبودی وضع موجود ایجاد نکرد.

سرانجام مردم به ستوه آمده محل در اقدام ناگهانی و خودسرانه در روز پنج شنبه 13 آبان ماه سال جاری در حضور مأموران سازمان‌های مسئول، ابتدا ساباط و اتاق فوقانی آن را تخریب کردند، سپس در فردای همان روز یعنی جمعه 14 آبان ماه، آوارهای باقی‌مانده از این تخریب را با لودر  جمع نمودند.

به راستی اگر مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی در اقدامی به هنگام، به دغدغه خاطر مردم رسیدگی می‌کردند و  اهالی محترم این خیابان به‌ جای تخریب راه حل مناسب‌تری برای حل مشکلات خود می‌یافتند، اکنون شاهد تخریب این بخش از خانه تاریخی نواب نبودیم.

گفتنی است که در معماری ایرانی، «ساباط» به گذر یا کوچه تاق دار گفته می‌شود و منظور از «فروار» اتاق بالای سردر ورودی خانه می‌باشد.

۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

یک جوان معترض به خامنه ای را زیر شکنجه کشتند


 یک جوان معترض به رهبر ایران به طرز مشکوکی در بازداشتگاه سپاه جانباخت

هفته گذشته یک جوان سی ساله به نام "حمید مدملی" که به اتهام توهین به رهبر ایران در تماس با یک شبکه فارسی زبان توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود به طرز مشکوکی در بازداشتگاه نامعلومی جانباخت.

 حمید مدملی اهل محله سرآسیاب شهرستان مسجد سلیمان چندی پیش به دلیل ارتباط با یک شبکه فارسی زبان ماهواره ای و  انتقاد به رهبر ایران و رئیس جمهوری توسط اطلاعات سپاه پاسداران در منزل مسکونی اش در تهران بازداشت شد.

ماموران امنیتی سپاه در هنگام مراجعه به منزل این شهروند، با ضرب و شتم شدید وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند و پیگیری های خانواده این زندانی با گذشت چندین ماه از زمان بازداشت راه به جایی نبرد.

سر انجام پس از پیگیری های مستمر ماموران اطلاعاتی جسد این جوان را با تدابیر امنیتی در زادگاه اش "مسجد سلیمان" به خاک سپرده و برادر وی را نیز به دلیل شکایت از ارگان مربوطه تهدید کردند.