۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

چهار فعال کارگری عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اخراج شدند

"هیأت حل اختلاف اداره شوش" در تازه‌ترین احکام خود اخراج فریدون نیکو‌فرد، جلیل احمدی، قربان‌علیپور و محمد حیدری‌مهر را تایید کرد. "هیأت حل اختلاف اداره‌کار شهرستان شوش" رای به اخراج 4 تن از کارگران کارخانه نیشکر‌هفت‌تپه داد.
رضا رخشان از فعالان کارگری در کارخانه نیشکر هفت تپه درگفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا اعلام کرد: هیأت حل اختلاف اداره شوش در تازه‌ترین احکام خود اخراج فریدون نیکو‌فرد، جلیل احمدی، قربان‌علیپور و محمد حیدری مهر را تایید کرد.
وی افزود: این افراد از کارگران عضو سندیکای کارگری نیشکر هفت‌تپه بودند که در ارتباط با اعتراض‌های کارگری و فعالیت صنفی توسط کارفرما اخراج شده‌اند.

ایلنا: کارخانه نیشکر هفت‌تپه که یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده شکر خام در ایران است. در پی بحران شدن صنایع قند شکر به یکی از واحدهای بحرانی تبدیل شده بود. گرچه کارگران وضعیت کنونی این واحد تولیدی را نسبت به گذشته مطلوب توصیف می‌کنند اما در ماه‌های گذشته اخباری در خصوص اخراج فعالان کارگری این واحد تولیدی به گوش می‌رسد.

اعتصاب سه روزه بیش از سه هزار کارگر لاستیک بارز

 حدود سه هزار و پانصد کارگر لاستیک بارز از ظهر روز یکشنبه چهارم مهر ماه ۸۹ در اعتراض به شرایط اسف بار کارشان و عدم پرداخت اضافه کاری روتین خود که ماهیانه به انان پرداخت می شد بطور یکپارچه ای دست از کار کشیدند و تا صبح روز چهارشنبه هفتم مهر ماه به اعتصاب ادامه دادند.
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این کارگران سال های قبل ماهیانه ۱۲۰ ساعت اضافه کاری دریافت میکردند که کارفرما بتدریج آنرا به ۳۰ ساعت تقلیل داده بود و بدلیل سه روز تعطیلی در شهریور ماه امسال، این سی ساعت را به سه ساعت تقلیل داد و همین امر بعلاوه دیگر شرایط برده وار در این کارخانه، خشم کارگران را برانگیخت و آنان صبح روز یکشنبه بطور یکپارچه ای دست به اعتصاب زدند.
کارگران این کارخانه که ۹۰ درصد آنان با قرارداد موقت یکماهه و بقیه با قرار داد موقت یکساله مشغول بکار هستند ماهیانه از حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دستمزد میگیرند که از این مبلغ حدود ۳۷ هزار تومان بعنوان مالیات بر مشاغل از دستمزدهای این کارگران بعلاوه حق بیمه معمولی و تکمیلی از حقوق آنان کسر میشود.
کارگران این کارخانه در سال های قبل بابت بیمه تکمیلی ۲۵ درصد مبلغ کل آنرا پرداخت میکردند اما در حال حاضر بابت این نوع بیمه ۵۰ درصد کل مبلغ بیمه از حقوق آنان کسر میشود. همچنین کارفرمای این کارخانه از تحویل حدود ۸۰ واحد مسکونی که در سال ۷۲ با دریافت یکصد هزار تومان از هر کارگر ساخته شده است خودداری میکند و این منازل بصورت بلامصرف رها شده است.
کارگران کارخانه لاستیک بارز در سالهای گذشته بارها در اعتراض به شرایط مشقت بار خود دست به اعتراض زده اند اما کارفرما هر بار از تمدید قرار داد کارگرانی که در اعتصاب نقشی داشته اند خودداری نموده و آنان را از کارشان اخراج کرده است و در مقابل شکل دیگر اعتراض این کارگران که بصورت اعتصاب غذا بوده است به کارگران اعلام کرده است، اشکالی ندارد شما غذا نخورید و اگر نخورید آنرا جلوی سگها میریزم.
بنا بر اظهار کارگران این کارخانه در طول سالهای گذشته بارها کارگران دچار سوانح کاری از قبیل قطع دست و دیگر لطمات جسمانی شدید شده اند و کارفرما هر بار پس از مدتی این کارگران را تمدید قرار داد نکرده و آنان را به حال خود رها کرده است.
در ادامه اعتصاب کارگران لاستیک بارز صبح روز گذشته رئیس اداره کار کرمان با لباس بسیجی در میان کارگران حاضر شد و با وعده تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به خواستهای آنان، کارگران را وادار به بازگشت بکار کرد.
بنا بر اظهار کارگران لاستیک بارز، بدلیل باز بودن دست کارفرما در عدم تمدید قرار داد یکماهه کارگران، آنان ناچار به شکستن اعصاب خود شدند و هیچ امیدی نیز به تحقق وعده های رئیس اداره کار کرمان ندارند و فقط بدلیل شرایط بسیار مشقت بار زندگی و معیشت شان که ناچارند مبلغ ۲۵۰ هزار تومان از دستمزد دریافتی ۳۵۰ هزار تومانی خود را به دو اتاق اجاره ای بپردازند مجبور به بازگشت بر سر کارهای خود شده اند.
لازم به یادآوری کارخانه لاستیک البرز روزانه ۲۴۰ تن لاستیک تولید میکند و سود خالص آن در سال گذشته مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بوده است.



۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

متن دفاعیه آهنگ ساز جوان در بیدادگاه رژیم

  روز گذشته در جلسه رسیدگی به اتهامات آریا آرام‌نژاد، وی با قرائت متن دفاعیات خود به گوشه‌ای از آنچه بر وی در دوران بازداشت در زندان گذشته اشاره کرد و شرحی از شکنجه‌های روحی و جسمی که ازسوی بازجویان و ماموران زندان بر او وارد شده بود را بیان کرد.
سایت اصلاح طلب "تحول سب" در ادامه این گزارش می نویسد: تهدید به اعدام، دو ماه بازداشت انفرادی در سلول سه متری، اجبار به عبور پابرهنه از روی خون یک مبتلا به ایدز در سول مجاور، اخبار دروغ درباره همسر، فحاشی و درآوردن لباس‌ها و… بخشی از جنایات ماموران اطلاعات و زندان متی‌کلای مازندران در مورد این خواننده جوان بوده است.
آرام‌نژاد آهنگ‌ساز جوان بابلی بیست‌و‌ششم بهمن‌ماه سال گذشته و پس از خواندن آهنگ علی برخیز در شهرستان بابل دستگیر شد. او دو ماه از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی بوده است.

به کزارش تحول سبز، متن کامل دفاعیه آریا آرام نژاد به شرح زیر میباشد:

بنام داور بر حق
ریاست محترم دادگاه !

امروز در این دادگاه حضور یافته ام تا خداوند بزرگ شاهد و ناظر باشد میان ما و شما . شاهد و ناظر باشد به آنچه امروز بر ایران نازنین و فرزندان دلاورش می گذرد تا در روز موعود آنگاه که ما و شما در پیشگاهش به پاسخگویی اعمالمان حاضر می شویم ٬ سربلند و سرشکسته مان بیاد داشته باشد که این است عاقبت ! جزا و پاداش همیشگی فقط از جانب خداست . . . اگر امروز ملاک بر خوردهایتان فرامین حق می بود به جای ما می بایست آنانی در این دادگاه حضور می یافتند که آبروی ایران و اسلام را به حراج گذاشته اند . همانانی که ایران را برای ثرمایه هایش و اسلام را برای سرپوش نهادن بر چپاولگری و خودکامگی شان می خواهند .
ریاست محترم دادگاه !
بنده در ۲۶ بهمن ماه با هجوم ماموران اداره اطلاعات به خانه ام دستگیر شدم . ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن اسباب و اثاثیه خانه را چاشنی کارشان کردند و حتی بر اطاق خوابمان نیز رحم نکردند . اینها به خاطر اجرای آهنگی بود که گویا به عقیده آقایان امنیت ملی را به خطر انداخته است !!!!! پس از آن مدت ۴۴ روز را در سلول افرادی زیر شکنجه روحی و روانی و جسمی گذرانده ام که شرح اندکی از آن را برای قضاوت در مورد انسانی بودن اعمال ماموران به عرض می رسانم :
۱- توهین و خرد کردن شخصیت به وسیله فحش و ناسزا و حتی مسخره کردن چهره و ظاهرم .
۲- ایجاد هراس و تهدید در مورد بازداشت همسرم که هیچ گونه فعالیت سیاسی و دخلی در فعالیت های من نداشته است .
۳- توهین به برادر جانبازم و تهدید به بازداشتش در صورت همکاری نکردن من .
۴- تهدید به مرگ توسط نگهبان اداره اطلاعات ( ایشان می گفت : من مامور اطلاعاتم بیرون از اینجا براحتی با یک گلوله ترا می کشم ٬ کسی هم نمی تواند مرا باز خواست کند )
۵- تهدید به اعدام ! از سوی مقامات بازداشتگاه متی کلا .
۶- نگهداری در سلول ۵/۱ در ۲ متر بدون کوچکترین امکانات بهداشتی به شکلی که پس از مدتی سراسر بدنم آکنده از جوشهای عفونی شده بود .
۷- سهل انگاری عمدی در دادن دارو های مربوط به بیماری قلبی ام .
۸- همجواری در کنار سلول کسی که مبتلا به بیماری ایدز بود و وادار نمودن برای عبور پا برهنه از روی خونهای که به واسطه خود زنی آن شخص در کف سلول ریخته بود .
۹-دادن اطلاعات توهین آمیز و غلط و انحرافی و القایی درباره همسرم .
۱۰ عریان کردن بدن به بهانه بازرسی در حالی که ماموری در دستش دوربین عکاسی بود ٬ وی در جواب اعتراض مکرر و امتنای من وقیحانه و با خنده می گفت : میترسی !
۱۱- ضرب و شتم بسیار شدید و غیر انسانی توسط مامور زندان متی کلا در جواب درخواست ملاقاتم با پزشک ٬ بگونه ای که تا مدتها آثارش روی بدنم قابل مشاهده بود .
۱۲- بستن دست و پایم با زنجیر به هم برای مدت طولانی در زندان متی کلا .
اینهای نمونه های کوچکی بود از آنچه که در مدت بازداشت بر من گذشت .
و اما بنده پس از حوادث عاشورا که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردید و پس از دیدن تصاویر تکان دهنده و جانسوزش ٬ احساس وظیفه کردم که ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی ـ رسالت هنری ام را به بجای آورم ٬ لذا دست به انتشار ترانه و آهنگی زدم که به ” علی برخیز” معروف گردید . محتوای این آهنگ اشاره دارد به سو استفاده عده ای دغل باز از نام خدا و قرآن و ائمه برای رسیدن به مقاصدی شیطانی و استمداد خواستم از ائمه برای برچیدن و خشکاندن ریشه های دروغ و نیرنگ و ریا . عجبا که امروز گوبا توسل به دین و ایمان نیز در کشور ما جرم محسوب می شود ! امام حسین ع برای احیای امر به معروف و نهی از منکر شهید شد انگاه توقع از ما شیعیان و پیروانش چیست ؟ اینکه بیاییم و فقط بر سر و سینه بزنیم ؟! و یا در برابر ظلم و ستم اعلام انزجار کنیم ! من رئیس جمهور را به رسمیت نمی سناسم ! آیا مسلمان نیستم ؟ بنده در روز عاشورا فریاد الله اکبر سر دادم و به خاطر فریاد زدن نام خدا بزرگ به خود می بالم . قطعا کافر و لا مذهب خواهد بود کسی که مرا به جرم فریاد زدن نام خدا به زندان بیاندازد !

آنانی که امروز دم از مسلمانی می زنند خود ساده ترین دستورات دین را زیر پا می گذارند و به سادگی به یک جامعه هفتاد میلیونی دروغ می گویند و هر روز با وعده های دورغین و پوشالیشان – با حرکتهای مزورانه و سرشار از ریا در خیال خامشان به اسلام و ایران عظمت می دهند ! در اینجا باید اعلام کنم که اسلام و ایران بسیار عظیم تر از آنند که نیاز به مدافعان اینچنینی داشته باشد !
باید روشن شود که نقش قانون اساسی ما چیست ؟ قانون به من اجازه انتقاد می دهد . قانون به من اجازه تجمع بدون حمل سلاح میدهد . قانون به من آزادی بیان و عقیده می دهد و من به بواسطه همین قانون که پدران ما به آن رای داده اند آزادم که نسبت به سرنوشت کشورم و ملتم بی تفاوت نباشم . جالب است که امروز به جای آنکه مدال شجاعت و افتخار بگیرم باید در دادگاه حاضر شوم !

ریاست محترم دادگاه !

متاسفانه در گزارش اداره اطلاعات به جنابعالی آمده است که شعری بسیار توهین آمیز خطاب به معاویه در وبلاگ قرار داده ام ! آیا وزارت اطلاعات تبدیل به وکیل مدافع یزید و معاویه گردیده است ؟ در بخش دیگری آمده است : بنده این آهنگ را در تقابل با نظام و ولی فقیه ساخته ام که البته مذحک ترین بخش این گزارش نیز بوده است ! خطاب آهنگ کاملا روشن است ! خطاب آن به کسانی است که به هتک حرمت برادران مسلمان پرداخته اند ! اما گویا اداره اطلاعات سعی وافری دارد که همه اعتراضات را به مفام دیگری حواله دهد ! که این جز پاک کردن صورت مسئله نیست . . .
این توهم خود بزرگ بینی که مانند افیون به جان صاحبان دو روزه قدرت افتاده است ٬ این سیاست های سرکوب فله ای و ایجاد رعب از کدام اقتدار ابدی صادر می شود که سکوت را رضایت تابیر می کند و در کنار سهمیه بندی خیابان و اکسیژن ٬ وقیحانه ـ نه ـ حتی بی اجازه به حریم خانه ـ نه – بلکه به زور به خلوت باورها تجاوز می کنند و هیچ گونه اظهار نظر انتقادی را بر نمی تابند . این دایگان منفعت طلب مهربان تر از مادر ! که خود را نه تنها حافظ بلکه صاحب این خاک و این نظام می دانند ٬ هرگونه تفاوت را دشمنی دانسته و به خواست خود زیر پا گذاشتن قانون و حقوق شهروندان را مجاز می شمارند ! کسانی که با سنجاق کردن بی هویتی خود به جمهوری اسلامی و اعمال خفت بارشان تیشه های زهر آگین که ریشه های این نظام می زنند . کمی به خود آمدن کمی چشم بصیرت داشتن و غره نشدن به میزها را برادرانه توصیه میکنم که فرداها برای جبران اشتباهات امروزها بسیار دیر است !

ریاست محترم دادگاه !

نگرانی بنده امروز از قضاوت شماست ! زیرا بازجوهایم قاطعانه گفتند که شما مهره آنها می باشید و هر آنچه آنها بخواهند شما اجرا می کنید ! امیدوارم که خداوند به شما حقیقت را آشکار نماید تا خدایی ناکرده در دنیای دیگر مجبور به پاسخگویی آنچه دیگران از شما خواسته اند نباشید !
در پایان ضمن رد تمامی اتهامات وارده و غیر قابل قبول دانستن آنها از دادگاه محترم تقاضای اعلام حکم برائت دارم

درگیری مسلحانه در تهران


سایت حکومتی جهان: عصر دیروز ماموران گمنام امام زمان (عج) با شلیک تیر یک خودرو "بی ام و" قهوه ای رنگ در میدان امام حسین (ع) که چهار سرنشین داشت را متوقف کردند که سه نفراز سرنشینان دستگیر و یکنفر نیز متواری شد. به گزارش جهان بنابراظهارات شاهدان این حادثه ساعت 18.15 دقیقه دیروز 7 مهر ماه واقع شد.
حاضرین در این صحنه اظهار می کنند در ابتدا یک خودرو بی ام و قهوه ای رنگ که خیابان 17 شهریور را از مسیر جنوب به سمت شمال طی می کرد در میدان امام حسین توسط عده ای از مامورران گم نام امام زمان (عج) متوقف شد.

شاهدین این حادثه ادامه می دهند مامورانی که لباس شخصی به تن داشتند سعی کردند مردمی را که وحشت زده شده بودند با فریاد متفرق کنند.یکی از شاهدین این حادثه می گوید: آن ماموران لباس شخصی داد می زدند که مردم متفرق شوید این ها مسلح و منافق هستند.در این هنگام یکی از سرنشینان خودرو "بی ام و" با شنیدن این جملات اسلحه کلت کمری را به دست گرفت که مامور لباس شخصی به سمت او تیر اندازی کرده و او را مجرو ح کرد.
با صدای تیر مردم پراکنده می شوند و در همین حین ماموران لباس شخصی وارد عمل شده و سه تن از آنها را دست گیر می کنند اما یک نفر از سرنشینان که به گفته شاهدان لباس قرمز رنگی به تن داشت با دزدیدن یک موتورسیکلت از صحنه متواری می شود.

گزارش خبرگزاری فرانسه از آشفتگی بازار ارز

رادیو فرانسه: بیانیه بانک مرکزی نتوانست آرامش لازم را به بازار ارز ایران بازگرداند. بانک های ایران همچنان از فروش ارز به متقاضیان خصوصی خودداری می کنند و همین صف طویل مسافران را در برابر معدود بانک هایی ایجاد کرده که هنوز میزان محدودی دلار به مسافران دارندۀ گذرنامه و بلیت هواپیما می فروشند.
در روزهای اخیر بانک های ایرانی با خودداری از فروش ارزهای خارجی به متقاضیان خصوصی سهم مهمی در افزایش بهای دلار در بازار پول ایران بازی کردند. صرافان تهران در این اقدام ناگهانی بانک ها تاثیر مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی را دیده اند. از جمله نتایج خودداری بانک ها از فروش ارز به متقاضیان خصوصی افزایش جهشی ارزش دلار بود که در عرض چند روز از ١٠٥٠٠ ریال به ١٢٥٠٠ افزایش صعود کرد.
بیانیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی که طی آن متولی نظام پولی کشور اعلام کرد که طلا و ارز کافی را در اختیار صاحبان حرفه خواهد گذاشت تا حدودی آرامش را به بازار ارز ایران بازگرداند. با این حال، بانک ها همچنان از فروش ارز به متقاضیان خصوصی خودداری می کنند و همین نشان می دهد که آرامش کنونی چندان به دراز نخواهد کشید.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است که تنها تعداد محدودی از بانک ها همچنان به مسافرانی که دارای گذرنامه و بلیت هواپیما هستند تا ٥٠٠ دلار ارز آنهم به بهای همیشگی ١٠٥٠٠ ریال در ازای هر دلار می فروشند و بار دیگر صف های طویل متقاضیان ارز در مقابل بانک ها جلب توجه می کند.
یک صراف میدان فرودسی به خبرگزاری فرانسه گفته است که در نتیجۀ تحریم های بین المللی حوالۀ پول به دبی امکانپذیر نیست و همین در افزایش بهای دلار نقش مهمی داشته است.
از ماه اوت گذشته کلیه بانک های امارات متحد عربی که مهمترین شریک تجاری ایران به شمار می رود معاملات خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده اند.
به گفتۀ شورای بازرگانان ایرانی در دبی مبادلات اقتصادی میان امارات و ایران به میزان ٥٠٪ درصد کاهش یافته است.
در حالی که محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد وعده داده بود که بانک مرکزی ظرف بیست و چهار ساعت طلا و ارز کافی و مورد نیاز را در اختیار خریداران خواهد گذاشت، روز پنج شنبه رئیس بانک مرکزی، محمود بهمنی، وعده داد که در آینده سکه و طلا لازم در بازار تزریق خواهد شد تا به گفتۀ او قیمت هر دلار حداکثر به هزار و شصت تومان کاهش یابد.
صرافان میدان فردوسی معتقدند که مقامات می کوشند جلوی افزایش بیشتر قیمت دلار را بگیرند، اما، این کوشش بی حاصل خواهد بود و در روزها و هفته های آینده بهای دلار در بازار ایران همچنان رو به افزایش خواهد گذاشت.



دهن کجی به رژیم؛ آموزش زبان ترکی در نوار غزه

حمایت دولت اسلامگرای ترکیه از حماس باعث رواج آموزش زبان ترکی در بین ساکنان نوار غزه شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، رواج زبان ترکی در نوار غزه، میزان تاثیر ترکیه بر مردم این منطقه را نشان می دهد.

بسیاری از فلسطینیها در نوار غزه از اسامی نمادها و شخصیت های ترکیه برای نامگذاری فروشگاه های خود استفاده می کنند.

جمعیت ها و مراکز فرهنگی ترکیه در نوار غزه، نقش فعالی دارند.

بعضی از فلسطینیها هم که برای تحصیل یا کار قصد دارند به ترکیه سفر کنند، به دنبال یاد گرفتن زبان ترکی هستند.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه نیز نام یکی از نوه های خود را اردوغان انتخاب کرد.



۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

مزدوران رژیم زنی را کشتند و دخترش را کور کردند

 ماموران پلیس در حمله به خانه های ساخته شده در یک زمین واقع در فریدون کنار، مادر دو معلول را به قتل رساندند و دختر ۱۹ ساله ای را از یک چشم کور کردند.
به گزارش خبرنگارتحول سبز، در پی شکایت زنی که به تازگی ازخارج آمده و مدعی ملک خود که زمینی به وسعت هشتصد مترمربع و محل زندگی ۳ خانوار است شده، با حکم قضایی دستور تخلیه وتخریب منازلی که در این قطعه زمین ساخته شده بود داده شد. این زن به همراه خواهر خود صاحب هفت خانه است که در طی اقامت ۳۰ ساله خود در آمریکا ۷ تا ۸ خانوار با پرداخت سالیانه عوارض و مالیات در آنها زندگی می کرده اند.
بعد از سالهای جنگ زمین هایی با نام طرح امام با سند مالکیت در اختیار احاد مردم قرار گرفت که این املاک خارج از این طرح هم بوده است.
اما روز چهارشنبه هفته گذشته، ماموران نیروی انتظامی با حکم تخلیه و تخریب با ساکنین منازل درگیر شده و این درگیری با مداخله مردم به اوج رسید. در این میان، زنی حدودأ ۶۰ ساله مادر ۲ معلول جسمی ذهنی دختر و پسر ساکن یکی از این منازل با ضربه باتوم ماموران در دم جان داد.
با افزایش درگیری، ماموران برای پراکنده کردن جمعیت از گاز اشک آور اسلحه های گلوله مشقی و باتوم استفاده کردند که این موضوع باعث سبب مجروح شدن دو طرف درگیری شد. بنا بر اعلام شاهدان عینی، اصابت گلوله مشقی با چشم دختری ۱۹ ساله باعث نابینایی و تخلیه کره یک چشم این دختر شده است.
یکشنبه این هفته و پس از پایان گیری ها، ماموران اداره ثبت اسناد واملاک، برگه ای با مهر قوه قضاییه به درب منازل یادشده واقاع در مازندران، فریدونکنار، خیابان امامف بلوار بسیج، پاسداران اول، آوردند که در آن خواستار درج کامل مشخصات ملک مسکونی وتحویل به اداره ظرف مدت ۷۲ ساعت می شد.






سياره ای بسيار شبيه کره زمين کشف شد

گروهی از اخترشناسان اعلام کردند برای نخستین بار سیاره ای بسیار شبیه به کره زمین کشف کرده اند. این سیاره در محدوده ای از فضا قرار دارد که آن را ناحیه قابل زیست می نامند، زیرا حرارت در آنجا نه بیش از حد زیاد است و نه بسیار کم و مناسب حیات است. کاشفان این سیاره می گویند اهمیت کشف این سیاره در این است که این اولین باری است که سیاره ای دارای جرم و اتمسفر مناسب برای زندگی کشف می شود و به نظر می رسد آب هم در آن وجود دارد. آنها می گویند در سالهای اخیر، سیاره هایی در منتها الیه داغ و منتها الیه سرد ناحیه قابل زیست کشف شده اند، اما این سیاره دقیقا در وسط این منطقه قرار دارد.

تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در پی اقدام دولت اوباما مبنی بر تحریم تعدادی از ناقضان حقوق بشر در ایران، یک عضو ارشد کنگره آمریکا گفت، این تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد.
بنابراین گزارش، خانم ایلیانا رزلهتینن، نماینده کنگره آمریکا و رئیس فراکسیون جمهوریخواه در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تحریمهای دولت اوباما علیه شماری از ناقضان حقوق بشر در ایران به عنوان اولین گام مثبت استقبال کرد و گفت، ایالات متحده باید بسرعت اقدام کند و تحریمها را علیه تمامی جانیان تشنه به خون مردم ایران از جمله خامنه ای اعمال نماید.
خبرگزاری فرانسه نوشت، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته هشت تن از مقامات رژیم ایران را به دلیل نقض جدی و مستمر حقوق بشر در لیست تحریمها قرار داد.
اسامی این تعداد از سرکوبگران مردم ایران که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، عبارتند از: محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، صادق محصولی (وزیر دفاع فعلی و وزیر سابق کشور)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات)، سعید مرتضوی (دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران)، حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات)، مصطفی محمد نجار (وزیر کشور و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی)، احمدرضا رادان (جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی) و حسین طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی بسیج).
گزارش صدای آمریکا: ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمانی امضا کرده است که اجازه می دهد تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران وضع شود.
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده آمریکا قاطعانه به پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در ایران پای بند است. بر اساس قوانین آمریکا و تعهد دولت به حقوق بشر برای مردم ایران، رییس جمهوری یک فرمان اجرایی امضا کرده که به وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری اجازه می دهد تحریم هایی را علیه هشت مقام حکومت ایران که به نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران مرتبط هستند وضع شود.
این اقدامات در تعقیب قانون جامع تحریم های ایران، پاسخگوئی و عدم سرمایه گذاری، مصوبه سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است. این قانون، تحریم هایی را علیه مقامات بلند پایه در دولت ایران که، بر اساس شواهد معتبر، در نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران در جریان یا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ دست داشتند وضع می کند.
بر پایه قوانین آمریکا این افراد هدف تحریم های مالی و عدم صلاحیت صدور ویزا برای آنها قرار خواهند داشت. فهرست اسامی کامل نیست، و در حالی که اطلاعات و شواهد بیشتری در دسترس قرار می گیرد توسعه خواهد یافت.
آنگونه که رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، حقوق بشر مقوله ای با الزام اخلاقی و عملی برای آمریکا است. ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.



خطر جانی یکی از بازداشت شدگان پس از انتخابات


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: ماشالله حائری زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات که به تازگی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است، به دلیل عارضه قلبی در وضعیت جسمی وخیمی به سر می برد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از زندان رجایی شهر، ماشالله حائری که دو هفته پیش از بند ۳۵۰ اوین به بند ۴ زندان رجایی شهر تبعید شده تا ۱۵ سال حبس تعزیری را در آنجا سپری کند، نیاز مبرم به مداوا و داروهای ویژه قلب دارد. مقامات زندان هنوز داروهای وی را تامین نکرده اند و خانواده حائری نیز هنوز نتوانسته اند این داروهای گران قیمت را تهیه و به او برسانند.

در چهار رگ قلب او استند بکار برده شده است و به همین دلیل بی توجهی مقامات زندان به وضعیت او خطرناک است.

اتهام ماشالله حائری که در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۸۷ دستگیر شده، «محاربه از طریق اتباط با گروههای منافق» اعلام شده و او به ۱۵ سال زندان همراه با تبعید محکوم شده است.

۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

یک وبلاگ نویس بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد

با یورش مامورین وزارت اطلاعات محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، روز یکشنبه 21 شهریور ماه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس یورش بردند و وی را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین مدارک شناسایی،سند منزل،کامپیوتر،رسیور ماهواره،دست نوشته ها ،عکسهای خانوادگی و بعضی از کتابهای او را با خود بردند.
حال عمومی وبلاگ نویس زندانی در اثر بدرفتاری ها تا کنون دوبار به وخامت گرائیده و به بهداری زندان  منتقل شده است.
آقای پورشجری 50 ساله و چندین سال است که مشغول وبلاگ نویسی می باشد وبعضی از مقالات و نوشته های او در سایتهای مختلف انعکاس یافته است.او همچنین از ناراحتی حاد دیسک کمر رنج می برد.
خانواده آقای پورشجری بعد از مدتی متوجه دستگیری وی شدند و برای اطلاع یافتن از وضعیت وی به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کردند که به آنها گفته شد به خاطر وبلاگ نویسی دستگیر شده است و در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی است. خانواده پورشجری برای بار دوم که به زندان مراجعه کردند به دروغ به آنها گفته شد که به جای نامعلومی منتقل شده است.این خانواده از وضعیت و شرایط عزیزشان در بی خبری کامل و نگرانی فزاینده ای بسر می برند.
یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده آقای پورشجری تماس گرفته و آنها را تهدید می کند که با هیچ کس و یا رسانه ای نباید تماس بگیرند.

کسبه شهر خرم آباد دست به اعتصاب زدند

تعدادي از مغازه داران و دستفروشان شهر خرم اباد صبح امروز أقدام به اعتصاب چند ساعته كردند
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، امروز صبح کسبه شهر خرم آباد به نشانه اعتراض به اذيت و آزار نيروهاي انتظامي دست به اعتصاب زدند، انها هم چنین  قصد تجمع در مقابل فرمانداري اين شهر راه داشتند كه با تهديد نيروي انتظامي اين تجمع اعتراضي لغو شد.

شايان ذكر است به دليل آمار بالاي فقر و بيكاري تعداد زيادي از جوانان این شهر مجبور به دست فروشي مي شوند و این امر موجب برخورد نيروها ي اننتظامي به دليل سد معبر می شود.

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

تصريح رئيس جمهور آمريكا بر نامشروع بودن رژيم حاكم برايران



باراك اوباما،  اظهارات وقيحانه پاسدار احمدي نژاد درمورديازد سپتامبررا به شدت محكوم نمود و گفت :
«توهين‌آميز بود، سرشار از نفرت، به ويژه آنكه او چنين اظهارنظري كند آن هم اين‌جا در منهتن، تنها به مسافت كوتاهي از شمال جايي كه اين حادثه اتفاق افتاد، جايي كه خانوادهها عزيزانشان را از دست دادند. مردمي از تمام مذاهب و قوميتها كه اين را بزرگترين تراژدي نسلشان قلمداد ميكنند. اين كه او چنين چيزي بگويد قابل بخشش نيست و با واكنشي كه ملت ايران در زمان حادثه نشان داد در تعارض است».
باراك اوباما، روي آوردن ديكتاتوري تروريستي حاكم برايران به اين دعاوي  شيادانه و تلاش اين رژيم براي دستابي به سلاح اتمي، و  هم چنين سركوب وحشيانه تظاهرات و خيزشهاي مردم ايران توسط رژيم ولايت فقيه را نشانه هاي فقدان مشروعيت اين رژيم دانست و گفت:
«حكومت ايران اين كشور را در مسيري قرار داده كه باعث شده تمام دنيا محكومش كنند. اكنون به اعتقاد من بسيار مهم است كه درك كنيم تحريمهايي كه امسال وضع شد به دليلي بود كه در ميان امضا كنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هستهيي، اين تنها رژيم ايران است كه نتوانسته جامعه بينالملل را متقاعد كند كه برنامه هستهيياش صلحآميز است. اين فقط نظر من نيست، بلكه نظر كشورهاي ديگر جهان است. از جمله كشورهايي مانند روسيه و چين كه عموما بسيار در وضع تحريم عليه بقيه كشورها ترديد ميكنند »
رئيس جمهور آمريكا درمورد، سركوب تظاهرات وخيزشهاي مردم ايران توسط حكومت آخوندي گفت:
«اين نمونه ديگري است از اينكه حكومت ايران مشروعيت خود را از دست داده و به شيوهاي كه همه دنيا متوجه شدند... وقتي ميبينيم كه مردم زنداني ميشوند، كتك ميخورند، به آنها تيراندازي ميكنند، پس جواب اين است كه ما در كنار كساني كه ميخواهند حرفشان شنيده شود ميايستيم، ما در كنار كساني ميايستيم كه ميخواهند در يك دموكراسي شأن انسانيشان به رسميت شناخته شود».
باراك اوباما با اشاره به فريبكاري رژيم آخوندي دربرنامه اتمي اش تصريح كرد كه  سياست او براي مماشات و مذاكره با رژيم آخوندي با واكنش منفي مردم آمريكا روبه روشده و ازاين بابت هزينه سياسي متحمل شده است وي گفت:
«اكنون آنچه دولت ايران ميگويد عبارت است از  ايستادن در برابر جامعه بينالملل و ادامه دادن به اين برنامه هستهيي پنهان، كه  برايش مهمتر از رفاه مردم ايران است.... من در آغاز رياست جمهوريم تا حدود زيادي هزينه سياسي تحمل كردم چون واضح است كه مردم آمريكا از رابطه داشتن با حكومتي كه رئيسجمهورش چنين حرفهاي مشمئزكنندهيي ميزند حذر دارند».

محکومیت حسین درخشان به نوزده و نیم سال حبس تعزیری

حکم دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی امروز به متهم و وکیل وی ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده است، به جرم همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محکوم شد.
حسین درخشان از پیشتازان وبلاگ نویسی به زبان فارسی است، و در وبلاگ خود به نام «سردبیر خودم» به زبان‌های فارسی و انگلیسی در مورد خودش و سیاست و فرهنگ ایران قلم می‌زد.
در اسفند ۱۳۸۸ عذرا کیارشپور، مادر حسین درخشان، طی نامه ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی درخشان به مناسبت عید نوروز شد. وی در این نامه به سپری شدن ۵۰۰ روز از دستگیری وی بدون تفهیم اتهام رسمی نیز اشاره کرد. اولین جلسه رسمی دادگاه درخشان در تاریخ ۲ تیر ۱۳۸۹ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و طبق گفته های خواهر درخشان، دادگاه در اوایل مرداد و بدون صدور حکم به کار خود خاتمه داد. در ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ سایت خبری فارسی »کمترین« گزارش داد دادستان شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، از قاضی پرونده ابوالقاسم صلواتی برای درخشان درخواست اشد مجازات - اعدام - را کرده است. این خبر به فاصله یک روز توسط خانواده درخشان تایید شد و مادر درخشان در مصاحبه ای با همان سایت برای اولین بار از زمان دستگیری درخشان با رسانه های خبری گفتگو کرد. وی در این مصاحبه به مصاعدت شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در مورد سفر درخشان قبل از ورود وی به ایران اشاره کرد. شورایی که ریاست آن رااسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران بر عهده دارد.

تولید صنایع نساجی تا 10 روز دیگر متوقف می‌شود

انجمن صنایع نساجی ایران ضمن هشدار نسبت به عواقب ممنوعیت واردات پنبه به کشور، از توقف تولید صنایع نساجی در صورت عدم رفع فوری این ممنوعیت تا 10 روز آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی استمداد صنایع نساجی از دولت و به ویژه شخص رئیس جمهوری این است که در راستای جلوگیری از بروز چالشهای جدی در صنایع نساجی کشور این محدودیت را لغو و به منظور حمایت بیشتر از این صنعت و رقابت پذیری واحدهای تولیدی، حتی واردات پنبه از دیگر کشورها را نیز آزاد کند.
وی افزود: به تازگی درخواست وزیر جهاد کشاورزی از وزیر بازرگانی مبنی بر لزوم اخذ مجوز از وزارت تابعه ایشان برای واردات پنبه نگرانی های عمده ای را در بین فعالان صنعت نساجی ایجاد کرده و موجب سردرگمی آنان شده است.
به گفته حائری، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی پنبه را در بین محصولات استراتژیک قرار دهد، زیرا پنبه برای صنایع نساجی مثابه خون جاری در رگ های انسان است و با محدودیت واردات آن بخش عمده ای از صنعت نساجی کشور فلج می شود.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران بیان کرد: در حال حاضر نیاز سالانه صنایع نساجی به پنبه حداقل 150 هزار تن برآورد می شود و در عین حال تولید سال جاری پنبه کشور در خوش بینانه ترین شرایط به 50 هزار تن بالغ خواهد شد. از این رو درخواست وزیر جهاد کشاورزی به منظور اخذ مجوز برای واردات پنبه که یک کالای استراتژیک محسوب می شود صحیح نبوده و قراردادن این محصول در کنار سایر کالاهای غیر ضروری عملی اشتباه است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پنبه یک محصول فصلی است، هم اکنون ذخیر پنبه واحدهای ریسندگی کشور رو به اتمام است و ظرف 10 روز آینده پنبه ای برای ادامه فعالیت این واحدها وجود نخواهد داشت.
حائری پیش بینی کرد: به زودی بازار سیاه پنبه نیز در کشور شکل خواهد گرفت و در پی سوداگری عده ای افراد سودجود، قیمت تمام شده تولیدات داخلی رشد فزاینده ای را دنبال می کند.
دبیر انجمن صنایع نساجی اضافه کرد: همچنین افزایش نرخ جهانی پنبه به دلیل کاهش تولید آن در جهان ناشی از سیل در کشورهای پاکستان و چین، صنایع نساجی را بیش از پیش با مشکل تهیه پنبه روبرو کرده و از سوی دیگر سایرمحدودیتهای واردات پنبه از قبیل نرخ تعرفه 10 درصدی و محدودیت واردات پنبه از تمامی نقاط پنبه خیز دنیا به دلیل داشتن آفات نباتی و آفت کرم سرخ بر مشکلات صنایع افزوده است.
محمد مروج حسینی رئیس انجمن صنایع نساجی ایران نیز در این نشست گفت: با توجه به آغاز برداشت پنبه از مزارع داخل کشور و به رغم تعیین نرخ تضمینی 7500 ریال برای هر کیلو وش، این محصول به قیمتهایی بیش از 10 هزار ریال خرید و فروش می شود و این امر موجب افزایش قیمت پنبه محلوج تا هر کیلوگرم 28 هزار ریال خواهد شد.
به گفته وی، چنانچه دولت اعلام کرده اگر قرار باشد قانون هدفمند سازی یارانه ها نیز در نیمه دوم سال جاری اجرایی شود معلوم نیست چه بر سر صنایع ریسندگی و صنعت نساجی و قیمت تمام شده محصولات آن خواهد آمد.
مروج در همین حال باید به این موضوع اشاره داشت که سطح زیرکشت پنبه طی سال های اخیر همواره کاهش یافته و صنعت نساجی کشور برای تامین دو سوم نیاز خود به پنبه نیازمند واردات است.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران متذکر شد: طی سال های گذشته نیز به بهانه وجود آفت کرم سرخ، واردات پنبه از دیگر کشورها ممنوع شده و تولیدکنندگان ایرانی مجاز هستند فقط از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان پنبه وارد کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که سالنه 20 میلیون تن پنبه در جهان تولید می شود و بالغ بر 8 میلیون تن از آن بین کشورهای مختلف دنیا تجارت می شود، نمی توان انتظار داشت که کل پنبه های تولیدی جهان به این آفت آلوده باشد.
مروج بیان کرد: از طرفی سیاست دولت ازبکستان به عنوان عمده ترین تامین کننده پنبه ایران(حدود 40 درصد) در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از پنبه و احداث کارخانجات ریسندگی و تبدیل پنبه به انواع نخ، مشکلاتی را برای مشتریان ایرانی این کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در همین حال عدم رغبت برخی کشورها نسبت به فروش پنبه در حجم های کوچک به ایران همگی موجب بروز بحران قریب الوقوع در صنایع ریسندگی پنبه ای کشور شده و به طور حتم تاثیر خود را بر روی سایر رشته های نساجی نیز خواهد گذاشت.
رئیس انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورمان با انواع محدودیتهای بین المللی روبرو است، تاکید کرد: مسئولان باید به منظور مقابله با آثار این محدودیتها و در جهت تسهیل تامین مواد اولیه صنایع کشور گام بردارند و از ایجاد محدودیتهای بیشتر خودداری کنند. در عین حال، درخواست انجمن صنایع نساجی ایران حذف فوری ردیف تعرفه ای پنبه از نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی و حذف محدودیت های ناشی از ممنوعیت واردات آزاد پنبه از تمام نقاط جهان است.
مروج اضافه کرد: در چنین شرایطی چنانچه وزارت جهاد کشاورزی قصد حمایت از تولید داخلی را دارد، باید در مرحله اول تدابیری برای تامین نیاز واحد های نساجی کشور به پنبه اتخاذ کند و از سوی دیگر با دیگر مکانیزم های حمایتی کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیرکشت پنبه ترغیب کند. پیشنهاد مشخص انجمن صنایع نساجی ایران طی سال های اخیر این بوده است که بابت هر یک کیلوگرم تولید وش پنبه 150 تومان یارانه به کشاورز پرداخت شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین حال زمینه توسعه مکانیزاسیون در کاشت پنبه فراهم شود، زیرا اجرای مکانیزاسیون در مزارع کوچک امکان پذیر نیست و در حال حاضر نیز 90 درصد برداشت پنبه کشور به صورت سنتی تولید می شود. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به پنبه کاران در بخش کاشت و صادارت یارانه می دهند، اما در ایران به دلیل عدم حمایت از پنبه کاران تولید پنبه هر سال کاهش می یابد.




محل کسب یک شهروند بهایی در کرج به آتش کشیده شد/ به همراه گزارش تصویری

 در پي افزايش آزار و اذيتهاي پي در پي بر شهروندان بهايي در ايران محل کسب یک شهروند بهایی در کرج به آتش کشیده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در نيمه شب پنجشنبه 1 مهر ماه 89 اشخاصي ناشناس از تاريكي هوا و خواب اهالي استفاده كرده و به يك نمايشگاه مبل متعلق به يك شهروند بهايي اهل كرج به نام طلعت احراري حمله كردند كه پس از شكستن شيشه نمايشگاه و انداختن مواد آتش زا در داخل مغازه با بيدار شدن همسايگان از محل مي گريزند .
لازم به ذکر است، مشابه اينگونه اقدامات ايذائي نسبت به بهاييان طي ماههاي اخير در شهرهاي مختلف كشور از جمله سمنان و رفسنجان ديده شده است .
گزارش تصویری:

محاکمه وکیل دادگستری به اتهام تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر

کمیته گزارشگران حقوق بشر - پرونده محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است.
اتهام این وکیل مدافع، با استناد به مواد ۴۹۸ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، «تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر» عنوان شده است.
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات موسس کانون مدافعان حقوق بشر، قرار بود روز ۲۲ شهریورماه برگزار شود که به دلیل حضور نداشتن نماینده دادستان به تعویق افتاد.
فشار بر وکلا و فعالان حقوق بشر در حالی ادامه می‌یابد که در حال حاضر نسرین ستوده و محمد اولیایی‌فرد، دو حقوق‌دان و فعال حقوق بشر در زندان به سر می‌برند

۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

زمین لرزه شش ریشتری در اطراف کازرون

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تأیید وقوع زلزله در کازرون گفت: پنج کیلومتری شرق کازرون در استان فارس ساعت 14:52 امروز دوشنبه لرزید.
مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: برآورد اولیه درباره بزرگای این زلزله 9/5 ریشتر است اما موسسه ژئوفیزیک بزرگای این زلزله را 1/6 ریشتر گزارش کرده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه زلزله امروز کازرون زلزله ای مهم، متوسط و کم عمق بوده است درباره موضع وقوع این زلزله گفت: این زلزله در ساعت 14:52 به وقت ایران در 5 کیلومتری شرق کازرون رخ داده است.

زمين لرزه نسبتا شديدبخش كنارتخته فارس را لرزاند

 زمين لرزه اي به قدرت شش و يك دهم ريشتر ساعت 14 و52 دقيقه و40 ثانيه روز دوشنبه بخش كنارتخته از توابع شهرستان كازرون استان فارس را لرزاند.

شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران با اعلام اين خبر افزود:‌ عرض جغرافيايي اين زلزله 60/29 و طول جغرافيايي آن 45/51 است.

با بروز اين زمين لرزه برخي از شهروندان شيرازي كه شدت آن را كاملا احساس كرده بودنداز منازل خود بيرون ريختند.
هنوز از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه گزارشي نرسيده است.
شهرستان كازرون در فاصله تقريبي 120كيلومتري غرب شيراز در استان فارس قرار دارد.



زلزله مرز ايران و ترکیه را لرزاند

زلزله‌اي به بزرگي 4.1 ريشتر ساعتي پيش در تركيه رخ داد كه مرز ايران در آذربايجان غربي را لرزاند.
به گزارش فارس، در ساعت 7 و 56 صبح امروز دوشنبه 5 مهر زلزله‌اي به بزرگي 4.1 ريشتر در تركيه و شمال غربي ايران رخ داد.
اين زمين لرزه در موقعيت جغرافيايي 37.60 درجه شمالي و 43.99 درجه شرقي و در عمق 5 كيلومتري زمين اتفاق افتاده است.
اين زلزله در 21 كيلومتري Hakkari تركيه و 59 كيلومتري سرو آذربايجان غربي رخ داده است.

دهها کشته و زخمی در تصادف سنگین کرج


 فرمانده پلیس راه کشور گفت: تصادف یک دستگاه تریلی اسکانیا با اتوبوس مسافربری در عوارضی کرج 10 کشته و 29 زخمی بر جای گذاشت.
بامداد دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در برخورد با یک دستگاه اتوبوس مسافربری موجب کشته شدن 10 نفر و مجروحیت 29 نفر شد.
ساعت شش صبح دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در حوالی عوارضی اتوبان کرج از پشت به یک اتوبوس مسافربری برخورد کرد و موجب بروز تصادف سنگین شد.
فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: اتوبوس مسافربری از مبدا بانه به سمت تهران در حرکت بوده که خودروی اسکانیا از پشت با آن برخورد می کند.
سردار محسن بیگی ادامه داد: فرسوده بودن تریلی و ناتوانی راننده در کنترل، عامل حادثه فوق بوده است.
مسئول امداد و نجات استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در محل حادثه اظهار داشت: 29 مجروح این حادثه به چهار بیمارستان کرج منتقل شده اند.

آمار کشته شدگان تصادف کرج به 13 نفر رسید

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت: آمار کشته شدگان تصادف سنگین در عوارضی کرج به 13 نفر رسید.
این مسئول امداد حال چند نفر از مجروحین را وخیم اعلام کرد و گفت: مجروحان بد حال با یک دستگاه بالگرد به بیمارستانهای تهران منتقل شده اند.





اعتصاب صنف طلافروشان در قزوین

از صبح امروز اكثر طلافروشي هاي شهر قزوين تعطيل بودند و مردم در مراجعه به مغازه ها و پاساژهاي مركزي شهر در خيابان طالقاني و بازار با كركره هاي بسته مواجه شدند.
به گزارش ايلنا، اين واكنش اعتراضي طلافروشان قزويني همگام با طلافروشان ساير شهرهاي كشور صورت گرفت و طلافروشان با مراجعه به اتحاديه طلافروشان و حركت به سمت سازمان امور مالياتي استان قزوين اعتراض خود را نسبت به اجراي قانون ماليات برارزش افزوده اعلام كردند.
براساس قانون ماليات بر ارزش افزوده كه از اول مهر ماه 87 آغازشده و اجراي آن تاكنون به تعويق افتاده است ،اخذ ماليات بر ارزش افزوده 3درصد از كل مبلغ هرگرم طلا خواهد بود كه بر اين اساس قيمت هر گرم طلا 31 تا 32 هزار تومان و قيمت اجرت و كارهاي ديگر 10 تا 11 هزار تومان مي شود كه جمعاً قيمت هر گرم طلا 42 هزار تومان محاسبه خواهد شد و 3 درصد مورد نظر دولت 1500 تومان براي هر گرم طلا خواهد بود، در حالي كه طلا فروشان معتقدند 3 درصد ماليات بايد از اجرت و سود طلا كه 10 تا 11 هزار تومان است محاسبه و اخذ شود و رقم پيشنهادي آنها، 330 تومان براي هر گرم طلا است.

یورش لباس شخصی ها با منزل معترضان

 ماموران لباس شخصی بدون مجوز وارد منزل شهید باکری شده و میهمانان خانواده باکری را مورد بازجویی قرار دادند.
جمعی از خانواده زندانیان سیاسی پس از انتخابات برای دلجویی از همسر شهید باکری به منزل ایشان رفته بودند که نیروهای امنیتی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.
گزارش سایت سحام نیوز: ماموران لباس شخصی برای دومین بار به منزل شهید باکری هجوم بردند و موجب آزار خانواده این شهید شدند.
به گزارش جرس، این حمله در حالی صورت می‌گیرد که گروهی از اعضای حزب مشارکت و خانواده زندانیان سیاسی برای دلجویی از خانواده باکری پس از حمله به آنان در مقابل منزل مهدی کروبی، به دیدار آن‌ها رفته بودند.
آسیه باکری فرزند حمید باکری توضیح می‌دهد: ساعاتی پیش از این دیدار که همراه با برپایی جلسه ختم قرآن بود، ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند و مهمانانی که از راه می‌رسیدند را به داخل ون برده و سوال و جواب‌هایی نظیر بازجویی انجام می دادند.
او در ادامه می‌گوید: ماموران لباس شخصی بدون مجوز و به زور وارد ساختمان شدند و باز هم از مهمانان‌ ما بازجویی کردند.
وی ادامه می‌دهد: رفتار توهین آمیز این ماموران به نحوی بود که یکی از مهمانان از حال رفت و بقیه افراد نیز از برخورد بد ماموران به شدت عصبی شده بودند.

گفتنی است روز ۳۱ شهریور ماه، بعد از ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار خانواده شهیدان باکری و همت با میرحسین موسوی و حضور این خانواده‌ها در مقابل منزل مهدی کروبی، نیروهای لباس شخصی با گاز اشک‌آور به آنان حمله‌ور شدند و احسان باکری، فرزند حمید باکری را برای ساعاتی بازداشت کردند.
این عمل نیروهای لباس شخصی با واکنش‌های بسیاری مواجه شد