۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

یک زندانی پس از تحمل 21 سال حبس در خطر اعدام

یک زندانی متهم به قتل در رشت به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در خطر اعدام قرار دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فریدون نایب جعفری که 21 سال است به اتهام قتل، بدون هیچ گونه مرخصی در زندان به سر می برد نامبرده به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه 20 میلیون تومانی، در خطر اجرای حکم اعدام قرار گرفته است و از هموطنان استمداد کمک دارد.

وی که متولد سال 1347 است و در سن 21 سالگی و در سال 1368 طی یک نزاع، ناخواسته موجب مرگ یک مرد به نام حسین هزاردستان شده است.

نایب جعفری که هم اکنون 42 سال سن دارد در طی این مدت کلیه بستگان خود را از دست داده است و تنها خواهرش که در شهر قزوین زندگی می کند پیگیر پرونده اوست که قادر به تامین دیه نیست.

برداشته شدن بنر احمدی نژاد از نمایشگاه قرآن

روزنامه تهران امروز: روز سوم نمایشگاه قرآن در محل مصلای امام خمینی با کنارگذاشتن عکسی بزرگ از رئیس‌جمهور همراه بود.

بنر 50 متری محمود احمدی‌نژاد در مقابل شبستان اصلی که در دو روز نخست در کنار دو‌تمثال امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب خودنمایی می‌کرد، کنارگذاشته شد.

این بنر عظیم با هزینه‌ای حدود پنج میلیون ریال طراحی و چاپ شده بود. این در حالی است که رئیس‌جمهور بارها بر عدم نصب عکس خود در اماکن متعلق به دولت یا با هزینه بیت المال تاکید کرده بود.

یکی از عوامل حراست در این خصوص گفت: این بنر به همان دلیلی که نصب شده بود، برچیده شد!

۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

يک زندانى در گوهردشت در زير شکنجه به قتل رسيد

يک زندانى در زندان گوهردشت کرج به نام حسن قشقاوى، در زير شکنجه دژخيمان جان باخت.
اين زندانى که ۳۵سال سن داشت، پس از بازگشت از بيدادگاه و انتقال به سلول انفرادى، بر اثر شکنجه دژخيمان به کما فرو مىرود و بعد از چند ساعت جان خود را از دست مىدهد.
وى به اتهام درگيرى با يک مأمور نيروى انتظامى در ورامين دستگير و مدت پنج سال در زندان بود.

بمب آماده انفجار در آنکارا خنثی شد

نیروهای امنیتی ترکیه صبح امروز یک بمب آماده انفجار را در شهر آنکارا کشف و خنثی کردند.

به گزارش سی ان ان ترک، این بمب از نوع کنترل با گوشی همراه بود که در 600 متری مرکز پلیس آنکارا و در مسیر تردد کارکنان امنیتی کار گذاشته شده بود.

پیش از این مقامهای امنیتی ترکیه هشدار داده بودند با نزدیک شدن به روز برگزاری همه پرسی قانون اساسی، افرادی در ترکیه با هدف ایجاد اغتشاش و ناامنی در 39 شهر این کشور اقدام به خرابکاری خواهند کرد.

تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است و تحقیقات پلیس ترکیه در این باره ادامه دارد.

آلمان: حکم اعدام سکینه محمدی باید کاملا لغو شود

دولت آلمان خواستار لغو کامل مجازات اعدام محمدی آشتیانی شد

رادیو آلمان: در پی اعتراض شدید نهادهای حقوق‌بشری به اعتراف‌گیری از سکینه محمدی آشتیانی، برخی کشورهای غربی نیز این عمل را قویاَ محکوم کردند. در این راستا وزارت خارجه آلمان تعلیق حکم اعدام را ناکافی دانسته و خواهان لغو کامل آن شد.

خانم سکینه محمدی آشتیانی پیشتر به سنگسار محکوم شده بود، اما به دلیل اعتراضات گسترده جهانی، مقامات جمهوری اسلامی این حکم را به حالت تعلیق در آوردند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان در روز جمعه (۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد) در گفت‌وگویی با روزنامه "دی ولت" اعلام کرد: «دولت آلمان حامی لغو مجازات اعدام در سراسر جهان است.»

وی افزود: «سنگسار شیوه‌‌ی اعدامی بسیار غیرانسانی و ناقض حقوق‌بشر است که ما آن را قویاَ محکوم می‌کنیم.»

وزارت امورخارجه آلمان در این موضع‌گیری می‌افزاید: «تعلیق اجرای حکم اعدام درباره سکینه محمدی آشتیانی کافی نبوده و باید این حکم کاملا لغو شود.»

مجازات اعدام و سنگسار محمدی آشتیانی موجی از اعتراض‌ها و انتقاد‌های بین‌المللی را در پی داشته است. پخش اعتراف‌گیری از این زن ۴۳ ساله که به «اتهام قتل همسر و روابط نامشروع جنسی» هم‌اکنون در زندان تبریز به سر می‌برد، دور جدیدی از اعتراضات جهانی را سبب شده است.

دولت بریتانیا نمایش اعتراف‌گیری از سکینه محمدی آشتیانی را به شدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امورخارجه بریتانیا گفت: «مشاهده اعترافات سکینه محمدی آشتیانی که در ۱۱ اوت (چهارشنبه ۲۰ مرداد) از تلویزیون ایران پخش شد، بسیار ناخوشایند است و ما از سخنان وکیل وی مبنی بر اینکه اعتراف بر اثر شکنجه بوده، شدیداَ نگرانیم.»

دولت بریتانیا نیز همچون آلمان از مقامات جمهوری اسلامی خواست که پرونده خانم محمدی آشتیانی مورد رسیدگی کامل و مجدد قرار گیرد. دولت بریتانیا به جمهوری اسلامی یاد‌آور شد که از تعهدات بین‌المللی حقوق‌بشر پیروی کرده و ناقض میثاق‌هایی نباشد که خود آنها را امضاء کرده است.

هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه (۱۹ مرداد / ۱۰ اوت) اعلام کرده بود که به‌رغم تعلیق حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی، همچنان عمیقاَ نگران سرنوشت نامعلوم این زن ایرانی است. وزیر خارجه آمریکا رسیدگی به پرونده محمدی آشتیانی را غیر شفاف دانسته و روند محاکمه را حتا متناقض با موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی خواند.

۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

پخش ربنای استاد شجریان از صداوسیما ممنوع شد

سازمان صداوسیما پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان را به‌طور کامل در تمام شبکه‌ها ممنوع کرد.

به گزارش البرز، این تصمیم از چند روز قبل به اطلاع برنامه‌سازان ویژه برنامه‌های افطار کلیه شبکه‌های رادیو‌و تلویزیون رسیده و مورد تاکید قرار گرفته است.

این سازمان حتی از پخش آگهی‌های بازرگانی که معمولا در ماه رمضان با نوای اذان یا دعا همراه است در صورتی که صدای ربنا زیر صدای آگهی قرار گرفته باشد ممانعت می‌کند.

محمدرضا شجریان، در حوادث و ناآرامی‌های بعد از انتخابات به مواضع و اظهارات محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد.

او هم چنین از صداوسیما خواست هیچ‌یک‌از آثارش را پخش نکند؛ استاد آواز ایران تنها اجازه پخش دعای ربنا در ماه مبارک رمضان را به رسانه ملی داد که این سازمان هم با احتیاط و تنها در یک یا دو برنامه تلویزیونی از این یادگار دلنشین استفاده کرد.

اعدام سه تن در ازنا و در ملا عام

سه شهروند در شهرستان "ازنا" استان لرستان و در ملا عام اعدام شدند.

به گزارش فارس، این اعدام در حالی صورت گرفت که تني چند از مسئولان لرستان و مردم نظاره گر صحنه ی به دار آویخته شدن ایشان در "میدان نماز شهرستان ازنا" بودند.

رئيس دادگستري شهرستان ازنا گفت: اين سه نفر به نام‌هاي س - ر فرزند جهانشاه، ا - م فرزند حيات قلي و م – خ فرزند ابراهيم، سال گذشته به اتهام ربودن فردي به نام م - ا دستگير شده بودند.

مشخص نیست که فرد ربوده شده چه سمتی داشته و اتهام این سه تن نیز از سوی منابع مستقلی تاکنون تایید نشده است.

گفتنی است اعدام در ملا عام یکی از بارزترین مصادیق ترویج خشونت در بین مردم است و مسئولان کشور گهگاه تصمیم به اعمال آن می نمایند.

مزدور لباس شخصی شناسايی شده به خارج گریخت

شنیده ها حاکی از آن است که علی حق طلب، پسر سردار احمد حق طلب (رئیس فعلی حفاظت فرودگاههای کشور)، که تصاویرِ وی در حال تیراندازی به سوی مردم در جریان اعتراضات سال گذشته منتشر شده بود، به خارج از کشور مهاجرت نموده است.

علی حق طلب، در جریان اعتراضات سال گذشته بویژه تجمعات ١٣ آبان با حضور در میان نیروهای لباس شخصی، به سوی مردم تیراندازی می کرد.

پدر وی، سردار پاسدار احمد حق طلب، مدتی در حفاظت بیت رهبری مشغول به کار بود و سپس مقام ارشد حفاظت فرودگاههای کشور شد.

علی حق طلب، هم اکنون با خانواده خود (برای ماموریتی) به اوکراین رفته و احتمالا در آنجا یا کشوری دیگر اقامت خواهند گزید.

بعد از رخدادهای سال گذشته و شهادت و ربایش جمع وسیعی از مردم معترض، گروهی از ضاربان و شلیک کنندگان به مردم، توسط شهروندان شناسایی شده و اطلاعاتی در مورد آنان در اختیار رسانه ها قرار گرفت.



احمدی نژاد از دخالت خامنه ای در اختلاف دولت و مجلس خبر داد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به انتقادات مربوط به عدم اجرای مصوبات مجلس به وسیله دولت پاسخ داد و از دخالت رهبر ایران در حل اختلافات مجلس و دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ایران، آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۱ اوت) علت عدم اجرای مصوبه مجلس درباره اختصاص دو میلیارد دلار بودجه به مترو را “غیر قانونی” بودن این مصوبه عنوان کرد و گفت که دولت لزومی به اجرای آن نمی بیند.

او با اشاره به اینکه شورای نگهبان هم این مصوبه را غیر قانونی دانسته است، گفت: “این موضوع که مجلس محل تامین این بودجه را از صندوق ارزی تعیین کرده، اشتباه است زیرا برای همه موجودی حساب ذخیره ارزی برنامه ریزی شده و نمی توان خارج از آن عمل کرد.”

طی ماه ‌های گذشته میان دولت و مجلس ایران بر سر ابلاغ مصوبات مجلس توسط رئیس جمهوری اختلاف به وجود آمده و در چندین مورد به جای رئیس جمهوری، علی لاریجانی، رئیس مجلس برخی مصوبه ها از جمله تخصیص ۲ میلیارد دلار به مترو را برای اجرا ابلاغ کرده است.

آقای احمدی نژاد همچنین گفت که برخی از مواردی که موجب اختلاف میان مجلس و دولت بوده است را به آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران گزارش داده و او این موارد را به شورای نگهبان ارجاع داده و در شورای نگهبان کارگروهی برای بررسی این اختلافات تشکیل شده است.

آقای احمدی نژاد، با اشاره به “رهنمودهایی” که آقای خامنه ای در این باره داده است گفت: “پس از مشخص شدن نتایج این کارگروه، همه موظف به اجرای نتایج ابلاغی خواهیم بود.”

او تاکید کرد که با ابلاغ قوانین به وسیله رئیس مجلس، هیچ مشکلی ندارد و گفت که اگر رئیس جمهوری به دلیل مشغله کاری، از جمله سفر های استانی، نتوانست به موقع این کار را انجام دهد، رئیس مجلس این قوانین را ابلاغ کند، “بر سر این موضوع اختلافی نیست.”

پیش تر و در پی بروز اختلاف بین دولت و شهرداری تهران بر سر بودجه توسعه مترو، مجلس طرحی تصویب کرده بود که بر اساس آن دولت باید دو میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای توسعه مترو در تهران و دیگر شهرها اختصاص دهد.

اما شورای نگهبان این مصوبه مجلس را مغایر قانون اساسی تشخیص داده بود چون بار مالی برای دولت ایجاد می کرد و به همین دلیل این طرح را به مجلس بازگرداند، اما نمایندگان مجلس با تاکید بر نظر قبلی خود آن را برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت فرستادند.

مجمع تشخیص مصلحت قانون پرداخت دو میلیارد دلار را از محل حساب ذخیره ارزی یا صندوق های دیگر تصویب کرد، اما دولت تا کنون این بودجه را در اختیار شرکت متروی تهران قرار نداده است.

کاهش فروش بنزین ترکیه به ایران /برزيل تحريم‌ها علیه رژیم را اجرا می کند

فروش بنزين ترکيه به ايران ۷۳ درصد کاهش يافت


فروش بنزين ترکيه به ايران در ماه ژوئيه نسبت به ماه قبل آن ۷۳ درصد کاهش
يافت.


بنا بر آمار و داده‌های انجمن صادرکنندگان مواد شيميايی ترکيه که روز
سه‌شنبه در استامبول منتشر شد، فروش بنزين به ايران در ماه ژوئن به بيش
از ۹۳ ميليون دلار بالغ می‌شد، اما اين رقم در ماه ژوئيه به حدود ۲۶
ميليون دلار کاهش يافته است.


کاهش شديد فروش بنزين ترکيه، هم زمان با اِعمال تحريم‌های مضاعفِ آمريکا
و اتحاديه‌ی اروپا اتفاق می‌افتد. اين تحريم‌ها با هدف سخت‌گيری بر
واردات فرآورده‌های نفتی و افزايش انزوای بين‌المللی جمهوری اسلامی، به
دلیل نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، دنبال می‌شود.



برزیل تحریم های جمهوری اسلامی را به اجرا می گذارد


برزیل اعلام کرد به رغم مخالفت با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد
برای تشدید تحریم های بین المللی ایران، قطعنامه ۱۹۲۹ را امضا کرده است.


سلسو آموریم، وزیر خارجه برزیل روز سه شنبه اعلام کرد رئیس جمهوری این
کشور قطعنامه تحریم های جدید ایران را امضا کرده است.


این قطعنامه در ماه ژوئن با موافقت بیشتر اعضای شورای امنیت تصویب شد.


برزیل و ترکیه تنها اعضای شورای امنیت بودند که با صدور قطعنماه ۱۹۲۹
علیه ایران مخالفت کردند.


این دو کشور پیش از صدور قطعنامه سعی داشتند با میانجیگری بین ایران و
اعضای گروه ۱+۵ به حل و فصل صلح آمیز مناقشه هسته ای کمک کنند.


سلسو آموریم، وزیر امورخارجه برزیل گفت آقای لولا قطعنامه تحریم های
ایران را به این علت امضا کرده است که برزیل به "طور سنتی همه مصوبات
شورای امنیت را به اجرا می گذارد، حتی اگر با آن موافق نباشد."


برزیل پیش تر نیز اعلام کرده بود به رغم مخالفت با تحریم های بین المللی
ایران، آنها را به اجرا می گذارد.


رئیس جمهوری چپ گرای برزیل روابط خوبی با محمود احمدی نژاد دارد و پس از
سفر او و نخست وزیر ترکیه به تهران بود که ایران با صدور بیانیه ای از
آمادگی برای مبادله بخشی از اورانیوم غنی شده خود با سوخت مورد نیاز
رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داد.


این بیانیه به وسیله آمریکا و متحدان غربی آن رد و قطعنامه ۱۹۲۹ در شورای
امنیت صادر شد.

بازداشت چند نفر در شهر سقز

چند شهروند سقزی به نام‌های لقمان احمدیان، دیاکو ستاری، امیر جلالیان، امیر امانیان و قادر شیری طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی در این شهر دستگیر شدند.
به گفته منابع آگاه، چهار تن ازاین افراد اخیراً به زندان مرکزی سقز منتقل و قادر شیری نیز به زندان سنندج منتقل شده است.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از سوی مراجع قضائی در سقز اعلام نشده اما شنیده‌های خبرنگار آژانس خبری موکریان در سقز حاکی از این است که اتهام این افراد همکاری با یکی از احزاب می‌باشد.

انشعاب در باند جامعه روحانیت مبارز

خبرگزاری حکومتی مهر، ۱۹مرداد، از انشعاب در باند آخوندی موسوم به جامعه روحانیت مبارز وابسته به باند غالب رژیم خبر داد.

این خبرگزاری تحت عنوان، تقبیح انشعاب، از قول آخوند جنایتکار، رازینی، نوشت: «نباید این حرکت ها و انشعاب میان روحانیون در کشور به وجود آید».

بنا به همین گزارش، آخوند شجونی ازمهره های باند غالب رژیم، تشکل منشعب شده به نام «جامعه وعاظ وِلایی» را مورد حمله قرارداد و آن را یک تشکل ناموزون و غیرقانونی خواند.

۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

۳۴۰۰ کارگر در استان گلستان اخراج شدند

رقم بیکاری که در حقیقت تعداد شکایات دریافت‌شده از سوی امور اجتماعی استان گلستان است، در حالی اعلام می‌شود که بر طبق مصوبه دولت در اسفند ماه سال گذشته، قرار بود تا پایان سال جاری ۱۷ هزار و ۲۱۷ شغل در بخش تولیدی، صنعت، کشاورزی و دیگر زمینه‌ها در این استان ایجاد شود.

به گزارش آفتاب، در چند سال گذشته، بیکاری یکی از مهمترین مشکلاتی بوده است که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است و از سوی دیگر آمار و اعدادی متناقض برای آن ارائه می‌کند.

برای مثال در 4 سال گذشته حدود ۵۲ هزار کارگر در عسلویه از کار بیکار شده‌اند و این امر در تناقض با ادعاهای دولت مبنی‌بر در جریان بودن پروژه‌های اشتغال‌زا در این منطقه است.

کابوس اخراج‌های دسته جمعی تبدیل به کابوس بسیاری از کارگران ایرانی شده است. بسیاری از کارگران صنایع کوچک مانند چرمسازی، کارگاه‌های نساجی و صنایع سنگین در چند سال گذشته شغل خود را به صورت دسته جمعی از دست داده اند.

اخراج ۷۰۰ کارگر نوشابه‌سازی ساسان، ۲۵۰۰ کارگر در کارگاه‌های تولید کفش اصفهان، ۴۰۰۰ کارگر مشغول به کار در واحدهای بسته بندی خرما در خوزستان، اخراج کارگران کارخانه سامان، مخابرات سقز، ایران صدرای بوشهر، لوله سازی اهواز، ایران تفال ساوه، کشت و صنعت شمال، پایا هوایار و شرکت تولید نوشابه خرمنوش خرمشهر همگی نمونه‌هایی از این معضل اقتصادی هستند.

موتوژن، تراکتورسازی تبریز و کبریت سازی هم به دلیل مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین به بانک‌ها و پیمانکاران مجبور به کم کردن نیروی کار و اخراج کارکنان خود شدند.

در حالی‌که یکی از شعارهای محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست جمهوری، اشتغال‌زایی و مبارزه با بیکاری است، احمد سیف، اقتصاددان، میزان بیکاری و آمارهای رسمی را زیر سوال می‌برد و متعقد است که «میزان بیکاری در ایران نگران‌کننده شده است و گذشته از زیان‌های قابل توجه اقتصادی، زیان‌های اجتماعی و فرهنگی چشمگیری هم دارد».

بر اساس آمار وزارت کار ایران، نرخ بیکاری در سال ۸۸ ، ۱۱٫۹ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته ۱٫۵ درصد افزایش داشته است.

این اعداد از سوی بسیاری از شخصیت‌های سیاسی زیر سوال رفته است. برای مثال موید حسینی صدر، نماینده مردم خوی، فرهاد تجری، نماینده قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل ذهاب وعلیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر از جمله کسانی هستند که اعداد رسمی مربوط به بیکاری را بیش از میزان اعلام شده از سوی مقامات می‌دانند.

حمید حاجی عبدالوهاب، معاون وزیر کار، اما افزایش نرخ بیکاری را مربوط به بحران اقتصادی در جهان و کاهش میزان سرمایه‌گذاری در ایران می‌داند. ولی بسیاری از کارشناسان، واردات گسترده و ناتوان بودن تولیدات داخلی در رقابت با این محصولات و نبودن تجهیزات مدرن را عامل ورشکستگی صنایع و بیکاری می‌دانند.

مجله اکونومیست نیز در گزارشی که در تیرماه امسال به چاپ رساند، نرخ بیکاری در سال ۱۳۸۸ را بیش از میزان اعلام‌شده از سوی مقامات دولتی و ۱۳٫۲ درصد اعلام کرده است.

وزير خارجه‌ی آمريکا خواستار آزادی زندانيان سياسی در ايران شد


هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌ی ايالات متحده خواستار آزادی زندانيان سياسی در ايران شد و نسبت به محروم‌شدن شهروندان ايران از حقوق مدنی‌شان شديداً ابراز نگرانی کرد.

خانم کلينتون در بيانيه‌ای که روز سه‌شنبه در اين باره صادر کرد، آورده است: دولت آمريکا به اين باور رسيده که شماری از شهروندان ايران به دليل اعتراض به نتايج انتخابات مناقشه‌برانگيز سال گذشته، در خطر اعدام قرار دارند. وزير خارجه‌ی آمريکا می‌گويد: دولت ايالات متحده از تهران می‌خواهد که اين اعدام‌ها را بر طبق تعهدی که در قبال ميثاق بين‌المللی حقوق سياسی و مدنی دارد، متوقف کند. واشنگتن همچنين خواستار آن است که تمام زندانيان سياسی و مدافعانِ حقوق بشر که در زندان به سر می‌برند، هر چه سريع‌تر آزاد شوند.

۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

مقایسه جالب حجاب زنان در ایران و ترکیه


شيعه آنلاين: به گزارش آخرین نیوز، یک روزنامه ترکیه ای با مقايسه وضعيت زنان ايران با زنان ترکيه مدعی شد: که اگر چه حجاب در ايران اجباري است اما زنان ايراني کمتر از زنان ترکيه به حجاب بهاء ‌مي دهند.

طوفان ترنج مقاله نويس روزنامه حريت چاپ ترکيه در اين مقاله که آن را مقاومت جانانه زنان ايران نامگذاري کرده است ،نوشت: از زمان انقلاب سال پنجاه و هفت، ايران نقل داغ محافل جهاني بوده است اما در چند سال اخير شرايط در اين کشور به گونه اي تغيير کرده است که حکومت سخت گير را وادار به عقب نشيني کرده است.

اين نويسنده مي نويسد؛ حجاب در ايران براي زنان اجباري است اما اگر شما به نحوه پوشش زنان ايراني نگاه کنيد مي بينيد که پوشش آنها به مراتب بازتر و آزادتر از پوشش زنان ترکيه است،آنچنانکه زنان ايراني روسري هاي شان را تا بالاي پيشاني شان عقب مي کشند، موي سرشان را زير روسري ها بيرون مي ريزند و آرايش مي کنند.

طوفان ترنج مدعی می شود در حالي که زنان ترکيه به روسري و حجاب روي آورده اند زنان ايراني جنگ تمام عياري را براي مبارزه با حجاب اجباري آغاز کرده اند، اعمال فشار بر جامعه، مبارزه منفي ايجاد کرده است.

وی در ادامه ادعاهای خود نوشت: آمار نشان مي دهد چهار ميليون ايراني به مواد مخدر معتاد هستند و دو ميليون از اين تعداد خودشان فروشنده مواد مخدر هستند، او مي گويد هر چند داشتن مرز مشترک با افغانستان به اين اعتياد هم دامن زده است اما دليل ديگري که در وراي اين مطلب وجود دارد و پزشکان نيز آن را تاييد کرده اند اين است که ممنوعيت الکل جامعه را به سوي مواد مخدر مي کشاند.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که حجم اخبار منفی و بدبینانه درباره ایران در رسانه های ترکیه در چند هفته اخیر افزایش یافته است.

شکنجه یک نوجوان 17 ساله توسط اطلاعات سپاه


نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه پاسداران در روز 11 آبان ماه سال 88 یک
نوجوان 17 ساله به نام علی نیکنام را پس از بازداشت تحت شکنجه قرار
دادند.

علی نیکنام نوجوان 17 ساله معترض به نتیجه انتخابات سال 88 که به اتهام
حمل و نگهداری اعلامیه های ضد دولتی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت
شد، شکنجه های متحمل شده را به گزارشگر هرانا چنین شرح داد: عصر روز
دوشنبه یازده آبان ماه سال 1388 در حالیکه تعدادی اطلاعیه فراخوان
راهپیمایی 13 آبان در اختیار داشتم به همراه یکی از دوستان نزدیکم به نام
{.....} از من خواست تا با هم اطلاعیه مذکور را پخش کنیم ، بمحض خروج از
منزل واقع در خیابان تخت طاووس بعد از چهارراه سهروردی بن بست حکمی،
نامبرده اطلاعیه ها را ازمن گرفت و به اتفاق تا سرکوچه رفتیم و پس از
رسیدن به ابتدای کوچه به بهانه بستن بند کفش خود اطلاعیه ها را به من
برگرداند و بلافاصله مامورین اطلاعات سپاه که این فرد به ظاهر دوست قبلا
با آنان هماهنگ کرده بود مرا دستگیر و با اتومبیل پراید ضمن وارد آوردن
شوک الکتریکی مستمرو ضرب وشتم و فحاشی بسیار زننده و زشت در اتومبیل به
پایگاهی در حوالی میدان حلال احمر برده {البته بعدا متوجه شدیم که مرا به
این محل بردند } و شروع به بازجویی تحت شکنجه فراوان جسمی و روحی نمودند
بطوریکه محل عمل کیست موئی در انتهای ستون فقرات که بیش از یکسال از آن
سپری شده و هنوز بطور کامل جوش نخورده بود باز و آثار شوک های الکتریکی
در پهلو ، کتف و ناحیه شکم تا مدتی کاملا مشهود بود و پس از آزادی چند
روز به هنگام تخلیه روده و مثانه خون از من دفع می شد.



سپس مرا به پلیس امنیت میدان نیلوفر منتقل و پس از دو روز بازداشت و
بازجویی های مکرر و دوبار اعزام به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم و
محاکمه توسط قاضی بازپرسی و باتوصیه های که انجام شد با قید کفالت آزاد و
در روز 88/12/22 نیز جلسه دادگاه برگزار و این بار نیز براساس توصیه های
بعمل آمده و مشمول رافت اسلامی شدم و حکم به یکسال حبس تعلیقی تبدیل به
جزای نقدی به میزان سه میلیون ریال شد.

آمریکا:رژیم ایران دستگاه های تازه سانتریفیوژ را بکار انداخته



انستیتوی امنیت ملی آمریکا(ISIS) مطلع شد که ایران دستگاه های تازه
سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم را در کارخانه "نطنز" ساخته و بکار
انداخته است.


طبق اطلاعات ISIS با کمک این سانتریفیوژها می توان اورانیوم را تا سطح
لازم برای تولید سلاح هسته ای غنی سازی کرد.


کارشناسان ISIS معتقدند با بکار افتادن دستگاه های تازه سانتریفیوژ،
ایران به تعداد اورانیوم کم غنای کمتری برای ساختن سلاح هسته ای نیاز
خواهد داشت.


در این میان منابع اطلاعات دریافتی افشا نمی شود.


یاد آور می شویم که "علی اکبر صالحی"رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ماه
ژوئن امسال ( خرداد) اعلام کرد کشور او 17 کیلوگرم اورانیوم دارای غنای
حدود 20 درصد را تولید کرده است.

ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" 16 زندانی
سیاسی زندان اوین همچنان در سلولهای انفرادی بند 240 در اعتصاب غذا بسر
می برند

زندانیان سیاسی که از دو هفته پیش وادار به اعتصاب غذا شده اند همچنان به
اعتصاب غذای خود ادامه می دهند آنها در سلولهای انفرادی اعلام کرده اند
تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

از طرفی دیگر برای دومین هفته متوالی خانواده های زندانیان سیاسی که
عزیزانشان در اعتصاب غذا هستند از داشتن ملاقات با آنها محروم شدند.
خانواده هااز صبح امروز در مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند و خواستار
ملاقات با عزیزانشان بودند به آنها گفته شد که ممنوع الملاقات هستند.

خانواده های زندانیان سیاسی در اعتراض به برخورهای غیر انسانی به تحصن
خود در مقابل زندان اوین ادامه می هند.

خانواده های زندانیان سیاسی از وضعیت و شرایط عزیزانشان که در سلولهای
انفرادی بند 240 دراعتصاب غذا بسر می برند بی خبر هستند این مسئله باعث
شده است که نگرانی آنها بصورت فزاینده ای افزایش یابد.

بازجویان وزارت اطلاعات برای کاهش فشارهای بین المللی و انعکاسات گسترده
رسانه های جهانی چند روزی است که اقدام به انتشار اخبار دروغ مبنی بر
پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی می نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانیان
سیاسی اعتصاب غذا کننده را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی
حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی در
زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای خواستار اقدامات عملی برای نجات جان آنها
است.

۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

فراخوان به همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

فراخوان زیر از سوی جامعه مهندسان در جستجوی آزادی ـ ایران در همبستگی با اعتصاب غذا کنندگان زندانیان سیاسی منتشر شده است

نمایشگاه قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ژنو

همزمان با بیست و دومین سالگرد قتل عام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی به فرمان خمینی ضد بشر، روز پنجشنبه هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در ژنو, نمایشگاهی را افتتاح کردند.

دراین نمایشگاه, تاریخچه ای از این قتل عام, با عکسها و متون و اسناد در معرض بازدید افکار عمومی قرار گرفت.
همچنین عکسهایی از زندانیان سیاسی زیر اعدام در زندانهای رژیم از جمله علی صارمی و جعفر کاظمی نصب شده بود.

در روز افتتاح این نمایشگاه که تعدادی از شهروندان ژنو و ایرانیان مقیم ژنو هم شرکت داشتند, آقای سید احمد غزالی نخست وزیر سابق الجزایر و آقای اریک سوتاس دبیرکل سازمان جهانی علیه شکنجه که از معتبرترین سازمانهای غیر دولتی درعرصه بین المللی است، شرکت داشتند و با گذاشتن شاخه های گل کنار عکسهای شهدا, به آنها ادای احترام کردند. در این نمایشگاه, همچنین فیلمی مستند, درمورد تاریخچه این قتل عام و اعدامهای به اتهام محاربه نشان داده شد. درانتها همچنین حاضرین دفتر یادبود شهدا را امضا کرده و پیامهایی مکتوب کردند.

احمد غزالی: توطئه سکوت

ما امروز تراژدی را که در عرض تنها دو تا سه ماه در تابستان ۱۹۸۸ بر مردم ایران گذشت، به یاد می آوریم. زمانی که بر اساس یک فتوای خمینی بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی به طنابهای دار سپرده شدند. حتی ما که این واقعه را به خوبی می شناسیم، وقتی به صحبتهای ملاها و مسئولین این جنایات گوش می دهیم، از خود می پرسیم که آیا ما واقعا در قرن بیست و یکم بسر می بریم؟

ما همگی متعجبیم، زیرا هم در دنیای غرب و هم در دنیای اسلام و عرب، یک توطئه سکوت پیرامون همه این جنایات علیه بشریت که سی سال است علیه مردم ایران اعمال می شود، مشاهده می گردد. افکار عمومی جهان باید بدانند که ایران کشوری است که در آن، تنها به جرم شرکت در تظاهرات و یا تنها به جرم اینکه کسی یک پسرعمو یا یک فامیل در مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران دارد، مردم اعدام می شوند.

حتی همین امروزه هم انسانها را به خاطر اینکه به دیدار خانواده شان در اشرف، محل استقرار اعضای مقاومت ایران، رفته اند، اعدام می کنند. بنابراین ما باید از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. من از همه نیروها و انجمن های طرفدار دموکراسی و حقوق انسانی می خواهم که آن چیزی را که هم اکنون در ایران می گذرد، ده بار، صد بار و هزار بار برای همگان بازگو کنند.

ما باید این توطئه سکوت پیرامون جنایت علیه بشریت که سی سال است در ایران علیه مردم ایران اعمال می شود، را درهم شکنیم. رژیم ایران در استیصال بسر می برد. او به خوبی مشاهده می کند که پایانش نزدیک می شود و برای نخستین بار از زمان استقرار جمهوری اسلامی، مردم ایران آشکارا فریاد می زنند مرگ بر دیکتاتور. بنابراین تمامی تدابیر سرکوبگرانه، هر چقدر که غیرانسانی باشند، هر چقدر هم که بیرحمانه باشند، نخواهند توانست مانع پیروزی محتوم مردم ایران و مقاومت آن که در سازمان مجاهدین خلق متبلور می شود، بشوند.

نامه محرمانه به خامنه ای برای اعدام بیش از 1000 زندانی

خبرنگار ندای سبز آزادی کسب اطلاع کرد که رییس قوه قضاییه با نگارش نامه ای محرمانه به علی خامنه ای، برای اعدام هزار و صد و بیست زندانی کسب اجازه کرده است.

طبق گزارش صادق لاریجانی به رهبر، برای 1120نفر حکم اعدام صادر شده و این احکام در دیوان عالی نیز تائید شده و قوه قضائیه منتظر اجازه از رهبری برای اجرای احکام است.

طبق روال عادی در محاکم جمهوری اسلامی، پس از تایید حکم اعدام در دیوان عالی، این حکم اجرا می شود اما در شرایط فعلی با توجه به فشار افکار عمومی دنیا بر مقامات ایران برای توقف این مسئله متهمان و مجرمان، لاریجانی از خامنه ای اجازه خواسته است.

موضوع محکومیت اغلب این اشخاص که احکام اعدام برای آنان صادر شده، مواد مخدر است. اما با توجه فشارهای بین المللی و آمار وحشتناک اعدام در ایران و بازتاب بین المللی و سیاسی آن، اجرای احکام به تاخیر افتاده و رئیس قوه قضائیه در این گزارش از بلاتکلیفی این افراد و قوه قضائیه در اجرا و یا عدم اجرای آن سخن گفته است.

در همین حال طبق گزارشی که رئیس سازمان زندانها به رییس قوه قضائیه ارایه داده؛ هم اکنون تعداد زندانیان شش برابر بیش از ظرفیت زندانهای موجود است.

گفتنی است در خاتمه سال 2009 میلادی، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد در این سال ایران بیشترین آمار اعدام در جهان را پس از چین به خود اختصاص داده است. در این سال 400 نفر در ایران اعدام شدند.

این در حالی است که با توجه به جمعیت یک میلیارد و دویست میلیونی چین می توان نتیجه گرفت ایران دارای بیشترین سرانه اعدام در جهان است.

بر اساس گزارش ها از سال ۲۰۰۵ تا کنون هر سال آمار اعدام در ایران افزایش پیدا کرده است در حالی که بر خلاف ادعای مقامات ایران، این حجم از اعدام نتوانسته هیچ کمکی به کاهش آمار جرم و جنایت بکند. بلکه آمار جرم و جنایت همچنان افزایش می یابد.

مقامات جمهوری اسلامی در کنار اعدام های گسترده و وحشتناک مجرمان، اعدام کودکان زیر هجده سال و همچنین اعدام مخالفان سیاسی را نیز در پرونده خود دارند.

هم اکنون برخی زندانیان سیاسی ایرانی کرد و شماری از متهمان رخدادهای پس از کودتا، با حکم اعدام در زندان هستند. این افراد با اتهام محاربه مواجه شده اند.

به نظر می رسد اگرچه فشارهای بین المللی برای توقف اعدام های فله ای در ایران تا حدودی موثر بوده اما همزمان باعث ایجاد نوعی لج بازی توام با پنهان کاری در دستگاه قضایی ایران شده است. چرا که با وجود احادیث و سفارشات اکید مذهبی به منظور تلاش برای نجات اشخاص از قصاص، قضات و مقامات ایران روی خوشی به این تلاش ها نشان نمی دهند و برای اعدام اشخاص تلاش می کنند. به عنوان مثال سال گذشته و پیش از اعدام بهنود شجاعی، که در سن کودکی مرتکب جرم شده بود، تعدادی از هنرمندان سینما با اعلام شماره حسابی برای جمع آوری دیه مقتول کوشیدند به بهنود کمک کنند اما با واکنش قهرآمیز دستگاه قضایی مواجه شدند. پس از آن قاضی پرونده نیز در مصاحبه ای به این اقدام هنرمندان به شدت اعتراض کرد و گفت که متهم پرونده باید اعدام شود. بهنود شجاعی در نهایت اعدام شد.

در نمونه دیگری، دستگاه قضایی چندی پیش علیه محمد مصطفایی، وکیل دادگستری که کوشیده بود تعدادی از زندانیان اعدامی را با جمع آوری دیه نجات دهد اعلام جرم کرد!

گفتنی است در ادبیات رهبر و دیگر مسوولان جمهوری اسلامی کلمه "اقتدار" جایگاه ویژه ای دارد. اما به نظر میرسد این اقتدار صرفا در داخل کشور و در برخورد با مردم ایران و نیز با کلمه "دار" عجین شده است. چنانکه حتی بین سیاسیون جمهوری اسلامی اعدام و طناب دار همواره راه حل بسیاری از مشکلات نامیده شده است. مثلا در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم، کاندیدای جریان سنتی اصولگرا یعنی علی لاریجانی که هم اینک ریاست مجلس را بر عهده دارد، در پاسخ به سوال یکی از هواداران درباره بدحجابی گفته بود که به اعتقاد او اگر یک دختر بد حجاب در ملا عام اعدام شود، مشکل بد حجابی ریشه کن خواهد شد!

این در حالی است که در تعداد بسیار زیادی از کشورهای دنیا و تمامی کشورهای اروپایی حکم اعدام به کلی لغو شده بی آنکه بر آمار جرم و جنایت در این کشورها افزوده شده باشد.

در ایران این روند بر عکس است. یعنی آمار اعدام و آمار جرم به شدت در حال افزایش است و برخورد های قهرآمیز و سرکوب گرایانه حکومت کمکی به حل معضلات اجتماعی نکرده است.

بر اساس آمار های موجود دلیل اصلی بسیاری از جرم ها در ایران فقر و وضعیت وخیم اقتصادی میان اقشار ضعیف جامعه است. وضعیتی که خصوصا در سالهای اخیر و بر اساس سیاست های دولت نهم و دولت فعلی به سمت وخامت گراییده است.

ترکیه ۱۵ نفر را به اتهام همکاری با القاعده بازداشت کرد

رادیو آلمان: پلیس ترکیه روز یک‌شنبه (۸ اوت / ۱۷ مرداد) پانزده نفر را به اتهام ارتباط با جریان القاعده و تلاش برای عضو‌گیری برای این جریان دستگیر کرد.

در میان افراد دستگیر شده سه نفر وجود دارند که متهم هستند سلاح دریافت کرده و افرادی را برای ساخت و استفاده از بمب‌های دست‌ساز در اردوگاه‌های افغانستان آموزش داده‌اند.

این پانزده نفر گروهی را تشکیل داده بودند که برای القاعده تبلیغ می‌کرد. انتظار می‌رود این افراد پس از بازجویی، آزاد شده یا پرونده آنان به دادگاه ارجاع شود.

۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

احتمال تمام شدن ذخائر بنزین

احتمال تمام شدن ذخایر بنزین در ایران و آغاز درگیری ها در پمپ بنزین
ها

بر اساس اخباری از سطح شهر تهران، اطلاعاتی مبنی بر
تمام شدن ذخایر بنزین به گوش می رسد. به نقل از شاهد عینی و گفته های
مامور پمپ بنزین به زودی دستور امتناع از ارائه بنزین آزاد صادر خواهد
شد.


به نظر تحلیلگران با انتشار این اخبار و با توجه به بحران اقتصادی که در
اثر ناکار آمدی دولت کودتا در ایران بوجود آمده، بزودی شاهد آغاز درگیری
ها در پمپ بنزینها و شروع اعتراضات اینبار در فاز اقتصادی نیز خواهیم
بود.


اخبار تکمیلی در این خصوص بزودی منتشر خواهد شد.

مجتبی خامنه‌ای شاهرگ این اژدهای چهل سر!


اختصاصی سنی نیوز: چه کسی گمان می‌کرد آقای رفسنجانی برای مطرح شدن در
میدان حکومتداری بیش از 100 نفر از مهره‌های اساسی این انقلاب را در یک
چشم بهم زدن با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360 زنده بگور
کند...

پس از این فاجعه‌ی خونین آقای رفسنجانی با زیرکی وسیاستی که پدر و مادر
نمی‌شناخت پایه‌های خود را محکم بزمین میخ ‌کرد. تا اینکه پیر جماران و
مرشد انقلاب پس از کشتار خونین چهار ملیونی مردم بیگناه ایران و عراق و
کشتار بیرحمانه سیاهچالهای نظام زهر هلاهل سرکشید و در خرداد 1368 برای
پاسخگویی به همه آن جنایتها و فلاکتها و انسان کشیها روانه دادگاه عدل
الهی شد!

با مرگ آیت الله خمینی و روی کار آمدن هرآخوندی دیگر بدون شک با مرور
زمان مهره‌های جدید و قابل اعتماد او جایگزین مهره‌های قدیم می‌شدند.
آقای رفسنجانی که بهتر از هر کسی این واقعیت را درک می‌کرد مجلس خبرگان
رهبری را مجبور ساخت حجة الإسلام خامنه‌ای را یک شبه آیت الله کرده قبل
از انتشار خبر مرگ آیت الله خمینی بعنوان مرشد و رهبر کشور انتخاب کنند..

و اینچنین بود که رفسنجانی با حیله خود توانست پس از چند روز به تأخیر
انداختن خبر مرگ خمینی در 14 خرداد 1368 همزمان با انتشار خبر مرگ او از
کاهی کوهی سازد و خامنه‌ای را رهبر انقلاب کند..

شخصیت توخالی آقای خامنه‌ای که با تأثیرات استعمال بیش از اندازه تریاک و
گذشت عمر ضعیفتر نیز شده بود و چون عروسکی در دستان آقای رفسنجانی
می‌چرخید هرگز برای خانواده و فرزندان خامنه‌ای و گروهکهای تندرو و
تکفیری نظام ـ که از سوی مراجع بسیار متعصب و خشک چون مصباح یزدی که
ادعای تماس مستقیم با امام زمان داشتند اداره می‌شدند ـ قابل تحمل نبود.

و مجتبی خامنه‌ای پسر 32 ساله‌ی آیت الله خامنه‌ای، از مریدان مخلص این
مراجع تنگ نظر بود که راه را برای آنان باز کرد تا ناقوس خطر را در گوش
پدر از اخطبوط رفسنجانی بصدا درآورند. و به او باوری دهند که نائب برحق
امام زمان است و از تمامی اختیارات امام زمان برخوردار است. و دایره این
اختیارات را از عصمت و طهارت و علم غیب و سایر شاخ و برگهایی که شیعه‌های
تندرو برای امام زمان خط و نشان کرده بودند بالاتر برده، منصب "ولایت
مطلق فقیه" که همپایه قدرت الهی است را بدو محول کردند..

مجتبی خامنه‌ای با کمک مرشدانش توانست پدر فرسوده را بر علیه ولی نعمت
خویش رفسنجانی بشوراند. آنها در وهله اول بسیاری از کادرهای کلیدی مملکت
را بخود اختصاص دادند. بازی انتخابات سال 1384 که در آن احمدی نژاد با
رفسنجانی درافتاد در حقیقت زور آزمایی این دو شخصت بود!

چون مقام قانونی و جایگاه آقای رفسنجانی بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت
نظام و نائب اول رئیس مجلس خبرگان رهبری (در آن زمان که پس از مرگ آیت
الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد) بالاتر از ریاست جمهوری که یک
پست اجرائی است بود. ولی او خواست به خامنه‌ای درسی داده باشد که طلسم
جادوگریش بر سر خودش شکست!

آقای احمدی نژاد که یک عروسک خیمه شب بازی جسوری در دستان مجتبی خامنه‌ای
بود، با شوراندن احساسات مذهبی مردم و سوء استفاده از نام امام زمان و
وجود او در کادر رهبری نظام، و هزار و یک دروغ دیگر دماغش هر روز چون
پینوکیو درازتر می‌شد. و هر روز در چشمان ولی نعمتش عزیزتر می‌گشت تا
اینکه خامنه‌ای او را بفرزندی قبول نموده تام الاختیارش کرد. و با اشاره
پسرش ـ مجتبای همه کاره داماد غلامعلی حداد عادل رئیس سابق مجلس و عضو
مجمع مصلحت نظام ـ خواسته ملت را زیر پا نهاد و احمدی نژاد را در جشن
ساختگی که آنرا عید ملی نام نهاد برای بار دوم نیز به ریاست جمهوری
برگزید..

در دوران چند گذشته که کشتی دو رهبر شدت گرفته بود، مجتبی خامنه‌ای و
یارانش به چپاول اموال کشور پرداختند تا از نظر توان نیروی مالی از
حریفان خود هیچ کم نداشته باشند. تنها یکی از حسابهای بانکی این پسر زاهد
و پیراسته‌ی آقای خامنه‌ای که چند روز پیش در تنش روابط بین ایران و
انگلیس بسته شد یک ملیارد و ششصد ملیون دلار بود! باقی ماجرا را خود
می‌توانید حدس بزنید..

گمان غالب بر این است که مجتبی خامنه‌ای با پشتوانه مراجع تندرو خود را
برای جانشینی پدر 70 ساله آماده می‌کند. و همه این نمایشها پیش پرده‌های
آن نمایش بزرگند.

وکشتار مردم بیگناه در خیابانهای تهران و شهرستانها در حقیقت بنمایش
گذاشتن بازوهای قدرت از سوی نظام و چشم زخمی است به آنانی که شاید روزی
در سرشان هوای مخالفت افتد...