۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

اعتراض افغانها به سخنان مداخله جویانه احمدی نژاد


العربیه: مجلس سنای افغانستان به سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در "پنجمین اجلاس همکاری های اقتصادی افغانستان" واکنش نشان داد و آن را "غیرمسئولانه" توصیف کرد. 

احمدی نژاد در این اجلاس که در آن علاوه بر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، سران، پاکستان و تاجیستان کشورهای همسایه افغانستان و هیات هایی از 40 کشور جهان در آن حضور داشتند، از نیروهای آمریکایی و ناتو به شدت انتقاد کرده و خواستار خروج آن ها از افغانستان شد.

او در این باره گفته است: "حضور نیروهای ناتو در كشوری همچون افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم بوده اما بسیاری از بحران های ایجاد شده در كشورهایی همچون افغانستان نتیجه حضور نیروهای ناتو است."

این سخنان باعث شد هیات آمریکایی سالن اجلاس را ترک کند.

به گزارش "رویترز" شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان این اظهارات را "مداخله آشکار" در امور داخلی افغانستان توصیف کرده اند.

از جمله گروه پارلمانی "اصلاح و عدالت" با انتشار یک اعلامیه گفته است که این اظهارات "غیرمسئولانه" است.

اعضای مجلس سنا همچنین از حکومت افغانستان انتقاد کردند که در مقابل احمدی نژاد سکوت کرده و به سخنان او واکنشی نشان نداده است.

یکی از اعضای سنا در جلسه عمومی مجلس سنا گفت: "این بار اول نیست که چنین اظهاراتی را مطرح می کنند. اما همیشه از سوی حکومت افغانستان در این رابطه سکوت شده است."

او گفت: "ما از وزارت خارجه می خواهیم تا اعتراض خود را در این رابطه به ایران ابراز کنند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر