۱۳۹۱ فروردین ۸, سه‌شنبه

تحریم؛ آمریکا محموله های تسلیحاتی رژیم را هدف قرار می دهد


تحریم خط هوایی و مقامات ایرانی به دلیل صدور کمکهای مرگبار به سرزمینهای شام و آفریقا

واشنگتن – امروز وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا وضع تحریم علیه خط هوایی باری ایرانی؛ یاس ایر، شرکت بهینه تریدینگ، سه مقام رسمی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یک نماینده باری نیجریه ای را بر اساس دستور ریاست جمهوری شماره ۱۳۲۲۴ و به دلیل فعالیت برای یا از طرف، یا پشتیبانی از نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد معرفی شده به عنوان نهاد تروریستی، اعلام کرد.

خط هوایی، شرکت تجاری و مقامات رسمی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترتیب در ارسال سلاح به شام و آفریقا، بیشتر نشان دادن تصمیم ایران به فرار از تحریمها و صدور خشونت و بی ثباتی به خاور میانه و فراتر از آن، درگیر بوده اند.

دیوید اس کوهن، معاون وزیر خزانه داری در تروریسم و اطلاعات مالی گفت: "حرکت امروز بار دیگر نفوذ بدخواهانه ایران را در خاورمیانه، آفریقا و فراتر از آنها افشا کرد. در حالی که رژیم ایران به صدور کمکها و توانمندیهای مرگبار خود برای دامن زدن به خشونتها در سوریه و آفریقا ادامه می دهد، وزارت خزانه داری به افشای مقامات و شرکتهای درگیر در این زمینه ها و تلاش برای پاسخگو قرار دادن آنها به خاطر رنجهایی که موجب شده اند، ادامه خواهد داد."      

یاس ایر، مستقر در تهران، خط هوایی باری ایرانی است که برای یا به نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، محموله های غیر قانونی، از آن جمله سلاح، را به مشتریان ایران در شام منتقل می کند. یاس ایر نفرات و سلاح نیروی قدس سپاه پاسداران را تحت پوشش کمکهای انساندوستانه جابه جا کرده است. مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران در ماه مارس ۲۰۱۱ مجوزعملیات یاس ایر را که در برگیرنده گروهی از پروازهای یاس ایر حامل سلاح به مقصد سوریه بود صادر کرده، بر آنها نظارت کردند و با مقامات سوری و حزب الله برای اطمینان حاصل کردن از عبور این محموله غیر قانونی همکاری کردند.

در بازرسی ترکیه از یکی از پروازهای یاس ایر به مقصد سوریه، که در بارنامه اش "قطعات یدکی خودرو" نوشته شده بود، سلاحهایی نظیر تفنگ کلاشینکف، مسلسل، نزدیک به ۸۰۰۰ زنجیره مهمات و مجموعه ای از پوکه های خمپاره کشف شد.

بهینه تریدینگ، شرکت حمل و نقل، و نماینده نیجریه ای که امروز مورد تحریم قرار گرفتند در ارسال محموله ای از سلاح که در اواخر اکتبر ۲۰۱۰ در نیجریه مصادره شد درگیر بودند. این محموله سلاح که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران هماهنگ شده و مقصدش گامبیا بود بخشی از الگوی گسترده تر ارسال محموله های کشنده توسط دولت ایران به مشتریانی در آفریقا و اقصی نقاط دنیاست.

این محموله سلاح نیروی قدس سپاه پاسداران، که در میان مسالح ساختمانی مخفی شده بود، در بر گیرنده نارنجک، راکت، خمپاره و مهمات بود. درحالی که ایران به طور عمومی نقش دولت ایران را در ارسال کمکهای کشنده انکار کرده است، بالاترین رتبه های نیروی قدس سپاه پاسداران در این موضوع درگیر بوده اند.        

اشخاص تحریم شده

یاس ایر

"یاس ایر" نام جدید "پارس ایر" است و به "شرکت خدمات هوایی پارس"، که در سال ۲۰۰۷ از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان نهاد وابسته به سپاه پاسداران مورد تحریم قرار گرفت، تعلق دارد. بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۳۷ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عضو سازمان ملل وظیفه دارند داراییهای متعلق به و یا کنترل شده توسط نهادهای مورد تحریم شورای امنیت سازمان ملل را مسدود کنند.

اسماعیل غنی

اسماعیل غنی معاون فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. مسوولیت غنی در بر گیرنده پرداختهای مالی نیروی قدس سپاه به عناصر آن، از جمله عناصرش در آفریقا،  و همینطور گروههای مختلف تروریستی، از جمله حزب الله، است. غنی به عنوان معاون فرمانده نظارت مالی بر سلاحهای ارسالی به مقصد گامبیا توسط نیروی قدس سپاه پاسداران را بر عهده داشته است.

سید علی اکبر طباطبایی

سید علی اکبر طباطبایی فرمانده سپاه آفریقای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلابی است. وظایف طباطبایی به عنوان فرمانده تمام عملیاتهای نیروی قدس سپاه پاسداران در آفریقا، نظارت بر ارسال سلاح توسط نیروی قدس سپاه پاسداران به آفریقا را، از جمله سلاحهای ارسالی نیروی قدس سپاه به مقصد گامبیا، در بر می گیرد. طباطبایی در این مقام بر تسهیل ارسال سلاح توسط حسین آقاجانی نظارت کرد.  

حسین آقاجانی

حسین آقاجانی یکی از مقامات قدیمی نیروی قدس سپاه پاسداران است که ارتباطاتی با گامبیا دارد. آقاجانی در تسهیل ارسال سلاح به گامبیا به نمایندگی از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران عمل کرده است. مقامات نیجریه ای در اواخر نوامبر ۲۰۱۰ آقاجانی را به خاطر دخالتش در ارسال سلاح متهم کردند.

علی عباس عثمان جگا

علی عباس عثمان جگا، اهل نیجریه، به عنوان نماینده حمل و نقل محلی در نیجریه از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ورود محموله سلاح پشتیبانی کرد. جگا ورود نفرات نیروی قدس سپاه پاسداران به نیجریه را تسهیل کرد. مقامات نیجریه ای در اواخر نوامبر ۲۰۱۰ جگا را به دلیل دخالتش در ارسال سلاح متهم کردند.

بهینه تریدینگ

بهینه تریدینگ یک شرکت ایرانی مستقر در تهران- ایران است که از نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان ارسال کننده محموله سلاح پشتیبانی کرده است.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر