۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

شکنجه گر بدنام رئیس زندان‌های استان البرز شد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: طي حكمي از سوي رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربيتي كشور، «علي حاجي کاظم» رئیس بدنام زندان رجایی شهر و از عوامل اصلی فشار بر زندانیان سیاسی، با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های البرز منصوب شد.‏

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی (www.komitedefa.com)، علی حاجی کاظم رئیس زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) می‌باشد که طی سالیان گذشته با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی-اطلاعاتی جمهوری اسلامی نقش مستقیم و عمده‌ای در سرکوب و شکنجه زندانیان سیاسی تبعید شده به زندان رجایی شهر داشته است. شکنجه زندانیان سیاسی این زندان با دستور مستقیم و بعضاً با نظارت مستقیم وی انجام می‌شود.

زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) معروف به قتلگاه و تبعیدگاه زندانیان سیاسی است که توسط علی حاج کاظم رئیس زندان، علی محمدی معاون او، و همچنین نبی الله فرجی نژاد معاونت حفاظت این زندان و با هماهنگی دستگاه قضائی و امنیتی، علاوه بر تشکیل باندهای مافیایی و تهیه و توزیع مواد مخدر، از آن برای تحت فشار گذاردن و حتی حذف فیزیکی زندانیان سیاسی استفاده می‌شود.

بنا بر گزارش‌های موجود، باندهای مافیایی زندان رجایی شهر کرج که همگی تحت نظارت این شخص به فعالیت‌هایی همچون ورود و توزیع گسترده مواد مخدر در زندان مبادرت می‌ورزند، در مواقع لازم و برای رفع مسئولیت از مقامات زندان و همچنین پیشبرد اهداف مقامات امنیتی اقدام به حذف فیزیکی زندانیان این زندان می‌کنند.

وی چندی پیش نیز با همکاری نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، و به منظور وارد آوردن فشار بیشتر به زندانیان سیاسی این زندان، با انتقال آن‌ها به بند ویژه امنیتی تازه تاسیس این زندان، اقدام به حصر، و قطع تمامی ارتباطات ایشان کرده است.

انتصاب این فرد که بی شک با موافقت و توصیه مقامات امنیتی و به عنوان پاداشی برای سرکوب و شکنجه‌های بی حد زندانیان سیاسی توسط وی صورت پذیرفته است، به طور قطع چراغ سبزی است از جانب دستگاه امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی برای تداوم و گسترش وضعیت موجود در زندان رجایی شهر کرج به سایر زندان‌های این استان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر