ساخت طولانی ترین تونل قطار جهان امروز در سوئیس به پایان می رسد. تلویزیون بی بی سی در گزارشی اعلام کرد، این تونل، انقلابی در حمل و نقل از شمال به جنوب اروپا بوجود خواهد آورد.
با تکمیل این تونل، محموله های باری به جای جاده از طریق قطار حمل خواهد شد. انتقال محموله های باری از شمال به جنوب اروپا و بالعکس در حال حاضر از طریق جاده صورت می گیرد و در این میان، کوههای آلپ بزرگترین مانع است.
هر روز سه هزار وسیله نقلیه سنگین باری از سوئیس عبور می کنند. مردم سوئیس از این همه تردد پر سر و صدا که از میان دره های آلپ صورت می گیرد خسته شده اند و راه حل اینست که حمل و نقل ریلی از قلب کوهستان، جایگزین خودروهای باری، به خصوص کامیونها شود.
تونلی که قرار است امروز احداث آن در سوئیس به پایان برسد، پنجاه و شش کیلومتر طول داشته و یکی از بزرگترین طرح های مهندسی در جهان محسوب می شود. قطارهایی که قرار است در آینده از طریق این تونل به جابجایی کالا بپردازند حد اکثر تا دویست و چهل کیلومتر در ساعت سرعت خواهند داشت. این امر باعث خواهد شد زمان سفر از زوریخ تا میلان از حدود چهار ساعت به دو نیم ساعت کاهش یابد.
گفتنی است دو هزار پرسنل به مدت چهارده سال به صورت شبانه روزی برای ساخت این تونل مشغول به کار بوده اند و هشت نفر نیز در جریان این طرح جان خود را از دست داده اند. میزان سنگ استخراج شده از این محل نیز برای ساخت پنج هرم مصر کافی است.
با تکمیل این تونل، محموله های باری به جای جاده از طریق قطار حمل خواهد شد. انتقال محموله های باری از شمال به جنوب اروپا و بالعکس در حال حاضر از طریق جاده صورت می گیرد و در این میان، کوههای آلپ بزرگترین مانع است.
هر روز سه هزار وسیله نقلیه سنگین باری از سوئیس عبور می کنند. مردم سوئیس از این همه تردد پر سر و صدا که از میان دره های آلپ صورت می گیرد خسته شده اند و راه حل اینست که حمل و نقل ریلی از قلب کوهستان، جایگزین خودروهای باری، به خصوص کامیونها شود.
تونلی که قرار است امروز احداث آن در سوئیس به پایان برسد، پنجاه و شش کیلومتر طول داشته و یکی از بزرگترین طرح های مهندسی در جهان محسوب می شود. قطارهایی که قرار است در آینده از طریق این تونل به جابجایی کالا بپردازند حد اکثر تا دویست و چهل کیلومتر در ساعت سرعت خواهند داشت. این امر باعث خواهد شد زمان سفر از زوریخ تا میلان از حدود چهار ساعت به دو نیم ساعت کاهش یابد.
گفتنی است دو هزار پرسنل به مدت چهارده سال به صورت شبانه روزی برای ساخت این تونل مشغول به کار بوده اند و هشت نفر نیز در جریان این طرح جان خود را از دست داده اند. میزان سنگ استخراج شده از این محل نیز برای ساخت پنج هرم مصر کافی است.
| |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر