۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

موشک کره شمالی لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد


ایسنا:  موشك ماهواره‌بر کره شمالی لحظاتي پس از پرتاب منفجر شد و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قسمت‌هایی از این موشک در ۱۶۵ کیلومتری غرب سئول در دریای زرد افتاده است. 

منابع خبری در کره شمالی نیز اعلام کردند، موشک حامل ماهواره اين كشور نتوانسته است در مدار زمین قرار گیرد. همچنین این منابع گفته‌اند دانشمندان این کشور به دنبال یافتن دلایل شکست این پرتاب هستند. 

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی گفته‌اند تحولات را در منطقه شبه جزیره کره تحت نظر دارند. 

یگان دفاعی هوا و فضا آمریکای شمالی (نوراد) اعلام کرده است که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قسمت‌هایی از این موشک در ۱۶۵ کیلومتری غرب سئول در دریای زرد افتاده است اما این یگان گفته قطعات این موشک به جایی در خشکی اصابت نکرده است. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است روز جمعه در جلسه‌ای اضطراری درباره نحوه برخورد با کره شمالی تصمیم خواهد گرفت. 

کاخ سفید نیز در واکنش به پرتاب این موشک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، علی‌رغم ناموفق بودن پرتاب، کره شمالی همچنان خطری برای امنیت منطقه به حساب می‌آید. 

در این اطلاعیه آمده "عمل کره شمالی تهدیدآمیز، بر خلاف قوانین بین‌المللی و مغایر با تعهدات پیشین این کشور است." 

قبلا کره شمالی موافقت کرده بود فعالیت‌های هسته‌ای خود را در قبال دریافت کمک‌های غذایی متوقف کند. 

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: "کره شمالی با انجام اینگونه عملیات تهدیدآمیز، خود را بیشتر منزوی می‌کند. این کشور ذخایر مالی خود را صرف خرید سلاح و تبلیغات دولتی می‌کند، در حالی که مردم آن گرسنه هستند." 

اوسامو فوجی مورا، دبیر ارشد کابینه ژاپن هم پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرده و آنرا تهدیدی برای امنیت کشورش خواند. 

در زمان اعلام آزمایش موشکی کره شمالی، کشورهای همسایه و آمریکا نگرانی‌های زیادی را درباره این اقدام که به گفته آنها ناقض تحریم‌های شورای امنیت است، ابراز کرده بودند. 

طبق گزارش‌ها این موشک از روی یکی از جزایر کره جنوبی رد شده است، چیزی که این کشور علیه آن پیشتر شکایت کرده بود. 

آمریکا و کشورهای همسایه گفته بودند پرتاب این موشک بهانه‌ای برای گسترش توانایی‌های نظامی کره شمالی است. 

حداد عادل: همسرم می‌گوید قیمت‌ها افزایش یافته است



  سایت دیگربان: غلامعلی حداد عادل٬ رئیس کمیسون فرهنگی مجلس گفته که همسرش درباره افزایش قیمت‌ها با وی صحبت کرده است و مقام‌های مسئول باید درباره افزایش هر روزه قیمت‌ کالا و خدمات در ایران توضیح دهند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» آقای حداد عادل این خواسته را شامگاه پنجشنبه (۲۴ فروردین) در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» مطرح کرده است.

وی گفته که سه‌شنبه هفته جاری از طریق همسرش در جریان افزایش قیمت‌ها قرار گرفته و نمی‌داند رمز و راز افزایش قیمت‌ها چیست.

حداد عادل در این برنامه تلویزیونی گفته است: «خرید عمده را خودم انجام نمی‌دهم. همسرم که دیروز برخی لوازم و مایحتاج را خریده بود از افزایش قیمت‌ها برای من حکایت کرد.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرده که مردم از نمایندگان مجلس درباره گرانی‌ها سئوال می‌کنند و مسئولان دولتی نیز باید به نمایندگان در این خصوص توضیح ارائه دهند.

قیمت‌ کالا و خدمات در ایران چند ماه پس از اجرای نخستین فاز طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که با اعتراض مراجع تقلید٬ کارشناسان و مردم مواجه شده است.

مراجع تقلید در هفته‌ جاری بار دیگر از موج فزاینده گرانی انتقاد کرده و از مقام‌های دولتی خواسته‌اند به «داد» مردم برسند.

دولت احمدی‌نژاد نیز در مقابل اعلام کرده که قصد دارد مرحله دوم این طرح را به اجرا بگذارد٬ اما مجلس با اجرای آن به شدت مخالفت کرده است.

روز کارگر؛ صدور مجوز راهپيمايی در بيابان‌های بهشت‌زهرا


ایلنا: یک فعال كارگري با اشاره به ترفندهاي دولت در سال‌هاي گذشته گفت: اعطاي مجوز برگزاری راهپیمایی روز كارگر در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا براي منصرف کردن کارگران از برگزاري راهپيمايي و مطالبه حقوق صنفي‌شان صورت مي‌گيرد و كار عبس و بيهوده‌اي است. 

حسین طاهر‌زاده در گفت گو با ایلنا ضمن بیان اینکه در سال‌هاي اخير كميسيون ماده 10 احزاب با برگزاري راهپيمايي كارگران در تهران مخالفت مي‌كند، اظهار كرد: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون حمل سلاح و به شکلی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و کمیسیون ماده 10 احزاب با نادیده گرفتن این اصل مترقی قانون اساسی و به بهانه‌های مختلف از برگزاری راهپیمایی صنفی کارگران جلوگیری می‌كند. 

اين فعال كارگري، راهپيمايي روز جهاني كارگر را فرصتي جهت رساندن صداي كارگران به گوش دولت‌ها دانست و افزود: روز جهانی کارگر در قانون کار ایران به رسمیت شناخته شده است، چرا كه فرصتي است تا كارگران جهت دفاع از حقوق صنفي خود و ارج نهادن به مقام كارگر در سراسر جهان همزمان راهپيمايي‌هاي باشكوهي را برگزار كنند. 

آخوندها در دام هسته ای وبحران خلیج فارس










نگرانی جی۸ از برنامه هسته‌ای و نقض حقوق بشر در ایران


وزاری خارجه جی۸ از برنامه هسته‌ای رژیم تهران و نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش فارس، وزاری خارجه ۸ کشور عضو گروه جی۸ در پایان اجلاس اخیر خود، به اظهار نظر در خصوص طیفی گسترده از مسائل از جمله ایران و سوریه پرداختند.

8 کشور در خصوص ایران ابراز داشتند که ایران مستمرا در انجام وظایف خود در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکست خورده است و این امر منجر به نگرانی است. 

وزاری جی ۸ همچنین از ایران خواستند که وارد یک روند گفتگوی سازنده شده و طی یک روند گام به گام اطمینان جامعه جهانی را به خود جلب کند و بار دیگر از ایران خواستند که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به اجرا درآورد.

8 کشور همچنین با توجه به گزارش‌های اژانس در نوامبر و فوریه گذشته، نسبت به ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای ایران به شدت ابراز نگرانی کردند و از ایران خواستند پروتکل الحاقی را فورا به اجرا درآورد.

وزاری خارجه جی۸ گریزی هم به حقوق بشر در ایران زده‌اند و از دولت ایران خواسته‌اند اصول پذیرفته‌شده جهانی حقوق بشر را به اجرا درآورد و از ایران خواسته‌اند با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر همکاری کند.

مذاکرات هسته ای؛ هشدار آمریکا و فرانسه به رژیم تهران


رادیو آلمان: باراک اوباما و نیکلا سارکوزی اعلام کردند اگر نشست گروه ۱+۵ با ایران در استانبول نتیجه‌بخش نباشد، اعمال تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌یابد. کلینتون نیز تاکید کرد که زمان برای حل بحران اتمی از طریق مذاکره نامحدود نیست.

مذاکرات گروه موسوم به ۱+۵ با مقامات ایران بر سر برنامه‌ی اتمی مناقشه‌برانگیز جمهوری اسلامی در شرایطی در روز شنبه، ۱۴ آوریل شروع می‌شود، که قدرت‌های جهان هشدار داده‌اند که این از آخرین فرصت‌ها برای حل این بحران از راه‌های دیپلماتیک است.

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه، بعد از ویدیو کنفرانس با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «انتظار می‌رود جمهوری اسلامی ایران به شکلی جدی و مثبت در مذاکرات حاضر شده و همه‌ی فعالیت‌های حساس اتمی خود را متوقف کند.»

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر سارکوزی انتشار یافته، آمده است:«رهبران فرانسه و آمریکا بر ادامه‌ی اعمال تحریم‌ها علیه شریان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، تا زمانی که ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبندی نشان ندهد و به‌ويژه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را جدی نگیرد، تاکید کردند.»

در بیانیه‌ی دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین آمده است که باراک اوباما و نیکلا سارکوزی بر لزوم تحریم‌ها بیشتر در شرایطی که مذاکرات ۵+۱ با ایران در استانبول نیز نتیجه‌ای نداشته باشد، تاکید کرده‌اند.

پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (بریتانیا، فرانسه، آمریکا، چین، روسیه) به همراه آلمان خواهان آن هستند که ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند. جمهوری اسلامی ایران در آخرین دور مذاکرات که به شکست انجامید، از قبول توقف غنی‌سازی اورانیوم سرباز زد.

در همین حال یک کارشناس سیاسی اسرائيل و استاد دانشگاه اورشلیم، مذاکرات هسته‌ای را "بلوف بزرگ" رژیم تهران برای وقت‌کشی می‌داند.

وی معتقد است، جمهوری اسلامی می‌خواهد از این فرصت برای ساخت بمب اتمی استفاده کند.

فشارهای دادگاه ویژه روحانیت بر آیت الله بروجردی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز چهارشنبه 23 فروردین آقای کاظمینی بروجردی را به دادگاه ویژه روحانیت برده و بار دیگر ایشان را تحت فشار قرارداند تا دست از اعتقادات خود بردارد.مسئولین دادگاه ویژه روحانیت به ایشان گفته اند که قبول دارند که رژیم اشتباهاتی داشته است ولی از ایشان خواسته اند که راه تقیه را برگزیند و دیگر به کمپین خود ادامه ندهد. مسئولین دادگاه آزادی و یا حتی رسیدگی درمانی به آقای کاظمینی بروجردی را مشروط به پذیرش یکی از این راهها عنوان کردند.
.آقای کاظمینی بروجردی با شجاعت این بار نیز زیر بار نرفته و همچنان بر مواضع خود پایمردی کردند
به همراه آقای بروجردی دو تن از هوادارن ایشان به نامهای محمد رضا صادقی و محمد مهمان نواز نیز به دادگاه فرخوانده شدند. این دو نفر بارها دستگیر شده و آخرین بار در آبان 89 بازداشت و در سلول انفرادی ماهها تحت بازجویی و شکنجه بوده اند و اکنون با قید وثیقه موقتا آزاد و منتظر حکم دادگاه هستند.
گفتنی است در روزهای اخیر تعداد8 تن از هواداران ایشان که همگی از بانوان مدافع و مبلغ عقاید صلح آمیز آقای بروجردی بوده اند و در این راه بارها دستگیر و زندانی شده اند و با قید وثیقه بطور موقت آزاد شده بودند نیز به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند که همگی بعد از تهدید و توهین و بازجویی بطور موقت ازاد شده و مقرر گردید که در آینده نزدیک جلسه بعدی دادگاه ایشان برگزار گردد.
از تمام این ده نفر به تاکید خواسته شده است که از هر گونه تماس حتی تلفنی با خانواده و نزدیکان آقای کاظمینی بروجردی بپرهیزند وگرنه این مورد نیز به جرم ایشان افزوده میگردد.
به نظر می رسد اقدامات و احضارهای اخیر هواداران آقای بروجردی به منظور افزایش فشار به اقای کاظمینی بروجردی برای پذیرش شروط سردمداران حکومت دینی و سازش با آنان صورت گرفته است.
ولی فقیه علی خامنه ای سیاست سرکوب روحانیون مبارز و هودارانشان را تعیین وتوسط دادگاه ویژه روحانیت به اجرا گذاشته می شود.دادستانی ویژه روحانیت فردی بنام محمد سلیمی توسط شخص علی خامنه ای تعیین و برای سرکوب روحانیون مبارز منصوب شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضارها ،تهدیدات و فشارهای دادگاه ویژه روحانیت علیه آقای کاظمینی بروجردی و هوادرانش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

دل قوی دار، سحر نزدیک است - م.سحر


پیک ِ در راه، به در، نزدیک است

منتظر باش، خبر، نزدیک است

خیر، در دفتر ِ تقدیر نوشت : 

درنوردیدن ِ شر ،  نزدیک است

باغِ سرما زده را هُرم ِ زمین

گفت ازین لرزه، گُذر نزدیک است 

ساقه از ریشه به گُل داد پیام

که بهارت به ثمر، نزدیک است

دست با دل،  گپ ِ شیوایی داشت : 

که برآوردن ِ سر نزدیک است

چشم ، زیبا  نظری دوخت به جان

شوق دانست :  هنر نزدیک است 

گفت جان :  صبر ،  نمانده ست دگر

صبر می‌گفت  :  ظفر نزدیک است

شب به سرمنزل ِ  روز است  روان

دل قوی دار ، سحر نزدیک است ! 


.......................................... 
پاریس ۲۳ فروردین ۹۱

زندانی سیاسی به بهداری زندان کرمانشاه منتقل شد



 زینب جلالیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه روزگذشته در پی وخامت حال جسمی اش به بهداری این زندان منتقل شد.

 زینب جلالیان که اخیرا با تقلیل حکم اعدامش به ابد به زندان کرمانشاه منتقل شده است از عفونت روده رنج می برد و مسئولین زندان در رسیدگی پزشکی به وضعیت این زندانی کوتاهی میکنند.

این زندانی سیاسی که در زندانهای مختلف کشور بسر برده است از چندی پیش به عفونت روده مبتلا شده است و در دادگاه اخیر خود نیز خواهان انتقال به بیمارستان شده بود.

کشته شدن دو شهروند بر اثر انفجار مین در کردستان


براثر انفجار مین در منطقه مرزی نوسود دو نفر کشته شدند.
براساس گزارش رسیده دو شهروند اهل  روستای دزلی از توابع سروآباد (مریوان) به نام های اسکندر بهرامی و ابوبکر امینی، دراثر انفجار مین پنج شاخه در نزدیکی روستای شوشمی علیا از توابع شهر مرزی نوسود، جان باختند.
گفته می شود جسد این افراد که در اوایل فروردین ماه، هنگام بازگشت از عراق راه را گم کرده و در اثر انفجار مین کشته شده بودند، روز گذشته پیدا شد.
یادآور می گردد تاكنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی بر اثر برخورد با مین و مهمات برجای مانده از زمان جنگ كشته، مجروح و یا معلول شده اند.

دستگیری 29 نفر در یک مهمانی شبانه در آبادان


خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب آبادان از دستگیری 29 نفر در یک پارتی شبانه در یک سفره‌خانه سنتی این شهر خبر داد.

اصغر مهرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: سه‌شنبه شب حوالی ساعت دو و سی دقیقه شب، گزارش مردمی حاکی از برگزاری پارتی در سفره‌خانه‌ای در منطقه ته‌لنجی آبادان به مأموران نیروی انتظامی این منطقه رسید.

وی افزود: در این راستا نیروی انتظامی منطقه وارد عمل شده و جلوی درب سفره‌خانه مذکور را که از پشت کاملاً قفل و بسته شده بود، مستقر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان ادامه داد: با تلاش و وارد شدن مأموران نیروی انتظامی به محل سفره‌خانه، صحت موضوع گزارش داده شده تأیید و افراد حاضر در آن محل که مجموعه‌ای از دختران و پسران جوان بودند همگی دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: البته مأموران تا دقایقی با مقاومت این افراد مواجه شده و در نهایت آنها را بازداشت کردند.

مهرنیا بیان کرد: افراد دستگیر شده که 18 نفر آنها پسر و 11 دختر بودند همگی در بازداشت به سر برده و به‌زودی به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص اعمال فشار برای آزادی آنها گفت: دستگاه قضایی زیر بار هیچ اعمال فشاری نمی‌رود و با این عده برخورد قاطع قانونی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان در ادامه در خصوص رسیدگی به وضعیت امنیت اجتماعی در آبادان و گسترش بدحجابی در سطح برخی مناطق این شهر اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شاهد برنامه‌ریزی بهتری برای کاهش بدحجابی در سطح شهرستان آبادان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

۱۳۹۱ فروردین ۲۴, پنجشنبه

امارات متحده عربی سفیر خود را از تهران فراخواند

رادیو آلمان: امارات متحده عربی روز پنج‌شنبه (۲۵ فروردین/ ۱۲ آوریل) در اعتراض به دیدار اخیر احمدی نژاد از جزیره ابوموسی سفیر خود را از تهران فراخواند.
خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی (وام) که این گزارش را منتشر کرده می‌گوید: «وزارت خارجه صیف محمد عبید الزعابی، سفیر خود را از تهران برای مشورت فراخواند.»
وزیر خارجه امارات متحده عربی روز چهارشنبه (۲۴ فروردین/ ۱۱ آوریل) سفر محمود احمدی‌نژاد به ابوموسی را محکوم کرد.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان این سفر را "نقض آشکار" حاکمیت امارات بر سرزمین خود نامید. وی اعلام کرد، اقدام احمدی‌نژاد خلاف تمامی تلاش‌های امارات برای حل مسالمت‌آمیز کنترل ایران بر سه جزیره این کشور است.
وزیر خارجه امارات تصریح کرد: «این دیدار وضعیت قانونی این جزایر که قسمتی از .... خاک ملی امارات محسوب می‌شوند را تغییر نخواهد داد.»
جزیره ابوموسی‌، تنب بزرگ و تنب کوچک بعد از عقب‌نشینی نظامیان بریتانیا از خلیج فارس در سال ۱۹۷۱ زیر کنترل ایران در آمد. ابوموسی 
پرجمعیت‌ترین این جزایر است.
بر اساس تفاهم‌نامه میان ایران و شیخ‌نشین شارجه که اکنون بخشی از امارات است به طور مشترک اداره می‌‌شود. اما امارات می‌گوید که ایران از سال ۱۹۹۱ کنترل کامل جزیره ابوموسی را در اختیار گرفته و اقدام به ایجاد فرودگاه و پایگاه نظامی در آن کرده است.

تولید نفت ایران در ماه‌های آتی یک سوم کاهش می یابد

به گزارش رادیو فردا، آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید تحریم‌ها بشدت به تولید نفت جمهوری اسلامی آسیب زده و در ماه‌های آتی احتمالا میزان تولید کل نفت ایران (برای مصرف داخلی و صادرات) حدود یک سوم کاهش خواهد یافت. بنابر تازه‌ترین گزارش این آژانس، میزان تولید نفت ایران ماه گذشته‌ی میلادی روزانه پنجاه هزار بشکه کاهش یافت اما در ماه‌های آتی که کشورهای بیشتری به صف تحریم‌کنندگان نفت ایران می‌پیوندند، تولید نفت جمهوری اسلامی به حدود دو و نیم میلیون بشکه تنزل خواهد یافت.

طنز خبر تو خبر91/01/17


بحران سوریه؛ ترکیه: از ناتو درخواست کمک می کنیم


به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، نخست وزیر ترکیه امروز اعلام کرد که این کشور می تواند از ناتو برای حفاظت از مرزهای ترکیه با سوریه درخواست کمک کند. ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) است. به نوشته مطبوعات ترکیه، رجب طیب اوردوغان، نخست وزیر این کشور که به چین سفر کرده در جمع خبرنگاران در باره واکنش آنکارا به تیراندازی اخیر ارتش رژیم سوریه به پناهجویان سوری در مرز ترکیه گفته است، می توانیم از ناتو برای حفاظت از مرزهایمان با سوریه کمک بگیریم. نخست وزیر ترکیه گفته، ناتو مسئولیت حفاظت از مرزهای ترکیه را بر عهده دارد. براساس ماده 5 منشور ناتو، چنانچه یک کشور عضو هدف حمله قرار گیرد، می تواند از این سازمان نظامی درخواست کمک کند. گفتنی است در پی تیراندازی نیروهای ارتش بشار اسد بسوی پناهجویان سوری در مرز ترکیه، رجب طیب اردوغان خطاب به رژیم بشار اسد گفته بود، صبرمان را لبریز نکنید وگرنه میدانیم چه کار کنیم.