۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

جزئیات بیشتر در باره بازداشت یکی از فعالين حقوق زنان

جمعي از دانشجويان دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاد واحد تهران مركز

يكشنبه هفته اي كه گذشت فرناز كمالي از فعالين كمپين يك ميليون امضا براي رفع تبعيض از زنان پس از چند هفته تهديد مكرر در نزديكي چهارراه وليعصر توسط نيروهاي امنيتي ربوده شد و تاكنون خبري از محل نگهداري او در دست نيست. فرناز از اولين اعضاي كمپين يك ميليون امضا بود و طي شش سال گذشته بيشتر تلاش خود را بر محور فعاليتهاي آموزشي و حقوقي قرار داده بود . نگاه او به سياست تابعي بود از درد ؛ دردي كه ما زنان ايراني از بدو تولد در جامعه رسوب زده از تحجر و فقر فرهنگي با آن دست و پنجه نرم ميكنيم و هميشه مجبوريم براي باورهايي كه نميدانيم از كجا براي ما ترسيم ميشوند خود را محدود ميكنيم : گاهي محدود به " يك كالاي جنسي براي مردان شهوت پرست " ، گاهي دستاويز آخوندهاي بي اطلاع از جامعه و هميشه محدود به " جنس دوم شناخته شدن " در تمام زندگي خصوصي و خانوادگي تا حس خرد شدن را درك كنيم . فرناز هميشه تلاش ميكرد اسباب اين " خرد شدن " و تحقير را بيابد و هيچ وقت نگاه به منافع زودگذر و روزمرگي نداشت ؛ چه روزهايي كه در ستاد شهروند آزاد و پشت مهدي كروبي رفع تبعيض را فرياد ميزد و چه در ماههاي بعد كودتا هيچ دغدغهاي برايش بالاتر از اين نبود كه براي "انساني زندگي كردن" مبارزه كند. پارسال كه براي شركت در كنكور دانشگاه آزاد ثبت نام كرد و علوم سياسي مركز را به عنوان انتخاب اول خود زد ، به يكي از دوستانش گفته بود : سياست هم براي تبعيض زدايي و دفاع از زن بودن لازم است ؛ اما افسوس كه نميدانست دانشگاه آزاد مركز حياط خلوت محفل نشيناني است كه هيچ پنداري جز امتداد تقدير برده گونه انسانها ندارند و قرارگاه ثارالله براي اين تقدير بردهگونه حاضر است هزاران دانشجوي حتي بيگانه با سياست را نيز به مسلخ ببرد . در ماههاي  گذشته و پس از اينكه يكي از فعالين سابق تشكل دانشجويي " آسا " در دانشگاه آزاد تهران مركز بازداشت و پس از چهل روز آزاد شد ، نيروهاي امنيتي قرارگاه ثارالله سپاه با زير نظر گرفتن دوستان او ، تني چند از دانشجويان تهران مركز را كه پس از مراسم جشن تولد در مهر 88 راهي شهرهاي خارج از پايتخت شده بودند مورد تهديد و ارعاب قرار دادند و اولين گزينه آنها هم فرناز بود . شايد اشتباه او اين بود كه قبل از وارد شدن به دانشگاه آزاد مركز نميدانست جزم انديشي هاي مدعيان ولايت چه بر سر سميرا نصيري آورده است ؛ سميرايي كه تنها گناهش بيگناهي بود و در سردترين روزهاي زمستان 88 با تهديداتي از مسئولين امنيتي دانشكده علوم سياسي مبني بر تجاوز جنسي مجبور به ترك اين ديار شد و در فاصله يكسال بعد از ماجراي سميرا نصيري ، امروز فرناز كمالي در سيبل قرارگاه ثارالله قرار گرفته است . آن طور كه ميشنويم در روزهاي بعد از بازداشت فرناز كمالي تني چند از دانشجويان ورودي 89 دانشكده علوم سياسي تهران مركز هم در رابطه با ارتباطشان با فرناز كمالي مورد بازجويي اعضاي بسيج اين دانشكده واقع شدهاند و با توجه به نوع پرونده سازي اطلاعات سپاه پاسداران در حيطه دانشگاه آزاد تهران مركز ، فرمانده آنها خواسته است تا همه نوع اطلاعاتي را كه در بازجويي ميتواند پرونده و فشار بر فرناز را افزايش دهد گردآوري كنند . اما چه روان دژم اند اين حضرات ولايتمدار كه نميتوانند بفهمند آدم ربايي و پرونده سازي براي يك زن نوانديش و كسي كه دغدغه اش جز انسانيت نيست نشانه ايست بر اثبات حماقت آنها !
پينوشت : با هم به انتظار آزادي فرناز كمالي مينشينيم و برايش آرزوي سلامتي و آرامش داريم .

بازداشت چندین نفر و انتقال آنان به زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - چند تن از اهالی مهاباد و بوکان که تعدادی از آن‌ها عضو یک خانواده هستند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، علی، جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هیمن و هادی حسن‌زاده، کریم مام کریمی و منصور دریانوش بازداشت شدگانی هستند که حدود دو ماه پیش در شهرهای مهاباد و بوکان دستگیر و روانه زندان ارومیه شدند.

آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هادی حسن‌زاده و منصور دریانوش اخیراً به زندانهای مرکزی مهاباد و بوکان منتقل شده‌اند ولی از وضعیت علی افشاری، هیمن حسن‌زاده و کریم مام کریمی اطلاعی در دست نیست.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این افراد از سوی مراجع قضائی اعلام نشده اما گفته می‌شود که این افراد به "همکاری با احزاب غیرقانونی" متهم شده‌اند.

پنج سال حبس برای دانشجوی ایرانی مقیم انگلیس

دانشجونیوز: احسان عبده تبریزی دانشجوی ایرانی مقیم انگلیس در دادگاه تجدید نظر از اتهام رابطه با بیگانه حکم تبرئه گرفت.

به گزارش کلمه، وی پیش از این به هفت سال زندان محکوم شده بود که دو سال از آن مربوط به اتهام ارتباط با بیگانگان بود. شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب در عین حال حکم پنج سال زندان عبده تبریزی، شامل دو سال حبس به اتهام توهین به رهبری و سه سال زندان به اتهام اجتماع و تبانی (از طریق حضور در تظاهرات مقابل سفارت ایران در لندن) را تایید کرد.

این زندانی سیاسی و پژوهشگر اکنون ۱۴ ماه است که در زندان به سر می برد و طی این مدت از حق استفاده از مرخصی محروم مانده است. دستور تبدیل بازداشت وی به وثیقه ۸۰ میلیون تومانی نیز که به وی ابلاغ شده بود، هرگز به مرحله اجرا گذاشته نشد.

گفتنی است، احسان عبده تبریزی طی ۱۸۳ روز بازداشت در سلول انفرادی و سلول های سه یا چهار نفره؛ دو بار اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرد و در آستانه مرگ قرار گرفت.

این در حالی ست که روسا، استادان و دانشجویان دانشگاه های دورهام و ساسکس با ارسال نامه ها و اعتراضیه های متعدد به مقامات مسوول ایران، بارها خواستار آزادی فوری وی شده اند.

ابهامی که روشنگر است

منصور امانبا انتشار خبری پیرامون انتقال آقایان موسوی و کروبی به یک نُقطه نامعلوم، بر ابهام پیرامون وضعیت و سرنوشت آنها افزوده شده است. با این حال چنین نمی نماید که بُردن این دو چهره سرشناس به پُشت درب آهنین توانسته باشد هدف مُبتکران آن را به طور کامل برآورده کند. دستکم در یک مورد، سیاست مجهول سازی نتیجه باژگونی داشته است و آن ابهام زدایی از شیوه برخورد با طراحان و مُجریانش نزد مُخالفان و مُعترضان است.

روز گُذشته (شنبه)، یک تشکُل مُدافع حُقوق بشر به نقل از یک "منبع مُطلع" گُزارش داد: "موسوی و کروبی در حصر خانگی نیستند و به یک خانه امن در اطراف تهران انتقال داده شده اند."

"کمپین بین المللی حُقوق بشر در ایران" افزود، براساس گزارشهای رسیده به آن، "سپاه پاسداران مسوولیت نگهداری از دو رهبر معترض سیاسی را به عهده دارد".     

از نزدیک به دو هفته پیش که حُکومت جمهوری اسلامی دست تمهیدات سرکوبگرانه ای برای حذف غیر رسمی آقایان موسوی و کروبی از صحنه فعالیت سیاسی و زندگی اجتماعی زده، به شدت و با وسواس از پذیرفتن مسوولیت این اقدامات طفره رفته است؛ رویکردی که با همین درجه حرارت و تلاش و با مُعرفی "مردُم" به عُنوان حبس کنندگان موسوی و کروبی از سوی دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی و انتظامی پُشتیبانی می شود.

علت فرار حُکومت از پذیرفتن مسوولیت این اقدام، ناتوانی در پرداخت هزینه داخلی و پیامدهای خارجی آن است و از این رو، تمام تلاش آن بر تامین هدف با نازل ترین و در بهترین صورت، بدون هزینه، مُتمرکز شده است. ترفند مزبور بخش جدایی ناپذیر سیاست فراگیر سرکوب و لایه حفاظتی آمران آن را تشکیل می دهد که همواره در بُرشهای زمانی گوناگون و به ویژه در مقاطع حساس به کار گرفته شده است.

ناگُفته نماند که اصلاح طلبان حُکومتی با وارد کردن ترم "عناصُر خودسر" به این پهنه، به گونه غیر مُستقیم در جان سخت کردن حیله ضداطلاعاتی مزبور نقش به سزایی داشته اند.

با این حال، میان شبیخون - به گُفته آقای خامنه ای - "عده ای ناشناس" به کوی دانشگاه در 24 خرداد 88 یا حمله – به تعریف سپاه پاسداران – "برخی عناصُر خودسر" به منزل آقای کروبی در شهریور همین سال تفاوت زیادی وجود دارد. اگر در موارد یاد شُده، اقدام حُکومت شبیخون وار و دُزدانه چیده شده بود، این بار جامعه شاهد یک یورش مُستمر است که با تدارُکات تبلیغاتی و لُجستیکی سنگین پُشتیبانی می شود. این تمایُز فاحش، حرکت "نظام" با چراغ خاموش را به یک مضحکه زیر نورافکن بدل ساخته است.

حمله مُستقیم مُخالفان و مُعترضان به گردانندگان این فُکاهه و واکُنش فعال و قاطعانه در برابر اقدامات آنها، پایان یک دوره را علامت می دهد؛ هنگامی که دستگاه قُدرت می توانست در حاشیه امن "خودسرها" بیاساید و تبهکاریهای نفرت بار تری را سازمان بدهد.

۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

دستگیری یک شهروند دیگر در رابطه با شرکت "آچیلان در"

یک شهروند ساکن مشهد به نام "مجید مجیدی" بیش از دو هفته است که توسط نیروهای اطلاعات سپاه، بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.
 خبرگزاری حقوق بشر ایران، نامبرده مدیر یکی از شرکت های اقماری وابسته به شرکت "آچیلان در" تحت نام "شاخص شرق" بوده است.

گفته می شود این دستگیری متعاقب بازداشت مدیر عامل و ۴ نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره شرکت مزبور در تاریخ ۲۷دی ماه می‌باشد.

شایان ذکر است با آنکه بیش از یک ماه از بازداشت افراد فوق الذکر می‌گذرد تاکنون ایشان هیچ ملاقاتی با خانواده‌های خود نداشته و مسئولین دادسرا و اطلاعات مشهد اتهام ایشان را اقدام علیه امنیت نظام ذکر کرده‌اند.

لازم به یادآوری ست که بازداشت این افراد پیرو انتشار خبری در خبرگزاری دولتی فارس مبنی بر ممنوعیت استفاده از درب‌های اتوماتیک ساخت شرکت "آچیلان در" به دلایل امنیتی و وارد کردن اتهام وابستگی شرکت مزبور به بهائیان صورت گرفته بودند.

دانشجوی دربند از زندان اهواز به مکانی نامعلوم منتقل شد

خبرگزاری هرانا - گزارش ها حاکی از آن است که روز پنجشنبه پنجم اسفندماه، چند تن از نیروهای امنیتی، ضیاءالدین نبوی دانشجوی ستاره دار محبوس در زندان اهواز را به مکانی نامعلومی منتقل کرده اند.

یک منبع "مطلع" در گفتگو با دانشجونيوز در این زمینه گفته است که روز پنج شنبه مامورین امنیتی به همراه مسئولین زندان اهواز از ضیاء نبوی خواستند تا وسایل خود را جمع آوری کند و بدون بیان علت این موضوع، اقدام به انتقال وی به مکان نامعلومی نمودند.

گفتنی است تاکنون مسئولین امنیتی و زندان اهواز حاضر به پاسخگوئی در قبال انتقال این فعال دانشجویی نشده اند.

طی ماه های اخیر فشارها از سوی مسئولین امنیتی و قضایی اهواز به ضیاء نبوی افزایش یافته است به گونه ای که طی آخرین ملاقات این فعال دانشجویی با خانواده اش مسئولین زندان اهواز به دستور مقامات قضایی تنها به مدت چند ثانیه اجازه ی ملاقات حضوری و چند دقیقه ملاقات کابینی داده اند. طی این ملاقات برخورد نامناسبی از طرف مسئولین زندان با این فعال دانشجویی صورت گرفته و وی را دوبار مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده بودند.

ضیاء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان کارون اهواز  محکوم شده بود از ۲۵ خرداد ۸۸ تا کنون بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می برد. شایان ذکر است عاطفه نبوی، دختر عموی ضیاء نبوی در شرایط مشابه، بدون مرخصی از ۲۵ خرداد ۸۸ درحال اجرای حکم ۳ سال حبس تعزیری در زندان اوین به سر می برد.

در ادامه ی فشار ها به خانواده ی نبوی چندی پیش علیرضا نبوی همسر عاطفه نبوی در سمنان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این عضو دیگر خانواده نبوی به ۲ سال حبس و یک سال تبعید به خارج از سمنان محکوم شد.

بی خبری از وضعیت دانشجوی دانشگاه شریف

خبرگزاری هرانا - از وضعیت حسین سالمکار دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف و عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر هیچگونه اصلاعی در دست نیست.

این فعال دانشجویی در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش از بازداشت خود خبر داده است وی به خانواده ی خود گفته است که به او اجازه نمی دهند که محل نگهداری خود را بگوید.

به گزارش دانشجو نیوز، در پی مراجعه خانواده ی حسین سالمکار به دادسرای انقلاب و دادستانی تهران به آنها گفته شده است که نام فرزند شما در میان ۶۵۴ نفر بازداشت شده ای که در زندان اوین نگهداری می شوند وجود ندارد و پرونده ای از وی در هیچکدام از شعب دادسرای انقلاب موجود نیست.

با توجه به اینکه این فعال دانشجویی یک روز پس از تجمع ۲۵ بهمن و با گزارش حراست و بسیج دانشگاه صنعتی شریف بازداشت شده و اینکه به وی اجازه داده نشده است که محل نگهداری خود را بگوید احتمال آن می رود که او توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و هم اکنون در بند ۲- الف سپاه پاسداران زندان اوین نگهداری می شود.

شایان ذکر است که حسین سالمکار در تاریخ ۲۶ اسفند و پس از برگزاری تجمع ۲۵ بهمن در حین خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

فحاشی به دختر رفسنجانی و نیروگاه بوشهر؛ نظر خوانندگان

موضوع ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر و همینطور تولید پودر کیک زرد در کارگاه گجین بندر عباس با الودگی های بزرگی که در خلیج فارس و دقیقا در سواحل نزدیک نیروگاه بوشهر وهمینطور معدن گجین هرمزگان بی ربط نیست ورژیم برای سرپوش گذاشتن بر نشت مواد اتمی والوده کردن ساحل بوشهر لوله نفت را منفجر کرد تا دنیا متوجه این جنایت نشوند و در موضوع سواحل بندر عباس همه شاهد بودند که چطوری تمام موجودات زنده ان ساحل از بین رفتند وهزاران هزار ماهی مرده در سطح آب شناور شدند. من متخصص امور محیط زیست نیستم ولی از هموطنان متخصص در این مورد تقاضا دارم که این دو حادثه را پیگیری کنند. چرا که اعتراف جدید نماینده رژیم آقای سلطانیه میتونه گواه گفته هایم می باشد.
خالد

****

فیلمی عبرت انگیز از رفتار جوجه بسیجیها با دختر شخصی که سالها پشت سرش نماز جمعه خوانده اند و ستون خیمه نظامی بوده است که آنها بی ارزشترین پادوهایش نیز به حساب نمی آیند. یک عمر پول می گرفته اند تا گلوهایشان را با نعره هاشمی پاینده باد پاره کنند و اگر مواجب مزدوریشان قطع شود پول خرید شلوار پایشان را هم ندارند. آدمهای بی نام و نشانی که گوش به زنگ خبر صداوسیما و تیتر کیهانند تا لباسهایشان، شعارهایشان و حتی افکارشان برای امروز را تعیین کند. فکر کنید خامنه ای در این کشور زنده بماند و قدرت از کف بدهد، گمان می کنید این جماعت سالوسی که امروز دم خانه فرزندان خمینی و هاشمی عربده می کشند با دختران او چه خواهند کرد؟
باور دارم که این سگهای هار خانه زاد از خود دیکتاتورها آلوده تر و زیان بارترند. از دم تکان دادنها و خاکبوسیهای آنهاست که استبداد در اندیشه و کردار هر صاحب قدرتی ریشه می دواند، و به روز واقعه نه تنها ولینعمت خود را تنها می نهند، که دستش را هم گاز می گیرند. کاش دیکتاتورها چشمهایشان را بیشتر می گشودند تا ذات این فداییان قدرت را ببینند و فریادهای آنان مستشان نسازد. که یکروز جاویدشاه می گویند و یکروز مرگ برشاه، بسته به اینکه کلید آخورشان در دست که باشد

****

ملت ایران فقط یک نکته را در مورد توهین به دختر رفسنجانی در نظر بگیرند،این اراذل و اوباش که با نام حزب الهی به دختر رئیس شورای تشخیص مصلحت رژیم آخوندی اینچنین توهین میکنند، و کلمات رکیک به کار میبرند،دختر کسی‌ که زمانی رئیس مجلس آخوندی بوده،مدت هشت سال رئیس جمهور بوده،و حال هم در کنار رهبری می‌نشیند،و از بنیان گزاران همین سیستم جنایت و خون است.فقط به این بیندیشیم که اینها با زندانیان وکسانی که در دستشان اسیر هستند چه جنایتی را مرتکب میشوند.

احمد منتظری: دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است

سایت ندای سبز آزادی: احمد منتظری در نامه ای به خامنه ای با هشدار به ریزش بیشتر نیروها نوشت : لابد استحضار دارید که بر اثر برخوردهای ناشایست عده‌ای که به نام اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌شود اعتقادات بسیاری از مردم و بخصوص جوانان سست شده و دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

  خدمت حضرت آیت الله آقای خامنه‌ای (زیدعزه) رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران

قال الله تبارک وتعالی: «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ . وَ مَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَ مَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ»

پس از عرض سلام، در مورد حوادث و جریانات اخیر، اینجانب بنابر احساس وظیفه شرعی بر خود لازم می‌دانم مواردی را به عرض برسانم:

1- طبق اصول 8 و 9 و23 و 24 قانون اساسی جمهوری اسلامی که آزادی بیان  و آزادی قلم در آن تصریح شده است زندانیان سیاسی هیچگونه گناهی مرتکب نشده‌اند تا مستحق زندان و محکومیت‌ باشند. اجازه ندهید و نخواهید که بیش از این آزادی آنان که حقی خدادادی است سلب شود و قضاوت اسلامی زیر سؤال رود. جنابعالی قبول دارید که مسئولین کشور معصوم نیستند و تخلفاتی دارند و اقدامات بسیاری از زندانیان سیاسی، انتقاد از آن تخلفات و پیشنهاد راه‌ برای اصلاح امور بوده و از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است. بدیهی است انتقاداتی که وارد و مقبول هم نباشد از نظر عقل و شرع و قانون پیگرد ندارد.

جنابعالی توجه دارید که در حکومت‌های پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) با وجود مخالفان بسیار، زندانی سیاسی وجود نداشت و حضرت علی(ع) حتی با پیشنهاد و اصرار بعضی مبنی بر زندانی نمودن خوارج مخالفت فرمودند.

آزادی همه زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنان و تمامی خانواده‌هایی که عزیزان خود را در جریانات اخیر از دست داده‌اند موجب همدلی آحاد ملت خواهد شد.

2- آقایان مهندس میر‌حسین موسوی و حجةالاسلام والمسلمین مهدی کروبی از همفکران و همکاران قدیمی و دوستان واقعی جنابعالی و نظام بوده و هستند. اینکه این آقایان حاضر نیستند برخلاف عقیده خود حرفی بزنند و یا عملی انجام دهند بسیار قابل تقدیر است. این اخلاق و رفتار را با شیوه کسانی مقایسه فرمایید که در ظاهر خود را علاقه‌مند و مطیع جنابعالی جلوه می‌دهند ولی در واقع دوست و خیرخواه شما نیستند و فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند. کسانی که حاضرند آسایش خود و خانواده خویش را در جهت عقیده و مرام خود فدا کنند ارزشمند و قابل احترامند. حصر و سلب آزادی و متهم نمودن آنان به مواردی که تاکنون شرعاً و قانوناً ثابت نشده است، در کشوری که اسلامی بودن و پیروی از امام علی‌(ع) را افتخار خود می‌داند، علاوه بر این که موجب نارضایتی قشر وسیعی از مردم می‌شود، قابل توجیه نیست و هیچ کمکی هم به حل مسائل موجود نمی‌کند.

جنابعالی که اکنون بسط ید دارید، به راحتی می‌توانید با یک تصمیم تاریخی این مسأله را حل نمایید و موجب همدلی اقشار مختلف مردم گردید.

آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی و حضرتعالی طی این سی سال نخست‌وزیر و رئیس مجلس و رئیس جمهور بوده‌اید. تشکیل یک جلسه 5 نفره و گفتگوی مستقیم و دوستانه بسیاری از مسائل را حل می‌کند و نور امیدی در قلب همه ملت می‌افکند. این اقدام قدرت و موقعیت شما را بالا برده و نظر دیگران را نیز نسبت به یک حاکم اسلامی بسیار مساعد تر می‌سازد. لابد استحضار دارید که بر اثر برخوردهای ناشایست عده‌ای که به نام اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌شود اعتقادات بسیاری از مردم و بخصوص جوانان سست شده و دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است. جنابعالی با یک تصمیم انقلابی یأس و سرخوردگی از اسلام و حاکمیت دینی را تبدیل به امید خواهید نمود.

اگر روند کنونی ادامه یابد باعث ریزش بیشتر نیروهای متعادل و بالا آمدن نیروهای رادیکال و تندرو خواهد شد و چه بسا در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود.

مرحوم والد (رضوان الله تعالی علیه) همواره نسبت به سرنوشت انقلاب و نظام نگران بودند و اکنون در فقدان ایشان اینجانب این تقاضا را از شما دارم. امیدوارم با قبول آن، نوروز 1390 را عیدی پر از شادی و امید برای همه ایرانیان گردانید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

1389/12/7

بازار سکه امروز ملتهب شد

بانک مرکزی امروز نه تنها سکه‌‍ای نفروخت بلکه قیمتی برای انواع سکه اعلام نکرد و همین امر بازار سکه را دچار التهاب کرد به نحوی که قیمت سکه ها در مناطق مختلف، متفاوت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار 435 هزار تومان شد که نسبت به روز پنج شنبه هفته گذشته 5 هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید هم امروز در بازار 381 هزار تومان با دو هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج شنبه گذشته شد، نرخ نیم سکه 190 هزار تومان و ربع سکه 100 هزار تومان شد که هر یک با افزایش هزار تومانی مواجه شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار امروز به 39 هزار تومان افزایش یافت اما قیمت آن در روز پنج شنبه گذشته 38 هزار و 500 تومان بود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز هم با 4 دلار افزایش به 1412 دلار رسید.

فعالان بازار طلا و سکه دلیل افزایش قیمتها را عدم فروش سکه و همچنین نرخ گذاری توسط بانک مرکزی در روز جاری اعلام کردند، این در حالی است که اگر بانک مرکزی سکه بفروشد، نرخها بر اساس آن تعیین خواهند شد اما امروز بانک مرکزی قیمتی را برای سکه ها اعلام نکرده است.

در عین حال، برخی فعالان بازار طلا و سکه عنوان می کنند که تقریبا در ماه پایانی هر سال و هفته های آخر سال بازار سکه و طلا دچار التهاب می شود و این موضوع تا شب عید ادامه دارد.

امروز قیمتها در بازار سکه دارای نوسان بود و قیمتها در مناطق مختلف متفاوت اعلام می شد، همچنین قیمت فروش دلار در بازار هم افزایش یافت به طوریکه صرافان قیمت فروش آزاد هر دلار را 1112 تومان و هر یورو را 1515 تومان اعلام کردند.

تعرض به عرصه ميراث جهانی سازه های آبی شوشتر

به دنبال تخريب پل بندگرگر و انسداد تردد از آن، مديريت شهري در سطح شهرستان شوشتر اقدام به احداث پلي جديد در كنار بند ميزان كرده است. ساخت اين پل در عرصه سازه هاي آبي شوشتر مي تواند، اين اثر جهاني را در فهرست آثار در معرض خطر يونسکو قرار دهد. در حال حاضر ماشين آلات سنگين راه سازي در اين محل مشغول به کارند.

خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گروه ميراث فرهنگي ـ در پي آغاز عمليات احداث پل در عرصه اثر ثبت جهاني شده بندميزان شهرستان شوشتر اين اثر جهاني به احتمال زياد به عنوان اثر در معرض خطر در يونسكو قرار مي‌گيرد. در حال حاضر ماشين آلات سنگين راه سازي در اين محل مشغول به کار شده اند.


به دنبال تخريب پل بندگرگر و انسداد تردد از آن، مديريت شهري در سطح شهرستان شوشتر اقدام به احداث پلي جديد در كنار بند ميزان كرده است و از چند روز پيش نيز در اين باره دست به اقداماتي زده است كه اين امر باعث مي‌شود تا اين اثر تاريخي و ثبت جهاني شده در معرض خطر قرار بگيرد.


از دو سال گذشته كه پل بند گرگر به دلايل نشت تاسيسات آب شهري تخريب شد و هيچ اقدام عملي تا يك هفته پيش براي مرمت اين پل از طرف ميراث فرهنگي خوزستان انجام نشد مديريت شهري شوشتر ناخواسته براي ايجاد مسير تردد مردم دست به احداث پلي جديد در كنار بند ميزان زده است.


به گزارش خبرنگار ما قرار است در مسير رودخانه نيمه خشك گرگر چند حلقه لوله با قطر400 قرار گيرد و سپس از روي آنها مسير تردد اتومبيل‌هاي مردم به صورت جاده خاكي احداث شود.


احداث چنين پلي بي‌شك بدون هماهنگي با متوليان امر ميراث فرهنگي و آثارجهاني است ولي سكوت بسيار معنادار اين دستگاه‌هاي متولي پس از گذشت كمتر از يك هفته از آغاز احداث اين پل براي دوستداران ميراث فرهنگي بسيار باعث شگفتي شده است.

ریزش گسترده مخاطبان سینما در ایران

سایت خبرآنلاین: سینمای ایران در سال​های اخیر با ریزش مخاطب گسترده​ای مواجه بوده است.

امیر حسین علم الهدی کارشناس اکران که مهمان برنامه سینمایی«هفت» بود با بیان این مطلب گفت« در سال ۱۳۶۸ حدود ۸۰ میلیون نفر به سینما رفته بودند اما در سالجاری این رقم به ۱۲ یا ۱۳ میلیون نفر رسیده است.»

بخشی از برنامه «هفت» که جمعه شب روی آنتن رفت به موضوع اکران و معضلات آن اختصاص داشت.علم الهدی افزود:«این آمار نشان می​دهد که مردم ایران در سال ۶۸ سالی دوبار به سینما می رفتند،اما در حال حاضر هرچند سال یکبار به سینما می​روند.»

۵۲میلیارد دلار واردات کالا و تراز منفی با ۱۰۳ کشور دنیا

طی 10ماه گذشته واردات کالا به ایران بیش از 52میلیارد دلار بوده است.

براساس آمار گمرک تراز بازرگانی خارجی طی 10ماهه سال ۱۳۸۹ با کسری 23میلیارد و 880میلیون یورو معادل 31میلیارد و 508میلیون دلار مواجه بوده است.

ارزش کل واردات نیز در این مدت، نزدیک به 40میلیارد و 272میلیون یورو (معادل 52میلیارد و 979میلیون دلار) بوده است.

بنا بر‌ این ارقام در مدت مذکور، ارزش واردات، ۷۱.۱۶درصد از ارزش کل مبادلات خارجی را به خود اختصاص داده است.

طی این مدت، تراز بازرگانی خارجی (بدون احتساب نفت، گاز و خدمات) با 103کشور دنیا، منفی بوده است.

گزارش یک دانشجو از شکنجه در زندان بابل

دانشجونیوز: در پی حوادث روزهای ۲۵ بهمن و ۱ اسفند، نیروهای امنیتی در شهرستان بابل اقدام به دستگیری چندین تن از فعالین جنبش سبز و دانشجویان نموده اند.

دانیال زرگریان و میلاد طاهری دو تن از فعالین جنبش سبز بابل توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. دانیال زرگریان در تاریخ ۲۵ بهمن و میلاد طاهری در تاریخ ۱ اسفند در خیابان شریعتی ( مقابل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

یک منبع محلی در گفتگو با دانشجو نیوز از شکنجه های وارده از سوی نیروهای امنیتی به فعالین بازداشت شده خبر می دهد. این فعال جنبش سبز که به تازگی از زندان آزاد شد و خواست نامش فاش نشود تصریع کرد پس از بازداشت، نیروهای امنیتی و انتطامی، ما را با چشمان بسته به مکان نامعلومی منتقل کردند و در آنجا ما را تحت شدید ترین شکنجه ها  قرار دادند. این فعال بازداشت شده حوادث اخیر در ادامه گفتگو با دانشجونیوز اعلام می کند که در هنگام بازداشت، نیروهای امنیتی و انتظامی از افراد بازداشت شده بدون اینکه حتی سوالی بپرسند، با باتوم و مشت و لگد تا صبح ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بازجویانی که در دوران بازداشت خود را مامورین اداره اطلاعات بابل معرفی کردند در هنگام بازجویی ما را تحت فشار قرار می دادند که علیه چند تن از فعالین سیاسی و دانشجویی بابل اعتراف کنیم.

گفتنی است در حوادث اخیر بیش از ۱۵ تن از فعاین دانشجویی و جنبش سبز دستگیر شده اند. تا کنون محسن برزگر، ایمان صدیقی، سارا باقری، علی یزدان پناه ، حسین ضامن ضرابی ، رامتین مقدادی ، میلاد طاهری، دانیال زرگریان و چند تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

ایتالیا: قذافی ديگر کنترل امور را در ليبی در دست ندارد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، سیلیو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا روز شنبه در یک تجمع سیاسی در شهر رم اعلام کرد، به نظر می رسد معمر قذافی دیگر کنترل امور را در لیبی در دست ندارد.

همزمان ساکنان شهر طرابلس پایتخت لیبی گفتند، مزدوران مسلح قذافی در طرابلس جولان می دهند و معترضان را هدف قرار می دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شاهدان می گویند، قذافی، شبه نظامیان طرفدار خود را به انواع سلاحهای جنگی مسلح کرده است تا مردم بی دفاع را سرکوب کنند.

مردم طرابلس روز شنبه در تماسهای تلفنی با آسوشیتدپرس گفتند هم اینک شبه نظامیان طرفدار قذافی با کامیون در حال گشت زنی در سطح شهر طرابلس هستند.


مزدوران قذافی به کودکان هم رحم نمی کنند 

حتی کودکان در خانه های خود در شهر البیضاء با گلوله نیروهای قذافی کشته شده اند.


به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، خبرنگار این شبکه طی گزارشی از البیضاء در شرق لیبی، در مورد افراد بی گناهی که در خانه های خود، هدف گلوله های نیروهای نظامی و امنیتی لیبی قرار گرفته اند، گفت، فقط کسانی که عمداً مورد هدف نیروهای قذافی قرار گرفته بودند، در این شهر کشته و زخمی نشدند، بلکه رهگذران و حتی کسانی که در منازلشان مخفی شده بودند نیز مورد اصابت گوله های نیروهای قذافی قرار گرفته اند.

یکی از ساکنین این شهر گفت، دختر یازده ساله برادرم به نام رقیه در خانه بود که نیروهای قذافی شروع به تیراندازی به سوی خانه های مردم در این محله کردند و تیری که پنجره را شکست و وارد خانه شد، به رقیه اصابت کرد و او را کشت.

محمد افزود، این همان کاری است که قذافی در طول چهل و یک سال گذشته انجام می داده، یعنی وی با استفاده از تفنگ و سلاح های گرم، مردم خودش را می کشته است.

محمد اضافه کرد، رقیه که با صدای تیراندازی در خیابان، از خواب بیدار شده بود، با اصابت چنین گلوله ای (وی گوله ای پانزده سانتیمتری را که در دست داشت به خبرنگار اسکای نیوز نشان داد) به سرش کشته، و مغز او متلاش شد.

محمد افزود، برادرم که بزرگترین فرزندش را بدین گونه از دست داد، از وحشت و غم و اندوه نزدیک است دیوانه شود.

محمد در خاتمه تأکید کرد، هرچند غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت است، یک از برکات نهضت مردمی در لیبی این بود که همگان قذافی و هوادارانش را شناختند و علیه آنان متحد شدند و در غم و اندوه از دست رفتن جوانان، با یکدیگر شریک شدند.

وی افزود، تنها هدف مردم، آزاد کردن کشورشان از دست این حاکمان مستبد و همدستانشان است.

خبرنگار این شبکه تأکید کرد، نیروهای قذافی با توجه به برتری شدید نظامی که نسبت به مردم داشتند، هرگز تصور نمی کردند، شهروندان معمولی لیبی به چنین مقابله جدی با آنان برخیزند. این در حالی است که می بینیم مردم در خیابان ها، درهای تانک های ارتش قذافی را باز کرده و سربازان را از آن بیرون کشیده اند.

کارت های هویت برخی از نیروهای قذافی که در درگیریها کشته شده اند نشان می دهد، برخی از آنان، از مزدوران خارجی (غیرلیبیایی) بوده اند.