۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

قتل یکی از مسئولان حوزه علمیه اراک با ضربات چاقو

معاون آموزشی يكي از حوزه‌هاي علميه اراک با ضربات چاقو به قتل رسید.

معاون آموزشی يكي از حوزه‌هاي علمیه اراک ساعت 8 صبح امروز به محض ورود به حوزه به دست فردي كه هويت وي مشخص شده است به قتل رسید.

این اتفاق بر اثر درگیری بین این دو نفر اتفاق افتاده است که بر اثر 8 ضربه چاقو از پشت سر به اين مسئول حوزه، وي پيش از رسيدن اورژانس جان سپرد.

هنوز از علت اين اقدام خبري در دست نيست و ماموران ضمن شناسايي فرد ضارب به دنبال يافتن انگيزه وي براي انجام قتل هستند

ترورها؛ مقامات رژیم، آمریکا و اسرائیل را متهم کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، وزیر کشور جمهوری اسلامی امروز سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در ترورهای روز دوشنبه تهران متهم کرد.

تلویزیون دولتی به نقل از پاسدار نجار اعلام کرد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل با ترور دانشمندان هسته ای درصدد توقف برنامه های اتمی جمهوری اسلامی هستند.

یک مسئول دفتر احمدی نژاد نیز با حمله به آمریکا و اسرائیل گفته است که دشمنان ملت ایران در این ترورها دست دارند.

زندانی زن کرد محکوم به اعدام همچنان در وضعیت بلاتکلیف

كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها :
بنا بر اخبار دريافتي كانون وضعيت زينب جلاليان زنداني كرد محكوم به
اعدام در وضعيت عدم تعيين تكليف ميباشد.گزارشات حاكي است كه قاضي دادگاه به
زينب جلاليان در رابطه با شكسته شدن حكم اعدامش صحبت كرده و گفته است كه
حكم تو شكسته است ... اما اين موضوع نه به وكيل خانم جلاليان ابلاغ رسمي
گرديده و نه به اطلاع خانواده اش بطور رسمي اطلاع داده شده است و شرايط اين
زن زنداني محكوم به اعدام در حالت عدم تعيين تكليف و تشويش روحي مستمر
است.گفته ميشود كه زينب جلاليان از بيماري چشم و ديد رنج ميبرد،اما براي
رسيدگي به اين وضعيت اقدامي از طرف مسئولين زندان انجام نميشود.چشم وي نياز
به عمل جراحي دارد،اما مسئولين زندان به او گفته بودند كه تو كه اعدامي
هستي،نيازي به جراحي و پيگيري بيماري چشم ات را نداري !؟زينب جلاليان هم
اكنون در زندان ديزل آباد كرمانشاه محبوس ميباشد..

جزئیات کشته شدن دو استاد دانشگاه در تهران از زبان فرمانده پلیس

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، صبح امروز بین ساعت 7 تا 8 دو نفر از اساتید فیزیک دانشگاه بهشتی که عازم دانشگاه بودند توسط افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفتند. بر اساس این گزارش، در ترور اول مجید شهریاری عضو هیئت علمی دانشگاه بهشتی کشته شد و دو نفر همراه وی مجروح شده اند. در ترور دوم فریدون عباسی دوانی دیگر استاد دانشگاه بهشتی در میدان نزدیک این دانشگاه در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت که بلافاصله متوجه موضوع شده و از محل حادثه می گریزد. این استاد دانشگاه و همراه وی در این حادثه جان سالم به در برده اند.

مهر در ادامه این خبر نوشت: فرمانده نیروی انتظامی رژیم در تهران بزرگ با تشریح حادثه ترور دو استاد دانشگاه در صبح امروز دوشنبه گفت: هیچ گروهی مسئولیت بمب ‌گذاری را بر عهده نگرفته و مظنونی نیز در این زمینه شناسایی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی‌ نیا ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح جزئیات دو حادثه تروریستی صبح امروز پرداخت و گفت: پلیس صبح امروز مطلع شد که دو مورد انفجار در تهران رخ داده است.
وی ادامه داد: طی بررسی‌ها مشخص شد ساعت 8 صبح دو اقدام تروریستی در مورد دو مدرس دانشگاه شهید بهشتی در تهران رخ داده که اولی در محدوده بلوار ارتش و دومی در محدوده ولنجک و دانشگاه شهید بهشتی بود.

سردار ساجدی‌نیا گفت:‌ انفجار اول منجر به شهادت مدرس دانشگاه شهید بهشتی و زخمی شدن همسر و راننده وی شد و انفجار دوم نیز منجر به زخمی شدن دومین استاد دانشگاه و همسر وی شد.وی افزود: در حال حاضر وضعیت جسمانی آقای عباسی و همسرشان مناسب است.ساجدی نیا با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گروهی مسئولیت بمب ‌گذاری را بر عهده نگرفته و مظنونی نیز در این زمینه شناسایی نشده است گفت: هر دو اقدام تروریستی از سوی راکبان موتورسیکلت بوده و به گفته شاهدان موتورسواران این بمب را به بدنه خودروها از طریق آهن ربا متصل کرده بودند که بمب پس از چند ثانیه منفجر شد.وی افزود: هر دو خودروی این استادان در حال حرکت به سمت دانشگاه شهید بهشتی بود.

۱۶ آذر؛ دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده مجید توکلی

دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده مجید توکلی در آستانه ۱۶ آذر
دانشجونیوز: جمعی از اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه فعالان دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر با خانواده مجید توکلی، دانشجوی دربند این دانشگاه دیدار کردند.

در این دیدار که در منزل پدری مجید توکلی در شیراز انجام شد، دانشجویان ضمن ستایش صبر و ایستادگی خانواده توکلی و شجاعت و صراحت فرزند این خانواده، این ویژگی ها را مایه افتخار جنبش دانشجویی و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دانستند.

خانواده توکلی نیز شرح مختصری از آن چه در سه سال اخیر و از زمان اولین بازداشت مجید در اردیبهشت ۸۶ تا کنون بر فرزندشان گذشته است ارائه کردند.‏ ایشان هم چنین به بعضی از ایرادات قضایی روند بررسی پرونده فرزند شان اشاره کردند و شرایط نا مطلوب و مخاطره آمیز زندان رجایی شهر را "نگران کننده" توصیف نمودند.

مجید توکلی فعال سرشناس دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر سال ۸۸ و پس از آنکه در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کرد، دستگیر و سپس به زندان اوین منتقل شد. مجید توکلی در سخنان خود در این روز، ۱۶ آذر را روز "آزادی خواهی و استبداد ستیزی" ملت ایران خواند و افزود: "امروز، روزی است که آماده ایم تا در کنار همدیگر جمع بشویم، علیه استبداد بایستیم و تمام فریادمان را بر سر استبداد بزنیم."

مجید توکلی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت ۸ سال ونیم خود را می گذراند.

اخراج دو دانش آموز نوجوان بهایی در اصفهان


وبلاگ خبرنورد: این طوفان بیداد سر باز ایستادن ندارد و هر روز ویرانی بی عدالتیش را در گوشه ای از این مرز و بوم تحفه می برد.پیر و جوان و خردسال و سالخورده هم نمی شناسد. درادامه گسترش این طوفان دو دانش آموز بهایی ساکن اصفهان از مدرسه راهنمایی اخراج شدند.

بهار روحاني و بارقه احراري دانش آموزان بهایی كلاس اول راهنمايي از 21 مهر ماه89 اجازه ادامه تحصیل در مدرسه خود را نیافتند.علت اخراج اين دو نفر امضا نكردن تعهدي بوده است كه توسط مسئولان حراست آموزش و پرورش در اختيارشان قرار گرفته بود . لازم به ذكر است كه مسئولان مربوطه امضاي اين تعهد را شرط ثبت نام دانش آموزان مقرر فرمودند و از آنجا كه متن تعهد تنظيمي بر خلاف حقوق انساني و شهروندي مي‌باشد نامبردگان از امضاي آن خودداري كرده در پي اين امتناع بدون ارائه‌ي هرگونه مدركي كتبي مبني بر "ذكر علت اخراج"، از مدرسه اخراج شدند . در پي اخراج این دو نوجوان، خانواده های ایشان به مراجع مختلف استان و كشور اعم از اداره‌ي كل آموزش و پرورش استان اصفهان ، امام جمعه ، نمايندگان مجلس ، ديوان عدالت اداري ، وزارت آموزش و پرورش و . . . مراجعه کردند و متاسفانه از جانب هيچ يك پاسخي دريافت نکردند . این دو دختر نوجوان 11 ساله در حال مطالعه دروس خود در منزل هستند، شاید که نسیم عدلی بوزد! شاید!

سومین انفجار در تهران


سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسدالران: فوری/ سومین انفجار در تهران / صبح امروز در ادامه تلاش جریان نفاق برای ایجاد ناامنی در کشور، یک خودرو پژو 206 نیز شهرک محلاتی تهران منفجر شد.

گفتنی است، این سومین حرکت تروریستی  امروز صبح در تهران بوده که متاسفانه در این اقدام تروریستی 2 تن از شهروندان به شهادت رسیدند و خساراتی نیز به بار آمد.

محل دقیق این انفجار در ابتدای شهرک محلاتی تهران و روبروی داروخانه لشکرک بوده است.

یورش لباس شخصی ها به منزل یک عضو جبهه مشارکت

 نیروهای امنیتی بعداز ظهر یکشنبه با حضوردر منزل دکتر کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و منزل داماد او با تفتیش منزل آنان و همراه بردن وسایل شخصی دختر ایشان ساجده کیانوش راد و بهروز شاهرخ نیا همسرش را همراه خود بردند. بر اثر این اقدام، همسر دکتر کیانوش راد دچار حمله قلبی و مشکل تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شد.

یادآور می شود پیش از این دکتر کیانوش راد رئیس سابق منطقه خوزستان مشارکت و استاد دانشگاه چمران اهواز همراه با همسر و دخترش ساجده در مراسم دعای کمیلی که توسط خانواده یکی از زندانیان سیاسی برگزار شده بود که همسر و فرزندش پس از یک شب آزاد شدند و خود او ماه ها در انفرادی به سر  برد. ساجده کیانوش راد که تجربه یک بازداشت غیرقانونی در مراسمی مذهبی را دارد این بار همراه همسرش راهی زندان شده است.

همچنین گفته می شود در پی حضور ماموران امنیتی در منزل بعضی از جوانان اصلاح طلب، تعدادی بازداشت و تعدادی دیگر نیز به دادسرای اوین فراخوانده شده اند.

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

اشکال مختلف اعتراضی در دانشگاه ها به مناسبت ۱۶ آذر

  جمعی از فعالین دانشجویی فراخوانی را به منظور برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو صادر کرده اند. این دانشجویان در فراخوان خود ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری حرکتهای اعتراضی در این روز آورده اند: بر ما دانشجویان آزادیخواه است که در روز 16 آذر سکوت نکنیم و به انحا مختلف اعتراض خود را به استبداد نشان دهیم. بر مبارزین دانشجویی است که با توجه به شرایط دانشگاه محل تحصیل خود برنامه های مستقل اعتراضی برگزار کنند. در حال حاضر تجویز یک شکل از حرکت های اعتراضی برای دانشگاه های مختلف با شرایط متفاوت نمی تواند نتیجه یکسانی داشته باشد. فعالین دانشجویی در دانشگاه محل تحصیل خود می بایست با در نظرگرفتن امکانات و محدودیت ها، ایده های جدید برای گرامی داشت روز دانشجو بپرورانند. برپایی تجمع و تحصن اعتراضی موثرترین راه برای تزریق روحیه مبارزه طلبی به شریان جنبش دانشجویی است. در صورت عدم امکان برگزاری تجمع، حرکات اعتراضی همه گیرتر و کم هزینه تر چون تعطیلی کلاس های درس و حتی تعطیلی دانشگاه و نیز شعارنویسی و پخش شبنامه های اعتراضی می تواند توسط فعالین دانشجویی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. انجام حرکات اعتراضی در درجه نخست می تواند نشاط و روحیه مبارزه را بعد از دوره ای طولانی از سرکوب به دانشگاه بازگرداند. همچنین دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که در صورت عقب نشینی در هر مرحله، دشمن با گستاخی بیشتری به پیش خواهد آمد.

صدور قرار مجرمیت براي 20 متهم حوادث كوي دانشگاه

پس از اعلام خبر احضار ۳۰ نفر در رابطه با پرونده کوی دانشگاه و صدور قرار مجرمیت برای چند تن از آنان، امروز یک مقام مسئول در سازمان قضایی نیروی مسلح اعالم کرد که براي 20 متهم ديگر حوادث كوي دانشگاه تهران قرار مجرميت صادر شده است.
این مسئول قضایی در حاشيه‌ نمايشگاه دستاوردهاي قوه قضاييه در مجلس درباره‌ پرونده حوادث كوي دانشگاه گفت: تاكنون حدود 10 جلسه از محاكمه 27 متهم پرونده حوادث كوي دانشگاه برگزار شده كه در اين جلسات شكات و تمامي متهمان حضور داشتند.
وي ادامه داد: در جلسه اول دادگاه نماينده‌ حقوقي وزارت علوم و نماينده حقوقي دانشگاه تهران و وكلاي شاكيان شكايت خود را مطرح كردند.
اين مسوول قضايي همچنين گفت: اخيرا قرار مجرميت درخصوص 20 متهم ديگر پرونده صادر شده كه در صورت تاييد، پرونده اين افراد به زودي با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال مي‌شود.
اين درحالي است كه پيش از اين رييس قوه قضاييه با انتقاد از عدم همكاري برخي نيرو‌هاي امنيتي در پرونده‌ي كوي دانشگاه از احضار بيش از 30 نفر در اين‌باره خبر داده بود

صادق آملي لاريجاني در همايش پيام ماندگار به مناسبت سالروز تاسيس بسيج دانشجويي در رابطه با رسيدگي به پرونده كوي دانشگاه اظهار كرده بود: متاسفانه در پرونده كوي دانشگاه نيروهاي امنيتي هيچ كمكي به ما نكردند و اشاره‌ايي مبني بر اينكه هيچ كمكي ارائه نشده، به ما نبود، بلكه به نيروهاي امنيتي بود و در جلسه‌اي اين موضوع را خدمت مقام معظم رهبري مطرح كردم.
وي با بيان اينكه اقدامات ما براساس اطلاعاتي بود كه از ساير طريق به دست آورديم، اعلام كرد: در رابطه با اين پرونده بيش از 30 و چند نفر احضار شدند و براي برخي از آنها كيفرخواست قطعي صادر كرديم. اين پرونده بايد به صورت دقيق مورد رسيدگي شود از ما انتظار تعجيل نداشته باشيد زيرا ما براساس قانون فعاليت مي‌كنيم و نمي‌توانيم براساس اتهام كار كنيم. اميدواريم اين پرونده به صورت خوبي به انتها برسد.

پیش از این و در پی احضار تعدادی از دانشجویان توسط دادسرای انتظامي نیروهای مسلح به اتهام "مشارکت" در حوادث کوی دانشگاه تهران، بیم آن می‌رود که به جای متهمان اصلی، دانشجویان مجرم این حوادث اعلام شوند.

فراخوان جمعی از فعالین دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر

تاکنون ایستادگی کرده ایم، از این پس نیزخواهیم ایستاد
دانشجونیوز: جمعی از فعالین دانشجویی فراخوانی را به منظور برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو صادر کرده اند.
این دانشجویان در فراخوان خود ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری حرکتهای اعتراضی در این روز آورده اند: بر ما دانشجویان آزادیخواه است که در روز 16 آذر سکوت نکنیم و به انحا مختلف اعتراض خود را به استبداد نشان دهیم. بر مبارزین دانشجویی است که با توجه به شرایط دانشگاه محل تحصیل خود برنامه های مستقل اعتراضی برگزار کنند. در حال حاضر تجویز یک شکل از حرکت های اعتراضی برای دانشگاه های مختلف با شرایط متفاوت نمی تواند نتیجه یکسانی داشته باشد. فعالین دانشجویی در دانشگاه محل تحصیل خود می بایست با در نظرگرفتن امکانات و محدودیت ها، ایده های جدید برای گرامی داشت روز دانشجو بپرورانند. برپایی تجمع و تحصن اعتراضی موثرترین راه برای تزریق روحیه مبارزه طلبی به شریان جنبش دانشجویی است. در صورت عدم امکان برگزاری تجمع، حرکات اعتراضی همه گیرتر و کم هزینه تر چون تعطیلی کلاس های درس و حتی تعطیلی دانشگاه و نیز شعارنویسی و پخش شبنامه های اعتراضی می تواند توسط فعالین دانشجویی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. انجام حرکات اعتراضی در درجه نخست می تواند نشاط و روحیه مبارزه را بعد از دوره ای طولانی از سرکوب به دانشگاه بازگرداند. همچنین دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که در صورت عقب نشینی در هر مرحله، دشمن با گستاخی بیشتری به پیش خواهد آمد.

افزایش آمار خودسوزی به دلیل فقر وحشتناک

بر اثر فشار وحشتناک اقتصادی در تهران آمار خودکشی از طریق خودسوزی هر روز افزایش می ‌یابد. گزارشهای رسیده حاکی است که در یک هفته گذشته در تهران چندین نفر خودسوزی کرده‌ اند که اکثر آنها را زنان تشکیل می ‌دهند.

همچنین در خبرهای امروز گزارشی تکاندهنده درج شده مبنی براینکه مردی به دلیل فقر و تنگدستی کودک هشت ماهه ‌خود را فروخته است. این فرد پس از دستگیری گفته : مجبور به این کار بودم ضمن اینکه عاشق فرزندانم هستم اما به‌ خاطر بیکاری و بی‌ پولی به ‌شدت درمانده بودم و قادر به تامین هزینه‌ های زندگی و نگهداری از خانواده ‌ام نبودم.

اجرای احکام وحشیانه قطع دست در ملاعام

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفته است، در روزهای آینده چند حکم قطع ید در استان اجرا خواهد شد که بعضی از این احکام برای درس عبرت گرفتن سایر مجرمین در ملاء عام اجرا می شود.
گفتنی است طی ماههای اخير بویژه در شهر مشهد چند مورد حکم وحشیانه قطع دست به اجرا درآمده است.
مجازات قطع دست برای سارق بر اساس آيه 38 سوره مائده در قرآن انجام می شود: "والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزائاً بما كسبا نكالاً من الله ..."
اعمال مجازات های وحشیانه از جمله قطع دست در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، اعتراض شدید سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر را برانگیخته است.
مجمع عمومی سازمان ملل هفته گذشته با صدور قطعنامه ای، این اقدامات وحشیانه را بشدت محکوم کرد.

برملاشدن اقدامات کثیف وزارت اطلاعات

بنا به گزارشات رسيده از خانواده هاي جان باختگان،وزارت اطلاعات يك زن را
به درون جلسات و يا تجمعات خانواده ها كه به همراه مادران و.... مراسم
يادبود عزيزانشان را برگزار ميكردند،براي خبرچيني گمارده بوده كه اين مزدور
با وانمود به همدردي وهمراهي كردن با سايرمادران خودش را نزديك به اين
خانواده ها نشان ميداده است. اين مزدور خودش را بنام خانم نويد معرفي ميكرده است.وي اقدام به جمع آوري
اطلاعات از خانواده ها مينمود،از جمله بين مادران جانباختگان و... مجلات
اهدايي دانشجويان دانشگاه تهران و يا سي دي هاي مربوط به تصاويري از
جانباختگان و يا كليپهايي كه در رابطه با زندگي آنان در اين سي دي ها
داشتند،را تحويل گرفته و ديگر ردي از اين زن پيدا نميشود.بعد از مدتي از
ناپديد شدن اين مزدور تعدادي از مادران و خانواده هاي جانباختگان ويا نفرات
مرتبط با آنان... دستگير ميگردند
گفته ميشود،عناصر حكومتي با چنين تشبثاتي ميخواهند در بين خانواده هاي
جانباختگان و ساير اقشار همراه انان بذر بي اعتمادي بكارند و از اتحاد و
همبستگي سايرين با آنان جلوگيري نمايند.خانواده هاي جانباختگان اتفاقاً در
رابطه با توطئه هاي دشمنان خود و فرزندانشان هوشيار ترشده و در اين مسير
خللي بر اتحاد و همبستگي آنان ايجاد نخواهد شد.

مانور آمریکا و کره جنوبی؛ آماده باش موشکی کره شمالی


به گزارش خبرگزاریها، بزرگترین مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی در آبهای غربی سواحل شبه جزیره کره در دریای زرد نزدیک محل مناقشه دو کره آغاز شده است.

ناو غول پیکر هسته ای یو اس اس جورج واشنگتن به همراه ده ناو جنگی کره جنوبی، هفتاد و پنج فروند هواپیمای جت جنگنده بمب افکن و زیردریایی ها و بیش از شش هزار تفنگدار دریایی در این مانور حضور عملیاتی دارند.

این بزرگترین مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی است که با هدف هشدار به کره شمالی پس از حمله نظامی روز سه شنبه گذشته به جزیره مرزی یئون پیه ئونگ در بیست کیلومتری آبهای کره شمالی صورت می گیرد.

از سوی دیگر کره شمالی با برگزاری این مانور به شدت مخالفت کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز و موجب سوق دادن منطقه به سوی جنگ خوانده است.

گزارشها حاکیست کره شمالی تجهیزات نظامی بیشتری را در مرزهای دو کشور مستقر کرده و از آماده باش موشکی خبر داده است.

دامنه تنش ها در شبه جزیره کره به جایی رسیده که گزارشها همچنین از آماده باش کامل در کره جنوبی و ژاپن حکایت دارد.

کره جنوبی به ارتش این کشور برای برخورد با اقدامات تحریک آمیز کره شمالی طی مانور نظامی مشترک با آمریکا دستور آماده باش داده است.

وزارت دفاع ژاپن نیز هواپیمای شناسایی EP-3 خود را برای جمع آوری سیگنال هایی که از شبه جزیره کره ارسال می شود مستقر کرده است.