۱۳۸۹ شهریور ۶, شنبه

2 نفر در خرم‌آباد بر اثر صاعقه جان باختند

براثر صاعقه های پی در پی صبح امروز در شهرستان خرم آباد، مادر و پسر 4ساله خانواده ای عشایری در روستای تاجو در دم جان باختند و پدر و دختر خانواده مجروح شدند.

شریعت فرماندار شهرستان خرم آباد با بیان اینکه مصدومان به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شده‌اند، افزود: حال مصدومان وخیم است. صبح امروز با ابری شدن آسمان شهرستان خرم‌آباد و وقوع رعد‌و برق‌های شدید دقایقی باران بارید و موجب تلطیف هوای این شهرستان شد.

تبیین جهان(بخش اول)



نرخ بيكاری واقعی 25 درصد است

يك مقام كارفرمايي با انتقاد از واردات بي‌رويه كالا به كشور، نرخ واقعي بيكاري در كشور را 25 درصد اعلام كرد و گفت: نرخ بيكاري 14.6 درصدي فصل بهار كه توسط مركز آمار ايران اعلام شده، غيرواقعي است، چون شواهد بازار كار نشان مي‌دهد يك چهارم نيروي فعال جامعه بيكار هستند.
"عباس وطن پرور"، نماينده سابق كارفرمايان در اجلاس جهاني كار در گفتگو با مهر در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به افزايش يك ميليون نفري تعداد بيكاران در بهار سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل، آيا ما در حال از دست دادن فرصتهاي شغلي هستيم و يا خير؟ گفت: اولا بايد گفت گه بر اساس آمارها و وضعيت بازار كار، تعداد بيكاران به مراتب بيشتر از 1 ميليون نفر است.
وي به افزايش آمارهاي ادارات كار در زمينه‌هايي چون شكايات كارگري به دليل اخراج، ترك كار و حتي با توافق كارگر و كارفرما به نحوي كه امكان مطالبه حق براي كارگر از بين رفته باشد، مشكلات قراردادهاي موقت و نبود شرايط استفاده كارگران از حقوق قانوني خود استناد كرد و گفت: بر اين اساس بايد گفت ريزش كار در كشور به مراتب بالاتر از چيزي است كه در آمارهاي رسمي بيان مي‌شود.
وطن پرور به افزايش تقاضا براي كار و بالا رفتن نرخ بيكاري به عنوان عوامل موثر در كاهش فرصتهاي شغلي و ناتواني در ايجاد فرصتهاي جديد اشاره كرد و بيان داشت: متاسفانه افزايش 7 درصدي بهره وري در هر سال كه در برنامه‌هاي گذشته دولت بود محقق نشد تا بتوان آن را يك محور پذيرش بهبود فرصتهاي شغلي قلمداد كرد.
اين فعال كارفرمايي خاطر نشان كرد: متاسفانه امروز واردات بي‌رويه كالاهاي خارجي بي‌كيفيت به كشور و ادامه آن در كنار عدم استفاده از يك ضوابط منسجم و كنترل‌كننده بر كاهش واردات، باعث ضربه زدن به توليدات داخلي و بازار ملي كشور شده است چون ما بازار كشور را در اختيار توليدات خارجي قرار داده ايم.
دبيرسابق شوراي هماهنگي كارفرمايان كشور نرخ بيكاري فعلي كشور را نه تنها 14.6 درصد ندانست بلكه آن را بالاي 25 درصد بيان كرد و گفت: نرخ بيكاري اعلام شده مركز آمار به هيچ وجه با واقعيتها مطابقت ندارد چون شواهد بازار كار نشان مي‌دهد كه يك چهارم نيروي فعال جامعه، معادل 25 درصد آنان بيكار هستند.
به گفته وطن پرور، طبق آمارهاي قبلي جمعيت بيكار كشور 4 تا 6 ميليون نفر برآورد شده بود كه حال مي‌گويند يك ميليون نفر نيز به آن اضافه شد؛ ولي بايد گفت اين تعداد در حال حاضر تا 25 درصد از كل افراد فعال جامعه را در بر مي‌گيرد. متاسفانه در حال حاضر تعريف درستي از كار و شاغل در كشور نداريم.
وي تاكيد كرد: البته اگر خانه داري، دست فروشي، سربازي، دانشجويي و محصلي را شغل بناميم ديگر در كشور بيكار نداريم. مي‌توان گفت بزرگترين دليلي كه امروز در كشور گريبانگير مسئله اشتغال و بالا رفتن تعداد بيكاران شده است، مديريت ضعيف در حوزه اشتغال و عدم وجود متولي مشخص در اين بخش است.

زلزله 5.9 ریشتری سمنان، تهرانی‌ ها به خود لرزیدند

زلزله ای با قدرت 5.9 ریشتر در شهرستان دامغان از توابع استان سمنان واقع شد و موجب وارد آمدن خسارت به روستاهای این شهرستان، جان باختن سه تن و مجروح شدن 19 تن دیگر شد. این زلزله در مناطق شمالی تهران احساس شد.

اگر اهل استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشید، احتمالاً دم سحر که به اینترنت مراجعه کرده اید، پیام‌های ترسان و لرزان بعضی کاربران تهرانی را دیده اید که اینجا زلزله آمد. این زلزله را کاربران مناطق شمالی تهران گزارش کرده بودند و زمان زیادی لازم نبود تا مرکز زلزله مشخص شود. دامغان با قدرت 5.9 ریشتر لرزیده بود تا تهرانی‌ها به خود بلرزند.

مردم روستاهای زلزله ‌دیده سمنان شب گذشته را بیرون از منازل خویش به سر بردند. ساکنین تهران نیز بدلیل هراس از پس لرزه های احتمالی در خیابانها و پارکها بودند.

۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

ممانعت از برگزاری مراسم بیست و دومین سالگرد قتل عام سال شصت و هفت

ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم بیست و دومین سالگرد قتل عام سال 67 شده و در همین راستا تعدادی را نیز دستگیر نمودند.

صبح امروز جمعه پنجم شهریور ماه، خانواده های زندانیان سیاسی قتل عام سال 67 بر اساس رسمی هرساله، قصد داشتند که برای گرامی داشت یاد عزیزانشان در گورستان خاوران گرد هم آیند.

به گزارش وبلاگ فعالین حقوق بشر و دموکراسی، نیروهای امنیتی با افراد عازم به سوی خاوران برخوردی ناشایست داشتند و علاوه بر بازداشت برخی جوانان، بعضا به ضبط وسایل شخصی نیز روی آورده اند.

از جزئیات دیگر برگزاری این مراسم و یا اسامی بازداشت شدگان، اطلاعی در دست نیست.

وضعیت وخیم یکی از آزادشدگان اعتراضات اخیر که خون او به سمی غیر مشخص آلوده شده است

ضعیت وخیم یکی از آزادشدگان اعتراضات سال اخیر که خون او به سمی غیر
مشخص آلوده شده است

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"حسام ترمسی
یک از دستگیر شدگان اعتراضات سال گذشته که مدتی پیش آزاد شده بود. بدلیل
مصمومیت خونی نامشخص در شرایط حاد جسمی در بیمارستان بستری می باشد.

حسام ترمسی یکی از دستگیر شدگان قیام مردم ایران که با یورش مامورن وزارت
اطلاعات دستگیر و به یک سال زندان محکوم شده بود. مدتی پیش پس از سپری
کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود آزادی می شود.او بدلیل شکنجه
های وحشیانه و غیر انسانی پس از آزادی دچار ناراحتی عصبی شده بود و شبها
دائم دچار کابوس بود.

آقای ترمسی چند هفته پیش هنگامی که از محل کارش به منزل باز می گشت حوالی
ساعت 22:45 توسط دو نفر موتور سوار مورد تعقیب قرار می گیرد . سپس در یکی
از کوچه های نزدیگ منزلشان بدون هیچ دلیلی مورد تهاجم آنها قرار می گیرد.
یکی از مهاجمین سه ضربه چاقو به پشت او وارد می کند ضربات چاقو سطحی
بود.اما پس از این ضربات او دچار تب شدید و روی پوست بدنش دانه های قرمزی
ظاهر می شود. رفته رفته وضعیت جسمی او به وخامت می گرایید و خانواده وی
ناچار به بستری کردند او در بیمارشتان شدند.

هنگامی که پزشکان اورا تحت معاینات پزشکی قرار دادند، متوجه شدند که طحال
او بزرگ شده است و کبد وی دچار آسیب جدی است و همچنین شکم او آب آورده
است وعوارضی بصورت متورم شدن صورت پا و دستهای او ظاهر گردید. او در طی
این مدت بر روی تخت بیمارستان قرار دارد و در خواب عمیق بسر می برد.

پزشکان با انجام آزمایشهای متعدد خون متوجه شدند که در خون او سمی وجود
دارد که تا کنون نتوانسته اند نوع سم را تشخیص دهند.

احتمال داده می شود سمی که به خون آقای ترمسی وارد شده است مربوط به
دوران بازداشت وی می باشد که به مرور در حال عمل کردن است و یا اینکه
افراد موتور سوار حمله کننده چاقویی که با آن به حسام ضربه وارد کرده اند
آلوده به مواد سمی بوده است. ولی تاکنون پزشکان نتوانستند نوع سم و
چگونگی ورود این سم به خون این زندانی سیاسی سابق را تشخیص بدهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به آلوده شدن خون یکی آزاد
شدگان دستگیریهای سال گذشته به سمی که غیر قابل تشخیص می باشد و جان او
را در معرض خطر جدی قرار داده است هشدار میدهد.

شعله های آتش سراسر کردستان را فرا گرفت

در ادامه به آتش کشیدن جنگلها و مراتع سبز کردستان، موج تازه¬ای ازهجوم زبانه¬های آتش در روز چهارشنبه 03/06/89 جنگلهای "رشه¬دی – سلسی و پلی" را هم درنوردید . این آتش سوزیها که از تاریخ 23 اردیبهشت ماه بصورت پیوسته و وسیع جنگلهای سبز مریوان و سروآباد را طعمه خود قرار داده تاکنون بالغ بر 270 مورد از جنگلها و مراتع این منطقه را با وسعتی بیش از 6000 هکتار به خاکستر تبدیل کرده است.

بنا به گزارشات منتشره، به آتش کشیدن جنگلهای کردستان از محدوده مریوان و سروآباد نیز فراتر رفته و هم اکنون دامنه¬های وسیعی از پوشش جنگلی رشته کوههای کبیر کوه ایلام و مواردی از جنگلهای کرمانشاه را نیز در خود گرفته است.
این آتش سوزیها عمدتا در جنگلهای مرزی کردستان به وقوع پیوسته است.
تخریب عمدی محیط زیست و از بین رفتن جنگلهای کردستان در حالی صورت میگیرد که مسئولان حکومتی ایران عوامل این آتش سوزیها را ناشناخته اعلام نموده و تاکنون هیچگونه اقدام عملی جدی¬ای را برای مهار این آتش سوزیها و اطفای حریق جنگلهای کردستان انجام نداده¬اند.
گفتنیست که به گفته برخی از شاهدان عینی افرادی وابسته به سپاه پاسداران اقدام به آتش زدن جنگلهای این منطقه نموده¬اند .

۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

روزانه 300 مرگ قلبی در کشور رخ می‌ دهد

وزیر بهداشت از مرگ روزانه بیش از 300 نفر در کشور بر اثر حمله قلبی خبر داد.

به گزارش آفتاب، سن سکته قلبي در ایران به 32 سال رسيده است. در گذشته سن بيماران قلبي 50 تا 60 سال بود اما در حال حاضر بيماران قلبي کشور جوان‌تر شده‌اند و حتي مواردي از مرگ و مير بر اثر حمله قلبی در سنين 25 تا 30 سال هم مشاهده شده است.

اولین حکم اعدام برای یک زن زندانی سیاسی دستگیر شده در جریان قیام


اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - اخبار رسیده مبنی بر محکومیت خانم فرح (المیرا) واضحان به اعدام, فراز دیگری از وحشیگری و زن ستیزی فاشیسم دینی حاکم بر ایران را به نمایش می گذارد. وی که به خاطر داشتن رابطه خانوادگی با مجاهدان اشرف بازداشت شده است, علاوه بر اعدام به دو سال حبس و پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده است!!
خانم واضحان اولین زن زندانی سیاسی است که در جریان قیامهای یکساله اخیر, به اعدام محکوم شده است.

خانم واضحان, به همراه دو فرزندش, در ۸دیماه۸۸, دو روز بعد از قیام عاشورا, در یورش وحشیانه عوامل اطلاعات آخوندی به خانه اش دستگیر شد. وی بیش از یک ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت تا به اعترافهای تلویزیونی تن دهد. فرزندان وی نیز مدتی درسلول انفرادی بودند تا علیه مادر خود اعتراف کنند.
دایی خانم واضحان, آقای پرویز فیضی. از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین بود که در سال۶۴, در سن ۳۰سالگی, توسط رژیم ضدبشری آخوندی اعدام شد.
مادر خانم واضحان که در آن زمان تنها ۳۸سال داشت, وقتی لاجوردی قصاب اوین خبر اعدام برادرش را به او داد, در مقابل زندان اوین دچار حمله قلبی شد و به دنبال آن به شهادت رسید. خواهر خانم واضحان نیز در دهه۶۰ به مدت چهار سال به جرم هواداری از سازمان مجاهدین در شکنجه گاههای رژیم ضد بشری آخوندی زندانی بوده است.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت از دبیرکل, شورای امنیت و کمیسر حقوق بشر ملل متحد و سازمانهای حقوق بشری و مدافعان حقوق زنان می خواهد حکم اعدام زندانیان سیاسی, به ویژه حکم اعدام خانم واضحان را محکوم کرده و به اقدام فوری برای آزادی وی مبادرت کنند.

فرود اضطراری 2 هواپیمای ایرانی در ترکیه

دو فروند هواپیمای مسافربری ایران صبح امروز ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه آتاتورک استانبول شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود حیدری سرکنسول جمهوری اسلامی در استانبول گفت: یکی از این دو هواپیما از نوع ایرباس آ-300 و حامل 209 مسافر و 18 خدمه که از تهران عازم دوسلدورف بود که پس از ورود به حریم هوائی ترکیه با برج مراقبت فرودگاه استانبول ارتباط برقرار و درخواست فرود اضطراری کرد.

هواپیمای مذکور در ساعت 10:02 صبح امروز به وقت محلی و در حالیکه از موتور سمت چپ آن آتش و دود بر می خاست موفق به فرود اضطراری شد.

وی افزود: هواپیمای دیگر از تهران عازم استکهلم بود که بدلیل بروز نقص فنی ساعت یازده و سی دقیقه به وقت محلی ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه استانبول شد.

انفجار در خط لوله گاز ایران- ترکیه


درپی انفجار در خط لوله گاز ایران به ترکیه آتش سوزی مهیبی به وقوع
پیوست. این خبر را خبرگزاری "دوگان" ترکیه گزارش داد. شعله های آتش تا
ارتفاع 100 متری زبانه می کشید.


گروه های آتش نشانی و ماموران شرکت نفت ترکیه در محل حادثه حاضر شدند.
جریان گاز ایران در لوله متوقف شده است.


هنوز خبری در مورد علت این حادثه مخابره نشده.


گفتنی است که ترکیه بزرگترین وارد کننده گاز ایران است. به گفته رسانه
های ایرانی در سال جاری متوسط حجم صادرات گاز ایران به ترکیه روزانه 23
میلیون متر مکعب بوده است.


21 جولای (30 تیر) سال جاری نیز به دلیل بروز انفجار در این خط لوله،
انتقال گاز ایران به ترکیه متوقف شد. اما پس از ده روز وقفه صادرات گاز
به ترکیه را از سر گرفته شد. در حادثه یک ماه پیش دولت ترکیه شورشیان کرد
را متهم به خرابکاری کرده بود.


قابل ذکر است دنبال انفجار در ماه جولای ، کمپانی "گازپروم" به درخواست
طرف ترک صادرات گاز از طریق خط لوله "جریان آبی رنگ" را از 14 به 22
میلیون متر مکعب افزایش داده که کمبود گاز وارداتی از ایران که به خاطر
انفجار خط لوله "ایران-ترکیه" قطع شده است را جبران نماید.

تجمع مجدد معلمان خرید خدمت مقابل مجلس

صبح امروز (چهارشنبه ۳ شهریور) جمعی از معلمان خرید خدمت وزارت آموزش و پرورش با تجمع مقابل مجلس خواستار قرار گرفتن در لیست استخدام این وزارتخانه شدند.

این معلمین که تعدادشان به کمتر از ۵۰ نفر می‌رسد از شهرهای آمل، بابل، قائمشهر، شاهرود، سمنان و نظرآباد هستند که تاکید دارند وزارت آموزش و پرورش باید آنان را استخدام کند.

این معلمین که همگی زن هستند پارچه نوشته‌هایی را با خود همراه دارند و هم اکنون بصورت آرام در مقابل مجلس حضور دارند

۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

تبعید دو زندانی سیاسی از اوین به زندان رجایی شهر کرج

صبح امروز دو زندانی سیاسی مبحوس در زندان اوین به نام جمشید صادق حسینی و رضا خادمی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" جمشید صادق حسینی از کارمند سازمان تولید انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که به جرم جاسوسی بازداشت و به حبس ابد محکوم شده بود، نامبرده از بند امنیتی 350 زندان اوین به اندرزگاه 2 زندان رجایی شهر منتقل شد.

همچنین رضا خادمی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به اتهام رابطه با یک سازمان سیاسی معاند نظام به 12 سال حبس تعزیری محکوم شده بود به بند 3 در زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

این در حالی است که بند 2 زندان رجایی شهر مخصوص زندانیان با جرایم قتل و سرقت های سنگین است و ضوابط خاصی از سوی مسئولین زندان برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی اعمال میشود.


روزنامه ایتالیايی: دعوای قدرت در راهروهای حکومتی

ایران: ایل فولیو، دعوای قدرت در راهروهای حکومتی پایتخت

میلان،۳شهریور - (اکی فارس) – روزنامه ایتالیایی «ایل فولیو» در مقاله ای امروز (چهار شنبه ۳شهریور) شرایط داخلی حکومت ایران را بحرانی و ناهنجار دانست و از عصبانیت آیت الله سید علی خامنه ای بدلیل جدایی های درونی در ساختار قدرت جمهوری اسلامی خبر داد.

برگردان این مقاله به شرح زیر است:

ولی فقیه جمهوری اسلامی، آیت الله سید علی خامنه ای، از اختلافات علنی ای که در هفته های اخیر بین نیروهای اصولگرای تندرو و محافظه کاران پراگماتیک روی داده است به شدت خشمگین میباشد و از میانجی گری بین این نیروها خسته شده است. «از مسئولان با جدیت خواسته ام که از دامن زدن به اختلافات درونی خود داری کرده و در سخنان خود از تفرقه ها نگویند». این آخرین پیام رهبر جمهوری اسلامی برای بازیافتن اتحاد در داخل سیستم قدرت ایران بود که از رادیو و تلویزیون دولتی در روزهای گذشته پخش شد. در پی این پیام بود که رئیس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد، به همراه رئیس مجلس، علی لاریجانی، در جلسه مشترکی شرکت کردند تا اتحاد بین دو نیروی مجریه و قانونگذاری را تثبیت کنند و با این کار به خواسته رهبری مبنی بر نمایان کردن همبستگی ملی احترام بگذارند. البته از دید متخصصین این گرمی بین آقای احمدی نژاد و لاریجانی ظاهری است و اختلافات میان مجلس و دولت گویای آن است. به عنوان مثال آقای لاریجانی از منتقدین استوار دولت است و همکاران ایشان سیاست های اقتصادی دولت را واقع گرایانه نمی بینند. از طرف دیگر رئیس جمهور به کار مجلس کم توجهی میکند و دولتی خود مرکز ایجاد کرده است و همچنین به بزرگان روحانیت شیعه انتقاد هایی میکند و برخی از آنان را به فساد مالی متهم میکند.
در۹ آگوست گذشته، علی اکبر ولایتی، از مشاورین عالی رتبه رهبری (و از منتقدین محمود احمدی نژاد)، در دیدار خود از سوریه از آمادگی ایران برای گفتگو با آمریکا در زمینه انرژی هسته ای خبر داد. هفته ای از این حادثه نگذشته بود که وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که به هیچ وجه قصد مذاکره با دولت آمریکا را ندارد.
با اینکه نمی شود، بر اساس تجربه سالیان گذشته، از دوپهلویی خط سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران شگفت زده شد، ولی به نظر میرسد که این بار درجه این دوگانگی سیاسی داخلی بسیار زیاد است و این نمایان کننده اختلافی عمیق در درون ساختار قدرت ایران میباشد.
در چنین شرایطی است که آیت الله خامنه ای ابراز نگرانی و عصبانیت میکند و امکان دوری او از دولت احمدی نژاد چنان دوربه نظر نمی رسد. در همین شرایط است که اصلاح طلبها هم، توسط زهرا زهنورد، از امکان سقوط دولت حرف میزنند. البته اینکه برای آیت الله خامنه ای، که از پشتیبانان دولت احمدی نژاد بوده است، بسیار سخت است که حالا بیاید وچنین تغییر جهتی را بدهد. در این مسیر شخصیت هایی چون علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی و شهردار تهران قالیباف با او همسو هستند. روزنامه بنیادگرای «کیهان»، که نزدیک به رهبری است، از خطرروی کار آمدن قطب جدیدی از قدرت که میخواهد از جناح رهبر هم انقلابی تر باشد خبر میدهد. در همین راستا، آقای احمدی نژاد، برای بدست آوردن مشروعیت لطمه دیده خود در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری گذشته، تلاش به گرایشهای ملی گرایانه دارد تا بتواند توجه جوانان را ، که اغلب از اسلامیت دور شده اند، به خود جلب کند. رئیس جمهور برای اینکه به این هدف خود دست یابد از سویی از پشتیبان بنیادگرای روحانی خود، آیت الله مصباح یزدی، فاصله میگیرد و از طرفی دیگر برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، که معمولا زیاد به مواضع حکومت نزدیک نیستند، مراسم برگزار میکند. پدیده اسفندیار رحیم مشایی هم در همین زمینه است. این شخصیت دولتی، که علی رغم مخالفتهای رهبری و اصولگرایان، نقش های کلیدیی را در نظام بر عهده گرفته است، در آخرین سخنرانی خود از «مکتب ایرانی» به جای «مکتب اسلامی» صحبت کرده و بر اهمیت اصل ایرانیت تاکید کرده است. چنین موضعی به شدت واکنش منفی اصولگرایان و روحانیون را در پی داشته است و حتما رهبر انقلاب را نیز خشنود نکرده است. در حالیکه برای بخشی از اپزیسیون خارج از کشور و سبزهای نا امید نشانی مثبت به نظر میرسد. (اکی فارس)


فراخوان به تظاهرات بزرگ علیه حضور پاسدار احمدی نژاد در نیویورک: مقرملل متحد جای جلادان نیست

هموطنان،

حامیان مقاومت ایران،

ایرانیان آزاده مقیم آمریکا،

در حالی که بشریت معاصر علیه قتل عام زندانیان سیاسی و جنایت علیه بشریت در سال ۶۷ برانگیخته شده و وجدانهای بیدار بشری به حمایت از فراخوان مریم رجوی برای محاکمه بین المللی سران رژیم برمی خیزند ؛

در شرایطی که ازچنگالهای خامنه ای و احمدی نژاد و دژخیمانشان هم چنان خون می ریزد و صدور احکام اعدام به اتهام محاربه و مجازاتهای ضد انسانی در ایران ادامه دارد؛

و در شرایطی که فاشیسم مذهبی در برابر تمامی قطعنامه های ملل متحد گردنکشی می کند و به برنامه های ضد ایرانی و ضد انسانی برای تولید سلاح اتمی ادامه می دهد؛

پاسدار هزار تیرخامنه ای، قصد خود را برای حضور مجدد در مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک اعلام کرده است.

ما این وقاحت و گستاخی را بر نمی تابیم!

ما حضور این جلاد را در مقرملل متحد نمی پذیریم!

ملل متحد برخون ۶۰ میلیون انسان قربانی جنگ با فاشیسم بنا شده و جای جلادان فاشیسم دینی حاکم بر ایران نیست.

نه تنها این جلاد هزار تیر نباید در نیویورک پذیرفته شود، بلکه هیأت نمایندگی رژیم جلادان باید از مقرملل متحد بیرون انداخته شود!

تمامی اشکال مماشات با حکومت سراپا نامشروع آخوندها از سوی همه دولتها باید متوقف شود!

به حکم دادگاه استیناف واشینگتن و پیام فراخوان ۳۵۰۰پارلمانتر در اروپا و آمریکا، وزارتخارجه آمریکا باید برچسب تروریستی علیه مجاهدین را بلادرنگ لغو کند.این برچسب شاخص اصلی سیاست مماشات با ملایان حاکم بر ایران و باج دادن آشکار به جلادان از کیسه قربانیان است .

محاصره ضد انسانی اشرف توسط دولت مالکی و زوزه های مزدوران اطلاعات آخوندی برای شکنجه روانی فرزندان پیشتاز مردم ایران باید پایان یابد!

هموطنان،

ایرانیان آزاده مقیم آمریکا،

در ادامه اجتماع عظیم تاورنی درنیویورک به پا خیزیم و سازمان ملل و دولت آمریکا را به طرد و تحریم کامل فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و دست رد زدن به سینه پاسدار احمدی نژاد جلاد فرا بخوانیم!

سازمان ملل متحد جای جلادان حاکم برایران نیست!

کمیته برگزاری تظاهرات بزرگ ایرانیان درنیویورک علیه حضور احمدی نژاد

مرداد ۱۳۸۹

کارزار ملی و بین المللی ایرانیان

برای لغو رسمی برچسب تروریستی در آمریکا

مسعود رجوی- ۳ مرداد ۱۳۸۹

بحث حقوقی و مرحله قضایی با تلاشهای خارقالعاده و چشمگیر با موفقیت پایان یافته و شما، اشرف و مریم، برنده شدید. این البته گام کیفی، جدی و بسیار مؤثری است. بنابراین یک کارزار فشرده و سخت سیاسی رو در پیش دارید. نه فقط شما، تمام ملت ایران، عیناً مانند قضایای نفت در زمان مصدق. اشکال و صورت مسائل متفاوتند اما، مضمون و ماهیت همان است. از این سو یک خلق محروم و سرکوب شده در پی آزادیش؛ و از آن سو رژیم و سیاستهای پشتیبان او در سطح بینالمللی. در یک طرف مردم ایرانند که میخواهند این رژیم رو ساقط کنند، بنابراین همگی محاربند! در طرف دیگر کسانی که در این رژیم منفعت دارند یا امنیت ملی اونها ـ قول خودشون رو میگم ها! ـ اقتضا نمیکنه که در ارتباط با رژیم این برچسب ننگین رو صریحاً لغو بکنند. یعنی تا به حال اینطوری بوده. بنابراین از یاران اشرف نشان و هموطنان در خارج کشور، در سراسر جهان و مخصوصاً، مخصوصاً در آمریکا، دعوت میکنم که با مریم، با اشرف و مجاهدانش، چنان که باید و شاید، وارد این کارزاری بشوند که مرحله حقوقی و قضایش رو پشت سر گذاشتیم و حالا دیگه، مسئله تماماً سیاسی است.

اکثریت نمایندگان مردم آمریکا حرفشون رو زدهاند. هم درباره لیست و هم درباره اشرف و حفاظتش.

حرفهای نماینده کنگره قاضی تدپو رو هم اشاره کردیم، کما اینکه حرفهای بولتون رو، در مورد دهها میلیون آمریکایی و تعهد و وظیفه اخلاقی اونها. این هم که این نامگذاری از روز اول چی بود و برای چی، امر پوشیدهیی نیست. مدیرکل وقت وزارت خارجه، مارتین ایندینگ، در زمان خاتمی خودش گفت که این یک ژست حسن نیت است در قبال حکومت تهران هم نیوزویک نوشت در آن زمان، و هم لس آنجلس تایمز، بنابراین ما، همه ما، درگیر یک کارزار ملی و میهنی هستیم بر سر راهبند تروریستی و به این هم یقین داریم که کس نخارد پشت ما، جز ناخن انگشت ما.

به همین خاطر است که از یکایک یاران اشرف نشان و هموطنان خواستم که سهم خودشون و وظیفه خودشون را در این کارزار ملی ایفا بکنند. کارزای که قبل از هر کس, رژیم اهمیت و معنی و مفهوم اونرو احساس میکنه و به ترس و هول و ولا افتاده. امیدوارم که بار دیگر با استمرار همین کارزار ملی و میهنی به موفقیت عظیم دیگری دست پیدا بکنید، برای آزادی خلق و میهنتون و برای قبولاندن این حقیقت به اونهایی که نمی خواهند قبول بکنند، که به قول آقای تانکریدو که قبلا اشاره کردیم، فقط از پشت عینک ملاها میتوان مجاهدین را تروریست دید. خود همون خانم رایس میگفت که این رژیم بانکدار مرکزی تروریسم است. در سطح جهانی اونهم. بقیه مقامات و فرماندهان آمریکایی هم که هر روز عراق می بینند، و شمه ایش رو، و نه تمامش رو، می گویند و افشا میکنند. ، نمیشود که هم این رژیم رو نخستین حامی و بانکدار تروریسم دید به درستی، و هم ضد این رژیم رو به همین برچسب آلود. این یک تناقض ساده منطقی و دو دوتا چهارتاست. این اون تناقضی است که وزارت خارجه آمریکا سالهاست توش دست و پا میزند. ظاهرا از دید برخی سیاستمداران یا سیاستگذاران اصل عدم تناقض، اصل پایهیی منطق، جای چندانی ندارد. اما خب، گذشت زمان خیلی چیزها را تغییر داده، و باز هم بیشتر و بیشتر تغییر خواهد داد. البته با رنج و خون ملت ایران و فرزندان رشیدش. همچنان که گفتم به اتکا اصل کس نخارد. کما این که می بینیم جامعه بین المللی پس از سالها بحث و گفتگوی بیهوده با همین رژیم سرانجام به تحریمها رو آورد. و به قطعنامه شورای امنیت که قبلا بحث اش رو کردیم.

بعد از اجتماع بزرگ در تاورنی، در حمایت از اشرف و قیام آقای کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا بود که گفت الان سخت ترین مسأله روی میز در جهان مسأله همین رژیم است و گفت نگاه کنید به این تظاهرات توده یی که در پاریس برگزار شد که میگویند بیشترش را میخواهند در رابطه با این رژیم، تحریمهای بیشتر، طرد بیشتر،تغییر این رژیم را می خواهند،