۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

تلاش های امیدوار کننده برای عدم اجرای حکم نوجوان محکوم به اعدام

فعالان حقوق بشر برای نجات جان نوجوان محکوم به اعدام به تلاش های خود ادامه میدهند، در این رابطه چهارمین جلسه از این تلاش ها در شهر لوشان برگزار شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، جمعی از فعالین مدنی و حقوق بشری روز پنج شنبه 21 مردادماه در همین راستا به لوشان رفته و با اولیای دم صحبت نمودند تا از قصاص ابراهیم گودرزوند چگینی که به هنگام قتل کمتر از 18 سال سن داشته صرف نظر کنند.

فعالان حقوق بشر که در چهارمین جلسه حضور داشته اند مذاکرات انجام شده با خانواده مقتول را امیدوار کننده ارزیابی کرده اند.

ابراهیم گودرزوند چگینی فرزند منصور ساکن گیلان شهر لوشان در سال 82 با ولی الله پیرمردوند در سن 16 سالگی در شهر لوشان و جلوی مغازه ی محل کارش درگیر شد که نهایتا منجر به قتل ولی الله پیرمردوند که از لحاظ جثه ی بدنی توانمندتر از ابراهیم گودرزوند چگینی بود، شد.

لازم به یادآوری است پیش تر جلسه هایی در تاریخ 19 شهریورماه 88 با حضور امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر لوشان ، 7 آبان 88 با حضور 2 تن از مادران صلح و 25 دی ماه 88 با حضور تعدادی از وکلا و فعالان صلح برای نجات جان نوجوان محکوم به اعدام برگزار شده بود.

دست کم نوزده زندانی در مرداد ماه اعدام شدند

واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش ماهانه مرداد ماه از اجرای حکم اعدام دستکم 19 زندانی خبر داد.

بنا بر این گزارش، در نیمه دوم مرداد ماه به دلیل همزمانی با ماه رمضان بسیاری از زندانیان را پیش از موعد مقرر و در نیمه نخست ماه اعدام کردند. بدین ترتیب اجرای حکم 19 تن محرز شده است که حداقل چهار تن از ایشان در ملاعام بوده است. این در حالیست که در دوران ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه ی قضائیه، اجرای حکم اعدام در ملا عام ممنوع شده بود. بایستی بدین نکته اشاره کرد که فیلم 3 تن از اعدامیان در ملا عام در ازنا لرستان منتشر شده است و در آن مردم بعضا با فریادهایی اعتراض خود را نسبت به این عمل غیرانسانی اعلام می دارند.
این گزارش می افزاید: بیشتر اعدام های در استان خوزستان و در زندان کارون اهواز اجرا شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، در طی ماه گذشته بیش از 22 تن به اعدام محکوم شدند و دستکم 15 حکم اعدام نیز توسط دادگاه های تجدید نظر و یا دیوان عالی کشور تایید شد که شش مورد از احکام تاییدی مربوط به زندانیان سیاسی بوده است.

اسامی جواد لاری و فرح (المیرا) واضحان، که دو تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات محسوب می شوند نیز در بین بیست و دو تنی که به اعدام محکوم شده اند، دیده می شود. دادگاه انقلاب تهران ایشان را به اتهام ارتباط با یکی از گروه های معاند نظام محارب شناخته و به اعدام محکوم کرده است.

جان ارژنگ داودی در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"وضعیت جسمی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سی و نهمین روز اعتصاب غذا به نقطه بسیار خطرناکی رسیده است و جان او در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اثر شکنجه های غیر انسانی در طی مدت بازداشت و سوق دادنش به سوی اعتصاب غذا دچار عوارض حادی شده است که از جمله آنها ؛ افت فشار خون ،ضعف شدید عمومی ،تقریبا عدم تحرک و با کمک سایر زندانیان سیاسی قادر به انجام کارهای شخصی خود می باشد،به سختی قادر به ایستادن است،کاهش شدید دید و تار دیدن چشمانش ، کاهش وزن تا بیش از 15 کیلو و همچنین دچار سر درد و سرگیجه می باشد.
نزدیگ به 3 هفته است که از انتقال او به بهداری برای معاینات پزشکی وپیشگیری از شرایط خطرناک خوداری می کنند .
تمام دلایل و شواهد حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و مسئولین زندان گوهردشت کرج قصد حذف فیزیکی او را دارند. تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه صورت می گیرد و از طریق دفتر او به وزارت اطلاعات ابلاغ می شود. بازجویان وزارت اطلاعات دستورات را به مسئولین زندان می دهند تا اقدامات غیر انسانی را علیه زندانی سیاسی بکار ببرند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در بند 3 معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاریخ 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.آقای داودی خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند؛پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش/پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت نموده است می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان این زندانیان سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در زندانهای ولی فقیه است.

۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

«اگر رژيم تهران به بمب اتمی دست یابد، از همه باج خواهى خواهد کرد»


وزير خارجه سابق آمريکا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت، من زمانى را بخاطر
میآورم که صبح بيدار شديم و گفتند جنگ جهانى دوم آغاز شده است. در آن
زمان دست روى دست گذاشتيم و اهميت نداديم تا جنگ شروع شد و الان هم
دوباره داريم همان کار را مى کنيم


"لارنس ايگلبرگر" که با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" مصاحبه می کرد، گفت،
زمانى فراخواهد رسيد که مردم بگويند چطور شد که ما اجازه داديم بحران
اتمی رژيم تهران تا اين حد به درازا بکشد. اگر این رژيم به بمب دست پيدا
کند، آنوقت يک فاجعه رخ خواهد داد.

اگر ما اجازه اين کار را بدهيم، خیلی زود از کار خود پشيمان خواهيم شد.
منظورم تنها آمريکا نيست، بلکه جهان متمدن و حتى خود روسيه که در همسايگى
ايران است نيز با اين مشکل روبرو خواهد بود


وزير خارجه سابق آمريکا افزود، اگر رژيم تهران به بمب اتمی دست یابد، از
همه باج خواهى خواهد کرد و اسرائيل نيز اولين هدف آنها خواهد بود. آن وقت
است که جهان را با خود به يک جنگ خواهد کشيد. شايد من آن روز نباشم، ولى
شک نکنيد که فراخواهد رسيد

اموال 40 شرکت وابسته به رژیم ایران در سوئيس بلوکه شد


تا اين لحظه، در رابطه با تحريم عليه جمهوری اسلامی 1.5 ميليون فرانك در
حساب‌هاي سوئيس بلوكه شده است.


حمایت سوئيس از تحريم‌هاي سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی/ اموال 40 شرکت
وابسته به رژیم ایران بلوکه شد


شوراي فدرال سوئيس روز چهارشنبه حمايت خود را از تحريم‌هاي سازمان ملل
متحد عليه جمهوری اسلامی اعلام كرد.


به گزارش پايگاه خبري "صداي روسيه "، دولت سوئيس روز چهارشنبه حمايت خود
را از اعمال تحريم‌هاي جديد عليه جمهوری اسلامی اعلام كرد.


شوراي امنيت سازمان ملل متحد 9 ژوئن قطعنامه جديدي را به تصويب رساند كه
در آن تحريم‌ها عليه جمهوری اسلامی را تشديد كرد. از جمله اين قطعنامه
خواستار تحريم معاملات مالي رژیم ايران و همچنين افزايش فشارهاي سازمان
ملل براي ممنوعيت ارسال سلاح به ايران شده است.


اين تصميم شوراي فدرال سوئيس سريع‌تر از حالت معمول اتخاذ شد، زيرا سوئيس
قبلا نيز قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را اجرا مي كرد. از پايان
ژوئن 36 شهروند ايراني براي اخذ ويزاي سوئيس مراجعه كردند كه رد ويزا
شدند.

همچنين اموال 40 شركت ايراني و يك فرد حقيقي در حساب‌هاي بانك‌هاي سوئيس
بلوكه شدند.


تا اين لحظه، در رابطه با تحريم عليه جمهوری اسلامی 1.5 ميليون فرانك در
حساب‌هاي سوئيس بلوكه شده است. علاوه بر آن، اين كشور مدت‌ها است كه سلاح
به ايران ارسال نمي‌كند.

۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

حکم زندان برای شش فعال آذربایجانی در تبریز


حسن عبداللهی جهانی(امیداغلو) مدرس زبان و ادبیات ترکی، محبوب بوداقی شاعر آذربایجانی، فراز زهتاب فعال دانشجویی در دانشگاه تبریز، حبیب آوریده، محمدرضا هاشمی و حسین آسیابی از شهروندان آذربایجانی در تبریز از سوی شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز به احکام حبس از شش ماه تا یکسال محکوم گردیدند. به گزارش ساوالان سسی، بر اساس حکم صادره از سوی قاضی محمدی رئیس شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز، حبیب آوریده به یکسال حبس تعزیری و حسن عبداللهی جهانی، محبوب بوداقی، فراز زهتاب، محمدرضا هاشمی و حسین آسیابی هر کدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.این افراد خرداد و تیر ماه ٨٨ توسط اداره اطلاعات تبریزدستگیر و پس از تحمل نزدیک سه ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شده بودند.

اتهام این فعالین مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مدیریت وبلاگ و چاپ و انتشار اعلامیه و دعوت مردم به تظاهرات عنوان شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد به صورت غیر علنی برگزار شده و بازداشت شدگان در دوران بازداشت در اداره اطلاعات تبریز از حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم بوده اند.

نقی محمودی، عباس جمالی و عظیم زاده وکلای دادگستری در تبریز وکالت این متهمین را بر عهده دارند.

انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی ازبند مخوف 1 به بند 2 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی پس از نزدیگ به 16 ماه بازداشت در بند 1 که معروف به بند آخر خطیها است به بند 2 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی هفته گذشته از بند 1 معروف به بند آخر خطیها به بند2 زندان گوهردشت کرج انتقال یافت.بهروز جاوید طهرانی بیش از یک سال در این بند زندانی بود که اکثر مدت در سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگ دونی بسر برد
او چندین بار نسبت به شکنجه های غیر انسانی و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتصاب غذای طولانی مدت نمود.آقای جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی است که در بند 2 می باشد.
از طرفی دیگر فعال دانشجوئی مجید توکلی بعد از ظهر روز سه شنبه 26 مرداد ماه از قرنطینه کرج به بند 3 معروف بند کارگری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
فعال دانشجویی مجید توکلی سه هفته پیش پس از اعتراض نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی همراه با 16 زندانی دیگر به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شد. او همراه با سایر زندانیان در سلولهای انفرادی اقدام به اعتصاب غذا نمودند.
آقای توکلی روز دوشنبه 25 مرداد ماه بطور ناگهانی از سلولهای انفرادی بند 240 به قرنطینه زندان گوهردشت کرج تبعید شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

درگیری در تهران پارس و دستگیری ۵۰ تن از جوانان

به گزارش کانون حمایت ازخانواده‌های جان باختگان و بازداشتی‌ها روز دوشنبه مامورین نیروی انتظامی نارمک و تهران پارس دست به یورش و تهاجم به جوانان و عابرین زده و بیش از ۵۰ نفر از جوانان را به عنوان بدحجابی یا تحت عناوین اراذل و اوباش دستگیر کردند.

از عصر روز دوشنبه مزدوران نیروی انتظامی در خیابانهای نارمک هفت حوض و جوادیه تهران پارس به حالت آماده باش درآمده و با خودروهای الگانت و موتورسواران به گشت زنی و دستگیری و ضرب و شتم جوانان دخترو پسر در این منطقه پرداختند. جوانان مقاوم در اعتراض به این سرکوب وحشیانه به مقابله و درگیری با آنان پرداختند. مزدوران نیروی انتظامی با گاز اشک آور با جوانان معترض به مقابله پرداختند.

به گزارش رسیده در این درگیری ها ۵۰ تن ازجوانان منطقه جوادیه تهران پارس توسط نیروی انتظامی دستگیر و به کلانتری ۱۴۴ تهران پارس منتقل و از آنجا به نقطه نامعلومی منتقل گردیدند.

۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

افزایش فشار بر فعال دربند حقوق بشر در زندان کارون

روز گذشته مورخ بیست و ششم مردادماه، ابوالفضل عابديني نصر خبرنگار و از مسئولان پیشین مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از تردد در زندان كارون و خارج از بندش تا اطلاع ثانوی منع شد .

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين دستور كه از سوي رئیس زندان كارون اهواز به تمامي پرسنل اعلام شده است مشكلات حادی را براي ابوالفضل عابدینی ايجاد كرده است .

این در حالیست که این زندانی سیاسی هر سه روز يك بار براي دريافت داروهاي خود مي بايست به بهداري زندان مراجعه كند .

آقای عابدینی از بدو ورود به زندان کارون اهواز با سخت گيري ها و اعمال فشار های متفاوتی روبه رو بوده است؛ ممنوع الملاقات و ممنوع التردد كردن و جلوگيري از تماس تلفني با خانواده، از جمله این فشارها مي باشد.

شایان ذکر است که این فعال حقوق بشر که از یازدهم اسفندماه سال جاری تاکنون در زندان محبوس است بر اساس رای دادگاه به تحمل یازده سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خبرهای خوش احمدی نژاد در مورد بنزین و اتم

رييس سازمان انرژي اتمي شب گذشته در جمع جمعيت واعظين ولايي كشور اعلام كرد كه به زودي خبر خوشي در زمينه هسته‌ اي اعلام خواهد شد.

علي‌اكبر صالحي اعلام كرد كه به زودي در تكنولوژي هسته‌ اي يكي از موفقيت‌هاي دانشمندان كشورمان كه تاكنون 80 درصد پيشرفت داشته و پس از پيشرفت 20 درصد ديگر به نتيجه خواهد رسيد به هموطنان‌مان اعلام خواهد شد.

به گفته‌ وي، در صورت موفقيت دانشمندان هسته‌ اي كشورمان در اين زمينه فشارها و تحريم‌هاي كشورهاي زورگو به سخره گرفته خواهد شد.

صالحي همچنين اعلام كرد كه خبر خوشي نيز شنبه‌ هفته‌ آينده در زمينه‌ بنزين و توليد آن به ملت ايران اعلام خواهد شد.

بی خبری از سرنوشت یک شهروند ایرانی کانادایی در زندان اوین

در پی بی خبری از سرنوشت یک شهروند ایرانی- کانادایی در زندان اوین، نگرانی ها درباره امنیت و سلامت وی افزایش یافته است.

روزنامه کانادایی تورنتو سان روز دوشنبه ( ۱۶ اوت ) گزارش داده است حمید قاسمی شال، مرد کانادایی ایرانی تبار مقیم تورنتو که پس از بازگشت به ایران بازداشت شد، در زندان اوین در انتظار اجرای حکم اعدام است.

براساس گزارش این نشریه کانادایی، آقای قاسمی شال ۴۲ ساله که تابعیت دوگانه ایرانی و کانادایی دارد و بیش از دوسال است که در زندان اوین در بازداشت به سر می برد، به جاسوسی متهم شده است.

آنتونلا مگا، همسر آقای قاسمی شال در مصاحبه با روزنامه تورنتو سان، از بی خبری نسبت به سرنوشت همسرش ابراز نگرانی جدی کرده و از مقامات دولت کانادا خواسته است تا در مورد اتهامات مطرح شده در پرونده وی به طور کامل تحقیق کنند.

وی به خبرنگار این روزنامه گفته است طی سه هفته گذشته در بی خبری مطلق از وضعیت همسرش به سر می برد.
او ضمن رد اتهام جاسوسی علیه همسرش، از احتمال اجرای حکم اعدام وی ابراز نگرانی شدید کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه تورنتو سان، مقامات وزارت امور خارجه کانادا پرونده بازداشت این شهروند کانادایی ایرانی تبار را پیگیری کرده اند و در تلاشند تا با تماس با مقامات قضایی ایران، در مورد سرنوشت وی اطلاعاتی کسب کنند.

ملیسا لنتسمن، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا با ارسال یادداشتی به این روزنامه تاکید کرده است مقامات کنسولی ( کانادا) از زمان بازداشت این مرد کانادایی ایرانی با مقامات سیاسی و دیپلماتیک ایران در تماس بوده اند تا از وضعیت آقای قاسمی شال اطلاعاتی به دست آورند.

دن مک تیگ، نماینده لیبرال پارلمان کانادا نیز به این نشریه گفته است به منظور برقراری مذاکرات پشت پرده و گفتگو در سطوح مقامات وزارتی دو کشور و کمک به روشن شدن وضعیت این شهروند کانادایی ایرانی در زندان اوین آمادگی دارد.

تورنتو سان می نویسد البرز قاسمی شال، برادر این مرد ایرانی کانادایی نیز که به مدت دو سال در زندان اوین در بازداشت مقامات ایران بود، در ماه ژانویه سال گذشته به طور مشکوکی در زندان درگذشت.

فرح واضحان، از بازداشت شدگان ششم دی ماه به اعدام محکوم شد

فرح (المیرا) واضحان از بازداشت شدگان حوادث ۶ دی ماه (عاشورا) به اعدام محکوم شد.

فرح واضحان که اولین زن محکوم به اعدام بازداشت شده در ششم دی ماه است علاوه بر این حکم ضد انسانی به تحمل ۲ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده است.

به گزارش وبلاگ فعالین حقوق بشر و دموکراسی، خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این حکم اعتراض نموده اند.

خانم واضحان پس از اعتراضات مردمی ششم دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگیر شدند.

وی به یکی از زندان‌های مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از یک ماه در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه‌های جسمی و روحی جهت اخذ اعترافات تلوزیونی قرار داشت؛ سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

گفته می‌شود فرزندان این زندانی سیاسی نیز که مدتی در سول انفرادی نگهداری می‌شدند، جهت اعتراف علیه مادرشان تحت فشار قرار داشتند. این در حالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرایط سخت جسمی بسر می برد.

خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشتش محکوم به اعدام می شود.

اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند، تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با یکی از سازمان های معاند نظام جمهوری اسلامی است.

گفتنی است که دایی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ ۶۰ می باشد.

۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

تیراندازی در نزدیکی سفارت ترکیه در تل آویو



شبکه تلوزیونی العربیه لحظاتی پیش با مخابره گزارشی اعلام کرد که صدای
تیراندازی در نزدیکی سفارت ترکیه در پایتخت دولت عبری به گوش می رسد.


بر اساس این گزارش نیروهای پلیس اسرائیلی توانستند شخصی را که ظاهرا قصد
هجوم به سفارت را داشته دستگیر کردند.


منابع امنیتی اسرائیلی اعلام کردند به دنبال شنیدن صدای تیراندازی در
صحنه حادثه حاضر شدند و منطقه را به محاصره خود در آورند.


بر اساس این گزارش نیروهای پلیس کلیه راه های منتهی به سفارت ترکیه در تل
ابیب را بستند.


روزنامه اسرائیلی "یدعوت احارانوت" در این باره نوشت شخص مهاجم در هنگام
حمله به سفارت کاملا لخت بود .


هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه وعلل آن مخابره نشده است.

در جریان درگیری بین جوانان و نیروهای رژیم در امیدیه خوزستان، یک جوان به قتل رسید


امروز سه شنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۱۴۲۰ بوقت ایران طی یک درگیری در شهرک ” یاسر” در ” امیدیه” خوزستان که بین جوانان و نیروهای رژیم صورت گرفت، یک جوان بنام ” علی بدیری ali badiri ” بضرب گلوله مزدوران کشته شد.
علی بدیری، ۲۶ الی ۲۷ سال داشت و از الاحواز بود. وی از چند سال قبل تحت پیگرد رژیم بود.
زمانی که ماموران می خواستند جسد وی را منتقل کنند با اعتراضات شدید مردم مواجه شدند

یک زن ۶۱ ساله که توسط احمدی نژاد شکنجه شده علیه وی شهادت می دهد


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تظاهرات هواداران مقاومت ایران در برلین با مخابره عکلی از این تظاهرات نوشت: یک زن در تظاهراتی علیه اعدام و سنگسار شرکت کرده، در حالی که در برابر دروازه تاریخی براندنبورگ ایستاده، بنری را در دست دارد که روی آن نوشته است من هاجر تهرانی ۶۱ ساله که از زندان اوین نجات یافته ام شخصا توسط احمدی نژاد شکنجه شدم.
شورای ملی مقاومت ایران فراخوانی را علیه شکنجه، سنگسار و اعدام زندانیان سیاسی صادر کرده است