۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

قطار يزد ـ تهران به دليل فرسودگی آتش گرفت

شب گذشته قطار ساعت 19:50 دقيقه يزد به مقصد تهران، يك ساعت پس از خارج شدن از ايستگاه يزد و نرسيده به ايستگاه ميبد دچار حريق شد.

در ساعت 21 شب گذشته مسافران واگن‌هاي نزديك به لوكومتيو اين قطار شاهد شعله‌ور شدن آتش از لوكومتيو بودند و پس از آن صداي دويدن پرسنل قطار به سمت لوكومتيو، راننده لوكومتيو قطار را نگه مي‌دارد، صداي همهمه پرسنل حاكي از آن‌است كه ديزل قطار آتش گرفته‌است. پرسنل قطار آتش را خاموش مي‌كنند، كسي در بي‌سيم مي‌گويد: آرام آرام تا ايستگاه بعد مي‌رويم.

استرس مسافران را به راه‌روهاي قطار كشانده‌است، مهمانداران سعي مي‌كنند در ميان دوندگي‌هايشان پاسخ مسافران را با "چيزي نيست" ، "طبيعي است" ، "زود درست مي‌شود" و جملاتي از اين قبيل بدهند، لوكوموتيوران قطار را روشن مي‌كند، شعله‌هاي آتش باز شعله‌ور مي‌شود و باز همان همهمه‌ها(َ!) رئيس قطار تصميم مي‌گيرد قطار را در همان‌جا نگه دارد تا يك‌ ديزل جديد از يزد برسد، اين يعني بيش از يك ساعت ماندن در ميان كوير تا رسيدن ديزل جديد.

يكي از پرسنل قطار مي‌گويد: اين اتفاق طبيعي‌است، از هر چند سفر يك‌بار ديزل قطارها مشكل پيدا مي‌كند، او مي‌گويد: اما معمولا اين اتفاق آنقدر خطرناك نيست كه احساس كنيم جان كسي به‌خطر بيفتد، او اضافه مي‌كند: شش سال كه مهماندار قطار هستم اما تاكنون احساس ناامني نكرده‌ام.

اما مسافران قطار جور ديگري فكر مي‌كنند، آنها لباس‌هايشان را پوشيده‌اند ساك‌هايشان را در آغوش كشيده‌اند و منتظرند تا درها باز شود و از قطار فرار كنند، گرچه قطار ايستاده است و شعله‌ها خاموش‌است اما مسافران از مهماندارها مي‌خواهند درهاي قطار را باز بگذارند، مسافران قطار مي‌ترسند و نگرانند كه چه پيش مي‌آيند.

يك راننده لوكوموتيو در گفت‌وگوي تلفني با خبرنگار ايلنا درباره علت وقوع چنين حادثه‌اي مي‌گويد: با توجه به غلظت و چربي گازوئيل و حرارت موتور اگر گازوئيل نشت كند احتمال ايجاد جرقه و آتش گرفتن ديزل مي‌شود، اما از آنجايي كه سيستم امنيتي ديزل بالا است با بالا رفتن حرارت يا ايجاد هر گونه مشكل ديزل بطور اتوماتيك خاموش مي‌شود و با كپسول‌هاي اطفاء حريق سريع مي‌شود وضعيت را در كنترل قرار داد.

او تاكيد كرد: در اين‌گونه مواقع احتمال رسيدن شعله‌هاي آتش به واگن‌هاي قطار نزديك به‌ صفر است، اما بايد هر احتمالي را مورد توجه قرار داد.

او با اشاره به اين كه اين اتفاق در ايران اتفاق روتيني است و مشكل خاصي را بوجود نمي‌آورد، گفت: ناوگان ريلي ايران را نبايد با ديگر كشورها مقايسه كرد زيرا سطح راه‌آهن، تكنولوژي و امكانات كشورهاي ديگر خيلي از ايران بالاتر است، در ديگر كشورها عموم ناوگان حمل‌ونقل عمومي ناوگان نو است، اين در حالي‌ست كه مشك عمده ما فرسودگي قطعات است.

اين راننده لوكوموتيو ادامه مي‌دهد: ديزل‌هايي كه در قطارهاي ما استفاده‌ شده‌است در سال 40 و جديدترين آنها تا سال 60 خريداري شده‌است و در تمام اين سال‌ها ما تعويض نداشتيم و تنها تعمير كرده‌ايم واين دقيقا برخلاف كشورهاي ديگر است، در ديگر كشورها وقتي ديزل يا هر قطعه ديگر دچار مشكل مي‌شوند، از ناوگان حذف شده و تعويض مي‌شوند اما در ايران با توجه به محدوديت‌هايي كه وجود دارد40 سال است كه تعمير مي‌كنيم.

او مي‌گويد: طبيعي است كه دستگاه‌هايي كه 40 سال تعمير شده‌اند، بيشتر دچار مشكل مي‌شوند و هرگز به روز اولشان باز نمي‌گردند.

سرانجام ساعت 23 ديزل از يزد رسيد، قطار حركت كرد تا در ايستگاه ميبد كه روشن‌است، تعميرات نهايي انجام شود و قطاري كه بايد ساعت 4 صبح به‌تهران مي‌رسيد ساعت 6.30به تهران رسيد اما ديگر زمان براي كسي مطرح نبود همه از سالم رسيدن خوشحال بودند.

آنطور كه پرسنل قطار، مسافراني كه به طور مرتب با قطار سفر مي‌كنند و اين راننده لوكوموتيو مي‌گويند، اين اتفاق و اتفاقاتي از اين قبيل چندسالي ست كه در هر چند سفر يك بار پيش‌ مي‌آيد، اما سوال اين‌است كه آيا پس اتفاقاتي كه در ناوگان هوايي ايران افتاد، پس از مرگ‌ها و سقوط‌ها، اكنون نوبت ناوگان حمل‌و نقل ريلي است كه جان انسان‌ها را بگيرد؟

بهترين ساحل مرجانی چابهار نابود شد

شهريورماه سال‌جاري طي يك توافق بين سازمان حفاظت محيط زيست و بنادرو دريانوردي قرار شد كه مرجان‌‌هاي بندر شهید بهشتی چابهاربه يك منطقه ديگرمنتقل شود، اما پيمانكار انتقال دهنده حتي حداقل ضوابط را هم رعايت نكرد و به مرجان‌ها آسيب فراواني رسيد،عمليات مذكوربا حكم قضايي متوقف شد.اما به شامگاه هفتم بهمن‌ماه پیمانکار طرح توسعه بندر شهید بهشتی بدون مجوز اقدام به خاكريزي درسواحل اين منطقه كرد و درمدت كمتر از چند ساعت دست كم 800مترمربع از بهترين مناطق مرجاني چابهار زيرخروارها خاك دفن شد.

اميد صديقي مديركل دفتر اكوبيولوژي درياي سازمان حفاظت محيط‌زيست در رابطه با عمليات خاكريزي غيرقانوني در ساحل چابهار گفت:اين عمليات خاكريزي توسط پیمانکار طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به صورت شبانه و غيرقانوني انجام گرفته است كه به موجب آن يكي از بهترين مناطق مرجاني در سواحل چابهار تخريب شده است.

او توضيح داد: طبق مطالعات انجام شده اين منطقه بهترين منطقه مرجاني در سواحل چابهار است زيرا داراي40% پوشش مرجاني است.

صديقي تاكيد كرد: منطقه خاكريزي شده مساحتي معادل 200 متر طول و 10 متر عرض دارد و اگر اين 2000 متر را در تراكم درصد40 ضرب كنيم حدود 800 متر مربع مرجان از بين رفته است.
او ادامه داد: عمليات خاكريزي علاوه بر اينكه موجب مدفون شدن مرجان‌ها زير خاك مي‌شود با ايجاد گل آلودگي و كدورت در خاك حيات مرجان‌هاي اطراف را نيز به خطر مي‌اندازد.

صديقي با اشاره به سابقه تخريب سواحل مرجاني در چابهار گفت: جهت توسعه بندر شهيد بهشتي، سازمان بنادر و دريا نوردي اقدام به خشك كردن سواحل دريا كرده بود كه اين سواحل داراي تراكم بسيار خوب مرجاني است. به همين دليل با تلاش‌هاي فراوان سازمان محيط‌زيست موفق شديم يادداشت تفاهم همكاري با سازمان بنادر دريانوري امضا كنيم.

او در اين مورد توضيح داد: طبق اين يادداشت تفاهم، قرار شد سازمان نبادر و دريانوردي سواحل مرجاني را به نقطه ديگري كه توسط سازمان محيط‌زيست جانمايي شده بود و مطابق با شرايط و ضوابط خاصي انتقال دهد. اما پيمانكار انتقال دهنده حتي حداقل ضوابط را هم رعايت نكرد و به مرجان‌ها آسيب فراواني رسيد.

مدير دفتر اكوبيولوژي دريايي سازمان محيط‌زيست ادامه داد: به همين جهت از ادامه فعاليت اين پيمانكار با حكم قضايي جلوگيري به عمل آورد اما چند روز پيش به طور شبانه مجدداً عمليات خاكريزي انجام شد به اين بهانه كه پيمانكار منتقل كننده مرجان به تعهدات خود عمل كرده است در صورتي كه حتي 10 درصد انتقال مرجانها به منطقه جديد هم انجام نشده است.

او تاكيد كرد: با حكم قضايي اين عمليات متوقف شده است اما همين حجم خاكبرداري نيز متاسفانه خسارت سنگيني به سواحل مرجاني چابهار زده كه به همين دليل سازمان محيط‌زيست از متخلفان به مراجع قضايي شكايت كرده است.

صديقي گفت: در جريان عمليات انتقال مرجانها كه قبلاً توقيف فعاليت شد، خسارتي چند ميلياردي به سواحل مرجاني وارد شد كه طبق حكم قضايي سازمان بنادر و دريا نوردي ملزم به پرداخت آن شده اما اين خسارت هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، شامگاه هفتم بهمن‌ماه پیمانکار طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بدون هماهنگي و مجوز اداره كل محیط زیست سيستان و بلوچستان اقدام به عمليات خاك‌ريزي درسواحل مرجاني چابهاركرد كه طي آن حداقل 800مترمربع از سواحل مرجاني كاملاً تخريب شد.

پلمب یکی از نمازخانه‏های با سابقهٔ اهل سنت تهران

نیروهای امنیتی یکی از نمازخانه‏‌های باسابقهٔ اهل‏ سنت در تهران را پلمب و پیش‏نماز آن را بازداشت کردند.

به گزارش سنی آنلاین، صبح امروز یکشنبه نیروهای امنیتی با حمله به یکی از نمازخانه‏‌های باسابقه اهل‏ سنت واقع در منطقه سعادت‏ آباد تهران بلوار فرحزادی، آن را پلمب و پیش‏نماز آن، مولوی عبیدالله موسی‏‌زاده، را بازداشت کرده ‏اند.

در همین راستا از مسئولان دو نمازخانه دیگر هم با ارعاب و تهدید خواسته شده که نمازخانه‌های خود را تعطیل کنند، در حالی که این نمازخانه‏‌ها در راستای آزادی‏های قانونی دایر شده است و جز برپایی نماز و طرح مباحث دینی، هیچ فعالیت دیگری در آن‌ها صورت نمی‌‏گیرد.

با توجه به اینکه اهل ‏سنت تهران از داشتن مسجد در این شهر محروم‏اند و از ابتدای انقلاب در تلاش‏اند تا به آن‌ها اجازه ساخت مسجد داده شود که تاکنون تلاش آنان بی‌نتیجه مانده است، به همین خاطر نمازهای پنجگانه و جمعه را در منازل و نمازخانه‏‌ها برگزار می‌کنند.

۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

دفن مخفیانه پیکر زهرا بهرامی در سمنان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،پیکر زهرا بهرامی توسط مامورین وزارت اطلاعات بدون اطلاع و حضور خانواده اش در سمنان به خاک سپرده شد.
روز یکشنبه 17 بهمن ماه حوالی ساعت 15:30 مامورین وزارت اطلاعات از سمنان با خانم بنفشه نایب پور فرزند خانم بهرامی تماس می گیرند و به او اطلاع می دهند که قصد دفن جسد مادر ش را در سمنان دارند و یکی از اعضای خانواده می تواند هنگام دفن حاضر باشد. در صورتی که مسافت زمانی تهران به سمنان در حدود 4.5 ساعت می باشد و این خانواده قادر به رسیدن به آنجا نبودند. مامورین وزارت اطلاعات عملا قصد خود را مبنی بر دفن مخفیانه و بدون اطلاع و حضور خانواده اش همانند سایر زندانیان سیاسی که اعدام شدند  به اجرا گذاشتند.
رژیم ولی فقیه علی خامنه ای  در حالی که جانباختۀ راه آزادی مردم ایران خانم زهرا بهرامی را به اتهام ساختگی و دروغین داشتن مواد مخدر اعدام نمود ولی برخلاف کسانی که به اتهام موادر مخدر اعدام می شوند جسد آنها بعد از اعدام به خانواده هایشان تحویل می دهد به این خانواده تحویل نداد و خود بدون اطلاع و حضور خانواده اش اقدام به دفن پیکر او نمود.
مامورین وزارت اطلاعات این خانواده را تهدید کردند که از گرفتن مراسم رسمی در مراکز عمومی مانند مسجد و حسینیه برای شهید راه آزادی زهرا بهرامی خوداری کنند آنها بر این مسئله چندین بار تاکید کردند و گفتند: که ما  اعلام رسمی می کنیم که حق گرفتن مراسم گرامیداشت در مراکز عمومی  را ندارید.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین در این مکالمۀ تلفنی این خانواده را  تهدید نمودند که نباید سفارت هلند را  از دفن مخفیانه و بدون حضور خانواده اش و عدم اجازه برگزاری مجلس گرامیداشت برای خانم بهرامی مطلع نمایند.
رژیم ولی فقیه علی خامنه ای تقریبا تنها رژیمی است که هنگام اعدام  زندانیان سیاسی  خانواده های آنها حق آخرین وداع را ندارند  و  از زمان اجرای حکم ضد بشری اعدام مطلع نمی شوند. خاکسپاری آنها مخفیانه و بدون اطلاع خانواده هایشان صورت می گیرد.
جانباختۀ راه آزادی زهرا بهرامی از زنان دستگیر شدۀ اعتراضات گسترده و خونین عاشورا بود که به خاطر شرکت در اعتراضات دستگیر شکنجه و با اتهام واهی و دروغین داشتن مواد مخدر قبل از پایان پروسۀ نمایشی قضایی  اعدام شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام جنایتکارانه،سلب حق آخرین وداع و دفن مخفیانه و بدون حضور خانواده اش را محکوم می کند.

17 بهمن 1389 برابر با 06 فوریه 2011

یک آیت لله خواستار محاکمه عاملان اصلی جنایت کهریزک شد

آیت الله جوادی آملی خطاب به اولیای دم كشته شدگان كهزیزك در حوادث پس از انتخابات، گفت: عفو خوب است اما نباید از مسئولان قضایی این اتفاق گذشت، مظلوم واقع نشدن هنر است. والدین محسن روح الامینی، محمد كامرانی و امیر جوادی فر در دیدار خود با آیت الله جوادی آملی از گذشت خود در خصوص قصاص نفس در پرونده فرزندان خود سخن گفتند.

در پی پیشنهاد بخشش دو افسر نگهبان نیروی انتظامی كه عامل قتل در پرونده جنایات كهریزك شناخته و به قصاص نفس محكوم شده بودند، آیت الله جوادی آملی ضمن استقبال از چنین تصمیمی، عفو را از زكات قدرت برشمردند و در عین حال بر پیگیری مجازات عاملان اصلی این اتفاق تاكید كردند.

مجوز تظاهرات؛ این درخواست مجوز نیست، فراخوان است

همه در یک سال و نیم گذشته دیده ایم که گرفتن مجوز راهپیمایی از وزارت کشور دولت کودتا یک شوخی بیشتر نیست.و حرکت موسوی و کروبی در مورد خواستن مجوز, صرفا دعوت و فراخوان به تظاهرات است. دیگر بهانه ای ندارم که: ما رهبر نداریم…یا رهبران ما کوتاهی می کنند: این گوی و این میدان رهبران فراخوان تظاهرات دادند واکنون نوبت ماست که به عنوان اولین کشور خاورمیانه که حرکت به سوی دموکراسی را آغاز کرد, قدم نهایی را برداریم: انقلاب سبز و برچیدن بساط ظلم و جور نظام پلید ولایت فقیه

جناب آقاي نجار
وزيرمحترم کشور
بدينوسيله به اطلاع مي رساندکه به منظوراعلام همبستگي باحرکت هاي مردمي درمنطقه بويژه قيام آزاديخواهانه مردم تونس و مصربرعليه حکومت استبدادي درکشوردرخواست صدورمجوزبراي دعوت به راهپيمايي مردمي طبق اصل بيست وهفت قانون اساسي درجهت حمايت ازقيام مردم اين دوکشورمسلمان رادرروز دوشنبه25 بهمن ساعت 3 بعدازظهر ازميدان امام حسين تاميدان آزادي راداريم
مهدي کروبي ميرحسين موسوي

اعتصاب غذای ارژنگ داوودی در زندان رجایی شهر

ارژنگ داوودی صبح روز پنج شنبه، چهاردهم بهمن ماه به سلول های انفرادی بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
وی پیش از این نیز، چندین بار به علت فشار در زندان و مصادره منزل شخصی خود، در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.
هم چنین صبح روز گذشته مهدی زالیه، که بیش از ده روز را در سلول انفرادی سپری کرده بود، به سالن ۱۲ بند ۴، زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
اتهام این فعال سیاسی عضویت و همکاری با یکی از احزاب کردی ست.
شایان ذکر است که افشین بایمانی کماکان در سلول انفرادی محبوس است.

وضعيت وخيم يكي از زندانيان محبوس در زندان سلماس

صلاح الدین ابراهیمی، زندانی محبوس در زندان شهرستان سلماس، علی رغم شرایط وخیم جسمی، از هرگونه رسیدگی پزشکی محروم است.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، آقای ابراهیمی که اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند، چندی پیش دچار تشنج شده و نیاز به معالجه فوری دارد.
هم چنین به گفتهٔ خانوادهٔ این زندانی سیاسی ایشان در زندان از لحاظ روحی نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد؛ این در حالیست که مسئولین زندان سلماس نسبت به وضعیت و بیماری این زندانی بی‌تفاوت بوده و هیچ واکنشی در قبال درخواست‌های مکرر وی و خانواده اش، مبنی بر معالجه نداشته اند.

صلاح الدین ابراهیمی ۴۳ ساله، فرزند عباس، ساکن اسلام آبادِ شهرستان سلماس، چندی پیش از سوی نیروهای هنگ مرزی این شهرستان دستگیر و در دادگاه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

شایان ذکر است که در سال ۱۳۶۴ برادر این زندانی سیاسی به نام خشایار ابراهیمی نیز به بهانهٔ قاچاق کالا در راه شهرستان سلماس به روستای دریک از توابع همین شهرستان مورد اثابت گلولهٔ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی قرار گرفته و کشته می‌شود.

كارگران گوشت زيارن 20 ماه حقوق طلب‌ دارند

علی رغم آنكه مديريت كارخانه گوشت زياران به دولت بازگشته است اما هنوز هيچ اقدامي در خصوص پرداخت مطالبات كارگران شاغل در اين واحد توليد صورت نگرفته است.
عيدعلي كريمي در گفتگو با خبرنگار ايلنا يادآور شد: 115 كارگر كارخانه گوشت زياران بابت مطالبات معوقه خود 20 ماه حقوق و مزايا طلبكار هستند.
وي با بيان اينكه سه ماه پيش به دليل ناتواني مديريت خصوصي، دولت اداره اين كشتارگاه را بر عهده گرفت، گفت: تاكنون مديريت موقت دولتي تنها يك ماه از حقوق اين كارگران را پرداخت كرده است.
به گفته كريمي در نتيجه وضعيت پيش آمده كارگران كارخانه گوشت زياران در استفاده از خدمات بيمه‌اي و درماني سازمان تامين اجتماعي دچار مشكل شده‌اند.

به دنبال اعتراض مردم به امام جمعه دولتی، مسجد جامع شهر تایباد پلمپ شد

ماموران امنیتی پس از شکست در انتصاب امام جمعه حکومتی برای تایباد مسجد جامع این شهر سنی نشین را پلمپ کرد. میزان در ایم مورد می نویسد: در هفته‌های گذشته با برکناری مولوی محمد فاضلی موحد از امامت جمعه تایباد و انتصاب یک امام جمعه باین شهر شاهد اعتراضات مردمی بود و نیروهای امنیتی به بازداشتهای گسترده معترضین و شخصیتهای این شهر اقدام کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها برخی از بازداشت شدگان در بازداشتگاه‌های امنیتی شهر مشهد در حال بازجویی می‌باشند و بیم این می‌رود که به پرونده سازی برای آن‌ها و صدور احکام سنگین منتهی شود.
هم اکنون نماز جمعه به صورت متمرکز در شهر تایباد اقامه نمی‌شود و تنها در برخی از مساجد کوچک نماز جمعه به امامت روحانی‌های مساجد اقامه می‌شود مولوی فاضلی موحد که در این شهر می‌باشد، ولی از اقامه هرگونه نماز جمعه تا اطلاع ثانوی منع شده است.

محاکمه سه کوهنورد آمریکایی تا ساعتی دیگر برگزار می شود

سایت حکومتی الف برداشته شده است: محاکمه 3 تبعه آمریکایی تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود و این در حالی است که مسئولان مربوطه درباره حضور یا عدم حضور سارا شورد اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. به گزارش فارس، جلسه محاکمه 3 تبعه آمریکایی که متهم به ورود غیرقانونی به ایران و جاسوسی هستند، قرار است صبح امروز برگزار شود. بر اساس شنیده‌ها، جلسه محاکمه این متهمان، در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد؛ طبق اعلام مسئولان این شعبه، جلسه محاکمه به صورت غیرعلنی و احتمالا از ساعت 10 برگزار خواهد شد. تا لحظه انتشار خبر، اطلاعی از حضور سارا شورد، یکی از متهمان این پرونده که با قید وثیقه 500 میلیون تومانی از ایران خارج شده بود، نیست و مسئولان مربوطه در این‌باره اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. گفتنی است سارا شورد به همراه دو تبعه دیگر آمریکایی سال گذشته به اتهام ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران و نیز جاسوسی توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده بودند.

اطلاعیه دوازده حزب و گروه مخالف دولت مصر علیه رژیم جمهوری اسلامی

احزاب و گروه های اپوزیسیون مصر، رژیم ایران را متهم کردند که سعی دارد میان ارتش و مردم مصر تفرقه بیاندازد. به گزارش اهواز نیوز به نقل از سایت های اپوزیسیون مصری، شماری از احزاب اپوزیسیون مصر هرگونه دخالت بیگانگان در امور داخلی مصر را رد کردند و ایران را متهم نمودند که از اسلام برای زیبا کردن چهره اش بهره می گیرد و می کوشد تا میان ارتش و ملت مصر فتنه انگیزی کند.

احزاب اپوزیسیون مصر که هم اکنون برای برقراری دموکراسی در مصر مبارزه می کنند در بیانیه ای که روز شنبه
۱۱/۲/۵ منتشر کردند از جوانان وتظاهر کنندگان در میدان التحریر خواستند تا به شایعات مغرضانه گوش ندهند، با برنامه های بیگانگان مخالفت ورزند و به خانه هایشان باز نگردند.   

احزاب اپوزیسیون از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواستند فورا از عراق، افغانستان، سومالی و سودان خارج شود و به ملت ها اجازه دهد بدون دخالت آمریکا، حق تعیین سرنوشت خودرا اعمال کنند.
۱۲ حزب اپوزیسیون که بیانیه محکومیت رژیم ایران را امضا کرده اند عبارتند از: "الجیل"، "سبزها"، "جمهوری آزاد"، "دموکرات"، "فردا"، "اتحاد"، "محافظه کاران"، "مصر عرب سوسیالیست"، "آزادگان"، "جوانان مصر"، "ملت" و "صلح".

از سوی دیگر اخوان‌المسلمین مجددا بر ماهیت مردمی نهضت مصر تاکید کردند. یک سخنگوی اخوان‌المسلمین در گفت‌وگو با نشریه «اشپیگل» بار دیگر تأکید کرد که «آنچه در مصر روی می‌دهد، خیزش مردم مصر است». راشد البیومی، در گفت‌وگو با این هفته‌نامه آلمانی تأکید کرد که دلیل اینکه جنبش اخوان‌المسلمین سعی دارد که در حوادث اخیر مصر در کانون توجه‌ها نباشد آن است که نمی‌خواهد این انقلاب، یک انقلاب اسلامی به نظر آید.

وی همچنین دولت حسنی مبارک را متهم کرد که به دنبال تخریب وجهه این جنبش است و تأکید کرد که جنبش اخوان‌المسلمین به دنبال صلح است و نه خشونت.
 پیشتر جنبش اخوان‌المسلمین در متن کوتاهی در وب سایت انگلیسی‌زبان خود تصریح کرده بود که «پاسخ اخوان المسلمین به آقای خامنه‌ای، رهبر [جمهوری] اسلامی ایران این است: اخوان المسلمین این انقلاب را انقلاب مردم مصر می‌داند نه انقلاب اسلامی و انقلاب مصر متعلق به همه مسلمانان، مسیحیان، از همه گروه‌ها و فرقه‌ها است».

ناامنی در چند روستای شهرستان مهاباد

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به وزیر کشور ضمن اشاره به ناامنی موجود در روستاهای محروم دهستان منگور شرقی شهرستان مهاباد خواستار پیگیری موضوع به صورت ویژه از طرف آن مقام و برخورد قاطع با ناامن کنندگان این منطقه شد.

در این نامه آمده است : موضوع ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در روستاهای محروم دهستان منگور شرقی شهرستان مهاباد باعث نگرانی شدید اهالی مستضعف این منطقه شده است ،متأسفانه براثر ناامنی حاکم بر این منطقه تا حالا بیش از 17 نفر کشته و زخمی شده اند و خسارات مالی فراوانی به مردم وارد شده است.

در ادامه این نامه آمده است:به دلیل قرار گرفتن معادن سنگ در این منطقه، سرمایه گذاری در این بخش با خطر جدی روبرو شده و آتش زدن ماشین های عمومی و شخصی و انبار علوفه مردم، تیراندازی به منازل مردم، سرقت مسلحانه و قتل مردم بی دفاع در این منطقه به موردی عادی تبدیل شده است.

در خاتمه این نامه که نسخه ای از آن در اختیار آژانس خبری موکریان قرار گرفته نماینده مهاباد با اشاره به اهمیت موضوع و نگرانی شدید از احتمال تخلیه منطقه توسط اهالی، خواستار پیگیری موضوع به صورت ویژه و برخورد قاطع با ناامن کنندگان منطقه از سوی وزیر کشور شده است.

شناور کوچک مجهز به موشک برای حمله به نفتکش

صدا و سیمای رژیم: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در هیچ جای دنیا مشاهده نشده است که روی شناوری به طول 14 متر، موشک سوار شود.

دریادار علی فدوی در نخستین همایش شناورهای تندرو در دانشگاه امیرکبیر افزود: به جرات یکی از مصداق های تولید علم در کشور، ساخت همین شناورهای تندرو است. این شناورها که متناسب با مبنای نظامی بومی طراحی شده درشرایط مختلف دریا، پایداری خود را حفظ می کند و مجهز به موشک است.

سردار فدوی گفت: البته تفکر طراحی این شناورهای تندرو به سال 66 برمی گردد که برای تکمیل و ساخت آن با رعایت اندازه کوچک، سرعت زیاد و قابلیت حمل موشک، سال های طولانی زمان صرف شده است.

وی با بیان اینکه از یک توان عالی در دریا برخورداریم که به طور قطع اثر بازدارنده دارد، افزود: برای توسعه دانش نظامی و بومی به ویژه در تولید شناورهای تندرو کوچک با قابلیت شلیک موشک و ساخت بدنه شناورهای پرنده، زمینه کاری بسیار وسیعی در میان دانشگاه های صنعتی کشور وجود دارد.

حذف یارانه ها؛ کاهش 40 درصدی گردشگران مشهد

کاهش 40 درصدي اشغال هتل‌هاي مشهد در سالروز شهادت امام رضا

آغاز طرح هدفمندي يارانه‌ها در كشور با كاهش سفر در بيشتر مقاصد گردشگري همراه بوده است. به‌طوري كه به گفته دبير جامعه هتلداران مشهد، اين شهر نيز، براي اولين بار در ايام شهادت امام رضا، با كاهش 40 درصدي مسافر رو به رو شده است. وي اين اتفاق را در سال‌هاي گذشته بي‌سابقه خوانده است.

خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گردشگري ـ آغاز طرح هدفمندي يارانه‌ها در كشور با كاهش سفر در بيشتر نقاط گردشگري همراه بوده است. به‌طوري كه به گفته دبير جامعه هتلداران مشهد، اين شهر نيز، براي اولين بار در ايام شهادت امام رضا، با كاهش 40 درصدي مسافر رو به رو شده است.

محمد قانعي با اعلام اين خبر به CHN گفت:«در يك اتفاق بي‌سابقه، امسال بر خلاف سال‌هاي قبل در ايام شهادت امام رضا و حضرت محمد(ص)، در مشهد كاهش 40 درصدي مسافر داشتيم.»

وي افزود:«در سال‌هاي قبل رزرو هتل براي ايام شهادت امام رضا معمولا از يك سال قبل انجام مي‌شد اما مسافران امسال هتل‌ها، براي اين ايام در سال آينده هيچ رزروي انجام ندادند.»


دبير جامعه هتلداران مشهد با اشاره به اينكه امسال با وجود لحاظ تخفيف‌هاي ويژه براي اين ايام، در صد اشغال هتل‌ها بازهم پايين بودتصريح كرد:«درصد اشغال هتل آپارتمان‌ها و مهمان پذيران كمتر از 50 درصد و هتل‌ها كمتر از 60 درصد بود.»


وي با بيان اينكه هتل‌هاي مشهد در ايام اربعين نيز خلوت بود خاطر نشان كرد:«در ايام اربعين حسيني نيز اشغال هتل‌ها 10 تا 15 درصد بوده و برخي از آنها حتي يك مسافر هم  نداشتند.»


قانعي عوامل متعددي را در اين زمينه موثر دانسته و افزود: «عوامل متعددي مانند برودت هوا و بارندگي روزهاي اخير در كاهش تعداد مسافر دخيل بوده اما مهمترين عامل بحث حامل‌هاي انرژي و افزايش قيمت سوخت است كه هزينه‌ها را بالا برده و باعث كاهش سفر شده است.»


اين در حالي است كه به گفته دبير جامعه هتلداران مشهد عوامل جوي سال‌هاي گذشته نيز وجود داشته و آنچه كه امسال به عوامل سال‌هاي قبل اضافه شده بحث افزايش قيمت سوخت و بار رواني ناشي از هدفمندي يارانه‌ها است.


قانعي با تاكيد اين موضوع كه كاهش مسافر در ايام شهادت امام رضا زنگ خطري براي مسئولان است تصريح كرد:«از آنجايي كه مشهد مقصد مسافران با قشر متوسط و ضعيف است،دولت بايد نگاه ويژه‌اي در بسته حمايتي از صنعت گردشگري به اين شهر داشته باشد تا چرخه فعاليت خدمات اقامتي در شهر مشهد با مشكل مواجه نشود.»