ما آمده ایم تا همنوا با میلیونها ایرانی در صحنه مبارزه با دجالان دین فروش حاکم بر میهن مان با شیوه و راهی که شیفتگان عزت و شرف و مبارزین راه آزادی راهگشا و پیشگام آن بوده ، دست در دست هم نهیم به مهر و طرحی نو در اندازیم.
۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه
احزاب هلندی خوستار اخراج سفیر رژیم از این کشور شدند
اعدام زهرا بهرامی هلندی ایرانی تبار در روز 9 بهمن به قطع موقت روابط دیپلملتیک دولت هلند با رژیم شد. خبر تعلیق روابط دیپلماتیک بین دولت هلند و رژیم با واکنش های مختلفی از سوی احزاب سیاسی هلند مواجه شده است. حزب دمکرات مسیحی که با داشتن 20 کرسی یکی از دو حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی می باشد، خواستار آن شده است که سفیر هلند در ایران به عنوان اعتراض ایران را ترک کند. حزب آزادی، (24 کرسی) خواهان اخراج سفیر رژیم از هلند شده است. حزب کارگر (30 کرسی) از تعلیق روابط دفاع کرده است. حزب "دمکرات های 66" که 10 کرسی در پارلمان هلند دارند، از دولت هلند خواسته است تا از طریق اتحادیه اروپا فشار بیشتری به رژیم وارد آورد.
سرکوب اقلیت های مذهبی در ایران
فعالان حقوق بشر در آخرین گزارشهای خبری خود درباره وضعیت مسیحیان در ایران نوشتهاند که مقامات سعی دارند نوکیشان مسیحی ایرانی را در سکوت رهبران کلیسایی در جهان سرکوب کنند.
موج تازهای از پیگرد و بازداشت هموطنان نوكیش مسیحی در ایران از دی ماه امسال آغاز شده است.
نوکیشان مسیحی ایرانی، جزو اقلیتهای قومی مذهبی ارمنی، آشوری کلدانی به حساب نمیآیند. آنها اغلب مسلمان بودهاند و به مسیحیت گرویدهاند.
از تعداد نوكیشان مسیحی آمار صحیح و دقیقی در دست نیست. گروههای بسیاری از نوکیشان مسیحی ایرانی بدلیل مشكلات اجتماعی، فشار و تهدید ها، بازداشت و یا زندانی و محاكمه شدن مجبور به ترك كشور شده اند و گروههایی نیز پس از مهاجرت مسیحی شدهاند.
خروج از دین اسلام که در احکام شرعی و قضائی «ارتداد» خوانده میشود، در ایران و اغلب کشورهای اسلامی دیگر میتواند این عمل مجازات اعدام را در پی داشته باشد.
به گفته برخی رهبران مسیحی سالانه حدود صدهزار نفر در ایران تغییر مذهب و یا به مسیحیت می گروند، در هر حال گرایش ایرانیان مسلمان به تغییر مذهب و یا به گفته مسئولان حكومتی رویآوردن به مکاتب عرفانی، در سالهای اخیر افزایش داشته است.
فراگیر شدن و گرایش به آئین مسیحیت ، از تمایل گروههایی از مردم به تغییر در جهانبینی حکایت دارد.
کلیسا ی خانگی
کلیساهای ایران، بر اساس مقرراتی که جمهوری اسلامی برایشان وضع کرده است، اجازه پذیرش غیرمسیحیان را ندارند. حتی رفت و آمد و حضور غیرمسیحیان در جلسههای کلیسا غیرقانونی است. به همین دلیل است که در سه دهه گذشته، ساختاری بدلیل محدودیت ها از سوی حكومت برای نوكیشان مسیحی به نام «کلیسای خانگی» در ایران شکل گرفته است.
کلیساهای خانگی، همان مهمانخانه یا اتاق نشیمن خانه نوکیشان مسیحی است که این افراد بنابر تعالیم دور هم جمع شده و از این طریق به دعا و مشاركت و تعالیم الهیات مسیحی می پردازند.
با وجود برخی محدودیتها و با رعایت اصولی خاص!، مسیحیان ارمنی، آشوری و .. در برگزاری مراسم و آئینهای مذهبی خود در ایران آزاد هستند اما درست برخلاف آنان، نوکیشان مسیحی ناچار به پنهانکاری هستند.
اقلیت های قومی مسیحی در ایران، عمومن مسیحیانی هستند که دولت ایران آنها را به رسمیت میشناسد. گرچه آنها در سالهای پس از انقلاب، با محدودیتهایی روبهرو شدهاند اما از آنجا که از سوی دولت رسمی و قانونی تلقی میشوند، کمتر از نوکیشان مسیحی تحت فشار قرار دارند.
دولتمردان ایران و نیز سه نماینده این اقوام مسیحی در مجلس شورای اسلامی معتقدند که مسیحیان ایران در امنیت و آرامش خاطر به سر میبرند.
از جمله یوناتن بتکلیا، نماینده اقلیت آشوریان و کلدانیهای ایران در مجلس به تازگی گفته است که حفظ ادبیات و فرهنگ آشوری، برپایی آئینهای دینی در کلیساهای چهارگانه آشوری از جمله عشای ربانی، قربانی مقدس و حفظ و نگهداری کلیساهای تاریخی آشوریان و ثبت آن در فهرست آثار ملی و جهانی از طرف جمهوری اسلامی ایران، موجب ایجاد محیطی امن برای آشوریان شده است.
"یوناتن بت كلیا" كسی كه عنوان نماینده اقلیت آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد در سال گذشته از رفتار بسیار خوب حكومت جمهوری اسلامی با اقلیت های مذهبی و نبودن فشار بر آنها گفت!
وی كه نیز عضو هیئت حقوق بشر جمهوری اسلامی است در همراهی با جواد لاریجانی در اولین اجلاس سالانه شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو نیز حضور داشت و در آنجا گفت : در ایران هیچ مشكلی برای اقلیتها ی مذهبی به ویژه مسیحیان وجود ندارد و هرآنچه از نقض حقوق مسیحیان در ایران گفته میشود نادرست است !
البته آقای "بت كلیا"در سالهای گذشته در اقدامی همسو با نیروهای امنیتی اطلاعات ،ضمن تعطیلی موقت كلیسای آشوری شهرآرا كه فقط بدلیل اینكه در آنجا جلسات به زبان فارسی هم برگزار می شد خواهان بركناری كشیش آن كلیسا شد و پس از ماهها ضمن تعطیلی جلسات برای فارسی زبانان در داخل كلیسا و انتخاب یك كشیش همسو با افكارشان اقدام به باز نمودن مجدد درهای كلیسا فقط برای آشوریان كرد.
این نماینده محترم مجلس همچنین در فشار آوردن برای بركناری كشیشان و تعطیل كردن جلسات كلیساهای آشوری شهر آرای تهران ، ارومیه و نیز كرمانشاه كه درهایشان بر روی هموطنان مسیحی فارسی زبان باز بود ، نشان داده است كه در بستن دست و پای مظلومان نیز بسیار ماهر و كار آمد میباشد.
فشار دستگاههای اطلاعاتی و حكومتی جمهوری اسلامی به گونه ایی است كه باعث شده حتی روزنامهٔ ارمنی زبان " آلیک " در یک اقدام حیرت آور در خصوص خبری به بررسی و بیان دیدگاههای خود در قبال لیست کشورهای جفا کننده بر مسیحیان در جهان که از سوی سازمان بین المللی "درهای باز " منتشر شده بپردازد كه البته نکتهٔ شگفت آور در این خبر روزنامه ارمنی ضمن اینكه جمهوری اسلامی در رتبه دوم این فهرست قرار داشت ، نام ایران را از این لیست حذف كرد !
سه دهه محدودیت برای مسیحیان
با این وجود نماینده گروهی از مسیحیان ایران در مجلس، این اقلیت قومی و مذهبی ایران و به خصوص نوکیشان مسیحی روزگار پرفراز و نشیبی را از سر گذراندهاند. در دهه 1360 خورشیدی، فشارهای مقامهای دولتی و امنیتی و کشتهشدن کشیشهای مسیحی باعث شد بسیاری از مسیحیان، ایران را ترک کنند. صرفنظر از محدودیتهای قومی- مذهبی، از جمله محدودیت آموزش زبان و اجبار به رعایت حجاب اسلامی، محدودیت مسیحیان در این دهه اوج گرفت.
در دهههای 1370 و 1380 هم فشار سیاسی و اجتماعی بر مسیحیان ادامه پیدا کرد، اما سازمانهای بینالمللی، مجامع حقوق بشر و انجمنهای مسیحی خارج از کشور، میگویند این فشارها از دی ماه امسال و آغاز سال نو میلادی 2011 بیشتر شده است.
بر طبق اخبار منتشره ، در این مدت، بین 35 تا 70 مسیحی ایرانی احضار و برخی از آنان نیز بازداشت شده اند و از زمان دستگیری تاکنون تنها تماسهای کوتاهمدتی با خانوادههای خود داشتهاند. این افراد اغلب یا از نوکیشان مسیحی و یا مسیحیانی هستند که به گفته مسئولان فعالیت های تبشیری داشتهاند.
پس از افزایش محدودیتها بر بهاییها و درویشان گنابادی در یک سال و نیم گذشته، حال نوبت مسیحیان نوکیش فرا رسیده است.
در ماههای پس از خرداد 1388، گروههایی از بهائیان ایران با موج تازهای از دستگیری، ضرب و شتم و سرکوب روبهرو شدند. درویشهای گنابادی در شهرهای مختلف به دادگاه احضار و دستگیر شدهاند. خانه، محل کسب و حتی مقبرههای آنها هم از این حملهها در امان نمانده است.
محدودیتها برای مسیحیان ایرانی پس از انقلاب سال 57 و از دهه شصت خورشیدی آغاز شد. با اعدام و قتل چند تن از کشیشان بنام در ایران و از آنجمله اعدام کشیش حسین سودمند در دهه ۹۰ میلادی ، این فشارها بیشتر شد. پس از آن در جریان روشنشدن بخشهایی از ماجرای ماشین ترور و «قتلهای زنجیرهای»، گفته شد که قتل کشیشها هم بخشی از این روند قتلهای زنجیرهای شخصیتهای فرهنگی، سیاسی و مذهبی از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است.
بسیاری از شهروندان ایرانی با وجود همین فشارها به مسیحیت رو میآورند، و به دلیل محدودیت ها و ایجاد رعب و وحشت از سوی دستگاههای امنیتی حكومت مذهبی جمهوری اسلامی «کلیساهای زیرزمینی یا همان خانگی » راه اندازی میشود.
افزایش فشار بر مسیحیان بشارتی
خانم میترا الف. از نوکیشان مسیحی که به تازگی از ایران مهاجرت کرده و در آلمان زندگی میکند، در این باره میگوید: علت اصلی گرایش من به آئین مسیحیت، به جز علاقه شخصی، فشارهای سیاسی و اجتماعی بود.
او میگوید آشناییاش با کلیسای .... در تهران «درهای تازهای از امید و آرامش» به سوی او باز کرده است. خانم الف. میگوید: برخلاف آن چه که برخی از اطرافیانم فکر میکردند، مسیحی شدن مرا غربزده و بیبندوبار نکرده، بلکه مرا با ایمان و خداپرست کرده است و من از این بابت بسیار خوشحالم.
او درباره دلایل خروج از ایران میگوید: پس از جریان انتخابات سال گذشته، فشارها بیشتر شد. چندین بار به جلسههای نیایش خانگی ما حمله کردند. فرزندانم به شدت ترسیده بودند. ما تصمیم نداشتیم از دین خود برگردیم. خارج از ایران هم آزادتریم و هم به فعالیتهای بشارتی و تبلیغاتیمان ادامه میدهیم.
اگر چه هنوز تاكنون از سوی مسئولان امنیتی و قضایی اتهام دستگیرشدگان یک ماه گذشته در ایران هنوز مشخص نشده است اما احتمال میرود که تعداد بیشتر از نوکیشان مسیحی و افراد نزدیک به آنها به دلیل فعالیتهای تبلیغی و شرکت در جلسههای کلیساهای خانگی مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.
در ماههای اخیر، فشارهای امنیتی شدیدی نسبت به نوکیشان مسیحی و خانوادههای آنان در تهران، همدان و اصفهان، اهواز و ... اعمال شده است. اخبار رسانههای دولتی ایران هم از کشف و برخورد با «مسیحیان تبشیری» خبر داده است.
رضا ن.، شبان یکی از کلیساهای خانگی در جنوب ایران و از نوکیشان مسیحی است که هفته پیش از ایران خارج شده است. او که در یک کلیسای خانگی در مقام خادم و واعظ (شبان) فعالیت میکرد، در گفتوگوی کوتاهی گفت که پیش از جشن کریسمس دستگیر و به زندان منتقل شد.
به گفته آقای ن.، نیروهای امنیتی تمام وسایل شخصی از جمله کتابها، مجلهها، مقالههای دستنویس، کامپیوتر و سیدیهای او را ضبط و توقیف کردهاند. او که به مدت دو هفته در زندان بود، با قرار وثیقه آزاد شده و پس از آن بلافاصله و به صورت غیرقانونی از ایران خارج شده است.
رضا میگوید: فعالیت من در زمان دستگیری کمتر شده بود. به علت بیماری مادرم، مدتی دور از کلیسای خانگی بودم. شاید به همین دلیل هم توانستم به قید وثیقه آزاد شوم. موج دستگیری بزرگ بود، تکلیف بقیه هنوز معلوم نیست. خانواده من مذهبی و وفادار به جمهوری اسلامی است، اما من چندین سال است که به عیسی مسیح ایمان آوردهام.
این واعظ نوکیش، در ادامه میگوید که در جلسات بازپرسی، از او پرسیده شد چهقدر و از چه طریقی کمک مالی دریافت کرده است: «مدام تکرار میکردند که ایمانداران مسیحی از انگلیس و آمریکا پول میگیرند و کلیساهای خانگی تنها برای تربیت جاسوس و خبررسانی به دشمنان خارجی است».
«مسیحیانی مثل طالبان»
مرتضی تمدن، استاندار تهران، پیش از این درباره بازداشت گروهی از مسیحیان ایران گفته بود: درست مثل طالبان که همچون انگل خود را به بدنه اسلام چسباندهاند، انجيلیها هم يک حرکت انحرافی را تحت نام مسيحيت به راه انداختهاند.
در ادامه محدودیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پس از خرداد ۱۳۸۸، نوکیشان مسیحی ایران، یعنی کسانی که پیش از گرویدن به مسیحیت، مسلمان بودهاند مورد پیگرد قانونی قرار گرفتهاند.
شاید این بار و به دلیل همزمانی این فشارها با ناآرامیها و حمله به مسیحیان در عراق و مصر، ناظران بینالمللی و افکار جهانی بیشتر به وضعیت ناخوشایند مسیحیان ایران و نبود آزادی انتخاب مذهب در این کشور توجه کنند.
تبعید یک زندانی سیاسی از سقز به سیرجان
بختیار خوشنام زندانی سقزی به شهر سیرجان واقع در استان کرمان تبعید شد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری موکریان در سقز، روز گذشته بختیار خوشنام دانش آموخته علوم سیاسی دانشگاه زنجان، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب سقز به یک سال زندان و دوسال تبعید به سیرجان محکوم شده بود، پس از اتمام دوران محکومیت یکساله حبس برای سپری نمودن دوران تبعید به صورت تحت الحفظ به شهر سیرجان اعزام گردید.
لازم به ذکر است اتهام بختیار خوشنام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار سایت خبری موکریان در سقز، روز گذشته بختیار خوشنام دانش آموخته علوم سیاسی دانشگاه زنجان، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب سقز به یک سال زندان و دوسال تبعید به سیرجان محکوم شده بود، پس از اتمام دوران محکومیت یکساله حبس برای سپری نمودن دوران تبعید به صورت تحت الحفظ به شهر سیرجان اعزام گردید.
لازم به ذکر است اتهام بختیار خوشنام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام اعلام شده است.
نگرانی از سرنوشت لقمان مرادی، زندانی سیاسی کرد
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با گذشت 24 ساعت از انتقال لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد از بند 4 زندان رجایی شهر به دادگاه و عدم بازگشت مجدد وی به زندان، نگرانی ها از سلامت و سرنوشت وی شدت یافته است.
لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد که صبح روز گذشته توسط ماموران اجرای احکام، به بهانه انتقال به دادگاه از زندان رجایی شهر کرج خارج گردیده، با گذشت بیست و چهار ساعت هنوز به این زندان بازگردانده نشده است.
احتمال می رود انتقال او به مکانی نامعلوم، در ارتباط با مصاحبه او با کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی باشد. این زندانی سیاسی دو هفته پیش در گفتگو با این کمیته گفت که کلیه اعترافاتش تحت شکنجه بوده و در قتل پسر امام جمعه مریوان نقشی نداشته است.
از سویی دیگر اعدام های مخفیانه زندانیان سیاسی طی ماه های اخیر، و بویژه یک ماه گذشته موجب شده است تا همبندیان وی نسبت به اقدام جمهوری اسلامی برای تدارک اعدام ناگهانی او ابراز نگرانی کنند. این در حالی است که پرونده او در مرحله تجدید نظر قرار دارد و انتظار این است که به دلیل اظهارات وی مبنی بر بیگناه بودن، برخوردهای غیرقانونی و غیر انسانی با او و ابهامات موجود در پرونده، مقدمات دادرسی عادلانه ای را فراهم سازد.
یادآوری می گردد که مطابق ماده 7 «آئين نامه نحوه اجراي احكام قصاص، رجم، قتل، صلب، اعدام و شلاق»، مرجع قضايي مجري حكم موظف است حداقل 48 ساعت قبل از زمان اجراي حكم مراتب را به وكيل محكوم عليه اطلاع دهد، که در موارد یاد شده فوق، اجرای احکام نامبردگان بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده قربانیان صورت پذیرفته است.
لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد می باشد که به همراه زانیار مرادی در یکم دی ماه سال جاری، به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت در حزب کومله و مشارکت در ترور فرزند امام جمعه مریوان، در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و طی دادگاهی 20 دقیقه ای به اعدام در ملا عام محکوم گردید. با این حال هر دو متهم ضمن رد اتهام یاد شده، اظهار کردند که کلیه اعترافات اخذ شده در ارتباط با فعالیت مسلحانه آنها و قتل فرزند امام جمعه مریوان در سال گذشته تحت «شکنجه»، «تهدید به شکنجه جنسی» و همچنین «تهدید به اذیت و آزار و بازداشت اعضای خانواده» ایشان صورت گرفته و آنها هیچ دخالتی در این اقدام نداشته اند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با ابراز نگرانی عمیق از سرنوشت این زندانی سیاسی و هشدار نسبت به تداوم اجرای غیرقانونی و مخفیانه احکام صادره اعدام طی هفته های اخیر، خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان قضایی در مورد محل نگهداری لقمان مرادی، و همچنین برخورداری کلیه زندانیان سیاسی از حداقل حقوق قانونی خود مطابق با معیارهای پذیرفته شده بین المللی می باشد.
لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد که صبح روز گذشته توسط ماموران اجرای احکام، به بهانه انتقال به دادگاه از زندان رجایی شهر کرج خارج گردیده، با گذشت بیست و چهار ساعت هنوز به این زندان بازگردانده نشده است.
احتمال می رود انتقال او به مکانی نامعلوم، در ارتباط با مصاحبه او با کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی باشد. این زندانی سیاسی دو هفته پیش در گفتگو با این کمیته گفت که کلیه اعترافاتش تحت شکنجه بوده و در قتل پسر امام جمعه مریوان نقشی نداشته است.
از سویی دیگر اعدام های مخفیانه زندانیان سیاسی طی ماه های اخیر، و بویژه یک ماه گذشته موجب شده است تا همبندیان وی نسبت به اقدام جمهوری اسلامی برای تدارک اعدام ناگهانی او ابراز نگرانی کنند. این در حالی است که پرونده او در مرحله تجدید نظر قرار دارد و انتظار این است که به دلیل اظهارات وی مبنی بر بیگناه بودن، برخوردهای غیرقانونی و غیر انسانی با او و ابهامات موجود در پرونده، مقدمات دادرسی عادلانه ای را فراهم سازد.
یادآوری می گردد که مطابق ماده 7 «آئين نامه نحوه اجراي احكام قصاص، رجم، قتل، صلب، اعدام و شلاق»، مرجع قضايي مجري حكم موظف است حداقل 48 ساعت قبل از زمان اجراي حكم مراتب را به وكيل محكوم عليه اطلاع دهد، که در موارد یاد شده فوق، اجرای احکام نامبردگان بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده قربانیان صورت پذیرفته است.
لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد می باشد که به همراه زانیار مرادی در یکم دی ماه سال جاری، به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت در حزب کومله و مشارکت در ترور فرزند امام جمعه مریوان، در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و طی دادگاهی 20 دقیقه ای به اعدام در ملا عام محکوم گردید. با این حال هر دو متهم ضمن رد اتهام یاد شده، اظهار کردند که کلیه اعترافات اخذ شده در ارتباط با فعالیت مسلحانه آنها و قتل فرزند امام جمعه مریوان در سال گذشته تحت «شکنجه»، «تهدید به شکنجه جنسی» و همچنین «تهدید به اذیت و آزار و بازداشت اعضای خانواده» ایشان صورت گرفته و آنها هیچ دخالتی در این اقدام نداشته اند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با ابراز نگرانی عمیق از سرنوشت این زندانی سیاسی و هشدار نسبت به تداوم اجرای غیرقانونی و مخفیانه احکام صادره اعدام طی هفته های اخیر، خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان قضایی در مورد محل نگهداری لقمان مرادی، و همچنین برخورداری کلیه زندانیان سیاسی از حداقل حقوق قانونی خود مطابق با معیارهای پذیرفته شده بین المللی می باشد.
۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه
جمهوری اعدام سعی در نابودی زندانیان سیاسی دارد
اطلاعیه
فراخوان
به کارزار اعتراضی علیه موج جدید اعدام در ایران !
خبر کوتاه بود جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقائی، فرهاد تارام و زهرا بهرامی نیز در چند روز گذشته اعدام شدند. اعدام هفت زندانی سیاسی و دهها اعدام دیگر در کمتر از چهار هفته! فردا نوبت کیست؟
هم ميهنان، آزاديخواهان
رژیم اسلامی ایران برای مقابله با اوجگیری مبارزات مردم برای آزادی و رهائی، موج جديدی از اعدام را در سراسر ايران تدارک دیده است. در هر هشت ساعت یک نفر در ایران اعدام می شود. هم اکنون دهها زندانی سیاسی و عقیدتی در خطر اعدام قرار دارند. اما علیرغم شکنجه و خطر اعدام، شاهد مقاومت آنان در زندان های قرون وسطائی رژیم هستیم. جمهوری سرکوب و اعدام سعی در نابودی زندانیان سیاسی دارد ، تلاش کنیم صدای حق طلبانه آنان را به گوش جهانیان برسانیم.
برای توقف اعدامها و دفاع از مبارزات آزاديخواهانهء مردم ایران باید همگام در سراسر جهان دست به اعتراضات سراسری و همزمان زده و اعتراضات گسترده جامعه جهانی به سرکوب فزاينده و موج جديد اعدامها را با خواست لغو فوری مجازات اعدام و سنگسار ، ممنوعیت هر نوع شکنجه وآزادی بی قید و شرط کلیه زندانيان سياسی و عقيدتی سازمان دهیم.
ما در پنجم فوریه در اعتراض به موج جدید اعدام در ایران در مقابل سفارت رژیم اسلامی گرد می آئیم و مناسبت بعدی را نیز ١١ فوریه، سالروز انقلاب بهمن پیشنهاد می کنیم. باشد که همگام با یکدیگر در سراسر جهان به اعتراضات سازمانیافته تری علیه جمهوری اسلامی ایران دامن زنیم.
سران رژیم اسلامی ایران باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.
زمان: شنبه ،۵ فوریه ٢٠١١ ساعت ١٤
مکان : مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران
Podbielskiallee 67, Berlin Dahlem, U3- Podbielskiallee
کانون پناهندگان سیاسی ایرانی – برلین
www.iprberlin.com
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین
E-Mail: kupg_iran@yahoo.de
فراخوان
به کارزار اعتراضی علیه موج جدید اعدام در ایران !
خبر کوتاه بود جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقائی، فرهاد تارام و زهرا بهرامی نیز در چند روز گذشته اعدام شدند. اعدام هفت زندانی سیاسی و دهها اعدام دیگر در کمتر از چهار هفته! فردا نوبت کیست؟
هم ميهنان، آزاديخواهان
رژیم اسلامی ایران برای مقابله با اوجگیری مبارزات مردم برای آزادی و رهائی، موج جديدی از اعدام را در سراسر ايران تدارک دیده است. در هر هشت ساعت یک نفر در ایران اعدام می شود. هم اکنون دهها زندانی سیاسی و عقیدتی در خطر اعدام قرار دارند. اما علیرغم شکنجه و خطر اعدام، شاهد مقاومت آنان در زندان های قرون وسطائی رژیم هستیم. جمهوری سرکوب و اعدام سعی در نابودی زندانیان سیاسی دارد ، تلاش کنیم صدای حق طلبانه آنان را به گوش جهانیان برسانیم.
برای توقف اعدامها و دفاع از مبارزات آزاديخواهانهء مردم ایران باید همگام در سراسر جهان دست به اعتراضات سراسری و همزمان زده و اعتراضات گسترده جامعه جهانی به سرکوب فزاينده و موج جديد اعدامها را با خواست لغو فوری مجازات اعدام و سنگسار ، ممنوعیت هر نوع شکنجه وآزادی بی قید و شرط کلیه زندانيان سياسی و عقيدتی سازمان دهیم.
ما در پنجم فوریه در اعتراض به موج جدید اعدام در ایران در مقابل سفارت رژیم اسلامی گرد می آئیم و مناسبت بعدی را نیز ١١ فوریه، سالروز انقلاب بهمن پیشنهاد می کنیم. باشد که همگام با یکدیگر در سراسر جهان به اعتراضات سازمانیافته تری علیه جمهوری اسلامی ایران دامن زنیم.
سران رژیم اسلامی ایران باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.
زمان: شنبه ،۵ فوریه ٢٠١١ ساعت ١٤
مکان : مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران
Podbielskiallee 67, Berlin Dahlem, U3- Podbielskiallee
کانون پناهندگان سیاسی ایرانی – برلین
www.iprberlin.com
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین
E-Mail: kupg_iran@yahoo.de
کلاس های دختران و پسران دانشجو از ترم تحصیلی آینده جدا می شود
رئیس حکومتی دانشگاه علامه طباطبایی از تفکیک جنسیتی کلاسهای این دانشگاه در سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: جدا شدن کلاسهای دانشجویان دختر و پسر فقط مربوط به کلاسهای دروس عمومی است که تعداد جمعیت دانشجویانش بیشتر است.
سید صدرالدین شریعتی با اعلام این خبر گفت: جدا کردن کلاسهای دانشجویان دختر و پسر قطعا برنامهریزی دانشکدهها است. دانشکدهها برنامهریزی کردهاند که کلاسهای دروس عمومی را که دارای تراکم جمعیتی بالایی هستند به دو کلاس دخترانه و پسرانه تقسیم کنند.
او درباره زمان اجرای تفکیک جنسیتی کلاسهای عمومی در دانشگاه طباطبایی گفت: دانشکدهها برنامهریزی کردهاند که به زودی در سال جدید تحصیلی یک بخشی از کلاسها به صورت جداگانه برگزار شود. او در ادامه گفت: جدا شدن کلاسهای دانشجویان دختر و پسر فقط مربوط به کلاسهای دروس عمومی است که تعداد جمعیت دانشجویانش بیشتر است. این جدا شدن کلاسهای دانشجویان دختر و پسر مربوط به کلاسهای دروس تخصصی نمیشود.
دولت هلند در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی روابط دیپلماتیک خود را با رژیم قطع کرد
در پی خبر اعدام زهرا بهرامی، زن شهروند ۴۶ ساله ایرانی-هلندی توسط رژیم جمهوری اسلامی، وزارت خارجه هلند روز شنبه از تعلیق تمامی تماسهای رسمی هلند با رژیم خبر داد و به تمامی ایرانیان شهروند هلند توصیه کرد که از سفر به ایران خودداری کنند .به گزارش وبسایت وزارت خارجه هلند، اوری روزنتال، وزیر خارجه هلند روز شنبه با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی روابط دیپلماتیک هلند با رژیم تهران قطع میشود، افزود که تصمیم دارد در این رابطه اقدامات بیشتری انجام داده و از اتحادیه اروپا هم بخواهد اقدامات مشابهی را به اجرا بگذارد.
رژیم جمهوری اسلامی زهرا بهرامی را که به اتهام "جرایم امنیتی" به دنبال اعتراضات مردم در روز عاشورای سال ۱۳۸۸ دستگیر کرده بود، روز شنبه به اتهام «فروش و نگهداری مواد مخدر» اعدام کرد. اوری روزنتال در واکنش به این خبر گفت: «هلند از این اعدام، از این عمل ننگین، بسیار بهتزده شدهاست. ما هر کاری از دستمان برمیآمد انجام دادیم تا جلوی این عمل وحشیانه را بگیریم.»
رادیو فردا در ادامه این گزارش می نویسد: وزیر خارجه هلند در ادامه گفت که در این رابطه روز جمعه سفیر ایران در هلند را احضار کردهاست و افزود: «روز گذشته از کاظم غریبآبادی، سفیر ایران در هلند شنیدم که روند دادرسی خانم بهرامی هنوز به پایان نرسیده و متأسفم که ایران به حرف خود عمل نکرده و هماینک این خبر ناگوار نخست باید از طریق رسانهها به دست ما برسد.»
وزارت خارجه هلند همواره اعلام کرده بود که از طریق دیپلماسی میکوشد تا از میزان شدت مجازات برای زهرا بهرامی بکاهد. اما توماس اردبرینک، خبرنگار روزنامه انآرسی هلند که در تهران مستقر است اوایل ماه ژانویه خبر داد که چشمانداز پرونده زهرا بهرامی «تاریک به نظر میرسد.» این خبرنگار در آن تاریخ نوشت: «از آنجا که زهرا بهرامی به فعالیتهای ضددولتی نیز متهم شده پرونده او بسیار سنگین شدهاست و اگر برای این اتهام نیز حکم اعدام دریافت کند، وزارت خارجه هلند مشکل بتواند موجب لغو دو حکم اعدام بشود.»
دانشجوی محروم از تحصیل زندانی شد
پدرام رفعتی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه پلی تکنیک و فعال دانشجوئی این دانشگاه برای گذراندن ۲ سال زندان به زندان اوین فراخوانده شد. دانشجو نیوز در این باره می نویسد: پدرام رفعتی که آبان ماه ۸۶ به اتهام شرکت در تجمعات دانشجویی توسط وزارت اطلاعات بازداشت و ۲۱ روز را در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ گذرانده بود بار دیگر ۲۵ خرداد ۸۸ بازداشت شد و پس از سپری کردن ۲ هفته حبس انفرادی در بند ۲-الف سپاه پاسداران با قرار کفالت آزاد شد.
دادگاه این فعال سابق دانشجویی فروردین ماه امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد و قاضی صلواتی وی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم علیرغم اعتراض این دانشجو و وکیل وی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تأیید شد.
در تاریخ سوم بهمن امسال نیز احضاریه معرفی به زندان و اخطاریه ضبط مورد کفالت به صورت همزمان از سوی دادگستری تهران به منزل این فعال دانشجویی فرستاده شده و وی باید خود را برای گذراندن دوران حبس خود به زندان معرفی کند.کشته و زخمی شدن چندشهروند در آتش سوزی درسقز
بر اثر سانحه آتش سوزی در شهرستان سقز، یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
به گزارش منابع آگاه در این حادثه که در یک واحد تولید پلی اتیلن در جاده بوکان – سقز روی داد، سه نفر دچار سوختگی شدند که دو نفر به شدت مجروح و یک نفر جان خود را از دست داد.
گفته می شود حال عمومی دو مجروح این اتفاق که به علت انفجار کپسول گاز رخ داده وخیم می باشد.
به گزارش منابع آگاه در این حادثه که در یک واحد تولید پلی اتیلن در جاده بوکان – سقز روی داد، سه نفر دچار سوختگی شدند که دو نفر به شدت مجروح و یک نفر جان خود را از دست داد.
گفته می شود حال عمومی دو مجروح این اتفاق که به علت انفجار کپسول گاز رخ داده وخیم می باشد.
درخواست اعدام برای چهار بازداشتی انفجار چابهار
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در جمع خبرنگاران از درخواست صدور حکم اعدام برای چهار تن از بازداشت شدگان حادثه چابهار خبر داد.
به گزارش رسانه های دولتی، در پی انفجار چابهار 20 نفر بازداشت شدند که هشت تن از بازداشت شدگان پس از تحقیقات و بازجویی ها آزاد و 12 تن دیگر همچنان در بازداشت بسر می برند.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ نفر هم در بازداشت موقت هستند و تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد گفت: پرونده این افراد پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال و حکم قطعی در دادگاه صادر و با تایید مراجع ذی صلاح اجرا خواهد شد.
خبرگزاری ها از طریق گزارشگران خود از بازداشت 10 نفر اطلاع یافت و اسامی پنج بازداشتی را نیز اعلام کرده است که از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.
اسامی برخی از بازداشت شدگان به شرح زیر است:
مولوی عماد ترکمان زهی فرزند حاج یحیی ترکمان زهی، بشیر حسین زهی فرزند شیرهان، مولوی محمود محمدی از هوشک سراوان، ایوب حسین بر از سراوان، محمد نعیم ترکمان زهی فرزند حاج خیرمحمد - مدیر مدرسه
به گزارش رسانه های دولتی، در پی انفجار چابهار 20 نفر بازداشت شدند که هشت تن از بازداشت شدگان پس از تحقیقات و بازجویی ها آزاد و 12 تن دیگر همچنان در بازداشت بسر می برند.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ نفر هم در بازداشت موقت هستند و تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد گفت: پرونده این افراد پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال و حکم قطعی در دادگاه صادر و با تایید مراجع ذی صلاح اجرا خواهد شد.
خبرگزاری ها از طریق گزارشگران خود از بازداشت 10 نفر اطلاع یافت و اسامی پنج بازداشتی را نیز اعلام کرده است که از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.
اسامی برخی از بازداشت شدگان به شرح زیر است:
مولوی عماد ترکمان زهی فرزند حاج یحیی ترکمان زهی، بشیر حسین زهی فرزند شیرهان، مولوی محمود محمدی از هوشک سراوان، ایوب حسین بر از سراوان، محمد نعیم ترکمان زهی فرزند حاج خیرمحمد - مدیر مدرسه
