گروهی از اخترشناسان اعلام کردند برای نخستین بار سیاره ای بسیار شبیه به کره زمین کشف کرده اند. این سیاره در محدوده ای از فضا قرار دارد که آن را ناحیه قابل زیست می نامند، زیرا حرارت در آنجا نه بیش از حد زیاد است و نه بسیار کم و مناسب حیات است. کاشفان این سیاره می گویند اهمیت کشف این سیاره در این است که این اولین باری است که سیاره ای دارای جرم و اتمسفر مناسب برای زندگی کشف می شود و به نظر می رسد آب هم در آن وجود دارد. آنها می گویند در سالهای اخیر، سیاره هایی در منتها الیه داغ و منتها الیه سرد ناحیه قابل زیست کشف شده اند، اما این سیاره دقیقا در وسط این منطقه قرار دارد.
ما آمده ایم تا همنوا با میلیونها ایرانی در صحنه مبارزه با دجالان دین فروش حاکم بر میهن مان با شیوه و راهی که شیفتگان عزت و شرف و مبارزین راه آزادی راهگشا و پیشگام آن بوده ، دست در دست هم نهیم به مهر و طرحی نو در اندازیم.
۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه
تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در پی اقدام دولت اوباما مبنی بر تحریم تعدادی از ناقضان حقوق بشر در ایران، یک عضو ارشد کنگره آمریکا گفت، این تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد.
بنابراین گزارش، خانم ایلیانا رزلهتینن، نماینده کنگره آمریکا و رئیس فراکسیون جمهوریخواه در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تحریمهای دولت اوباما علیه شماری از ناقضان حقوق بشر در ایران به عنوان اولین گام مثبت استقبال کرد و گفت، ایالات متحده باید بسرعت اقدام کند و تحریمها را علیه تمامی جانیان تشنه به خون مردم ایران از جمله خامنه ای اعمال نماید.
خبرگزاری فرانسه نوشت، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته هشت تن از مقامات رژیم ایران را به دلیل نقض جدی و مستمر حقوق بشر در لیست تحریمها قرار داد.
اسامی این تعداد از سرکوبگران مردم ایران که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، عبارتند از: محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، صادق محصولی (وزیر دفاع فعلی و وزیر سابق کشور)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات)، سعید مرتضوی (دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران)، حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات)، مصطفی محمد نجار (وزیر کشور و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی)، احمدرضا رادان (جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی) و حسین طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی بسیج).
گزارش صدای آمریکا: ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمانی امضا کرده است که اجازه می دهد تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران وضع شود.
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده آمریکا قاطعانه به پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در ایران پای بند است. بر اساس قوانین آمریکا و تعهد دولت به حقوق بشر برای مردم ایران، رییس جمهوری یک فرمان اجرایی امضا کرده که به وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری اجازه می دهد تحریم هایی را علیه هشت مقام حکومت ایران که به نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران مرتبط هستند وضع شود.
این اقدامات در تعقیب قانون جامع تحریم های ایران، پاسخگوئی و عدم سرمایه گذاری، مصوبه سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است. این قانون، تحریم هایی را علیه مقامات بلند پایه در دولت ایران که، بر اساس شواهد معتبر، در نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران در جریان یا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ دست داشتند وضع می کند.
بر پایه قوانین آمریکا این افراد هدف تحریم های مالی و عدم صلاحیت صدور ویزا برای آنها قرار خواهند داشت. فهرست اسامی کامل نیست، و در حالی که اطلاعات و شواهد بیشتری در دسترس قرار می گیرد توسعه خواهد یافت.
آنگونه که رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، حقوق بشر مقوله ای با الزام اخلاقی و عملی برای آمریکا است. ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
بنابراین گزارش، خانم ایلیانا رزلهتینن، نماینده کنگره آمریکا و رئیس فراکسیون جمهوریخواه در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تحریمهای دولت اوباما علیه شماری از ناقضان حقوق بشر در ایران به عنوان اولین گام مثبت استقبال کرد و گفت، ایالات متحده باید بسرعت اقدام کند و تحریمها را علیه تمامی جانیان تشنه به خون مردم ایران از جمله خامنه ای اعمال نماید.
خبرگزاری فرانسه نوشت، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته هشت تن از مقامات رژیم ایران را به دلیل نقض جدی و مستمر حقوق بشر در لیست تحریمها قرار داد.
اسامی این تعداد از سرکوبگران مردم ایران که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، عبارتند از: محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، صادق محصولی (وزیر دفاع فعلی و وزیر سابق کشور)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات)، سعید مرتضوی (دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران)، حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات)، مصطفی محمد نجار (وزیر کشور و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی)، احمدرضا رادان (جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی) و حسین طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی بسیج).
گزارش صدای آمریکا: ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمانی امضا کرده است که اجازه می دهد تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران وضع شود.
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده آمریکا قاطعانه به پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در ایران پای بند است. بر اساس قوانین آمریکا و تعهد دولت به حقوق بشر برای مردم ایران، رییس جمهوری یک فرمان اجرایی امضا کرده که به وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری اجازه می دهد تحریم هایی را علیه هشت مقام حکومت ایران که به نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران مرتبط هستند وضع شود.
این اقدامات در تعقیب قانون جامع تحریم های ایران، پاسخگوئی و عدم سرمایه گذاری، مصوبه سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است. این قانون، تحریم هایی را علیه مقامات بلند پایه در دولت ایران که، بر اساس شواهد معتبر، در نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران در جریان یا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ دست داشتند وضع می کند.
بر پایه قوانین آمریکا این افراد هدف تحریم های مالی و عدم صلاحیت صدور ویزا برای آنها قرار خواهند داشت. فهرست اسامی کامل نیست، و در حالی که اطلاعات و شواهد بیشتری در دسترس قرار می گیرد توسعه خواهد یافت.
آنگونه که رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، حقوق بشر مقوله ای با الزام اخلاقی و عملی برای آمریکا است. ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
| | |
خطر جانی یکی از بازداشت شدگان پس از انتخابات
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: ماشالله حائری زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات که به تازگی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است، به دلیل عارضه قلبی در وضعیت جسمی وخیمی به سر می برد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از زندان رجایی شهر، ماشالله حائری که دو هفته پیش از بند ۳۵۰ اوین به بند ۴ زندان رجایی شهر تبعید شده تا ۱۵ سال حبس تعزیری را در آنجا سپری کند، نیاز مبرم به مداوا و داروهای ویژه قلب دارد. مقامات زندان هنوز داروهای وی را تامین نکرده اند و خانواده حائری نیز هنوز نتوانسته اند این داروهای گران قیمت را تهیه و به او برسانند.
در چهار رگ قلب او استند بکار برده شده است و به همین دلیل بی توجهی مقامات زندان به وضعیت او خطرناک است.
اتهام ماشالله حائری که در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۸۷ دستگیر شده، «محاربه از طریق اتباط با گروههای منافق» اعلام شده و او به ۱۵ سال زندان همراه با تبعید محکوم شده است.
۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه
یک وبلاگ نویس بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد
با یورش مامورین وزارت اطلاعات محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، روز یکشنبه 21 شهریور ماه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس یورش بردند و وی را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین مدارک شناسایی،سند منزل،کامپیوتر،رسیور ماهواره،دست نوشته ها ،عکسهای خانوادگی و بعضی از کتابهای او را با خود بردند.
حال عمومی وبلاگ نویس زندانی در اثر بدرفتاری ها تا کنون دوبار به وخامت گرائیده و به بهداری زندان منتقل شده است.
آقای پورشجری 50 ساله و چندین سال است که مشغول وبلاگ نویسی می باشد وبعضی از مقالات و نوشته های او در سایتهای مختلف انعکاس یافته است.او همچنین از ناراحتی حاد دیسک کمر رنج می برد.
خانواده آقای پورشجری بعد از مدتی متوجه دستگیری وی شدند و برای اطلاع یافتن از وضعیت وی به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کردند که به آنها گفته شد به خاطر وبلاگ نویسی دستگیر شده است و در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی است. خانواده پورشجری برای بار دوم که به زندان مراجعه کردند به دروغ به آنها گفته شد که به جای نامعلومی منتقل شده است.این خانواده از وضعیت و شرایط عزیزشان در بی خبری کامل و نگرانی فزاینده ای بسر می برند.
یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده آقای پورشجری تماس گرفته و آنها را تهدید می کند که با هیچ کس و یا رسانه ای نباید تماس بگیرند.
کسبه شهر خرم آباد دست به اعتصاب زدند
تعدادي از مغازه داران و دستفروشان شهر خرم اباد صبح امروز أقدام به اعتصاب چند ساعته كردندبنا به اطلاع گزارشگران هرانا، امروز صبح کسبه شهر خرم آباد به نشانه اعتراض به اذيت و آزار نيروهاي انتظامي دست به اعتصاب زدند، انها هم چنین قصد تجمع در مقابل فرمانداري اين شهر راه داشتند كه با تهديد نيروي انتظامي اين تجمع اعتراضي لغو شد.
شايان ذكر است به دليل آمار بالاي فقر و بيكاري تعداد زيادي از جوانان این شهر مجبور به دست فروشي مي شوند و این امر موجب برخورد نيروها ي اننتظامي به دليل سد معبر می شود.
۱۳۸۹ مهر ۶, سهشنبه
تصريح رئيس جمهور آمريكا بر نامشروع بودن رژيم حاكم برايران

باراك اوباما، اظهارات وقيحانه پاسدار احمدي نژاد درمورديازد سپتامبررا به شدت محكوم نمود و گفت :
«توهينآميز بود، سرشار از نفرت، به ويژه آنكه او چنين اظهارنظري كند آن هم اينجا در منهتن، تنها به مسافت كوتاهي از شمال جايي كه اين حادثه اتفاق افتاد، جايي كه خانوادهها عزيزانشان را از دست دادند. مردمي از تمام مذاهب و قوميتها كه اين را بزرگترين تراژدي نسلشان قلمداد ميكنند. اين كه او چنين چيزي بگويد قابل بخشش نيست و با واكنشي كه ملت ايران در زمان حادثه نشان داد در تعارض است».
«توهينآميز بود، سرشار از نفرت، به ويژه آنكه او چنين اظهارنظري كند آن هم اينجا در منهتن، تنها به مسافت كوتاهي از شمال جايي كه اين حادثه اتفاق افتاد، جايي كه خانوادهها عزيزانشان را از دست دادند. مردمي از تمام مذاهب و قوميتها كه اين را بزرگترين تراژدي نسلشان قلمداد ميكنند. اين كه او چنين چيزي بگويد قابل بخشش نيست و با واكنشي كه ملت ايران در زمان حادثه نشان داد در تعارض است».
باراك اوباما، روي آوردن ديكتاتوري تروريستي حاكم برايران به اين دعاوي شيادانه و تلاش اين رژيم براي دستابي به سلاح اتمي، و هم چنين سركوب وحشيانه تظاهرات و خيزشهاي مردم ايران توسط رژيم ولايت فقيه را نشانه هاي فقدان مشروعيت اين رژيم دانست و گفت:
«حكومت ايران اين كشور را در مسيري قرار داده كه باعث شده تمام دنيا محكومش كنند. اكنون به اعتقاد من بسيار مهم است كه درك كنيم تحريمهايي كه امسال وضع شد به دليلي بود كه در ميان امضا كنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هستهيي، اين تنها رژيم ايران است كه نتوانسته جامعه بينالملل را متقاعد كند كه برنامه هستهيياش صلحآميز است. اين فقط نظر من نيست، بلكه نظر كشورهاي ديگر جهان است. از جمله كشورهايي مانند روسيه و چين كه عموما بسيار در وضع تحريم عليه بقيه كشورها ترديد ميكنند »
«حكومت ايران اين كشور را در مسيري قرار داده كه باعث شده تمام دنيا محكومش كنند. اكنون به اعتقاد من بسيار مهم است كه درك كنيم تحريمهايي كه امسال وضع شد به دليلي بود كه در ميان امضا كنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هستهيي، اين تنها رژيم ايران است كه نتوانسته جامعه بينالملل را متقاعد كند كه برنامه هستهيياش صلحآميز است. اين فقط نظر من نيست، بلكه نظر كشورهاي ديگر جهان است. از جمله كشورهايي مانند روسيه و چين كه عموما بسيار در وضع تحريم عليه بقيه كشورها ترديد ميكنند »
رئيس جمهور آمريكا درمورد، سركوب تظاهرات وخيزشهاي مردم ايران توسط حكومت آخوندي گفت:
«اين نمونه ديگري است از اينكه حكومت ايران مشروعيت خود را از دست داده و به شيوهاي كه همه دنيا متوجه شدند... وقتي ميبينيم كه مردم زنداني ميشوند، كتك ميخورند، به آنها تيراندازي ميكنند، پس جواب اين است كه ما در كنار كساني كه ميخواهند حرفشان شنيده شود ميايستيم، ما در كنار كساني ميايستيم كه ميخواهند در يك دموكراسي شأن انسانيشان به رسميت شناخته شود».
باراك اوباما با اشاره به فريبكاري رژيم آخوندي دربرنامه اتمي اش تصريح كرد كه سياست او براي مماشات و مذاكره با رژيم آخوندي با واكنش منفي مردم آمريكا روبه روشده و ازاين بابت هزينه سياسي متحمل شده است وي گفت:
«اكنون آنچه دولت ايران ميگويد عبارت است از ايستادن در برابر جامعه بينالملل و ادامه دادن به اين برنامه هستهيي پنهان، كه برايش مهمتر از رفاه مردم ايران است.... من در آغاز رياست جمهوريم تا حدود زيادي هزينه سياسي تحمل كردم چون واضح است كه مردم آمريكا از رابطه داشتن با حكومتي كه رئيسجمهورش چنين حرفهاي مشمئزكنندهيي ميزند حذر دارند».
«اين نمونه ديگري است از اينكه حكومت ايران مشروعيت خود را از دست داده و به شيوهاي كه همه دنيا متوجه شدند... وقتي ميبينيم كه مردم زنداني ميشوند، كتك ميخورند، به آنها تيراندازي ميكنند، پس جواب اين است كه ما در كنار كساني كه ميخواهند حرفشان شنيده شود ميايستيم، ما در كنار كساني ميايستيم كه ميخواهند در يك دموكراسي شأن انسانيشان به رسميت شناخته شود».
باراك اوباما با اشاره به فريبكاري رژيم آخوندي دربرنامه اتمي اش تصريح كرد كه سياست او براي مماشات و مذاكره با رژيم آخوندي با واكنش منفي مردم آمريكا روبه روشده و ازاين بابت هزينه سياسي متحمل شده است وي گفت:
«اكنون آنچه دولت ايران ميگويد عبارت است از ايستادن در برابر جامعه بينالملل و ادامه دادن به اين برنامه هستهيي پنهان، كه برايش مهمتر از رفاه مردم ايران است.... من در آغاز رياست جمهوريم تا حدود زيادي هزينه سياسي تحمل كردم چون واضح است كه مردم آمريكا از رابطه داشتن با حكومتي كه رئيسجمهورش چنين حرفهاي مشمئزكنندهيي ميزند حذر دارند».
محکومیت حسین درخشان به نوزده و نیم سال حبس تعزیری
حکم دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی امروز به متهم و وکیل وی ابلاغ شد.به گزارش مشرق، بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده است، به جرم همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محکوم شد.
حسین درخشان از پیشتازان وبلاگ نویسی به زبان فارسی است، و در وبلاگ خود به نام «سردبیر خودم» به زبانهای فارسی و انگلیسی در مورد خودش و سیاست و فرهنگ ایران قلم میزد.
در اسفند ۱۳۸۸ عذرا کیارشپور، مادر حسین درخشان، طی نامه ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی درخشان به مناسبت عید نوروز شد. وی در این نامه به سپری شدن ۵۰۰ روز از دستگیری وی بدون تفهیم اتهام رسمی نیز اشاره کرد. اولین جلسه رسمی دادگاه درخشان در تاریخ ۲ تیر ۱۳۸۹ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و طبق گفته های خواهر درخشان، دادگاه در اوایل مرداد و بدون صدور حکم به کار خود خاتمه داد. در ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ سایت خبری فارسی »کمترین« گزارش داد دادستان شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، از قاضی پرونده ابوالقاسم صلواتی برای درخشان درخواست اشد مجازات - اعدام - را کرده است. این خبر به فاصله یک روز توسط خانواده درخشان تایید شد و مادر درخشان در مصاحبه ای با همان سایت برای اولین بار از زمان دستگیری درخشان با رسانه های خبری گفتگو کرد. وی در این مصاحبه به مصاعدت شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در مورد سفر درخشان قبل از ورود وی به ایران اشاره کرد. شورایی که ریاست آن رااسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران بر عهده دارد.
تولید صنایع نساجی تا 10 روز دیگر متوقف میشود
انجمن صنایع نساجی ایران ضمن هشدار نسبت به عواقب ممنوعیت واردات پنبه به کشور، از توقف تولید صنایع نساجی در صورت عدم رفع فوری این ممنوعیت تا 10 روز آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی استمداد صنایع نساجی از دولت و به ویژه شخص رئیس جمهوری این است که در راستای جلوگیری از بروز چالشهای جدی در صنایع نساجی کشور این محدودیت را لغو و به منظور حمایت بیشتر از این صنعت و رقابت پذیری واحدهای تولیدی، حتی واردات پنبه از دیگر کشورها را نیز آزاد کند.
وی افزود: به تازگی درخواست وزیر جهاد کشاورزی از وزیر بازرگانی مبنی بر لزوم اخذ مجوز از وزارت تابعه ایشان برای واردات پنبه نگرانی های عمده ای را در بین فعالان صنعت نساجی ایجاد کرده و موجب سردرگمی آنان شده است.
به گفته حائری، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی پنبه را در بین محصولات استراتژیک قرار دهد، زیرا پنبه برای صنایع نساجی مثابه خون جاری در رگ های انسان است و با محدودیت واردات آن بخش عمده ای از صنعت نساجی کشور فلج می شود.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران بیان کرد: در حال حاضر نیاز سالانه صنایع نساجی به پنبه حداقل 150 هزار تن برآورد می شود و در عین حال تولید سال جاری پنبه کشور در خوش بینانه ترین شرایط به 50 هزار تن بالغ خواهد شد. از این رو درخواست وزیر جهاد کشاورزی به منظور اخذ مجوز برای واردات پنبه که یک کالای استراتژیک محسوب می شود صحیح نبوده و قراردادن این محصول در کنار سایر کالاهای غیر ضروری عملی اشتباه است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پنبه یک محصول فصلی است، هم اکنون ذخیر پنبه واحدهای ریسندگی کشور رو به اتمام است و ظرف 10 روز آینده پنبه ای برای ادامه فعالیت این واحدها وجود نخواهد داشت.
حائری پیش بینی کرد: به زودی بازار سیاه پنبه نیز در کشور شکل خواهد گرفت و در پی سوداگری عده ای افراد سودجود، قیمت تمام شده تولیدات داخلی رشد فزاینده ای را دنبال می کند.
دبیر انجمن صنایع نساجی اضافه کرد: همچنین افزایش نرخ جهانی پنبه به دلیل کاهش تولید آن در جهان ناشی از سیل در کشورهای پاکستان و چین، صنایع نساجی را بیش از پیش با مشکل تهیه پنبه روبرو کرده و از سوی دیگر سایرمحدودیتهای واردات پنبه از قبیل نرخ تعرفه 10 درصدی و محدودیت واردات پنبه از تمامی نقاط پنبه خیز دنیا به دلیل داشتن آفات نباتی و آفت کرم سرخ بر مشکلات صنایع افزوده است.
محمد مروج حسینی رئیس انجمن صنایع نساجی ایران نیز در این نشست گفت: با توجه به آغاز برداشت پنبه از مزارع داخل کشور و به رغم تعیین نرخ تضمینی 7500 ریال برای هر کیلو وش، این محصول به قیمتهایی بیش از 10 هزار ریال خرید و فروش می شود و این امر موجب افزایش قیمت پنبه محلوج تا هر کیلوگرم 28 هزار ریال خواهد شد.
به گفته وی، چنانچه دولت اعلام کرده اگر قرار باشد قانون هدفمند سازی یارانه ها نیز در نیمه دوم سال جاری اجرایی شود معلوم نیست چه بر سر صنایع ریسندگی و صنعت نساجی و قیمت تمام شده محصولات آن خواهد آمد.
مروج در همین حال باید به این موضوع اشاره داشت که سطح زیرکشت پنبه طی سال های اخیر همواره کاهش یافته و صنعت نساجی کشور برای تامین دو سوم نیاز خود به پنبه نیازمند واردات است.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران متذکر شد: طی سال های گذشته نیز به بهانه وجود آفت کرم سرخ، واردات پنبه از دیگر کشورها ممنوع شده و تولیدکنندگان ایرانی مجاز هستند فقط از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان پنبه وارد کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که سالنه 20 میلیون تن پنبه در جهان تولید می شود و بالغ بر 8 میلیون تن از آن بین کشورهای مختلف دنیا تجارت می شود، نمی توان انتظار داشت که کل پنبه های تولیدی جهان به این آفت آلوده باشد.
مروج بیان کرد: از طرفی سیاست دولت ازبکستان به عنوان عمده ترین تامین کننده پنبه ایران(حدود 40 درصد) در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از پنبه و احداث کارخانجات ریسندگی و تبدیل پنبه به انواع نخ، مشکلاتی را برای مشتریان ایرانی این کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در همین حال عدم رغبت برخی کشورها نسبت به فروش پنبه در حجم های کوچک به ایران همگی موجب بروز بحران قریب الوقوع در صنایع ریسندگی پنبه ای کشور شده و به طور حتم تاثیر خود را بر روی سایر رشته های نساجی نیز خواهد گذاشت.
رئیس انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورمان با انواع محدودیتهای بین المللی روبرو است، تاکید کرد: مسئولان باید به منظور مقابله با آثار این محدودیتها و در جهت تسهیل تامین مواد اولیه صنایع کشور گام بردارند و از ایجاد محدودیتهای بیشتر خودداری کنند. در عین حال، درخواست انجمن صنایع نساجی ایران حذف فوری ردیف تعرفه ای پنبه از نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی و حذف محدودیت های ناشی از ممنوعیت واردات آزاد پنبه از تمام نقاط جهان است.
مروج اضافه کرد: در چنین شرایطی چنانچه وزارت جهاد کشاورزی قصد حمایت از تولید داخلی را دارد، باید در مرحله اول تدابیری برای تامین نیاز واحد های نساجی کشور به پنبه اتخاذ کند و از سوی دیگر با دیگر مکانیزم های حمایتی کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیرکشت پنبه ترغیب کند. پیشنهاد مشخص انجمن صنایع نساجی ایران طی سال های اخیر این بوده است که بابت هر یک کیلوگرم تولید وش پنبه 150 تومان یارانه به کشاورز پرداخت شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین حال زمینه توسعه مکانیزاسیون در کاشت پنبه فراهم شود، زیرا اجرای مکانیزاسیون در مزارع کوچک امکان پذیر نیست و در حال حاضر نیز 90 درصد برداشت پنبه کشور به صورت سنتی تولید می شود. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به پنبه کاران در بخش کاشت و صادارت یارانه می دهند، اما در ایران به دلیل عدم حمایت از پنبه کاران تولید پنبه هر سال کاهش می یابد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی استمداد صنایع نساجی از دولت و به ویژه شخص رئیس جمهوری این است که در راستای جلوگیری از بروز چالشهای جدی در صنایع نساجی کشور این محدودیت را لغو و به منظور حمایت بیشتر از این صنعت و رقابت پذیری واحدهای تولیدی، حتی واردات پنبه از دیگر کشورها را نیز آزاد کند.
وی افزود: به تازگی درخواست وزیر جهاد کشاورزی از وزیر بازرگانی مبنی بر لزوم اخذ مجوز از وزارت تابعه ایشان برای واردات پنبه نگرانی های عمده ای را در بین فعالان صنعت نساجی ایجاد کرده و موجب سردرگمی آنان شده است.
به گفته حائری، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی پنبه را در بین محصولات استراتژیک قرار دهد، زیرا پنبه برای صنایع نساجی مثابه خون جاری در رگ های انسان است و با محدودیت واردات آن بخش عمده ای از صنعت نساجی کشور فلج می شود.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران بیان کرد: در حال حاضر نیاز سالانه صنایع نساجی به پنبه حداقل 150 هزار تن برآورد می شود و در عین حال تولید سال جاری پنبه کشور در خوش بینانه ترین شرایط به 50 هزار تن بالغ خواهد شد. از این رو درخواست وزیر جهاد کشاورزی به منظور اخذ مجوز برای واردات پنبه که یک کالای استراتژیک محسوب می شود صحیح نبوده و قراردادن این محصول در کنار سایر کالاهای غیر ضروری عملی اشتباه است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پنبه یک محصول فصلی است، هم اکنون ذخیر پنبه واحدهای ریسندگی کشور رو به اتمام است و ظرف 10 روز آینده پنبه ای برای ادامه فعالیت این واحدها وجود نخواهد داشت.
حائری پیش بینی کرد: به زودی بازار سیاه پنبه نیز در کشور شکل خواهد گرفت و در پی سوداگری عده ای افراد سودجود، قیمت تمام شده تولیدات داخلی رشد فزاینده ای را دنبال می کند.
دبیر انجمن صنایع نساجی اضافه کرد: همچنین افزایش نرخ جهانی پنبه به دلیل کاهش تولید آن در جهان ناشی از سیل در کشورهای پاکستان و چین، صنایع نساجی را بیش از پیش با مشکل تهیه پنبه روبرو کرده و از سوی دیگر سایرمحدودیتهای واردات پنبه از قبیل نرخ تعرفه 10 درصدی و محدودیت واردات پنبه از تمامی نقاط پنبه خیز دنیا به دلیل داشتن آفات نباتی و آفت کرم سرخ بر مشکلات صنایع افزوده است.
محمد مروج حسینی رئیس انجمن صنایع نساجی ایران نیز در این نشست گفت: با توجه به آغاز برداشت پنبه از مزارع داخل کشور و به رغم تعیین نرخ تضمینی 7500 ریال برای هر کیلو وش، این محصول به قیمتهایی بیش از 10 هزار ریال خرید و فروش می شود و این امر موجب افزایش قیمت پنبه محلوج تا هر کیلوگرم 28 هزار ریال خواهد شد.
به گفته وی، چنانچه دولت اعلام کرده اگر قرار باشد قانون هدفمند سازی یارانه ها نیز در نیمه دوم سال جاری اجرایی شود معلوم نیست چه بر سر صنایع ریسندگی و صنعت نساجی و قیمت تمام شده محصولات آن خواهد آمد.
مروج در همین حال باید به این موضوع اشاره داشت که سطح زیرکشت پنبه طی سال های اخیر همواره کاهش یافته و صنعت نساجی کشور برای تامین دو سوم نیاز خود به پنبه نیازمند واردات است.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران متذکر شد: طی سال های گذشته نیز به بهانه وجود آفت کرم سرخ، واردات پنبه از دیگر کشورها ممنوع شده و تولیدکنندگان ایرانی مجاز هستند فقط از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان پنبه وارد کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که سالنه 20 میلیون تن پنبه در جهان تولید می شود و بالغ بر 8 میلیون تن از آن بین کشورهای مختلف دنیا تجارت می شود، نمی توان انتظار داشت که کل پنبه های تولیدی جهان به این آفت آلوده باشد.
مروج بیان کرد: از طرفی سیاست دولت ازبکستان به عنوان عمده ترین تامین کننده پنبه ایران(حدود 40 درصد) در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از پنبه و احداث کارخانجات ریسندگی و تبدیل پنبه به انواع نخ، مشکلاتی را برای مشتریان ایرانی این کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در همین حال عدم رغبت برخی کشورها نسبت به فروش پنبه در حجم های کوچک به ایران همگی موجب بروز بحران قریب الوقوع در صنایع ریسندگی پنبه ای کشور شده و به طور حتم تاثیر خود را بر روی سایر رشته های نساجی نیز خواهد گذاشت.
رئیس انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورمان با انواع محدودیتهای بین المللی روبرو است، تاکید کرد: مسئولان باید به منظور مقابله با آثار این محدودیتها و در جهت تسهیل تامین مواد اولیه صنایع کشور گام بردارند و از ایجاد محدودیتهای بیشتر خودداری کنند. در عین حال، درخواست انجمن صنایع نساجی ایران حذف فوری ردیف تعرفه ای پنبه از نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی و حذف محدودیت های ناشی از ممنوعیت واردات آزاد پنبه از تمام نقاط جهان است.
مروج اضافه کرد: در چنین شرایطی چنانچه وزارت جهاد کشاورزی قصد حمایت از تولید داخلی را دارد، باید در مرحله اول تدابیری برای تامین نیاز واحد های نساجی کشور به پنبه اتخاذ کند و از سوی دیگر با دیگر مکانیزم های حمایتی کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیرکشت پنبه ترغیب کند. پیشنهاد مشخص انجمن صنایع نساجی ایران طی سال های اخیر این بوده است که بابت هر یک کیلوگرم تولید وش پنبه 150 تومان یارانه به کشاورز پرداخت شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین حال زمینه توسعه مکانیزاسیون در کاشت پنبه فراهم شود، زیرا اجرای مکانیزاسیون در مزارع کوچک امکان پذیر نیست و در حال حاضر نیز 90 درصد برداشت پنبه کشور به صورت سنتی تولید می شود. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به پنبه کاران در بخش کاشت و صادارت یارانه می دهند، اما در ایران به دلیل عدم حمایت از پنبه کاران تولید پنبه هر سال کاهش می یابد.
| | |
محل کسب یک شهروند بهایی در کرج به آتش کشیده شد/ به همراه گزارش تصویری
در پي افزايش آزار و اذيتهاي پي در پي بر شهروندان بهايي در ايران محل کسب یک شهروند بهایی در کرج به آتش کشیده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در نيمه شب پنجشنبه 1 مهر ماه 89 اشخاصي ناشناس از تاريكي هوا و خواب اهالي استفاده كرده و به يك نمايشگاه مبل متعلق به يك شهروند بهايي اهل كرج به نام طلعت احراري حمله كردند كه پس از شكستن شيشه نمايشگاه و انداختن مواد آتش زا در داخل مغازه با بيدار شدن همسايگان از محل مي گريزند .
لازم به ذکر است، مشابه اينگونه اقدامات ايذائي نسبت به بهاييان طي ماههاي اخير در شهرهاي مختلف كشور از جمله سمنان و رفسنجان ديده شده است .
گزارش تصویری:


محاکمه وکیل دادگستری به اتهام تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر
کمیته گزارشگران حقوق بشر - پرونده محمد سیفزاده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است.
اتهام این وکیل مدافع، با استناد به مواد ۴۹۸ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، «تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر» عنوان شده است.
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات موسس کانون مدافعان حقوق بشر، قرار بود روز ۲۲ شهریورماه برگزار شود که به دلیل حضور نداشتن نماینده دادستان به تعویق افتاد.
فشار بر وکلا و فعالان حقوق بشر در حالی ادامه مییابد که در حال حاضر نسرین ستوده و محمد اولیاییفرد، دو حقوقدان و فعال حقوق بشر در زندان به سر میبرند۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه
زمین لرزه شش ریشتری در اطراف کازرون
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تأیید وقوع زلزله در کازرون گفت: پنج کیلومتری شرق کازرون در استان فارس ساعت 14:52 امروز دوشنبه لرزید.
مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: برآورد اولیه درباره بزرگای این زلزله 9/5 ریشتر است اما موسسه ژئوفیزیک بزرگای این زلزله را 1/6 ریشتر گزارش کرده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه زلزله امروز کازرون زلزله ای مهم، متوسط و کم عمق بوده است درباره موضع وقوع این زلزله گفت: این زلزله در ساعت 14:52 به وقت ایران در 5 کیلومتری شرق کازرون رخ داده است.
زمين لرزه نسبتا شديدبخش كنارتخته فارس را لرزاند
زمين لرزه اي به قدرت شش و يك دهم ريشتر ساعت 14 و52 دقيقه و40 ثانيه روز دوشنبه بخش كنارتخته از توابع شهرستان كازرون استان فارس را لرزاند.
شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران با اعلام اين خبر افزود: عرض جغرافيايي اين زلزله 60/29 و طول جغرافيايي آن 45/51 است.
با بروز اين زمين لرزه برخي از شهروندان شيرازي كه شدت آن را كاملا احساس كرده بودنداز منازل خود بيرون ريختند.
هنوز از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه گزارشي نرسيده است.
شهرستان كازرون در فاصله تقريبي 120كيلومتري غرب شيراز در استان فارس قرار دارد.
مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: برآورد اولیه درباره بزرگای این زلزله 9/5 ریشتر است اما موسسه ژئوفیزیک بزرگای این زلزله را 1/6 ریشتر گزارش کرده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه زلزله امروز کازرون زلزله ای مهم، متوسط و کم عمق بوده است درباره موضع وقوع این زلزله گفت: این زلزله در ساعت 14:52 به وقت ایران در 5 کیلومتری شرق کازرون رخ داده است.
زمين لرزه نسبتا شديدبخش كنارتخته فارس را لرزاند
زمين لرزه اي به قدرت شش و يك دهم ريشتر ساعت 14 و52 دقيقه و40 ثانيه روز دوشنبه بخش كنارتخته از توابع شهرستان كازرون استان فارس را لرزاند.
شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران با اعلام اين خبر افزود: عرض جغرافيايي اين زلزله 60/29 و طول جغرافيايي آن 45/51 است.
با بروز اين زمين لرزه برخي از شهروندان شيرازي كه شدت آن را كاملا احساس كرده بودنداز منازل خود بيرون ريختند.
هنوز از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه گزارشي نرسيده است.
شهرستان كازرون در فاصله تقريبي 120كيلومتري غرب شيراز در استان فارس قرار دارد.
زلزله مرز ايران و ترکیه را لرزاند
زلزلهاي به بزرگي 4.1 ريشتر ساعتي پيش در تركيه رخ داد كه مرز ايران در آذربايجان غربي را لرزاند.
به گزارش فارس، در ساعت 7 و 56 صبح امروز دوشنبه 5 مهر زلزلهاي به بزرگي 4.1 ريشتر در تركيه و شمال غربي ايران رخ داد.
اين زمين لرزه در موقعيت جغرافيايي 37.60 درجه شمالي و 43.99 درجه شرقي و در عمق 5 كيلومتري زمين اتفاق افتاده است.
اين زلزله در 21 كيلومتري Hakkari تركيه و 59 كيلومتري سرو آذربايجان غربي رخ داده است. دهها کشته و زخمی در تصادف سنگین کرج
فرمانده پلیس راه کشور گفت: تصادف یک دستگاه تریلی اسکانیا با اتوبوس مسافربری در عوارضی کرج 10 کشته و 29 زخمی بر جای گذاشت.
بامداد دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در برخورد با یک دستگاه اتوبوس مسافربری موجب کشته شدن 10 نفر و مجروحیت 29 نفر شد.
ساعت شش صبح دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در حوالی عوارضی اتوبان کرج از پشت به یک اتوبوس مسافربری برخورد کرد و موجب بروز تصادف سنگین شد.
فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: اتوبوس مسافربری از مبدا بانه به سمت تهران در حرکت بوده که خودروی اسکانیا از پشت با آن برخورد می کند.
سردار محسن بیگی ادامه داد: فرسوده بودن تریلی و ناتوانی راننده در کنترل، عامل حادثه فوق بوده است.
مسئول امداد و نجات استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در محل حادثه اظهار داشت: 29 مجروح این حادثه به چهار بیمارستان کرج منتقل شده اند.
آمار کشته شدگان تصادف کرج به 13 نفر رسید
معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت: آمار کشته شدگان تصادف سنگین در عوارضی کرج به 13 نفر رسید.
این مسئول امداد حال چند نفر از مجروحین را وخیم اعلام کرد و گفت: مجروحان بد حال با یک دستگاه بالگرد به بیمارستانهای تهران منتقل شده اند.
بامداد دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در برخورد با یک دستگاه اتوبوس مسافربری موجب کشته شدن 10 نفر و مجروحیت 29 نفر شد.
ساعت شش صبح دوشنبه یک دستگاه تریلی اسکانیا در حوالی عوارضی اتوبان کرج از پشت به یک اتوبوس مسافربری برخورد کرد و موجب بروز تصادف سنگین شد.
فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: اتوبوس مسافربری از مبدا بانه به سمت تهران در حرکت بوده که خودروی اسکانیا از پشت با آن برخورد می کند.
سردار محسن بیگی ادامه داد: فرسوده بودن تریلی و ناتوانی راننده در کنترل، عامل حادثه فوق بوده است.
مسئول امداد و نجات استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در محل حادثه اظهار داشت: 29 مجروح این حادثه به چهار بیمارستان کرج منتقل شده اند.
آمار کشته شدگان تصادف کرج به 13 نفر رسید
معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت: آمار کشته شدگان تصادف سنگین در عوارضی کرج به 13 نفر رسید.
این مسئول امداد حال چند نفر از مجروحین را وخیم اعلام کرد و گفت: مجروحان بد حال با یک دستگاه بالگرد به بیمارستانهای تهران منتقل شده اند.
اعتصاب صنف طلافروشان در قزوین
از صبح امروز اكثر طلافروشي هاي شهر قزوين تعطيل بودند و مردم در مراجعه به مغازه ها و پاساژهاي مركزي شهر در خيابان طالقاني و بازار با كركره هاي بسته مواجه شدند.به گزارش ايلنا، اين واكنش اعتراضي طلافروشان قزويني همگام با طلافروشان ساير شهرهاي كشور صورت گرفت و طلافروشان با مراجعه به اتحاديه طلافروشان و حركت به سمت سازمان امور مالياتي استان قزوين اعتراض خود را نسبت به اجراي قانون ماليات برارزش افزوده اعلام كردند.
براساس قانون ماليات بر ارزش افزوده كه از اول مهر ماه 87 آغازشده و اجراي آن تاكنون به تعويق افتاده است ،اخذ ماليات بر ارزش افزوده 3درصد از كل مبلغ هرگرم طلا خواهد بود كه بر اين اساس قيمت هر گرم طلا 31 تا 32 هزار تومان و قيمت اجرت و كارهاي ديگر 10 تا 11 هزار تومان مي شود كه جمعاً قيمت هر گرم طلا 42 هزار تومان محاسبه خواهد شد و 3 درصد مورد نظر دولت 1500 تومان براي هر گرم طلا خواهد بود، در حالي كه طلا فروشان معتقدند 3 درصد ماليات بايد از اجرت و سود طلا كه 10 تا 11 هزار تومان است محاسبه و اخذ شود و رقم پيشنهادي آنها، 330 تومان براي هر گرم طلا است.
یورش لباس شخصی ها با منزل معترضان
ماموران لباس شخصی بدون مجوز وارد منزل شهید باکری شده و میهمانان خانواده باکری را مورد بازجویی قرار دادند.
جمعی از خانواده زندانیان سیاسی پس از انتخابات برای دلجویی از همسر شهید باکری به منزل ایشان رفته بودند که نیروهای امنیتی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.
گزارش سایت سحام نیوز: ماموران لباس شخصی برای دومین بار به منزل شهید باکری هجوم بردند و موجب آزار خانواده این شهید شدند.
به گزارش جرس، این حمله در حالی صورت میگیرد که گروهی از اعضای حزب مشارکت و خانواده زندانیان سیاسی برای دلجویی از خانواده باکری پس از حمله به آنان در مقابل منزل مهدی کروبی، به دیدار آنها رفته بودند.
آسیه باکری فرزند حمید باکری توضیح میدهد: ساعاتی پیش از این دیدار که همراه با برپایی جلسه ختم قرآن بود، ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند و مهمانانی که از راه میرسیدند را به داخل ون برده و سوال و جوابهایی نظیر بازجویی انجام می دادند.
او در ادامه میگوید: ماموران لباس شخصی بدون مجوز و به زور وارد ساختمان شدند و باز هم از مهمانان ما بازجویی کردند.
وی ادامه میدهد: رفتار توهین آمیز این ماموران به نحوی بود که یکی از مهمانان از حال رفت و بقیه افراد نیز از برخورد بد ماموران به شدت عصبی شده بودند.
گفتنی است روز ۳۱ شهریور ماه، بعد از ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار خانواده شهیدان باکری و همت با میرحسین موسوی و حضور این خانوادهها در مقابل منزل مهدی کروبی، نیروهای لباس شخصی با گاز اشکآور به آنان حملهور شدند و احسان باکری، فرزند حمید باکری را برای ساعاتی بازداشت کردند.
این عمل نیروهای لباس شخصی با واکنشهای بسیاری مواجه شد
جمعی از خانواده زندانیان سیاسی پس از انتخابات برای دلجویی از همسر شهید باکری به منزل ایشان رفته بودند که نیروهای امنیتی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.
گزارش سایت سحام نیوز: ماموران لباس شخصی برای دومین بار به منزل شهید باکری هجوم بردند و موجب آزار خانواده این شهید شدند.
به گزارش جرس، این حمله در حالی صورت میگیرد که گروهی از اعضای حزب مشارکت و خانواده زندانیان سیاسی برای دلجویی از خانواده باکری پس از حمله به آنان در مقابل منزل مهدی کروبی، به دیدار آنها رفته بودند.
آسیه باکری فرزند حمید باکری توضیح میدهد: ساعاتی پیش از این دیدار که همراه با برپایی جلسه ختم قرآن بود، ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند و مهمانانی که از راه میرسیدند را به داخل ون برده و سوال و جوابهایی نظیر بازجویی انجام می دادند.
او در ادامه میگوید: ماموران لباس شخصی بدون مجوز و به زور وارد ساختمان شدند و باز هم از مهمانان ما بازجویی کردند.
وی ادامه میدهد: رفتار توهین آمیز این ماموران به نحوی بود که یکی از مهمانان از حال رفت و بقیه افراد نیز از برخورد بد ماموران به شدت عصبی شده بودند.
گفتنی است روز ۳۱ شهریور ماه، بعد از ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار خانواده شهیدان باکری و همت با میرحسین موسوی و حضور این خانوادهها در مقابل منزل مهدی کروبی، نیروهای لباس شخصی با گاز اشکآور به آنان حملهور شدند و احسان باکری، فرزند حمید باکری را برای ساعاتی بازداشت کردند.
این عمل نیروهای لباس شخصی با واکنشهای بسیاری مواجه شد